New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 204K
Cykling
? Håbløst at snakke cykling i en cykel tråd?😂

Du ved jo godt hvad der menes... sig ordrene pogacar eller UAE, så er der nogen der altid skal snakke om alt andet end cykelløbet og hellere vil snakke om læger og hvad de "spiser".
Heldigvis kan jeg finde markant højere niveau for cykel debat andre steder (kun cykel delen :) )

Go debat om doping, læger og hvor kvalmende det er...

Jamen det giver rigtig god mening
Montjuic Stigningen er stejl nok
Men han sad med en hjælperytter og vi jokede lidt med at de evt ville blive passeret af Pogi og Co på vej mod mål
Hehe, det havde været flot. Som dengang Remco hentede det meste af feltet med en omgang på Kiddesvej-etapen i Danmark Rundt. Det var sgu vildt nok.

Du ved jo godt hvad der menes... sig ordrene pogacar eller UAE, så er der nogen der altid skal snakke om alt andet end cykelløbet og hellere vil snakke om læger og hvad de "spiser".
Heldigvis kan jeg finde markant højere niveau for cykel debat andre steder (kun cykel delen :) )

Go debat om doping, læger og hvor kvalmende det er...
Nej. Det gjorde jeg ikke. Men nu forstår jeg.

Jonas var vel kun med hjem i dag, fordi UAE synes del Toro skulle vinde... Jeg er ret sikker på at ingen var kommet med hjem, hvis Pogacar var kørt i bunden af den stejle stigning...

Jeg synes altså heller ikke, der er noget, der indikerer, at Pogacar kunne være kørt fra Vingegaard på stigningen. Vingegaard sidder fint med, han er på tæerne og han laver en drabelig nedkørsel. Jeg tror ikke, Pogacar kunne have sat ham, men til gengæld tror jeg heller ikke, at andre kunne have fulgt med. Og det havde været et bedre outcome for Vingegaard.

Jeg er rigeligt kritisk over for UAE og Pogacar. Men jeg synes ikke, der er noget odiøst i udviklingen på dagens etape.

Hvad synes vi om Emil Vinjebo som ekspert og kommentator?

Moberg og Bak har langt mere humor. Emil er alt for alvorlig.

Savner så meget Rolf og Chris.

God snak.. Reelt syntes jeg han er enormt dygtig :)
- Men du har ret, til de lange kedelige stykker er der ikke meget humør og "god tidsfordriv" i det.

Men når der er angreb og det spidser til, og til at kende rytterne er han IMO den bedste.

Han ville være god i det gamle setup hvor de skiftede ud midtvejs, så han kunne tage finalerne.

Ligner game over for De Lie. Sat med 5,5 minut efter de første par stigninger med omkring 160 km. til mål.
Vildt hvis de klarer den - det ligner næsten der ryger to mand, hvis han ikke opgiver De Lie. Men de regner vel løbende på det.

Ellers er der konstant gang i løbet og det ligner Visma gerne vil have kaos/fart - så mon ikke det er samme strategi som tidligere. Det skal gøres hårdt over flere uger.

Det er jeg med på, men det er udenfor deres kontrol om UAE sætter tempo eller ej

Så tror jeg du misforstod Rasta... Pointen var jo at de skulle have ladet udbruddet sejle langt hurtigere væk, så UAE ikke fik lyst til at jagte.
Derfor Kvajebajer.

Selvfølgelig er det uden for deres kontrol hvad UAE gør, men at de holder dem på 2,30-3,00 har de kontrol over.

Så tror jeg du misforstod Rasta... Pointen var jo at de skulle have ladet udbruddet sejle langt hurtigere væk, så UAE ikke fik lyst til at jagte.
Derfor Kvajebajer.

Selvfølgelig er det uden for deres kontrol hvad UAE gør, men at de holder dem på 2,30-3,00 har de kontrol over.
Yes, så er jeg med. Men jeg skal da love for Tyren skal holdes glad. Det må være for hans skyld

Så er der vist kvajebajer, fra hvem end der tog beslutningen om, at Visma skulle føre. Nu lugter UAE blod.

Så er spørgsmålet, om det bliver Del Toro igen.
Spændende om vi kommer til at høre, hvorfor Visma selv var i gang med at indhente udbruddet igen. Udbruddet var kørt pænt væk med flere minutter og burde vel bare have fået lov, at køre væk med yderligere 3-10 minutter. Det skulle så langt væk, at det ikke kunne hentes igen.

Der skal virkelig en god forklaring til eller kæmpe kvajebajer. Alternativt at Vingegaard bare selv napper sejren men det er godt nok tvivlsomt - den ligger lige til UAE.

Back