Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Lige nøjagtig. Vi skal være stærkt besat og have konkurrence på alle pladser - det skal ikke være for nemt at komme på holdet. Lige pt. kunne jeg godt tænke mig en konkurrent til Jon - det tror jeg han ville have godt af.Der er 3 lige gode centrale forsvarsspillere der kæmper om 2 pladser og 3 lige gode centrale midtbanespiller der gør det samme. Det giver den konkurrence situation som skaber tophold.
Der er mange valide pointer i det her indlæg, og jeg kan ikke være vildt uenig i dine betragtninger. Dog synes jeg det er fint at Grønbæk pt. er bænket. Han havde formnedgang og har brug for lige at komme lidt ud af rampelyset og arbejde sig ind igen. Et mål som indskifter kan måske give det sidste rygstød. Det er ret beset samme situation Hausner var i tidligere i år. Han havde, ihvertfald efter min mening, brug for en tur på bænken. Fejlene blev flere og han så ikke 100% ud. Men vi havde ikke rigtig noget kvalitet til at erstatte ham med, så vi var tvunget til at fortsætte med ham. Det har vi heldigvis på midten.Ikke transferrelateret, sådan direkte i hvert fald.
Jeg ser det som en udfordring at Kahl, Bisseck, Grønbæk og Kurminowski er (var mht Kurmi) set som de fremtidige salg.
Bisseck har leveret ret godt, men efter to fejlbehæftede kampe er han måske nu bag Tingager i kampen om spilletid.
Kahl har lyst op offensivt, men har også ufrivilligt fungeret som spotlight for modstanderens offensive aktioner, og spørgsmålet er om David er fristet til at benytte Oliver Lund i stedet
Grønbæk er blevet overhalet af Brandhof fair and square. Det kan ske, men det er ikke super for hans udvikling.
Kurminowski blev købt for en mio euro. På det tidspunkt er ret stort køb for AGF, siden kom Kahl og Andersson. Jeg køber ikke rationalet om at han er købt billigt og derfor var en lottokupon. Der er gået noget galt i evalueringen af hans talent/aktuelt evner.
Hvis man dertil lægger en dyr mand som Patrick Olsen, der pt varmer bænk (men tager det pænt og leverer fin indsats når han kommer på banen), så er det ikke regne home runs det er banket ind af AGF. Andersson kører derudaf, men der blev ret beset betalt overpris. Det er fedt der har været så mange mål i ham og at han spiller når han er klar. Det er gode tegn og så han han ikke gøre noget ved prisen.
Edit: når jeg nævner Patrich Olsen, der ikke er en del af 'Talentfabrikken', så er det kun fair også at nævne Jesper Hansen, der har været et hit. Og Brandhof er en god historie, selvom jeg ikke helt kan placere ham.
Det var ikke nemt som bombastisk. Jeg er bare fanget i skismaet mellem Resultatfabrikken og Talentfabrikken. Og der er pt nogle - indrømmet ganske spage - udfordringer. Grønbæk var skadet men er nu ude af starteren, det der jeg som etableret, men ikke mere end at han kan komme tilbage ret hurtigt. Bissen tror jeg starter ude i Parken og Kahl ... Starter nok inde, selvom han defensivt er svagere end Lund.Mengsen
Du laver for bombastiske udmeldinger på baggrund af meget lidt empiri. Fx har Albert Grønbæk været småskadet og gjort en positiv forskel ved de seneste indhop. At han entydigt skulle være overhalet i startopstillingen har jeg svært ved at se.
Rotation og konkurrence er helt naturligt og vurderet på den seneste periode tvivler jeg på, at Grønbæks transferpotentiale er faldet - tværtimod.
Sådan ser jeg det også mest - Albert og Brandhof kommer til at kæmpe en hård kamp hvor den bedste spiller, og uanset bliver der også plads til begge pga skader og indhop, især for Albert er gardering på 4 pladser pt.Mengsen
Du laver for bombastiske udmeldinger på baggrund af meget lidt empiri. Fx har Albert Grønbæk været småskadet og gjort en positiv forskel ved de seneste indhop. At han entydigt skulle være overhalet i startopstillingen har jeg svært ved at se.
Rotation og konkurrence er helt naturligt og vurderet på den seneste periode tvivler jeg på, at Grønbæks transferpotentiale er faldet - tværtimod.
Okay faktisk ikke klar over - var Kahl angriber som u-spiller?Grønbæk, Hausner, Bisseck, Kahl og Kurminowski har alle gode muligheder for at blive store salg, men det kræver, som jeg ser det to ting:
1. AGF skal i toppen af ligaen. Det er vel kun helt åbenlyse talenter som Jeppe Kjær og Faghir der bliver solgt fra klubber i den tunge ende, ellers er kampe i top 6 det klart bedste udstillingsvindue.
2. Spillerne skal fortsætte deres udvikling og være i stand til at overhale spillere som Brandhof, Lund, Tingager og Mortensen, hvis de skal være i stand til at lykkes i en stor udenlandsk klub.
Kurminowski er ung, og angribere bliver ofte først rigtigt gode når de er i midt tyverne, så med en lang kontrakt er der fine muligheder for at han går forbi Mortensen om en sæson eller to, indtil da er han jo allerede fast indskifter, så det skal nok komme.
Kahl er en omskolet angriber, der havde spillet meget lidt i forsvaret inden han kom til AGF, i den meget korte karriere i forsvaret har han udviklet sig eksplosivt, så Lund skal ikke forvente at kunne holde ham bag sig ret længe.
Bisseck var et kæmpe tysk forsvarstalent som 16-17 årig, og har været nede i en bølgedal som gjorde det muligt for os at hente ham. Han er på vej til at vise sit store potentiale igen, men man skal ikke forvente at en 20 årig spiller der har spillet 3-4 måneder i klubben er 100% fejlfri allerede.
Hausner er ikke bare en bærende profil i vores forsvar, men også i forsvaret på U21 landsholdet, så hvis han bliver ved med at levere begge steder, så går han en stor fremtid i møde.
Grønbæk skal udfordres maksimalt, det nytter ikke noget at han føler sig sikker på en plads i start 11, så det er super godt at Brandhof og Anderson tvinger Grønbæk til at yde maksimalt, det vil rykke ham, og dermed gøre ham til en stor profil i Superligaen.
Der er 3 lige gode centrale forsvarsspillere der kæmper om 2 pladser og 3 lige gode centrale midtbanespiller der gør det samme. Det giver den konkurrence situation som skaber tophold. Derudover er der Julsgård og TK2 i forsvaret som ikke er helt lige så langt fremme, men som også er fuldgode erstatninger. Samt Patrick Olsen og Zack Duncan som er i samme situation. Det er en stærk trup, og truppen kan ikke bruges som undskyldning for svigtende resultater, selvom der fortsat mangler en kantspiller.
Ja, eller han spillede venstre kant, og hans debut for AIK var også som kantspiller, men han fik ret hurtigt en fast plads i start 11’eren som venstreback, og har spillet det siden. Der var et stort interview med ham, hvor han nævner det, men jeg kan ikke finde det igen.Okay faktisk ikke klar over - var Kahl angriber som u-spiller?
Han virker ærligt talt som en spiller der har det mentale med på bedre vis end Haji, og en spiller som Sabbi, vil jeg mene.Han bliver den nye Haji Wright. Bare vent til de ikke rider på bølgen længere![]()