Talentarbejdet i AGF
Der er også lidt med spillestil fx passede Kaastrup og Lunding åbenbart ikke så godt til defensive krav - jeg synes egentlig de arbejder fint ned i banen, men måske de ikke gør præcis de ting DN ville have - også offensivt.Som vi kan se af 8000s liste, så udvikler vi masser af talenter. Der hvor vi har fejlet i mange år er transitionen fra U19 til senior. Hvordan udvikler man sig videre i alderen 19-22? Er man god nok til at gå direkte ind i superligaen, så er der ikke noget problem (bortset fra at det var hårdt at være i den elevatortilstand klubben befandt sig i tidligere).
Men hvordan udvikler man sig i tilstrækkelig grad, hvis man ikke får spilletid i superligaen? Jeg synes at der er sket et lille skifte i de seneste år, hvor vi har prøvet at udleje flere spillere, men jeg synes ikke at vi kan se nogen stor effekt. Lunding er vel det bedste, men han var et bedst også god nok til superligaen, da vi lejede ham ud. Lassen gjorde det godt i Skive, men det er jo ikke helt nok. Mon ikke vi ser ham udlejet igen? Men vi mangler en større sattelitklub vi kan afsætte talenter til. Ligesom FCM har Fredericia.
Ja og så er det også bare noget af et nåleøje at komme igennem. TK er oppe store profiler, AA har samme stats som PM sidste år, men ingen forventer vel han rigtig får chancen. Samme med zach og hvidt ift np og po. Eller på højrewingback, hvor lassen og anbo skal overhale både munks, oliver og alberto. DGA skal overhale JH .. Alberto så vores farligste mand jon af og nyindkøbte dawid der kommer som ligatopscorer med links i den ligning også. Lunding og kaastrup var oppe imod anker, jon, bundu mfl ... puha for den!
Man må også sige som Ato Vari måske de bare ikke er gode nok. Synes bare ikke jeg ser hvidt er ringere end np - og stats er med AA ift pm og vores unge kanter ift Anker - men fik ikke chancen ret meget. Sådan er det nok bare de unge har kortere snor... selvom det næsten burde være omvendt.