@T-Knogle
Lad os tage det negative f?rst. Jeg deler din bekymring ang. fysikken, og det er da en reel bekymring. Det er ikke kun "p? papiret", han bliver most fysisk, og det kan potentielt betyde, at han ikke kan spille det spil, han er vant til (og som jeg beskriver nedenfor). Han var dog ogs? lille ift. modstanderne i Sydafrika. Samtidig klarede Mandla Massango sig ganske glimrende i Superligaen, og han vejede ogs? kun 59 kg., og han havde ikke samme fart og tempo i sit spil som Gift Links.
Vi m? dog g? ud fra, at den sportslige stab i AGF f?ler sig overbevist om, at fysikken ikke bliver et st?rre problem. Han har jo (ansl?et) kostet omkring 5 mio. kroner, og det ville man n?ppe smide efter en lottokupon, omend den potentielle gevinst kan v?re s? stor, at man v?lger at tage chancen.
For mig at se er der ogs? tale om en spiller, som har meget forskelligt at byde p?. Ift. fysikken, tror jeg, at de st?rre spillere, f?r sv?rt ved at fange Gift Links, da han har tempo i stort set alt, han foretager sig. Jeg har researcet mig frem til, at hans k?lenavn er "Mosquito", hvilket giver god mening, n?r man ser ham spille, da han sv?rmer rundt om modstanderne for at eroble den, og n?r han har bolden p? f?dderne, s? g?r det ogs? virkelig st?rkt. Han er en h?rdtarbejdende spiller, som arbejder begge veje. I kraft af sine hurtige f?dder og direkte spil, tror jeg, han kommer til at tr?kke mange frispark.
PC udtalte, at han er moden i sin spillestil, og det er ogs? det, jeg ser. Jeg synes, han er god til at veksle mellem at aflevere (ogs? de lette afleveringer) og bruge sin fart og driblinger samt vision til at blive farlig offensivt.
I den nuv?rende AGF-trup minder han mest om Kasper Lunding, synes jeg, men til forskel fra Lunding foreg?r det meste i et h?jt tempo, hvor Lunding g?r mere ned i fart og laver temposkift. Derudover er han, modsat Lunding, ogs? rimelig god med h?jre ben. Han g?r meget direkte mod m?l, men er samtidig god i det relationelle spil. Her mangler han fortsat at l?re spillestilen og holdkammeraterne bedre at kende (det er ogs? mit bud p?, at han ikke har haft bolden s? meget i de indhop, han har f?et), men man kan se, at han har en god spilforst?else. Det ses ogs? ift. at bryde modstandernes opspil, hvorefter han er god til at finde gode fremadrettede afleveringer eller g? selv. Det er naturligt nok, at han skal bruge en tilv?nningsperiode, men n?r han har f?et spillestilen og kendskabet til spillerne mere p? plads, og herunder den danske fodboldkultur, s? tror jeg, han bliver en stor gevinst.
Han fylder jo f?rst 21 ?r om halvanden uge, s? han vil jo sandsynligvis endda udvikle sig en hel del de kommende ?r.