New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 65K
Champions League 2026/27
Tak for din perspektivering af Poznan. Jeg var ikke klar over, om de skulle i kategori med Brügge, eller hvordan jeg skulle tolke dem.

De er favoritter og dermed forventet bedre end AGF. Men ikke uovervindelige og mindre frygtindgydende end en dobbelt polsk mester ellers ville være.

Hvad siger odds/eksperterne, er det 55/45, eller deromkring?
Jeg mener endda at der er nogen oddssættere der har os som smalle favoritter, det må være med baggrund i at FCK og FCM har flere koeficientpoint, end de bedst polske hold, og derfor er et dansk hold også forventeligt lidt bedre end et polsk??

Last edited:
I Champions league lodtrækningen til tredje runde, bliver vi ikke opdelt i to grupper som i lodtræking til anden runde. Det sker tilgengæld i Europa League lodtrækningen.
Der er lodtrækning til Champions League kl 12:00 og til Europa League kl 13:00.
1784532421983.webp
Hvis vi kan trække KÍ Klaksvík (FRO) - FK Kauno Žalgiris (LTU) i begge lodtrækninger vil det være topklasse, men vi skal få alt i verden undgå at trække taberen af FC Thun (SUI) - GNK Dinamo (CRO).

Træls vi stadig kan møde Thun/Zagreb
Trækker vi dem, kan vi om tre ugers tid stå med en afgørende Playoff til Conference om hvorvidt vi overhovedet skal i et ligaspil.

Som vi er seeded til inden. Jeg er dog helt enig i, at det ville være en meget grim lodtrækning uanset om det bliver Thun eller Zagreb.

Lad os håbe, at heldet er bedre med os, hvis vi taber til Poznan.

Træls vi stadig kan møde Thun/Zagreb
Trækker vi dem, kan vi om tre ugers tid stå med en afgørende Playoff til Conference om hvorvidt vi overhovedet skal i et ligaspil.
Og omvendt: slår man Poznan ud, slår man hurtigt i en CL-playoff, hvor Euro League er trøstepræmie.

Hvis man har behov for en grund til at have holdet klar fra start er det den.

Uden at det skal blive DEN debat, så er det egentlig vildt at Israelske hold må deltage.
Jeg er uenig. Israel blev angrebet af en rabiat terrorgruppe understøttet af Iran der anser Israel for lille Satan og ønsker at udslette dem. De har forsvaret sig og hentet gidsler hjem. At det blev voldsomt skyldes udelukkende valg Hams har taget om at gemme sig bag civile.

Jeg er uenig. Israel blev angrebet af en rabiat terrorgruppe understøttet af Iran der anser Israel for lille Satan og ønsker at udslette dem. De har forsvaret sig og hentet gidsler hjem. At det blev voldsomt skyldes udelukkende valg Hams har taget om at gemme sig bag civile.

Arhhhh...Nej, magter faktisk ikke den debat herinde.

Jeg tror vi skal hæfte os ved @GTTJF s bemærkning om ikke at åbne den debat. Tanken er givetvis at Israel er en krigsførende nation, hvilket før har udelukket lande, og det vil der lige så givetvis altid være to synsninger om ansvaret for. Hvis vi endelig skal forsøge at holde det faktuelt, så startede konflikten ikke i 2023.

Det der er so 2024 (hvor jeg var enig). Nu er det mudret og hvis ikke USA havde Israles ryg næsten fuldstændig, er det ganske sandsynligt med sanktioner mod Israel.

Det skal ikke blive DEN diskussion, så jeg leverer lige mit bud og henviser til man ikke må debattere den slags, så man må ikke svare 😁.

Man (jeg) kan godt mene flere ting samtidig:
Israel havde fuld ret til sine aktioner efter det angreb
der skal være en tostatsløsning
bulldozere gennem bosættelserne
Bibi skal til Haag
Palæstina skal udlevere de resterende ansvarlige til retsforfølgelse OG naturligvis løslade alle gidsler

Back