Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Profil. Hvis ikke der er relevant, er han ikke relevant.

Dét øjeblik man tror på han kan spille en serie kampe på det niveau man kender, skal der tegnes en kontrakt.

Jeg er enig og det tænker jeg også Duelund er. Ellers har han formentlig andre muligheder, hvor han kan tjene mere. Lige pt. frygter jeg lidt vi betaler en profilløn men uden det store udbytte - på den anden side, kan det være de allerede har indgået en aftale som er baseret på spilletid/succes. Man annoncerede ikke rigtig hans forlængelse, så vi ved ikke om det er sket før eller efter de blev klar over han skulle opereres igen.

Hvis han er faldet i niveau eller har fået svage ben, skal han hellere spille et andet sted hvor han kan være deres bedste spiller.

Som Michael Anderson-afløser kan man ikke gøre det meget bedre end Duelund (hvis skader, niveau osv), og det ville være en fed spille til de kommende tre-fem år.
Det er rigtig træls men han har vel haft svage ben/ankler/fødder de sidste 7-8 år. Nu håber vi, at den sidste operation var det som skulle til for han kan komme i fuld vigør 🤞

Jeg ville elske hvis han bragede igennem vintertræningen og stod klar til at tage over for Anderson når forårsturneringen starter (det kan være man sælger MA). Det ville være et ønskescenarie. Han er ikke samme type som MA men han kan noget andet og så virker han mere målfarlig. Det kan måske give helt nye muligheder for offensiven.

I sidste ende ser jeg ham dog ikke som en man absolut skal forlænge med som den første. Men det er jeg sikker på Uwe/SIB ved meget mere om end vi gør;)

Det lyder som et sandsynligt scenarie men minder meget om det vi skrev om sidste vinter. Der viste det sig så, at de havde forlænget kontrakten på et tidspunkt men ikke meldt det ud, førend han endnu engang var skadet.

Det er ikke meget spilletid det er blevet til i løbet af næsten to sæsoner - noget der ligner 1.300 minutter i superligaen. Det sammenholdt med han ikke pt. ligner en der løfter niveauet, så kan det gå hen og blive svært. Tænker ikke han er helt billig og har stadig et navn.
Derfor skal han selvfølgelig også testes inden man forlænger, men jeg tror ikke man behøver gøre det før i foråret selvom hans kontrakt er ved at løbe ud. Han blev ramt af en anden skade end det han blev opereret for og det kan være både godt og skidt, godt fordi det kan betyde at der ikke er én ting man ikke kan gøre noget ved, skidt hvis det er fordi hans fysik generelt ikke kan følge med. Han kan godt have været uheldig på den måde at risikoen for alle mulige skader er større lige når man vender tilbage og måske forøget hvis man passer lidt ekstra på en bestemt del af kroppen. Vi sidder med en masse hvis’er, sådan som det nu er for os udenforstående, men som du siger i det sidste indlæg ved SIB og Uwe mere, så en forlængelse vil selvfølgelig være baseret på en reel tro på at det kan komme til at fungere og at han kan blive et aktiv for klubben.

Jeg er også virkelig usikker på Duelund.

Men han kan noget som ingen andre i truppen kan. Jeg kam sagtens se ham gøre en forskel i kampe hvor man skal bryde noget ned f.eks. Han kan virkelig noget i små rum.

I kampe mod dygtige hold, kan han spille hængende angriber. I kampe mod svagere hold, der kan han spille en 8’er.

Jeg synes lettere man kan finde de ting som f.eks Power og Brandhof kan, end man kan finde det Duelund kan. Derfor har jeg det egentlig fint med, at forlænge med ham.
Jeg tror du skal erstatte “kan” med “kunne” i dit indlæg. Jeg vil blive meget overrasket hvis han er at finde på superliganiveau efter næste sommer. Håbet er der selvfølgelig altid men ingen klub får noget ud af spiller der spiller så lidt. Men vi må nok se i foråret. For der skal han bide sig fast, hvis han skal have en ny kontrakt.

lineup.webp

Sad og kiggede lidt på start 11 og de direkte 1-1 udskiftninger fra bænken.
(det viser også at jeg stoler mindst på Gyamfi, Brandhof, Akoto og Anker. Af de 4 er Anker nok den jeg mindst vil beholde i truppen. Han har brug for en udlejning til Norge..)

Callø vil ikke spille centralt i forsvaret men man ville rykke dalsgaard derind og callø ud til højre hvis tingager (gud forbyde det bliver skadet). Hvis Mølgaard er klar ville han spille. Yakob er nok også lidt fra at kunne spille en kampe men opstillingen skal forstås som når alle er fit.

Umiddelbart synes jeg det er både en stærk start 11 og fine indskiftere.

Vores to største forbedringspunkter som jeg ser dem:

1 Fart i angrebet. Den manglende fart gør at vi nærmest ikke laver nogen kontra/omstillingsmål. Hvornår har vi sidst gjort det? Både Bech og især Mortensen er alt for langsomme til at løbe fra modstanderne. Som jeg ser det er Bach eneste mand i truppen som har fart. Gyamfi/Badji aner jeg ikke om har fart. Den manglende fart gør også at modstanderne ved at vi kun kan spille et system og det er hvor vi langsomt bygger op og tilsidst kommer frem til et indlæg fra kanterne. Jeg gad virkelig godt at vi hentede en hurtig spiller ala Kvistgaarden/Campell.

2 Central kombination: Vi spiller os meget sjældent igennem centralt i banen. Der er slet ikke det samme 1-2 spil som vi havde med Yakob/MEM/Andersson. Det er ikke så kritisk som 1 men ville pynte på vores hold hvis vi fik den dimension ind i spillet. Vi har også spillerne til at kunne få det til at fungere men det kan også svække den fine defensive struktur vi har.

Meeeen: VI LIGGER NR 1

2 Central kombination: Vi spiller os meget sjældent igennem centralt i banen. Der er slet ikke det samme 1-2 spil som vi havde med Yakob/MEM/Andersson. Det er ikke så kritisk som 1 men ville pynte på vores hold hvis vi fik den dimension ind i spillet. Vi har også spillerne til at kunne få det til at fungere men det kan også svække den fine defensive struktur vi har.

Vil lige skrive til den her:

Vi mangler at se Arnstad, MEM og Anderson sammen.
Og det er jo netop hen af det Yakob, MEM og Anderson gav - vil jeg gætte og håbe på.

Det er ikke fair kun at vurdere Arnstad på de kampe han spillede, hvor NP var bag ham og Anderson var på wingback.
Jeg håber nemlig at Arnstad kan sende Anderson i farlige situationer også - som Yakob kunne.

Vil lige skrive til den her:

Vi mangler at se Arnstad, MEM og Anderson sammen.
Og det er jo netop hen af det Yakob, MEM og Anderson gav - vil jeg gætte og håbe på.

Det er ikke fair kun at vurdere Arnstad på de kampe han spillede, hvor NP var bag ham og Anderson var på wingback.
Jeg håber nemlig at Arnstad kan sende Anderson i farlige situationer også - som Yakob kunne.
Arnstad, MEM og Anderson spillede sammen i kampen i Herning, som vi tabte. Hvor NP og Beijmo havde karantæner.

Ikke at det skal forstås sådan, at jeg ikke tror at det kan blive godt med de tre. Som jeg husker, var MEM mere defensiv i den kamp og det er nok ikke sådan jeg håber at der skal spilles.

Arnstad, MEM og Anderson spillede sammen i kampen i Herning, som vi tabte. Hvor NP og Beijmo havde karantæner.

Ikke at det skal forstås sådan, at jeg ikke tror at det kan blive godt med de tre. Som jeg husker, var MEM mere defensiv i den kamp og det er nok ikke sådan jeg håber at der skal spilles.

Det er korrekt at vi startede sådan på banen. Og det var en af vores bedste kampe centralt i sæsonen..
Det der ikke fungerede i den kamp var wingbacks og angribere - (hænger også sammen). Links var lige kommet retur, og Beijmo havde karantæne.
Det fungerer godt for AGF når vi har wingbacks/indlæg til angribere i klasse - og vi samtidig er truende og godt spillende centralt.

Mod FCM ude var der slet ikke samme klasse på siderne og ikke gode nok dødbolde/indlæg, som fx mo FCK.
Jeg tror på, at spiller vi den kamp igen i morgen med Beijmo, og Links i form, og vi rammer samme niveau ift indlæg/sider - så skaber vi også en masse centralt i den kamp pga. den midtbane med Arnstad/MEM/Anderson.

Men lad os se det et par gange - før vi kan sige mere kvalificeret, hvad der er op og ned.
Hvad jeg frygter er, at Arnstad for ofte sættes til at kopiere det MEM og Yakob blev bedt om - nede i banen.
Det er ikke der de er bedst. Og Yakob var utroligt tæt på at koste scoringer i Farum også inden han kostede mål og rødt mod BIF fra den plads.

Lad os se hvordan det kommer til at gå.

Gad vide om man kunne leje Ernest Nuamah 😂https://www.plbold.dk/nyhed/breaking-storklub-tvangsnedrykket/

ej spøg til side, ikke fedt for lyon !
Nu kommer den beslutning nok ikke som et lyn fra en klar himmel og Lyon har sikkert haft lang tid til at rette op på problemerne, men jeg kan alligevel ikke lade være med at se det paradoksale i at man straffer en klub med dårlig økonomi ved at tvangsnedrykke dem til en række, hvir de vil få markant færre indtægter🤷‍♂️

Nå det var et lille sidespring og det rigtige spørgsmål er egentlig; kan vi ikke gøre det med Brøndby også?

Nu kommer den beslutning nok ikke som et lyn fra en klar himmel og Lyon har sikkert haft lang tid til at rette op på problemerne, men jeg kan alligevel ikke lade være med at se det paradoksale i at man straffer en klub med dårlig økonomi ved at tvangsnedrykke dem til en række, hvir de vil få markant færre indtægter🤷‍♂️

Nå det var et lille sidespring og det rigtige spørgsmål er egentlig; kan vi ikke gøre det med Brøndby også?
Jeg kan ikke undgå at frydes en anelse over dette, ja undskyld mit dårlige moralske kompas, men efter FCN, Lyon og Nuamahs "finte" med den handel, kan jeg ikke ærgres over dette.

Ikke at der bliver sagt så meget nyt, men lidt om Uwes tanker her.

Kunne godt tyde på Anker som min. ryger til vinter.

Jeg tror, Anker ryger helt væk. Derudover får Jensen og Callø et halvt år på fremmed græs, hvis Mølgaard vel at mærke er klar, og ingen af de andre bagerste rejser.

I øvrigt et fedt interview. Jeg kan godt lide hans tilgang til det loyale, og at man ikke skal frygte bænken efter en enkelt dårlig kamp.

Jeg tror, Anker ryger helt væk. Derudover får Jensen og Callø et halvt år på fremmed græs, hvis Mølgaard vel at mærke er klar, og ingen af de andre bagerste rejser.

I øvrigt et fedt interview. Jeg kan godt lide hans tilgang til det loyale, og at man ikke skal frygte bænken efter en enkelt dårlig kamp.
AJ får satme ikke lov til at smutte i januar. Det kan jeg ikke forestille mig.

Similar content Most view View more
Back