Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Profil. Hvis ikke der er relevant, er han ikke relevant.
Dét øjeblik man tror på han kan spille en serie kampe på det niveau man kender, skal der tegnes en kontrakt.
Jeg er enig og det tænker jeg også Duelund er. Ellers har han formentlig andre muligheder, hvor han kan tjene mere. Lige pt. frygter jeg lidt vi betaler en profilløn men uden det store udbytte - på den anden side, kan det være de allerede har indgået en aftale som er baseret på spilletid/succes. Man annoncerede ikke rigtig hans forlængelse, så vi ved ikke om det er sket før eller efter de blev klar over han skulle opereres igen.
Det er rigtig træls men han har vel haft svage ben/ankler/fødder de sidste 7-8 år. Nu håber vi, at den sidste operation var det som skulle til for han kan komme i fuld vigørHvis han er faldet i niveau eller har fået svage ben, skal han hellere spille et andet sted hvor han kan være deres bedste spiller.
Som Michael Anderson-afløser kan man ikke gøre det meget bedre end Duelund (hvis skader, niveau osv), og det ville være en fed spille til de kommende tre-fem år.
Jeg ville elske hvis han bragede igennem vintertræningen og stod klar til at tage over for Anderson når forårsturneringen starter (det kan være man sælger MA). Det ville være et ønskescenarie. Han er ikke samme type som MA men han kan noget andet og så virker han mere målfarlig. Det kan måske give helt nye muligheder for offensiven.
I sidste ende ser jeg ham dog ikke som en man absolut skal forlænge med som den første. Men det er jeg sikker på Uwe/SIB ved meget mere om end vi gør