Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Vi skal jo stadig have hentet en stor profil i fald at MEM smutter. Hjulsager er vist ude af kontrakt til sommer, så er måske ikke dyr, men ham er der ingen salgsperspektiv i. Hvor meget vil vi kunne få for MEM? 20-25 mil? Jeg tænker ikke vi skal have meget mindre.
Man kan vel hævde, at det er hvad vi har gjort med Arnstad. Vi havde et ret stort transferminus denne sommer, hvis det skal handle om at få det til at gå op økonomisk.

Hvis vi sælger startere skal der startere ind. MA og MEM bliver svære at erstatte.

En Thomas Jørgensen fra Viborg er interessant, men kan han dække en 8'er?

MA bliver ofte undervurderet fordi afslutningerne halter. Men han har fart, flair, aggressivitet og spilforståelse. Han kan udfordre og kan dække mange positioner på banen. Han har altid overskud i sit spil og er problematisk for sine modspillere. Hvis han ryger skal der noget ind i stedet. Duelund kan den offensive del, med bedre afslutninger, men ikke det defensive.

Var der ikke en historie fremme om vi havde budt på ham men FCK ikke ville sælge til en konkurrent?
Jo, vi bød en del MERE end VFF, men FCK ville IKKE sælge til en direkte konkurrent (os).
Hvis vi byder fx. 1 mil. € for Thomas Jørgensen har FCK ret til at matche det bud, for at "hente ham hjem". Det kræver naturligvis at den unge mand tror mere på sin chance i FCK end hos os/anden byder.
Så buy-back klausulen er ikke mere værd for FCK end det papir den er skrevet på såfremt TJ ønsker anden karrierevej.

Jo, vi bød en del MERE end VFF, men FCK ville IKKE sælge til en direkte konkurrent (os).
Hvis vi byder fx. 1 mil. € for Thomas Jørgensen har FCK ret til at matche det bud, for at "hente ham hjem". Det kræver naturligvis at den unge mand tror mere på sin chance i FCK end hos os/anden byder.
Så buy-back klausulen er ikke mere værd for FCK end det papir den er skrevet på såfremt TJ ønsker anden karrierevej.

I hvilken verden skulle Viborg sælge deres største salgsobjekt for 1 mio euro?

Vi er i et helt andet prisleje.

Rygtetid!

Jeg hører, at Mads Emil pønser på en vintertransfer, hvis det rigtige tilbud dukker op. Her håber jeg i den grad, at vi kan beholde ham som minimum til sommer, men han bliver ikke yngre, så han skulle være klar til at cashe ind på sin fine form og give udlandet endnu et skud.

Til gengæld skulle vi være ude efter Oskar Øhlenschlæger fra Vendsyssel. Han er 20 år gammel, uddannet hos FCN, hvor han var anfører for u19, afviste Lyngby for at tage en dannelsesrejse i det nordjyske. Han betegnes som en alsidig midtbanespiller, som både gør sig på sekseren og otteren. Vi var efter sigende også interesserede i sommer, men var ikke de eneste. Han har kontrakt til 2026 og er tilsyneladende velbetalt deroppe, så det vil umiddelbart ikke være en let lille hapser for os.

De to spillere har samme agentfirma.

Jeg tror ikke Mads Emil skifter i vintertransfer vinduet. Jeg kan umiddelbart godt forstå interessen for Oskar Øhlenschlæger. Ligesom Mads Emil er han en god tovejs midtbanespiller med både defensive og offensive kvaliteter. Er dog ikke på Mads Emils niveau.

Last edited:
Øv bøv

Det er godt nok en skam.
Er U19 tilbuddet i Bodø virkeligt så meget mere attraktivt end det, han kunne få i AGF?
Hvis han er så godt, som han lyder, så kan han jo være inde omkring superligaen om et års tid, når han fylder 16.

Det er faktisk et meget fornuftigt og modent valg, synes jeg desværre. Bodø spiller europæisk, en dårligere liga, et hold, der giver unge gennembrud og er villig til at sælge. Vi giver ikke unge chancen, vi spiller ikke europæisk og vores liga er for kompetitativ til, at vi tør satse. Nok også derfor, at han ikke rykker til fcn, fcm, fck, Ajax og lign

Er U19 tilbuddet i Bodø virkeligt så meget mere attraktivt end det, han kunne få i AGF?

Hvis man holder familie og venner ude af ligningen og kun forholder sig til det sportslige, ville jeg også alle ugens dage, foretrække Bodø fremfor AGF som ungt stort talent.
Selvfølgelig kigger han på, hvor han udvikler sig bedst og eftersom han tilsyneladende har fravalgt Ajax og måske endda Dortmund, er det heller ikke pengepungen, som har været afgørende.

Med neutrale briller et virkeligt godt valg af ham.

Similar content Most view View more
Back