Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Hvor mange penge skal der til, for at leje én der med sikkerhed er bedre end de spillere, vi har investeret en del penge i allerede?
Vi kan sikkert sagtens leje en ny Serra.
PMs mentalcoach må da have andre klienter. Kunne man ikke ansætte ham som scout og få en ind fra hans netværk? Det virker jo som en mental ting at kunne slå til som angriber i AGF.

Det altovervejende væsentlige i dette vindue er at holde på profilerne. Ligger vi i top-2 ved vinterpausen, kan det godt blive svært. Men selvfølgelig kan det være fristende at lave cash-in på Mikael Anderson, hvis der kommer et nyt stort bud. Så skal vi spille Kristian Arnstad ind, med Duelund som primært alternativ.
Du har ret. Men det er altså heller ikke helt skidt, at have de to i baghånden.

Bortset fra at Jacob Andersen og Eric Kahl er noget nært diametrale modsætninger som spillertyper.
Det samme er Beijmo og Links 🤷🏼‍♂️

Min pointe er, at vi ikke bare kan blive ved med at købe. Jeg er dog bange for, at Uwe er tilfreds med at have Anderson som afløser. Især fordi han har udtalt, at han vil spille med en back og en fløj. Det taler så selvfølgelig heller ikke til Kahls fordel.
Ja det kunne jo sagtens være, hvis vi faldt over en god venstrebenet CB
Vi har Mølgaard. Når han er fit, forventer jeg helt klart, at han spiller i stedet for Kahl. Så må Uwe vurdere, om det er ham eller Dalsgaard, der skal til venstre. Kahl har gjort det forbilledligt som afløser, men han er imø stadig det klart svageste led i den nuværende favoritopstilling.

Vi har Mølgaard. Når han er fit, forventer jeg helt klart, at han spiller i stedet for Kahl. Så må Uwe vurdere, om det er ham eller Dalsgaard, der skal til venstre. Kahl har gjort det forbilledligt som afløser, men han er imø stadig det klart svageste led i den nuværende favoritopstilling.
Ang. Kahl....måske rigtigt hvis du tar snittet over det sidste år...men vurderet ud fra de seneste 5-6 kampe har Kahl været blandt de allebedste; fortsætter han sådan er han ikke til diskussion. Igår var han blændende...jo, han havde en svipser...dét havde Dalsgaard også!

Ang. Kahl....måske rigtigt hvis du tar snittet over det sidste år...men vurderet ud fra de seneste 5-6 kampe har Kahl været blandt de allebedste; fortsætter han sådan er han ikke til diskussion. Igår var han blændende...jo, han havde en svipser...dét havde Dalsgaard også!
Det kan du sagtens have en pointe i. Jeg går måske også bare og venter på, at modstanderen opdager svagheden og konsekvent går efter ham. FCK gjorde det i begyndelsen af kampen i går, hvor både Kahl og Links havde det svært, men de spillede sig begge gevaldigt op.

Jeg må dog indrømme, at jeg har det svært med at sætte en mand i forsvaret, fordi han er god til at spille bolden frem. Ganske som jeg er ked ad at se os konsekvent beholde vores striker inde, fordi han er god på defensive dødbolde.

Det er sat på spidsen, det er klart, og man kan også blive for perfektionistisk og på den måde spolere det hele. Jeg er skam imponeret af Kahl, som jeg mere eller mindre havde afskrevet som et fejlkøb.

Last edited:
MEM og Kahl kan godt begynde at pakke rejsetasken hvis de fortsætter sådan resten af sæsonen. Begge spiller yderst overbevisende på hver deres måde.

Kahl trækker sig selv ud af et pres ved at lave en lille finte og rykke fremefter, det gør han flere gange i kampen, forsvarsmæssigt gør han det fremragende, endda overfor en Cornelius. Kahl er bare ved at være der hvor vi kan få tilbud på ham.

MEM ligner en Delaney for 10 år siden, hvor Delenay ene mand vandt en kamp for FCK, hvor de var i undertal. MEM var her og der og allevegne, sikke da en top spiller vi har fået os. Jeg ville ikke undre mig hvis en bundesligaklub ønsker at smide 35+ millioner for ham. Han vil passe perfekt ind i Tyskland.

Jeg synes også Kahl spiller virkelig godt pt.

Grunden til han nogle gange ser shaky ud i forsvaret tror jeg skyldes to ting.

Dels at han har Links som den back han skal samarbejde med, det havde været lettere at se rigtig stærk ud defensivt hvis ens back også er stærk defensiv. Mølgaard blev i starten også hjulpet af Beijmo’s defensive evner. I perioder blev Beijmo tilbage når Mølgaard gik frem, og de byttede nærmest roller, det gør Links og Kahl aldrig. Kahl efterlader derfor altid et bagrum, hvilket man så tit spiller ned i ved boldtab.

Dels at han forsvarer fremad meget aggressivt. Han forsvarer færdigt meget langt fremme i banen, og stoler så meget på at Dalsgaard og Tingager kan håndtere deres en mod en situationer bag ham. Jeg tror også han er blevet bedt om, både at forsvarer fremad og presse højt på 50:50 situationer, fordi han er den af de tre bagerste der er hurtigst, og samtidig måske håndtere fysiske dueller mod store angribere dårligst. På samme måde som Mølgaard gjorde da han spillede med Bisseck og Tingager.

Jeg synes det giver en virkelig fed dimension at han er venstrebenet. Jeg tror ikke Mølgaard bare overtager den rolle. Jeg ville dog rigtig rigtig gerne have en venstrebenet stopper ind. En der er en Dalsgaard klon, så man både får lidt offensivt, men også stærkere fysisk.

Jeg tror godt han kunne være attraktiv andre steder, men omvendt er mange svenske klubber - specielt de bedste hold - gået tilbage til at spille med 4 bagved.

Har du nogen ide om Mølgaard kan spille den position? Jeg husker det som om han har spillet back og hcb hos os.

Det kan du sagtens have en pointe i. Jeg går måske også bare og venter på, at modstanderen opdager svagheden og konsekvent går efter ham. FCK gjorde det i begyndelsen af kampen i går, hvor både Kahl og Links havde det svært, men de spillede sig begge gevaldigt op.

Hverken Fc M/K har lagt skjul på, at de ønskede at spille på Kahl i hovedspillet. Det er nok ikke den helt store hemmelighed, at han ikke er verdens største og kan have problemer i hovedspillet. Det syntes jeg til gengæld de andre er gode til at kompensere for. Jeg vil gætte på, at de fleste modstandere har fokus på den del.

Jeg syntes Kahl har gjort det fantastisk på det seneste. Kan dog stadig sidde med hjertet oppe i halsen, når han tager sine træk men der bliver ikke lavet nær så mange fejl som tidligere. Han er ved at virke som en rigtig spændende spiller men har sine fysiske begrænsninger. Jeg tror dog både Links og Kahl har skævet til Mølgaard og hvordan han går på kroppen af modstanderne - det er de blevet meget skarpere til.

Troede slet ikke at der var en diskussion om om Kahl var god nok længere.. Han har IMO haft en stor stor andel i at AGF ligger som de gør, og har også været god i de kampe vi ikke har vundet.. Synes han var MOM i går..
I min bog er han i top 3 over efterårets spillere, som dog har MEM som en klar nr. 1.

Kahl er den spiller ift kvalitet - hvad vi håbede vi fik for ca. 10 mio dengang.
Det er han bare blevet på en anden position end han var købt til. Hverken som back eller wingback har han vist det niveau her.
Sjovt nok var Mølgaards første sæson på ingen måde heller så god som efter han kom ind på CB'en.

Det er en AGF-special at have de CB'ere. Og TK/Bisseck var der også, selvom de ikke var backs der kom derind.

Men Kahl er nu alle 10 mio værd, og det vi drømte om.
Tænk hvis vi kunne finde en angriber med samme kvalitet på sin position som Kahl viser på sin pt....
Mon vi skal omskole nogen til angriber for at lykkes? hehe

Har du nogen ide om Mølgaard kan spille den position? Jeg husker det som om han har spillet back og hcb hos os.
Jeg er slet ikke på det hold, der mener, at man skal være venstrebenet på den position, så det tænker jeg helt bestemt, han kan, for han var topklasse defensivt og kan forhåbentlig blive det igen. Det kunne også sagtens være Dalsgaard, som nok er en bedre boldspiller. Bisseck ejede den venstreside, men han er jo også en særlig spiller.

Bare det ikke er Abbew 🫣

Similar content Most view View more
Back