Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Ja men jeg tvivler på vi har haft interesse i ham? Han falder lidt udenfor den resterende strategi.Gustav Wikheim har været nævnt herinde - han er lige blevet præsenteret i Djurgården
Jeg har det næsten på samme måde. Bundu og Jon er væk til sommer, som det ser ud nu, og Links har ikke slået til. Anderson, Brandhof og Grønbæk er det der har været godt for vores nye ændring med 2 offensive 8'ere (PO i overskud).Hvis vinduet lukker med Bundu, Thorsteinsson, Links, Dall, Grønbæk og Andersson på kanterne - og Polle, Zach, Hvidt, Olsen, Brandhof og igen Grønbæk og Andersson centralt - så sover jeg godt.
Det er ikke truppens kvalitet, men de manglende offensive systemer (automatismer sgu), der er problemet.
Ha! Min analyse er stort set den samme, men jeg vil have en kant mere. Prioriteten er dog system først, fordi ellers fejler nye spillere også.Hvis vinduet lukker med Bundu, Thorsteinsson, Links, Dall, Grønbæk og Andersson på kanterne - og Polle, Zach, Hvidt, Olsen, Brandhof og igen Grønbæk og Andersson centralt - så sover jeg godt.
Det er ikke truppens kvalitet, men de manglende offensive systemer (automatismer sgu), der er problemet.
Hvilket system er det så?Ha! Min analyse er stort set den samme, men jeg vil have en kant mere. Prioriteten er dog system først, fordi ellers fejler nye spillere også.
Jeg tror, klubberne hellere vil spare pengene til sommer, hvor der er mere sikkerhed omkring corona-situationen, og hvor man ikke kan undgå at bruge mange spillere med den meget hårde sæson, det bliver med VM i Qatar midt i sæsonen i november og december.
- Det smitter af på Danmark, hvor der relativt jo ikke er sket noget som helst. Meget handler om, at nogle af de større Superliga-klubber forsøger at få overskudsspillere ud, så de kan få luft i lønbudgettet og rum til at hente spillere til. Og det viser sig at være rigeligt svært at komme af spillere, siger Jesper Jørgensen til tipsbladet.dk.
Ja og med SIBs melding om at man leder efter fløje skal vi nok heller ikke forvente at vi vender tilbage til 3-5-2 igen lige med det samme. Kan godt være, at man var lidt mere tøvende i sommervinduet, fordi man ville afvente om det var den vej man skulle gå. Men udløb af Jon og Bundu til sommer kunne det jo også være god timing at skifte system nu. Men virkeligheden er vel nærmere, at vi skal kunne spille på flere måder.Hvis man går ind til foråret med kun 2 fløje af superligastandard, som i øvrigt er meget svingende- fra det geniale til det hovedrystende, så be'r man om problemer. Især fordi DN's altoverskyggende taktik er at spille med fløje. Så er man helt tilfreds med maksimalt en 7. plads, men det er måske også godt nok i en rodet sæson.
Jeg ser os nu ikke bliver overhalet af hold under os, men jeg set os heller ikke indhente dem foran. Det er nu heller ikke fordi jeg synes klubberne foran, pånær de to FC klubber naturligvis, har synderligt meget mere kvalitet i deres trupper. Vi har manglet kontinuitet i det seneste kalenderår og det har kostet voldsomt. Eksperimentet i starten af denne sæson var heller ikke en succes. Jeg savner i den grad en fløj men ellers er jeg nogenlunde tilfreds. Er dog ganske enig i at der trænger til at blive muget lidt ud i hjørnerne.Ser indtil videre ikke ud til, at der sker ret meget i dette vindue. Ligesom BIF trænger vi til at få luftet noget ud i truppen. Vi har for mange spillere i truppen, der ikke har niveau: Eskelinen, en del backs, PO og et par angribere. En Dall er altså ikke nok til af rettet op på en skuffende sæson, der peger den forkerte vej. Er ikke videre trygt, at man tilsyneladende er tilfredse med den nuværende trup. Lige nu ser vi ud til at risikere at blive overhalet af en del klubber, hvis spillertrup kvalitetsmæssigt er i fremgang.
Ser indtil videre ikke ud til, at der sker ret meget i dette vindue. Ligesom BIF trænger vi til at få luftet noget ud i truppen. Vi har for mange spillere i truppen, der ikke har niveau: Eskelinen, en del backs, PO og et par angribere. En Dall er altså ikke nok til af rettet op på en skuffende sæson, der peger den forkerte vej. Er ikke videre trygt, at man tilsyneladende er tilfredse med den nuværende trup. Lige nu ser vi ud til at risikere at blive overhalet af en del klubber, hvis spillertrup kvalitetsmæssigt er i fremgang.
Hvorfor synes du at sæsonen peger den forkerte vej? Altså, jeg er med på at vi sluttede nr. 4 i sidste sæson og nu ligger nr. 7, hvis det bare er det du mener. Men siden transfervinduet lukkede 1. september har retningen da været ok (vi ligger nr. 3 i stillingen set over kampene siden da)? Jeg synes vi har set, at Anderson tilfører noget spændende til holdet og Bundu blev også langsomt bedre. Begge spillere mangler dog stadig at blive spillet helt ind. Anderson rendte jo desværre ind i en skade på en landskamplejr og var lidt plaget af det i slutningen af sæsonen. Omvendt kom Tingager og Mortensen jo også tilbage efter skader og formnedgang. Vi har haft et udfordrende efterår med stor udskiftning, hvor 6 nye spillere er kommet ind i startopstillingen (Hansen, Bisseck, Kahl, D'Alberto, Anderson og Bundu) og det er svært for at forestille sig for mig, at det ikke kun kan blive bedre af at de får mere spilletid sammen.En Dall er altså ikke nok til af rettet op på en skuffende sæson, der peger den forkerte vej.