Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Kahl er den spiller ift kvalitet - hvad vi håbede vi fik for ca. 10 mio dengang.
Det er han bare blevet på en anden position end han var købt til. Hverken som back eller wingback har han vist det niveau her.
Sjovt nok var Mølgaards første sæson på ingen måde heller så god som efter han kom ind på CB'en.

Det er en AGF-special at have de CB'ere. Og TK/Bisseck var der også, selvom de ikke var backs der kom derind.

Men Kahl er nu alle 10 mio værd, og det vi drømte om.
Tænk hvis vi kunne finde en angriber med samme kvalitet på sin position som Kahl viser på sin pt....
Mon vi skal omskole nogen til angriber for at lykkes? hehe
Hello Tobias Anker! 👋🏻🤩

Altså sådan helt seriøst, så er det min opfattelse, at man delvist er i gang med at omskole Duelund til angriber.
Jeg har ikke set nok træning til, at vurdere det. Men jeg har set de par kampe han trods alt spillede mod bl.a. Fredericia, hvor han spillede 8’er.

Men jeg synes han er super interessant lige bag en spidsangriber, specielt når man presser ved at dele banen over.

Det er ikke en garenti, men det kunne da være fedt at få en spiller ind der kunne spille gift links' position, således at vi ikke behøve at hive anderson derover
Kunne det være SIB der er interesseret?:

Han er godt nok ikke et ungt salgbart talent med sine 26 år, men hans favoritposition er venstre kant, og han har scoret 18 mål i 30 kampe i 1. Division, det er en stor præstation.

Selvom venstre kant er hans favoritposition, så er han dog højrefodet, så måske ville han komme til at trække ind i de samme rum som MEM? Men hvis man tror på Tobias Bach i det lange løb, men har brug for noget her og nu kvalitet, så kunne han måske være et emne til vinter.

Jeg har ikke set nok træning til, at vurdere det. Men jeg har set de par kampe han trods alt spillede mod bl.a. Fredericia, hvor han spillede 8’er.

Men jeg synes han er super interessant lige bag en spidsangriber, specielt når man presser ved at dele banen over.

Uwe har åbent fortalt, at de har ham i tankerne til angrebet også. Men det er frit fra hukommelsen, jeg kan ikke finde citatet (og har heller ikke ledt).

Ja det er for mig, klart den vigtigste/eneste position at kigge på.
En venstrebenet Jakob Andersen, der har det ok med at være backup, men samtidig er næsten på niveau.
Jacob Andersen har rykket sig i dette efterår og er nu en sikker backup for Beijmo.

Men Uwe venter ukristeligt længe med at sætte ham ind, og rokerer først to andre på en.

Hvis vi skal ind i et guldspil i foråret, er spilletiden til Jacob Andersen nok begrænset. Og en Jacob Andersen i venstre side får ingen spilletid overhovedet.

Det er fedt at ligge i toppen og tanken om guld er berusende. Men det har nogle omkostninger, fx at der er langt til spilletid for talenterne. Jacob Andersen er på vej og skal nok nå det. Men selvom Bech er lovende, bliver der ikke ret mange minutter til ham. Og køber man et ufærdigt talent som backup til Links her i vintervinduet, bliver jeg ganske træt.

Sidst klubben var på førtepladsen så lang inde i turneringen som nu var i 1996.
I gårsdagens opstilling var nogle af de vigtigste spillere hhv 39, 35, 31, 31 og 35.

Jeg er ikke i tvivl om, at Jacob Nielsen og co godt ved, at der er et vindue nu og måske én sæson mere før end dette hold - naturligt - falder i niveau. Dertil kommer, at klubben i de første 5 kampe i foråret (altså de sidste 5 kampe af grundspillet) skal møde hhv. nummer 10, 9, 5, 8 og 12.

Hvis AGF er inde for 1 point af førstepladsen, og kan leje en spiller for 2-4 millioner kroner for forårssæsonen, så vil de gøre det. Europæisk deltagelse vil sikre 40-50 millioner kroner.
Kortsigtet lejemål for at øge chancen i ligaen giver mening. Måske er det også for tidligt med direkte afløsere.

Men det er en god pointe. Og Tingager, NP og PM har været særdeles vigtige for AGF mange år nu, både på og udenfor banen. Jeg så gerne man forsøger at finde afløsere i deres bedste alder (for performance, ikke videresalg!), så man fastholder en stamme af dygtige spillere med god mentalitet. JH og Dalsgaard blev købt 'gamle', men er også vigtige spillere, og voksne afløsere skal heller ikke afvises.

De næste 3-4 vinduer bliver afgørende for, om AGF for alvor er ved at blive et tophold, eller om dét her var en opblomstring, med en efterfølgende nedgangsperiode.

PM, Tingair, JH og Poulsen er en meget, meget vigtig akse for Uwe. Ingen af dem er vårharer og vil snart falde i niveau. Onde tunger mener det ER sket for Paddy. Der skal hentes nogen ind, som kan løfte opgaven at holde aksen OG være gode, positive kulturbærer uden for banen.

For mig at se må det meget gerne ske glidende og det behøver ikke pinedød være den samme akse. Måske er Links ved at være klar til at være kulturbærer? Måske er Beijmo? Hvis Power viser sig som en god nok fodboldspiller, ville han så kunne bidrage på den front?
Ellers skal der altså henover de næste 3-4 vinduer hentes nogle store personligheder, så vi har ledertyper til at tage over. Men de skal ikke hentes for tidligt, for så forstyrrer man det eksisterende hieraki unødigt og negativt.
Godt jeg ikke er SIB...

De næste 3-4 vinduer bliver afgørende for, om AGF for alvor er ved at blive et tophold, eller om dét her var en opblomstring, med en efterfølgende nedgangsperiode.

PM, Tingair, JH og Poulsen er en meget, meget vigtig akse for Uwe. Ingen af dem er vårharer og vil snart falde i niveau. Onde tunger mener det ER sket for Paddy. Der skal hentes nogen ind, som kan løfte opgaven at holde aksen OG være gode, positive kulturbærer uden for banen.

For mig at se må det meget gerne ske glidende og det behøver ikke pinedød være den samme akse. Måske er Links ved at være klar til at være kulturbærer? Måske er Beijmo? Hvis Power viser sig som en god nok fodboldspiller, ville han så kunne bidrage på den front?
Ellers skal der altså henover de næste 3-4 vinduer hentes nogle store personligheder, så vi har ledertyper til at tage over. Men de skal ikke hentes for tidligt, for så forstyrrer man det eksisterende hieraki unødigt og negativt.
Godt jeg ikke er SIB...
Problemet med typer (personligheder, lederegenskaber osv) som NP, Tingager m.fl er, at man ikke rigtig faser dem ud. De skal skiftes en til en for ikke, at skabe problemer i truppen.

Spørgsmålet er om vi langt hen ad vejen ikke allerede har de spillemæssige erstatninger i truppen i form af Badji, Arnstad og AJ (og måske Wahlstedt)? Som så glidende kan overtage over de næste par sæsoner.

På det ledelsesmæssige plan, så synes jeg der er andre af spillerne, som kan tage over "kaptajnerne" træder til side. Spillere som Bech, Bejimo, MEM og Arnstad ligner alle nogen med lederpotentiale. Og folk som Andersen, Kahl, Links, Mølgaard osv. er jo også nogen der har kulturen inde på rygraden, selvom de måske personlighedsmæssigt er dem der stikker mest ud. Og så har Dalsgaard vist, at man også kan hente ledertyper ind direkte udefra, som fra dag 1 tilfører truppen noget stærk mentalitet.

Så jeg er egentligt ikke så nervøs, selvom det naturligvis bliver en omvæltning når de fyrtårn er væk.

Spørgsmålet er om vi langt hen ad vejen ikke allerede har de spillemæssige erstatninger i truppen i form af Badji, Arnstad og AJ (og måske Wahlstedt)? Som så glidende kan overtage over de næste par sæsoner.

På det ledelsesmæssige plan, så synes jeg der er andre af spillerne, som kan tage over "kaptajnerne" træder til side. Spillere som Bech, Bejimo, MEM og Arnstad ligner alle nogen med lederpotentiale. Og folk som Andersen, Kahl, Links, Mølgaard osv. er jo også nogen der har kulturen inde på rygraden, selvom de måske personlighedsmæssigt er dem der stikker mest ud. Og så har Dalsgaard vist, at man også kan hente ledertyper ind direkte udefra, som fra dag 1 tilfører truppen noget stærk mentalitet.

Så jeg er egentligt ikke så nervøs, selvom det naturligvis bliver en omvæltning når de fyrtårn er væk.
Du skal også lige have med, at nogle af dem, der står til at tage over, også er de mest oplagte salgsemner indenfor det næste års tid. Altså f.eks. Bech, Arnstad og Andersen. Eller Badji i det øjeblik han får sit gennembrud. Men det er jo tæt på en umulig opgave at forudsige, hvordan en trup ser ud om 3-4 år. Der vil jo være rigtig mange nye navne i truppen til den tid.

Spørgsmålet er, om erstatningen for Patrick Mortensen ved en skade/andet ikke hedder Tobias Bech - og så skal der findes en erstatning for Bech - hvor spillere som Duelund, Gyamfi og Badji bringer forskelligt (flair og dribling, speed og dybdeløb, power og presence i boxen hhv)

Jeg håber godt nok der er noget værdi i de nævnte spillere. Gyamfi og Badji er vel købt for over kr. 20 mio. tilsammen. Sidstnævnte bør forhåbentlig være spillet ind til forårssæsonen og klar til at bidrage på et langt højere niveau end hidtil. Gyamfi er måske et lidt længere projekt men også den yngste.

Har Duelund ikke udløb til sommer? Og kommer vi i så fald til at forlænge den kontrakt. Jeg er lidt overrasket over han ikke får mere spilletid men det er svært at afgøre om det er et forsigtighedshensyn eller om han er blevet overhalet af de andre. Jeg tror umiddelbart det sidste.

Har Duelund ikke udløb til sommer? Og kommer vi i så fald til at forlænge den kontrakt. Jeg er lidt overrasket over han ikke får mere spilletid men det er svært at afgøre om det er et forsigtighedshensyn eller om han er blevet overhalet af de andre. Jeg tror umiddelbart det sidste.
Jeg kunne måske godt mistænke, at Uwe ikke er helt tryg ved Duelund i forhold til de defensive pligter. Han har også haft nogle dumme boldtab der har skabt farlige kontraløb (og mål). Men det er vel en del af pakken, når man er blevet lidt uskarp. Det kunne være fedt at se den gamle Duelund tilbage efter en god vinteropstart.

Du skal også lige have med, at nogle af dem, der står til at tage over, også er de mest oplagte salgsemner indenfor det næste års tid. Altså f.eks. Bech, Arnstad og Andersen. Eller Badji i det øjeblik han får sit gennembrud. Men det er jo tæt på en umulig opgave at forudsige, hvordan en trup ser ud om 3-4 år. Der vil jo være rigtig mange nye navne i truppen til den tid.
Helt klart. MEM må også være på listen hos nogle klubber syd for grænsen. Men for mig at se, er det ret vigtigt, for en klub med vores lønbudget, at man har en håndfuld af de der spillere, som er gode superligaspillere, men ikke helt gode nok til at være åbenlyse salgsemner. Det er den type, der kan være rygraden på et tophold (som de er nu) og som kan vinde mesterskaber, hvis man lige rammer det rette miks af den type, unge talenter og så spillere på et højere niveau, som kun er i klubben et par sæsoner.

PM er klart den der er sværest at erstatte. Både fordi han er anfører, men især fordi gode angribere er svære at finde og dyre at købe. Håber dog Badji og Gyamfi er udtryk for rettidig omhu, så de har en halv eller hel sæson til at vænne sig til klub, spillestil m.m., før der for alvor bliver brug for dem.

Jeg skulle måske have holdt det til NP og FT, og ikke skrevet m.fl. Jeg tror de har meget svært ved, at dele spilletid og få en mindre rolle
Det kommer vel også an på betingelserne. NP har jo f.eks. længe døjet med en overbelastningsskade, som i foråret satte ham udenfor i mange kampe. Hvis man ved, at bentøjet ikke holder til helt lige så mange minutter længere, så bliver det vel lettere at acceptere at få mindre spilletid? Selvom man selvfølgelig sagtens kan være sur på sin egen krop.

Similar content Most view View more
Back