Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Det har helt sikkert noget med forlængelsen at gøre. Han var jo deres bedste spiller i superligaen og spået et kæmpe salg.
Alternativt var han mega hypet, fordi han var 17, og OB meget gerne ville føre en fortælling om egne talenter. OB er rigtignok gode til at bruge deres egne drenge, og de har 4.5/5 stjerner i talentrangering hos DBU*, men det har ikke nødvendigvis gjort holdet eller økonomien bedre. De var så heldige med det store salg af Minteh, men generelt giver fodbolden underskud på underskud og holdes kun oppe af resten af koncernen.

Det er egentlig lidt spøjst, at Thorborg er tilfreds med den strategi. De vinder intet på den måde, og han er fandme rig.

*AGF har 4/5 stjerner, hvilket bestemt ikke er dårligt, men man må forvente, at vi med akademiet nu vil søge at rykke helt op på de fem stjerner.

Det er egentlig lidt spøjst, at Thorborg er tilfreds med den strategi. De vinder intet på den måde, og han er fandme rig.
Det er derfor han er rig ;) Det er selvfølgelig rigtigt at han sagtens kunne vælge at holde OB i toppen økonomisk, det har han som bekendt også gjort før selvom det var lidt billigere dengang, men efter et par sæt sølvmedaljer besluttede han vist også bare at det ikke var det værd. Der er en del logik i at holde det på et niveau hvor deres status som Superligahold er rimelig sikker og han kan få noget ud af det ift sine forbindelser og eventdelen osv, og så måske ind imellem stikke hovedet længere frem i rækken, men stilstand kan også bare føre til en nedrykning i en række med så få hold. I bund og grund lagde de vel også strategien om da de kunne se af den sædvanlige ottendeplads kunne risikere at blive til noget tre pladser lavere, men den strategi hvor der skulle hentes en masse nye spillere som kunne sælge igen førte så netop til nedrykning.

Der er nok ændret lidt på strategien igen med Troels Bech som sportschef, men vi må se næste sæson hvad de vil. Det er nok stadig noget med talenter for at tjene nogle penge og så har man vel vurderet at der er mere værdi i at statuere et eksempel med Slotsager end det man kunne sælge ham for som nedrykker. Nedrykninger er dyre i tabte kommercielle indtægter, men det er godt nok også mange millioner de mister på Slotsager ift fx at have solgt ham forrige sommer.

Måske kommer der en enkelt justering eller to på yderpositioner.
Bach, Anker, Kannegaard og måske flere kunne godt tænkes at hænge i en tynd tråd.

Men derudover tror/håber jeg ikke, at vi gør noget.
Vi har en stærk trup, og det kunne være fedt bare at bruge en hel vinteropstart på at optimere relationerne, og få de nyere spillere helt ind og konkurrere på lige fod med de andre.

Måske kommer der en enkelt justering eller to på yderpositioner.
Bach, Anker, Kannegaard og måske flere kunne godt tænkes at hænge i en tynd tråd.

Men derudover tror/håber jeg ikke, at vi gør noget.
Vi har en stærk trup, og det kunne være fedt bare at bruge en hel vinteropstart på at optimere relationerne, og få de nyere spillere helt ind og konkurrere på lige fod med de andre.
Ja, Anker, Kannegaard og Halsgaard i forsvaret ser ud til at være langt væk fra spilletid i forsvaret. Gyamfi kunne måske også have gavn af 12-15 kampe i 1. Division.

Hvis AGF er lige med FCK og FCM om 2 runder, så tror jeg virkelig man overvejer at finde et ordentligt alternativ til Links samt muligvis lejer en topangriber der gøre en reel forskel.

Ja, Anker, Kannegaard og Halsgaard i forsvaret ser ud til at være langt væk fra spilletid i forsvaret. Gyamfi kunne måske også have gavn af 12-15 kampe i 1. Division.

Hvis AGF er lige med FCK og FCM om 2 runder, så tror jeg virkelig man overvejer at finde et ordentligt alternativ til Links samt muligvis lejer en topangriber der gøre en reel forskel.
Ja Halsgaard selvfølgelig

Jeg kan godt se en spiller som Lukas Engel være til rådighed på leje. Han har haft et virkelig skidt år i Middlesbrough og sidder helt ude nu, bl.a. pga. skade men jeg ser ham ikke rigtig få en chance når han er tilbage. Han vil være fin konkurrence til Links i foråret, såfremt det kan lade sig gøre. Kender ligaen, og selvom han ikke er lige så hurtig og driblestærk som Links, så har han en fantastisk venstrefod ala Christian Sørensen.

Jeg kan godt se en spiller som Lukas Engel være til rådighed på leje. Han har haft et virkelig skidt år i Middlesbrough og sidder helt ude nu, bl.a. pga. skade men jeg ser ham ikke rigtig få en chance når han er tilbage. Han vil være fin konkurrence til Links i foråret, såfremt det kan lade sig gøre. Kender ligaen, og selvom han ikke er lige så hurtig og driblestærk som Links, så har han en fantastisk venstrefod ala Christian Sørensen.
Jeg kunne godt se, at man lejede en type som Engel og en angriber for ligesom at "give det et forsøg" - medmindre man tror Liunks bliver solgt til sommer, og vil fase en afløser ind

Ja, ud med Gyamfi på leje og se om man kan hente en decideret angrebsprofil, man mener kan tage Superligaen med storm i 5 måneder.

Det er bare sådan, at de ikke rigtigt findes i vores prisleje. Dem man kan få, er måske nogen, der er røget ud i kulden og ikke har spillet i måneder, eller på vej tilbage fra en skade. Er det noget, man vil satse på skal skaffe metal i perioden februar-maj

Last edited:
Det er bare sådan, at de ikke rigtigt findes i vores prisleje. Dem man kan få, er måske nogen, der er røget ud i kulden og ikke har spillet i måneder, eller på vej tilbage fra en skade. Er det noget, man vil satse på skal skaffe metal i perioden februar-maj

Enig. Vi kan da godt forsøge, at hente endnu en angriber, som ser spændende ud - men med mindre vi er klar til feks at smide 20 mio eller mere, så er det jo ikke sikkert, at det er bedre, end hvad vi har.

Nu har vi en hel vinters træninger til at få tilpasset og skolet Gyamfi og Badji. De har begge nogle interessante fysiske pakker og noget hurtighed og energi.
De behøver jo ikke med det samme at blive i stand til at slå PM og Bech af - de skal "bare" op og være troværdige og brugbare indskiftere, der skal bruges til mere end at trække tiden eller håbe på et eller andet overtidsmagi.

Og dertil har vi også Duelund, der måske kan blive en vild joker med nogle helt andre kompetencer.

Enig. Vi kan da godt forsøge, at hente endnu en angriber, som ser spændende ud - men med mindre vi er klar til feks at smide 20 mio eller mere, så er det jo ikke sikkert, at det er bedre, end hvad vi har.

Nu har vi en hel vinters træninger til at få tilpasset og skolet Gyamfi og Badji. De har begge nogle interessante fysiske pakker og noget hurtighed og energi.
De behøver jo ikke med det samme at blive i stand til at slå PM og Bech af - de skal "bare" op og være troværdige og brugbare indskiftere, der skal bruges til mere end at trække tiden eller håbe på et eller andet overtidsmagi.

Og dertil har vi også Duelund, der måske kan blive en vild joker med nogle helt andre kompetencer.
Vi har, såfremt vi er heldige med at undgå skader en god håndfuld spillere på et vist niveau.

Mølgaard, Duelund og muligvis Yakob klar igen - sidstnævnte dog nok tidligst i slutspillet. Derudover typer som Jacob Andersen, Kristian Arnstad, Frederik Brandhof og Jonas Jesen-Abbew på bænken.

Jeg kan sagtens se AGF betale en del penge for at leje i reserve i Ligue 1 eller Bundesligaen.

Last edited:
Vi har, såfremt vi er heldige med at undgå skader en god håndfuld spillere på et vist niveau.

Mølgaard, Duelund og muligvis Yakob klar igen - sidstnævnte dog nok tidligst i slutspillet. Derudover typer som Jacob Andersen, Kristian Arnstad, Frederik Brandhof og Jonas Jesen-Abbew på bænken.

Jeg kan sagtens se AGF betale en del penge for at leje i reserve i Ligue 1 eller Bundesligaen.

Hvor mange penge skal der til, for at leje én der med sikkerhed er bedre end de spillere, vi har investeret en del penge i allerede?
Vi kan sikkert sagtens leje en ny Serra.

Hvor mange penge skal det til, for at leje én der med sikkerhed er bedre end de spillere, vi har investeret en del penge i allerede?
Vi kan sikkert sagtens leje en ny Serra.
Sidst klubben var på førtepladsen så lang inde i turneringen som nu var i 1996.
I gårsdagens opstilling var nogle af de vigtigste spillere hhv 39, 35, 31, 31 og 35.

Jeg er ikke i tvivl om, at Jacob Nielsen og co godt ved, at der er et vindue nu og måske én sæson mere før end dette hold - naturligt - falder i niveau. Dertil kommer, at klubben i de første 5 kampe i foråret (altså de sidste 5 kampe af grundspillet) skal møde hhv. nummer 10, 9, 5, 8 og 12.

Hvis AGF er inde for 1 point af førstepladsen, og kan leje en spiller for 2-4 millioner kroner for forårssæsonen, så vil de gøre det. Europæisk deltagelse vil sikre 40-50 millioner kroner.

Sidst klubben var på førtepladsen så lang inde i turneringen som nu var i 1996.
I gårsdagens opstilling var nogle af de vigtigste spillere hhv 39, 35, 31, 31 og 35.

Jeg er ikke i tvivl om, at Jacob Nielsen og co godt ved, at der er et vindue nu og måske én sæson mere før end dette hold - naturligt - falder i niveau. Dertil kommer, at klubben i de første 5 kampe i foråret (altså de sidste 5 kampe af grundspillet) skal møde hhv. nummer 10, 9, 5, 8 og 12.

Hvis AGF er inde for 1 point af førstepladsen, og kan leje en spiller for 2-4 millioner kroner for forårssæsonen, så vil de gøre det. Europæisk deltagelse vil sikre 40-50 millioner kroner.
Kan du garantere, at en spiller til 2-4 mio er bedre, end dem vi har nu?
For at være sikre, skal vi op i et helt andet leje.

Vi var lige et smut på Burger King efter kampen i aftes, og der parkerede vi ved siden af en engelsk registreret bil. Ud af den bil steg to herrer, en dansker i DBU-outfit og en britisk gentleman. Min halvsnaldrede kammerat spurgte, om de var scouts, hvortil danskeren svarede "ingen kommentarer".

Let the speculation commerce 😁

Kan du garantere, at en spiller til 2-4 mio er bedre, end dem vi har nu? For at være sikre, skal vi op i et helt andet leje.
Ligesom du heller ikke kan garantere, at en ny spiller ikke vil blive en succes, så kan jeg heller ikke garantere han bliver en succes.

Om det så er Rasmus Højlund eller Dusan Vlahovic man henter.

Men derfor kan man - rent strategisk - godt satse på det.

Jeg kan heller ikke garantere, at Jesper Hansen ikke dropper 7 gange mod FCN og vi pludselig er 3 point efter.

Vi var lige et smut på Burger King efter kampen i aftes, og der parkerede vi ved siden af en engelsk registreret bil. Ud af den bil steg to herrer, en dansker i DBU-outfit og en britisk gentleman. Min halvsnaldrede kammerat spurgte, om de var scouts, hvortil danskeren svarede "ingen kommentarer".

Let the speculation commerce 😁
Det er aldeles underordnet. Der er ikke nogen af vores startere eller faste indskiftere, der er til salg før til sommer. Tidligst!
Absolut ingen! Blev der sagt!
Vi skal fandengalemig ikke til at sælge ud af de rigtig gode, lige som det begynder at klikke.

Hvis vi skal, så har der bare at være tale om rekordsalg, grænsende til det vulgære og latterlige.

Similar content Most view View more
Back