AGFs jagt p? top 6 - for?r 2019

AGFs jagt p? top 6 - for?r 2019
Det er rigtigt, Steen, chancen er der stadig. OB-Randers bliver nok det mindste problem. Vendsyssel-FCN er derimod kritisk, for FCN scorer meget (senest tre m?l i Herning og to mod FCK), og b?de Donyoh og ikke mindst Skov Olsen er v?ldig skarpe lige nu. Kan Vendsyssel holde dem v?k...? P? plussiden: Vendsyssel-FCK 2-1 er vel stadig s?sonens st?rste overraskelse, og i Br?ndby vandt de ogs?. De nye spillere fra vinterpausen har ogs? gjort Vendsyssel st?rkere. S? jo, m?ske, men deres chance for at vinde er ikke meget over 25 procent. FCN var svage ude i efter?ret, men har i for?ret vundet i Vejle og f?et uafgjort i Herning (hvor de burde have vundet), s? der er tegn p?, at de har f?et bugt med komplekset over for at spille p? rigtigt gr?s.

Den st?rste forhindring kan hurtigt blive os selv, for selvom AaB har skuffet sit publikum meget og allerede tabt seks gange hjemme i s?sonen, er det sj?ldent nogen smal sag at vinde i Aalborg. Jeg h?lder mest til, at det er en fordel for os, at ogs? AaB er tvunget til at g? efter sejren. Modsat os KAN de n? top-6 med uafgjort, men sandsynligt er det ikke, s? de vil n?ppe l?be an p? uafgjort f?r m?ske til allersidst. Det er et bedre udgangspunkt for os, end hvis AaB var sikre p? top-6 med et point.

Der er to scenarier, der virkelig kan s?tte hele s?sonen i b?de glas og ramme til sidst: I det ene vinder b?de OB og Vendsyssel, mens vi selv ikke evner at vinde. I det andet vinder OB, og Vendsyssel og FCN holder l?nge uafgjort, hvorefter vi skal vinde med fire, som vi rent faktisk f?r.

Foran 4-0 i Aalborg scorer s? enten FCN eller AaB langt inde i overtiden. V?lg selv hvem af dem - men det bliver i s? fald garanteret p? et forkert d?mt straffespark. :)

Holmertz date=1552402493 said:
mmmdkAGF date=1552401237 said:
AaB vs AGF vises p? kanal 9. ?v, den kanal har jeg ikke!
    Bliver Canal 9's kampe ikke ogs? sendt i Eurosport Playeren?

Jo, man kan v?lge at k?be et m?nedsabonnement til 129 kr. Men det er da irriterende at man skal k?be abonnementer i ?st og vest for at f?lge superligaen p? tv.

fsc date=1552372974 said:
Man plejer at sige, at "en sejr har mange f?dre, mens nederlaget er for?ldrel?st." I AGFs missede oprykning kan jeg dog se mange f?dre.

Udtrykket handler selvf?lgelig om hvem der frivilligt tager ansvaret, men som fans m? vi jo n?jes med at ?pege fingre.? Det er s? lige mellem holdene, at sm? marginaler kan flytte en flere pladser op eller ned i tabellen, s? den ene del er at se p? hvor man slet og ret har v?ret uheldige og hvad man kan g?re for at flytte andre marginaler over p? sin side. En anden del er s? om det m? forventes at v?re helt lige og blive afgjort af detaljer man d?rlig kan styre eller om vi faktisk burde v?re der hvor vi i det mindste lige havde f?et de point mere vi mangler op til top-6. Budget og tid uden st?rre omv?ltninger peger i retning af det sidste - vi burde komme i top-6 flertallet af s?sonerne og selvom det statistiske grundlag er lille, er det en skuffelse at kikse endnu et ?r. Ansvaret ender hos ledelsen og s? m? vi se om der er f?dre til nederlaget hvis miraklet udebliver p? s?ndag.

SteenA date=1552402893 said:
Holmertz date=1552402493 said:
mmmdkAGF date=1552401237 said:
AaB vs AGF vises p? kanal 9. ?v, den kanal har jeg ikke!
     Bliver Canal 9's kampe ikke ogs? sendt i Eurosport Playeren?

Jo, man kan v?lge at k?be et m?nedsabonnement til 129 kr. Men det er da irriterende at man skal k?be abonnementer i ?st og vest for at f?lge superligaen p? tv.
 Helt sikkert. Jeg har s? et Eurosport abonnement pga. cykell?b, s? jeg kan heldigvis se den😁

Superliga-klubber v?lger pulje p? direkte tv

Der bliver trukket lod til puljerne umiddelbart efter kampen. Men jeg regner med, at vi ved hvilken pulje vi havner i det sekund kampene er bl?st af, og man kigger p? stillingen og hvordan 11/12/13/14 ligger placeret ift point.

S?E kan i teorien overhale Horsens, hvis Horsens taber til BIF, og S?E vinder over FCM. Men det ?ndrer ikke det store. Horsens bliver stadig i den sv?re pulje i det scenarie.

I worst case scenarie bliver Esbjerg og Horsens 7/8, og AGF og FCN bliver 9 og 10. Hvis alle de nederste hold vinder undtagen os og FCN.

I s? fald hedder puljen nok
FCN 33
AGF 31
S?E 31
Vejle 23

Mere sandsynligt er det at vi havner i pulje med Horsens, S?nderjyske og Vejle, hvor puljen ser s?ledes ud:
AGF 31
ACH 31
S?E 28
Vejle 20

Stig AKA Frank Heskj?r date=1552409843 said:
I worst case scenarie bliver Esbjerg og Horsens 7/8, og AGF og FCN bliver 9 og 10. Hvis alle de nederste hold vinder undtagen os og FCN.
Jeg vil da meget hellere i pulje med FCN end Horsens. Langt bedre kampe og udsigt til mindst lige s? gode indbyrdes resultater. Vi har f?et 1 point mod Horsens i de to seneste s?soners fire kampe.

Kommer vi i gruppe med Horsens og S?nderjyske, s? kunne jeg frygte at Horsens vinder begge kampe mod os, mens S?nderjyskE omvendt f?r p?nt point mod Horsens. FCN derimod vil nok v?re h?rde for alle, og det er kun til vores fordel, hvis S?nderjyskE har et pointm?ssigt hul op, som de skal lukke.

Argumentet for at slippe for FCN skulle v?re, at jeg hellere vil have dem op i top-6, s? vi har en farlig modstander mindre i kampen om EL-kval. finalepladsen (7. pladsen).

Similar content Most view View more
Back