Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
I forhold til diskussionen om en konkurrent/backup til Links synes jeg det er relevant at nævne, at Tobias Bach, som en af de få, leverede en fin indsats mod Skive i pokalen. Han var vel bedste mand af de startende elleve. Jeg ser et potentiale i ham og han har nogle kvaliteter vi kan bruge. Jeg håber Bach kan holde sig fri for skader og Uwe med tiden vil vise ham større tillid. Og gerne bruge ham på WWB i stedet for at omrokere Anderson. Bach har evnen til at drible forbi sin modstander i høj fart og er direkte i sit spil. Når man samtidig tænker på, at han er "late bloomer" giver det forhåbning om han kan tage flere spring i sin udvikling over vinterpausen.

I forhold til diskussionen om en konkurrent/backup til Links synes jeg det er relevant at nævne, at Tobias Bach, som en af de få, leverede en fin indsats mod Skive i pokalen. Han var vel bedste mand af de startende elleve. Jeg ser et potentiale i ham og han har nogle kvaliteter vi kan bruge. Jeg håber Bach kan holde sig fri for skader og Uwe med tiden vil vise ham større tillid. Og gerne bruge ham på WWB i stedet for at omrokere Anderson. Bach har evnen til at drible forbi sin modstander i høj fart og er direkte i sit spil. Når man samtidig tænker på, at han er "late bloomer" giver det forhåbning om han kan tage flere spring i sin udvikling over vinterpausen.
det ville være rigtig fedt.

det er lidt træls at vi ødelægge det gode samarbejde i højre side når links ikke kan mere i venstre

Meget enig. Og synes faktisk Uwe har vist at han stoler på ham, ved at indskifte ham på kritiske tidspunkter af kampene. Så tror han er mere inde i billedet på den position end spilletiden umiddelbart giver indtryk af. Men han er også et projekt der skal have tid til at udvikle sig.

Super ærgerligt at hans skade faldt oven i Links. Ellers havde han utvivlsomt fået en del mere spilletid til at vise sig frem.

Meget enig. Og synes faktisk Uwe har vist at han stoler på ham, ved at indskifte ham på kritiske tidspunkter af kampene. Så tror han er mere inde i billedet på den position end spilletiden umiddelbart giver indtryk af. Men han er også et projekt der skal have tid til at udvikle sig.

Super ærgerligt at hans skade faldt oven i Links. Ellers havde han utvivlsomt fået en del mere spilletid til at vise sig frem.
Meget enig. Han fik jo trods alt også 90 minutter mod Skive, på en våd, tung bane, så vi kan vel godt have et begrundet håb om, at hans skader er ved at være bag ham?

Jeg kunne måske godt mistænke, at Uwe ikke er helt tryg ved Duelund i forhold til de defensive pligter. Han har også haft nogle dumme boldtab der har skabt farlige kontraløb (og mål). Men det er vel en del af pakken, når man er blevet lidt uskarp. Det kunne være fedt at se den gamle Duelund tilbage efter en god vinteropstart.
Jeg tvivler på at Duelund får en ny kontrakt i agf og jeg har også svært ved at se en superligaklub hente ham med er risici der følger med.

Jeg tvivler på at Duelund får en ny kontrakt i agf og jeg har også svært ved at se en superligaklub hente ham med er risici der følger med.
Jeg tror man er i gang med en langsom indkøring hvor han først skal helt op i gear i vinterpausen og hvis det ser fornuftigt ud prøver man i foråret (evt springer man de første tungeste baner over.) Holder det ikke, er det slut. Man kan sige at det stadig vil være med øget risiko efter sommer, men har han holdt i foråret og niveauet ser godt ud kan man jo skrue kontrakten sammen så den tager højde for det.

Jeg tror man er i gang med en langsom indkøring hvor han først skal helt op i gear i vinterpausen og hvis det ser fornuftigt ud prøver man i foråret (evt springer man de første tungeste baner over.) Holder det ikke, er det slut. Man kan sige at det stadig vil være med øget risiko efter sommer, men har han holdt i foråret og niveauet ser godt ud kan man jo skrue kontrakten sammen så den tager højde for det.
Det lyder som et sandsynligt scenarie men minder meget om det vi skrev om sidste vinter. Der viste det sig så, at de havde forlænget kontrakten på et tidspunkt men ikke meldt det ud, førend han endnu engang var skadet.

Det er ikke meget spilletid det er blevet til i løbet af næsten to sæsoner - noget der ligner 1.300 minutter i superligaen. Det sammenholdt med han ikke pt. ligner en der løfter niveauet, så kan det gå hen og blive svært. Tænker ikke han er helt billig og har stadig et navn.

Attachments

• 1731416183109.webp
    1731416183109.webp
    15.1 KB · Views: 15
Er landsholdspausen ikke til at lave de et års forlængelser der skal til for PM, Hansen og Duelund?
Hansen har ikke nok konkurrence, Klaesson er decideret elendig, og det er vores skadede svensker tilsyneladende også. Der mangler kvalitet på den position, selvom vi lige har hentet to nye.

Men jeg er da enig i at de bør være de næste i rækken når nu Dalsgaard allerede har fået en ny aftale, og så må SIB også sørge for at få Anderson forlænget.

Akoto og Power kan SIB godt vente lidt med, de er ikke rigtigt brændt igennem.

Last edited:
Hansen har ikke nok konkurrence, Klaesson er decideret elendig, og det er vores skadede svensker tilsyneladende også. Der mangler kvalitet på den position, selvom vi lige har hentet to nye.

Men jeg er da enig i at de bør være de næste i rækken når nu Dalsgaard allerede har fået en ny aftale, og så må SIB også sørge for at få Anderson forlænget.

Akoto og Power kan SIB godt vente lidt med, de er ikke rigtigt brændt igennem.
Jeg har simpelthen ikke set nok af hhv. Wahlstedt og Klaesson til, at vurdere om de er ‘decideret elendige’ - men begge spillere har et fint CV, som man med en markspiller fint havde troet på dem. Klaesson blev handlet for 18 mill kr for lidt over 3 år siden.

Akoto og Power skal videre.

Jeg tror ikke Anderson bliver forlænget, han vil gerne til udlandet. Tror faktisk det er mere realistisk at få forlænget med Mads Emil Madsen. Så det vil jeg virkelig gerne have de prøvede.

Mod Midtjylland fandt Duelund en række huller og var med til at skabe noget.

Den begrænsede spilletid er nok en kombi af rust & forsigtighed på den ene side, og ændret system på den anden.

Med to kanter var han ideel. Nu er han ikke nok angriber til Bechs 11'er, og for offensiv til Andersons højre 8'er.

I en jokerrolle som offensiv variation sidst i kampene, og/eller taktisk variationsmulighed fra start, kunne det måske blive et godt samarbejde.

Og hvis Anderson sælges til vinter/forlader klubben til sommer, kan ham måske få rollen som højre 8'er.

Edit: men jeg vil gerne se 3-5 kampe fra start i træk, før det bliver en forlængelse af kontrakten.

Er landsholdspausen ikke til at lave de et års forlængelser der skal til for PM, Hansen og Duelund?

I en jokerrolle som offensiv variation sidst i kampene, og/eller taktisk variationsmulighed fra start, kunne det måske blive et godt samarbejde.

Og hvis Anderson sælges til vinter/forlader klubben til sommer, kan ham måske få rollen som højre 8'er.

Edit: men jeg vil gerne se 3-5 kampe fra start i træk, før det bliver en forlængelse af kontrakten.

Mikkel Duelund i kampform er en no-brainer.. Jeg ville elske at se ham virkelig udfolde sig i AGF, for hans x-factor er altså bare next-level.. Men han er jo altså stadig et sats.. Jeg håber AGF tror på ham og giver ham endnu en chance

På hvilket lønniveau ønsker i at forlænge med Duelund?

Jeg kan slet ikke se han er en no-brainer. Han har spillet ca. 180 minutter i superligaen i hele 2024 (ikke denne sæson). Sidst vi diskuterede ham var inden transfervinduet lukkede og der var argumenterne at han var klar allerede i september og siden da har han spillet 18 min.
I alt har han spillet omkring 1.300 min. siden han kom til for knap 2 år siden. Hvis vi skal tale om hans top-niveau og hvornår han sidst har været virkelig i kampform, så er vi vel tilbage ved sæsonen 2017/2018. Et tillægsspørgsmål kan være, om han ikke er blevet overhalet i mellemtiden.

Vi har i forvejen en del lønkroner ude at svømme på tvivlsomme indkøb (f.eks. Serra og Haugen) og har vel ikke råd til at fortsætte med dem som burde være profiler ikke får spilletid. Projekt Duelund har nu kørt i 2 år og output har været meget begrænset. Det er ganske voldsomt hvis han aflønnes som en profil men det ved jeg ikke om han gør?

En forlængelse skal være hvis man virkelig tror på han endelig er skadesfri og kan blive en profil - alternativt må det være en aflønning som reservespiller og spørgsmålet er om han vil det?

Misforstå mig ikke - jeg ville ønske Duelund kunne lykkes i AGF men som jeg også har argumenteret for tidligere, så er det et tvivlssomt projekt.

Jeg er også virkelig usikker på Duelund.

Men han kan noget som ingen andre i truppen kan. Jeg kam sagtens se ham gøre en forskel i kampe hvor man skal bryde noget ned f.eks. Han kan virkelig noget i små rum.

I kampe mod dygtige hold, kan han spille hængende angriber. I kampe mod svagere hold, der kan han spille en 8’er.

Jeg synes lettere man kan finde de ting som f.eks Power og Brandhof kan, end man kan finde det Duelund kan. Derfor har jeg det egentlig fint med, at forlænge med ham.

På hvilket lønniveau ønsker i at forlænge med Duelund?

Profil. Hvis ikke der er relevant, er han ikke relevant.

Dét øjeblik man tror på han kan spille en serie kampe på det niveau man kender, skal der tegnes en kontrakt.

Hvis han er faldet i niveau eller har fået svage ben, skal han hellere spille et andet sted hvor han kan være deres bedste spiller.

Som Michael Anderson-afløser kan man ikke gøre det meget bedre end Duelund (hvis skader, niveau osv), og det ville være en fed spille til de kommende tre-fem år.

Mølgaards kvalitet ved retur nu her - over vinteren - vil vise hvad der skal ske ift indkøb til forsvaret.

Kahl har sat sig solidt på AJs plads i truppen ift spilletid i venstresiden. AJ er bag Dalsgaard i højre, og spørgsmålet er, hvorvidt Mølgaard skal/kan komme ind på venstre CB og gøre det i nærheden af så godt som i højre side, hvor han var en af ligaens bedste på pladsen før sin skadesperiode.

Dalsgaard gør det fremragende på højre CB nu for os, sikke et niveau og rutine, og Mølgaard bør næsten testes som makker til Links og MEM på venstresiden, så vi kan se om han kan lave samme makkerpar der, som Mølgaard/Beijmo var det i højresiden tidligere. Tror nærmere Mølgaard kan klare sig i venstre end Dalsgaard i Uwes system. Men begge dele bør overvejes.

Mølgaard overtager som minimum AJs plads i højresiden, og AJ overtager Akoto, og Akoto ryger ud.

I venstresiden har Kahl overtaget AJs plads, så AJ bliver 3.valg i begge sider.
Og så er Links suverænt 1.valg på wingback'en, hvor Uwe pt foretrækker Anderson mere end Andersen, Bach og andre derude som reserve.

Bach/Anker har ikke overbevist om, at de er gode nok. En af dem sendes videre tror jeg - sammen med Akoto (hvis denne da ikke bare ryger på udløb til sommer)
Jeg tror derfor vi går efter en venstre wingback - eller som minimum en venstrebenet forsvarsspiller.

I angrebet har Duelund en plads at skulle vinde, hvis han skal spille mere med. Eller også skal han kunne som Anderson ligge over kanterne også, men der er han bare ikke bedst. PM/Duelund kan noget - når "wingback til angriber"-opskriften ikke fungerer eller lukkes ned for, og der er mere plads centralt. Det kan Duelund bedre spille med om at udnytte end Bech.

HVIS vi kan udleje Gyamfi, og samtidig endeligt får solgt Serra eller Haugen permanent, så tror jeg på - at vi kunne finde på at købe en type som Danho i Randers, og forlænge med PM. Jeg knus-ønsker mig at det lykkes os at finde en succesfuld angriber mere inden vi tror det er rette timing at sige farvel til PM. Giv i det mindste den nye et halvt år, hvor han beviser sig flot INDEN vi trykker på knappen. Så vi for alt i verden ikke står med en ny Serra/Haugen/Badji og tror han kan lave 8 mål i 15 kampe som PM gør pt, trods stor kritik.

Hvis vi ikke tilføres stor kvalitet til vinter - så er vi nødt til at se Mølgaard, Duelund og Arnstad komme ind og bidrage med god kvalitet som de før har vist - før jeg personligt kan begynde at tro på, at det kan holde hele vejen. Badji, Gyamfi, AJ, Anker og Bach har jeg meget lidt tro på. Power og Brandhof er fine nok trupspillere - men gør ingen positiv forskel - men har bedre bundniveau end typer som Hvidt/Duncan og andre der er sendt videre - så ser os fint nok besat der. Power skal ikke ses som opgradering af NP, men som opgradering af Hvidt/Duncan.

Nøglen for meget af det der stadig kan forløses centralt - men som ikke er fundet den perfekte opskrift til endnu - er Arnstad og Duelund.
Jeg tror de kan komme til at skabe "forår 2023"-vibes for vores spil - som Duelund/Yakob gjorde det dengang.

Jeg glæder mig.
Vi skal i mål med point i de sidste runder af efteråret nu her.
30 styk ville være flot at lave på 17 runder.

Tror ikke vi kan vinde begge de to svære udebanekampe mod FCN/SIF, men lykkes vi med 4 point og 31 samlet er det fandme imponerende.
Sælger gerne de to kampe for sejr mod SIF, og nederlag til FCN!

Similar content Most view View more
Back