AGFs jagt p? top 6 - for?r 2019

PC skal vidst have kigget de pr?stationskontrakter igennem.

Sana f?r ?benbart l?n for antal minutters boldber?ring, gal den mand dr?ber mange chancer ved at varme bolden.

Mortensen f?r ?benbart en solid bonus ved lob m?l.

Er sindsyg skuffet over, hvordan vores "profiler" og b?rende krafter de sidste to kampe har svigtet holdet. Sana, Stage og Mortensen skylder virkelig.

Okay, det var s? det. Den sidste smule h?b best?r nu i, at:
- Vi sl?r AaB
- OB sl?r Randers, og at
- Vendsyssel sl?r FCN

...med den i virkelighedens verden ligegyldige kr?lle, at vi kan t?le uafgjort i Vendsyssel, hvis vi kan vinde med mindst fire m?l i Aalborg.

Hver for sig er det ikke umulige udfald, men kombineret er sandsynligheden vel omkring 3 procent. Var alle udfald af de tre kampe lige sandsynlige, ville vi have knapt 4 procent (1 : 27), og Vendsyssel er ikke ligefrem favoritter, ligesom vi vel heller ikke selv er favoritter.

Med de overoptimistiske briller p? n?sen har OB selvf?lgelig den bedste chance for at levere. De skal ud og fejre top-6 med fansene, og s? r?kker de ogs? ud efter bronzen. Vendsyssel har sl?et FCK og har ogs? vundet i Br?ndby, s? hvorfor ikke ogs? FCN? Selv kan vi blive s?sonens syvende hold, der sl?r AaB i Aalborg. Vores egen kamp kan dog tids nok blive den st?rste barriere, og det ville v?re en helt barok finale p? en virkelig m?rkelig s?son, hvis begge de andre resultater g?r vores vej - hvorefter vi pisser gaverne v?k i vores egen kamp. Anti-jinx, nu er det sagt.

Det var virkelig profetisk, da de d?bte dokumentaren ?Mellem h?b og h?bl?shed?. Det har v?ret overskriften for ikke bare hele s?sonen, men ogs? mange enkeltst?ende kampe. I dag fik vi s? b?de h?b, dern?st tvivl og til sidst...ja, v?lg selv om der er et h?b tilbage at holde fast i.

Vi har desv?rre ikke niveauet til top 6 i denne s?son. Med blot enkelte vigtige spillere ude som Backman og H?jer kan vi ikke f? det til at h?nge sammen. Grabara og Th?gersen var helt ved siden af sig selv i dag, og ingen tog styring efter Backman var ude. Spillere som Sana, Patrick og Toutouh viser ikke nok i dag. Skuffende.
Men Lunding er en oplevelse. Han er allerede super god og bliver kun endnu bedre.

Med et par gode forst?rkninger har vi holdet n?ste ?r, hvis vi alts? ikke laver et af de kendte GF kollapser her til sidst.

Di Stefano said:
Vi har desv?rre ikke niveauet til top 6 i denne s?son. Med blot enkelte vigtige spillere ude som Backman og H?jer kan vi ikke f? det til at h?nge sammen. Grabara og Th?gersen var helt ved siden af sig selv i dag, og ingen tog styring efter Backman var ude. Spillere som Sana, Patrick og Toutouh viser ikke nok i dag. Skuffende.
Men Lunding er en oplevelse. Han er allerede super god og bliver kun endnu bedre.

Med et par gode forst?rkninger har vi holdet n?ste ?r, hvis vi alts? ikke laver et af de kendte GF kollapser her til sidst.

Jeg er enig, men problemet er bare, at Amini og Sana m?ske er v?k (det skal vi vel egentligt h?be p?), s? det bliver ikke n?dvendigvis nemmere n?ste ?r.  Det er dog en ufordring som g?r sig g?ldende for de fleste i en udviklingsliga som Superligaen.

Stats said:
Di Stefano said:

Jeg er enig, men problemet er bare, at Amini og Sana m?ske er v?k (det skal vi vel egentligt h?be p?), s? det bliver ikke n?dvendigvis nemmere n?ste ?r.  Det er dog en ufordring som g?r sig g?ldende for de fleste i en udviklingsliga som Superligaen.

Ja, og det kan vi p.t. ikke t?le. S? bliver det lidt forfra igen. Toutouh skal virkelig op i gear, hvis han skal erstatte Sana, og Poulsen kan ikke erstatte Amini. Desuden mangler vi ogs? en substitut for b?de Backman og Patrick. Vi har ingen erstatning der.

Di Stefano said:
Stats said:
Di Stefano said:

Ja, og det kan vi p.t. ikke t?le. S? bliver det lidt forfra igen. Toutouh skal virkelig op i gear, hvis han skal erstatte Sana, og Poulsen kan ikke erstatte Amini. Desuden mangler vi ogs? en substitut for b?de Backman og Patrick. Vi har ingen erstatning der.

Der kommer givetvis til at ske en del til sommer. Det peger cyklussen i hvert fald imod.

Sorte oktober, sorte november og indtil videre er marts gr?t i gr?t. Jeg er enig med JN (interview efter kampen), at AGF ikke har v?ret dygtige i afg?rende situationer, resulterende i for mange nederlag og uafgjorte kampe. Hvad JN ikke n?vner, er at sommerens transfervindue blev overskygget af et ?nske fra bestyrelsen om sorte tal p? bundlinjen. Sort i sort!  ;)

Jeg st?tter nu stadigv?k DN som tr?ner, h?ber og tror p? holdet nok skal vinde mange kampe i for?ret - jeg magter ikke at t?nke andet lige nu.

(@ Steen) Yes. N?r mange andre har ment, at vi har st?et alt for lavt, har David ofte yndet at give indtryk af, at det at st? meget lavt og lade sig presse, er det, som holdet er allermest trygt ved. Det har jeg haft sv?rt ved at forst?, men nu forst?r jeg det - delvist.

Det g?lder i de kampe, hvor vi har Backman med, men desv?rre mindst lige s? udtrykkeligt ikke i de kampe, hvor vi ikke har.

Der er vist ingen grund til at fluekneppe den mere.

Vores nedrukningspulje hedder

Horsens
AGF
S?nderjyskE
Vejle

Vi har heldigvis gjort det nogenlunde fornuftigt mod Horsens og S?nderjyske p? det seneste.
M?let m? v?re en 7. plads s? vi i sidste ende kan h?vnbaske de latterlige fynboer efter de har nappet bronzen.

S? tager vi ud i Europa. Drikker os hammerstive i et ?steurop?isk land og putter nogle rubler i trussekanten p? et par afdankede strippere.
Forh?bentlig begr?nser vi det til et sn?vert nederlag til Lokomotiv Boristan inden vi vender retur til Aarhus med rygs?kken fuld af oplevelser.
Jeg gl?der mig.
Ses i Aalborg, hvor Lucas Andersen s?nker os med tre m?l, fordi han v?lger den for os vanvittige afslutningsmodel der hedder at holde bolden ved jorden.

andrewdk date=1552342726 said:
Der er vist ingen grund til at fluekneppe den mere.

Vores nedrukningspulje hedder
Horsens
AGF
S?nderjyskE
Vejle

Come on.

Vinder AGF i Aalborg, hvor AAB kun har vundet en eneste kamp siden august, s? er man garanteret 8.pladsen, og kommer i den anden pulje. Det er ikke flueknepperi, men en helt reel mulighed.

At en sejr s? oven i k?bet vil ?bne for en teoretisk chance for top 6, det er jeg helt med p? at folk ikke gider snakke om eller fokusere p?.

Men vi er reelt 1 sejr fra at v?re garanteret EL-playoff om 6 dage. Det skal vi da 100% jagte, n?r det nu er i vores egne h?nder. 

Vi gjorde et h?derligt fors?g p? at n? med i top-6 efter det var langt v?k mod slutningen af efter?ret. Der har v?ret for mange sm? ting vi ikke har f?et over p? vores side hele s?sonen, alligevel n?ede vi da frem til at have en teoretisk chance for top-6 i sidste runde, det er vel en form for fremgang. Der er mange ting i 25 runder man kan hive frem, men her til sidst t?nker jeg at det kunne have set anderledes ud hvis ikke Backman havde f?et en bold i hovedet til tr?ning... Mere selvforskyldt har vi i de sidste tre kampe f?et raget et par dumme r?de kort til os og smidt f?ringer v?k eller mod FCM ikke form?et at udnytte et us?dvanligt overtal. Manglende kvalitet i den slags situationer har der v?ret for meget af.

Nu skal vi slutte ordentligt af ellers ender afslutningen her ogs? som en pointm?ssig fuser og en sejr i ?lborg er selvsagt ogs? et m?l i forhold til gruppespillet - vi skal have lukket nedrykningssnakken s? hurtigt som muligt s? PC kan fokusere p? at forst?rke holdet til n?ste s?son.

Winther said:
Der er mange ting i 25 runder man kan hive frem, men her til sidst t?nker jeg at det kunne have set anderledes ud hvis ikke Backman havde f?et en bold i hovedet til tr?ning... Mere selvforskyldt har vi i de sidste tre kampe f?et raget et par dumme r?de kort til os og smidt f?ringer v?k eller mod FCM ikke form?et at udnytte et us?dvanligt overtal. Manglende kvalitet i den slags situationer har der v?ret for meget af.

Her i for?ret m? vi sige, at Guiras r?de kort kostede 2 point, som havde v?ret guld v?rd nu. H?jers dumme r?de kostede ikke mod FCM, men han har v?ret savnet mod VFF og OB, og kunne have v?ret en stabiliserende faktor i to t?tte kampe, der endte med 1 point fremfor 4-6 point. Mortensen havde en k?mpe afbr?nder i g?r, der kunne have lukket kampen til 2-0. Og s? er der alle straffefejldommene i efter?ret.

Man plejer at sige, at "en sejr har mange f?dre, mens nederlaget er for?ldrel?st." I AGFs missede oprykning kan jeg dog se mange f?dre.

fsc date=1552376574 said:
Winther date=1552348237 said:
Der er mange ting i 25 runder man kan hive frem, men her til sidst t?nker jeg at det kunne have set anderledes ud hvis ikke Backman havde f?et en bold i hovedet til tr?ning... Mere selvforskyldt har vi i de sidste tre kampe f?et raget et par dumme r?de kort til os og smidt f?ringer v?k eller mod FCM ikke form?et at udnytte et us?dvanligt overtal. Manglende kvalitet i den slags situationer har der v?ret for meget af.

Her i for?ret m? vi sige, at Guiras r?de kort kostede 2 point, som havde v?ret guld v?rd nu. H?jers dumme r?de kostede ikke mod FCM, men han har v?ret savnet mod VFF og OB, og kunne have v?ret en stabiliserende faktor i to t?tte kampe, der endte med 1 point fremfor 4-6 point. Mortensen havde en k?mpe afbr?nder i g?r, der kunne have lukket kampen til 2-0. Og s? er der alle straffefejldommene i efter?ret.

Man plejer at sige, at "en sejr har mange f?dre, mens nederlaget er for?ldrel?st." I AGFs missede oprykning kan jeg dog se mange f?dre.
N?r der er s? mange enkelt-situationer der er g?et en imod, s? er det ikke et sp?rgsm?l om held eller uheld. S? er det kort og godt mangel p? kvalitet. Og der m? vi erkende, at vi bare har manglet de sidste 5% som holdene umiddelbart over os har haft. Og n?r man i s? afg?rende kampe som disse, har en 19-?rig, med 5 kampe i bagagen, som bedste mand, s? er det et tegn p? at profilerne simpelthen ikke har leveret.

Skal man pege p? en enkelt faktor der har betydet meget, s? vil jeg pege p? Backmans lange skadesforl?b. Vi er bare markant st?rkere med ham end uden. Men jeg er sikker p? en del af de ?vrige hold ogs? har k?mpet med skader, som vi, grundet vores manglende kendskab til deres trupper, ikke kender til.

[member=24]Holmertz[/member]? 
N?r der er s? mange enkelt-situationer der er g?et en imod, s? er det ikke et sp?rgsm?l om held eller uheld. S? er det kort og godt mangel p? kvalitet. Og der m? vi erkende, at vi bare har manglet de sidste 5% som holdene umiddelbart over os har haft.
Jeg har ikke styr p? hvor mange af de andre hold er blevet snydt for straffespark eksempelvis. Men der rangerer vi sgu h?jt p? kontoen. 

Men jeg er med p?, at et hold som OB i Odense i 2-2 kampen har st?rre chance for at f? den type straffespark netop fordi de kom meget mere frem i feltet. S? da AGF i Esbjerg kun var farlige i feltet 1-3 gange, s? kommer det til at fremst? langt st?rre at vi blev snydt for det straffespark i overtiden. 

S? man kan sige: Vi har virkelig ikke haft marginalerne p? vores side i mange kampe, men vi kan med st?rre kvalitet komme i langt flere situationer, hvor marginalerne kommer over p? vores side.

Fuck it, som man siger.

Jeg har forenklet hovedtr?den, med b?jet nakke i tristesse over g?rsdagens nederlag til OB. Mulighederne for top 6 er nu ikke mange.
Holdene i kampen om AGFs top 6-jagt:  (Kriterie: max 3 point fra AGF op ad i tabellen, og max 3 point fra top 6)

AGF kommer med sejr p? minimum 8.pladsen 
Hvis AGF vinder, og Randers taber, s? bliver vi minimum nummer 7.

Randers                (RFC)
Aalborg Boldklub  (AAB)
AC Horsens          (ACH)
FC Nordsj?lland  (FCN)
---------------------------------------------
Kampe vi skal holde ?je med i sidste runde:
AAB vs AGF
OB vs Randers
Vendsyssel vs FCN
----------------------------------------------
SAGEN ER SIMPEL NU, (desv?rre).
Der er kun 2 scenarier der bringer AGF i top 6.

1:
AGF vinder over AAB med f?rre end 4 m?l
FCN skal tabe til Vendsyssel
RFC skal tabe til OB

2:
AGF vinder over AAB med 4 m?l eller mere.
FCN skal tabe eller spille uafgjort imod Vendsyssel
RFC skal tabe til OB.

AGF kommer med sejr p? minimum 8.pladsen 

Hvis AGF vinder, og Randers taber, s? bliver vi minimum nummer 7.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1552377791 said:
[member=24]Holmertz[/member]?
N?r der er s? mange enkelt-situationer der er g?et en imod, s? er det ikke et sp?rgsm?l om held eller uheld. S? er det kort og godt mangel p? kvalitet. Og der m? vi erkende, at vi bare har manglet de sidste 5% som holdene umiddelbart over os har haft.
 Jeg har ikke styr p? hvor mange af de andre hold er blevet snydt for straffespark eksempelvis. Men der rangerer vi sgu h?jt p? kontoen.

Men jeg er med p?, at et hold som OB i Odense i 2-2 kampen har st?rre chance for at f? den type straffespark netop fordi de kom meget mere frem i feltet. S? da AGF i Esbjerg kun var farlige i feltet 1-3 gange, s? kommer det til at fremst? langt st?rre at vi blev snydt for det straffespark i overtiden.

S? man kan sige: Vi har virkelig ikke haft marginalerne p? vores side i mange kampe, men vi kan med st?rre kvalitet komme i langt flere situationer, hvor marginalerne kommer over p? vores side.
Over en hel s?son (eller 26 kampe) tror jeg ikke meget p? held eller uheld. Jeg kan ogs? huske en del straffespark imod, som ikke blev d?mt - senest mod VFF. Som du selv er inde p?, s? er marginaler noget man f?r over p? sin side ved at v?re dygtig og der har vi manglet de sidste 5%. For mange br?ndte store chancer og for mange nemme m?l imod. Den balance skal ikke tippes meget f?r vi har en del flere point, men i denne s?son har vi ikke v?ret skarpe nok.

Men det er da en fremgang ift. de foreg?ende s?soner hvor vi, marginaler eller ej, ikke har v?ret i n?rheden af noget...

Jeg kan ogs? huske en del straffespark imod, som ikke blev d?mt - senest mod VFF
[member=24]Holmertz[/member]
Ja det er let at huske 1-2 kampe tilbage. Men n?vn gerne 1-2 andre tilf?lde over s?sonen, hvor modstanderen skulle have straffe imod os og ikke fik det? Eneste tilf?lde hvor modstanderen har snakket om det er i hjemmekampen imod FCK, hvor de vil have straffe imod Dame N'Doye. Det sjove er jo, at i samme kamp f?r Fischer et billigt straffe, hvor bolden er p? vej ud over baglinjen, og Sana snydes for straffe i overtiden (ikke et voldsomt et, men han sparkes p? benet).

Men alts? vi har jo 10+ situationer hvor vi kan sige at det er g?et imod os. Den type straffe imod Vendsyssel for 2 kampe siden bliver jo d?mt i Odense imod Kanstrup, og ogs? i Aarhus mod Guira imod Vendsyssel, hvor de f?r billige straffespark imod os! (Og imod Kanstrup runde 1 mod FCM, imod Dino imod FCK hjemme etc etc etc)

Jeg kan umiddelbart kun huske 3 gange, hvor vi har skulle f?le os heldige med dommerkendelser. Ift kampbilleder, s? var vi ogs? heldige med at S?nderjyske var s? uskarpe imod os i Aarhus. Men s?dan var det jo omvendt for os imod Horsens (og mere til).

1: Imod AAB hjemme, hvor vi f?r straffe og de fik r?dt p? noget der formentligt ikke burde have v?ret d?mt overhovedet.
2: Imod FCM hjemme, hvor Onuachu smides billigt ud.
3: Imod Vendsyssel, hvor de ikke f?r det straffe hvor Amini kanter spilleren.

Similar content Most view View more
Back