Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 240K
Talentarbejdet i AGF
Jakob Marschner date=1593863261 said:
Frederik Ihler er jeg ogs? rigtig sp?ndt p?. Og ja, han bomber l?s for U-19, selvom han er rykket op f?r tid og kun fyldte 17 for en uge siden. [member=8]Snurre Snup[/member], vil du give en melding p? ham, m?ske ogs? en power ranking p? U-17 og U-19 mere generelt?
 Enig :D 

Ham vi hentede hjem fra udlandet i sommers har der godt nok v?ret stille omkring.

Hvis Mikkel Lassen f?r debut i dag mod FCK har vi n?sten en hel startopstilling af egenudviklede talenter p? kontrakt der har haft debut i superligaen:

31. Kasper T. Kristensen
39. Magnus Anbo - 37. Sebastian Hausner - 25. Mikkel Lassen - 33. Daniel Th?gersen
22. Benjamin Hvidt - 27. Albert Gr?nb?k - X
35. Kasper Lunding - 38. Aleksander Ammitzb?ll - 44. Magnus Kaastrup​

U19 n?ede m?ls?tningen - AGF Fodbold

- S? er det officielt farvel til spillere som Jacob Trenskow, Mostafa Maarouf, Magnus Kirchheiner, Marcus Ginnerup, og Majaliwa Msabaha.

En ?rgerlig f?lelse n?r man har fulgt nogle af dem p? afstand i l?ngere tid. Jeg synes personligt at det er s?rligt ?v med Trenskov - han har v?ret god de gange jeg har set ham. Sp?ndende hvor mange af dem der smutter til Fremad, VSK og Brabrand, og om vi ser nogle af dem tilbage i GF engang - chancerne er sm?.

S? er det man indser, hvorfor vi nok aldrig kommer til at indg? noget formaliseret samarbejde med Aarhus Fremad om at leje spillere ud: De kan jo plukke dem i bundter fra vores U-19 efter hver s?son! Omkring halvdelen af Fremad-truppen har allerede spillet ungdomsfodbold i AGF, og s?dan bliver det nok bare ved.

Fra det her kuld kan Trenskow forst?rke Aarhus Fremad, og Maarouf kan man ogs? godt se g?re en rigtig god figur i 2. division. Sune Balle har der ogs? v?ret lidt snak om, og de andre har jeg ikke nok indtryk af.

Jeg h?ber virkelig, at Fremad klarer cuttet og spiller sig op i Nordic Bet-ligaen i den overgangss?son, der starter efter ferien. Selv uden noget formaliseret samarbejde vil et Aarhus-hold i n?stbedste r?kke v?re en god ekstra f?dek?de, et udstillingsvindue og en chance for at blive h?rdet til h?jeste niveau for de bedste af de talenter, som vi lod g? i f?rste omgang.

Ang?ende det med at have spillet ungdomsbold i AGF, s? er det jo lidt ligesom at have spillet ungdomsbold i Lyngby eller BIF. Vores ungdomsafdeling er jo rigtig mange gange st?rre end de andre klubbers, s? det giver sig selv at n?r konkurrencen virkelig spidser til omkring gymnasietiden, jamen s? vil de mange der ikke klarer cuttet jo spille andre steder.

Vi har 7 baner, og mens jeg ikke rigtig kender Fremads anl?g siden de lavede om for nogle ?r siden, s? havde de alts? ikke mange tangenter at spille p? i min barndom. Der var den bane p? bakken man kunne tr?ne p? efter april, og s? var der "trekanten" i et hj?rne lidt ad helvede til bag tennisbanerne hvor de mindste kunne tr?ne. Om vinteren kunne man s? f? forn?jelsen af den forbandede grusbane ved siden af klubhuset, som vitterligt intet menneske p? denne jord havde lyst til at spille p?. Det havde v?ret en blidere oplevelse p? asfalt end s?dan en v?d og frossen gang grus, men det var jo s?dan det var.

Derudover tror jeg nok at de fleste af vores talenter i den alder hellere vil v?re proffer i 1. division end amat?rer hos naboen. At man er fundet for let til hvad der b?r v?re bronzeklubben i DK er jo ikke ensbetydende med at man er uegnet til professionel fodbold. Det betyder bare at man n?rmer sig alderen hvor man skal registreres til de 25 pladser i truppen (reelt set kun 23 s? der er plads til overraskelser/n?dssituationer), hvorefter det ikke kan lade sig g?re at v?re den 28. bedste p? holdet.

Jeg tror da ogs? at noget n?r halvdelen af Superligaen har haft sine f?dder i ?rhus eller BIF p? et eller andet tidspunkt i karrieren, s?dan er det jo bare at v?re blandt de st?rste i en p?nt stor region. Det afspejler sig nok ogs? over de n?ste 10 ?r at det billede er rykket lidt i mellemtiden, men det m? man s? komme efter igen.

Hvis Hvidt forts?tter sin udvikling som hidtil, og beholder sin arbejdsmoral, s? har jeg vanskeligt ved at se AGF beholde ham. J?sses, jeg synes han er god - is?r alderen taget i betragtning. 2-3 ?r enndu, og s? skyder vi ham af for rigtig mange penge, til en klub i midten af Bundesligaen... derfra laver han en Delaney i l?bet af yderligere 2-3 ?r...
Forudsat at han kan holde sig nogenlunde skadesfri og at han holder snuden i sporet, naturligvis :)

Jeg h?ber du f?r ret [member=6]Stone Cold[/member]. Det kunne v?re fedt med s?dan en udvikling b?de for spilleren og naturligvis klubben. Hvidt har redskaberne, s? hvis han kan blive bare en anelse mere kampafg?rende over de n?ste 2-3 ?r s? ligger der helt sikkert et fint skifte til ham og agf. Jeg ville ihvertfald overveje en l?ngere kontrakt nu, hvis jeg var PC (aner ikke hvor lang han nuv?rende kontrakt er) men han b?r have ihvertfald 4 ?r tilbage p? nuv?rende tidspunkt.

- Det har han gjort ved at arbejde benhamrende h?rdt. Han har transformeret sig selv fra at v?re en sekser til at blive en meget dynamisk h?rdtarbejdende otter. Det har v?ret godt for ham, at vi har fundet det system, vi har nu. Det har v?ret med til at f? nogle af hans styrker frem, mener David Nielsen.
Han s? tidligt et lys i Hvidt, men kunne ikke bruge Pirlo-udgaven.
- Dengang han kom frem daffede han rundt i det samme tempo hele tiden. Der var ingen dynamik over ham og han luntede bare rundt og spillede en gammeldags sweeper p? midtbanen. I dag er han m?ske en vores bedste presspillere og bolderobrere. Han er en af vores mest aggressive tacklere, der f?r brudt en masse bolde. Det har v?ret godt at se ham g? igennem den udvikling.

Det er nogle fede citater i den artikel ja.
Ogs? tydeligt at vi skal have en erstatning for Zach ift den 6'er-position nu hvor den ikke l?ngere t?ller Hvidt.
Hvidt blev dog brugt som 6'er mod AaB hjemme i 1-4 nederlaget, og det var tydeligt Hvidts d?rligste kamp her i for?ret.

Er Baccus egentlig mest 6'er eller 8'er?

Nizzleroy said:
Jeg h?ber du f?r ret [member=6]Stone Cold[/member]. Det kunne v?re fedt med s?dan en udvikling b?de for spilleren og naturligvis klubben. Hvidt har redskaberne, s? hvis han kan blive bare en anelse mere kampafg?rende over de n?ste 2-3 ?r s? ligger der helt sikkert et fint skifte til ham og agf. Jeg ville ihvertfald overveje en l?ngere kontrakt nu, hvis jeg var PC (aner ikke hvor lang han nuv?rende kontrakt er) men han b?r have ihvertfald 4 ?r tilbage p? nuv?rende tidspunkt.
If?lge faktaboksen i Stiftens artikel har han 18 m?neder endnu:
Benjamin Hvidt
F?dt: 12. marts 2000

H?jde og v?gt: 185 cm og 78 kg

Klub: AGF (kontrakt til nyt?r 2021)

Position: Central midtbanespiller

Kampe for AGF: 28

U-landskampe for Danmark: 26

@Jakob Marschner

Jeg har desv?rre ikke i samme grad fingeren p? pulsen ift. talenterne, da jeg pga. Corona ikke har haft lejlighed til at se dem (andet end en streamet kamp mod OB). Dog har jeg set dem i efter?ret.

Frederik Ihler er en h?rdtarbejdende angriber, der er skarp foran m?l. Han har god fart og m?ln?se.

Ift. en power ranking, s? er mit indtryk, at det ser s?ledes ud i relation til for et ?r siden (som er kopieret ind). Jeg skriver kommentarer i en efterf?lgende parantes:

Ca. 75% sikker p?, de n?r f?rsteholdet:
Mikkel M?ller Lassen (?rgang 01), h?jreback/central forsvar (blevet en del af Superligatruppen)
Emil Agerb?k (?rgang 02), central forsvar (har v?ret korsb?ndsskadet siden sidste sommer, og jeg har ikke set, at han har spillet siden)

Ca. 50% sikker p?, de n?r f?rsteholdet:
Jacob Trenskow (?rgang 00), offensiv midt. (forlader klubben...desv?rre, for ham h?bede jeg p?, da han er meget spilintelligent)
Albert Gr?nb?k Erlykke (?rgang 01), central/offensiv midt (er blevet en del af Superligatruppen)
Daniel Gadegaard Andersen (?rgang 01), m?lmand (er blevet en del af Superligatruppen)
Frederik Ihler (?rgang 03), angriber (har nu f?et Superligadebut, men er ikke en del af Superligatruppen endnu)
Daniel Jakobsen (?rgang 03), central forsvarsspiller (status quo)

Ca. 25 % sikker p?, de n?r f?rsteholdet:
S?ren Gustav Bugge (?rgang 00), central midt, men har ogs? spillet central forsvar. (har forladt klubben)
Mads Bager (?rgang 01), central midt (bliver i klubben, s? det m? betyde, at AGF fortsat tror p? ham)
Jacob Reus (?rgang 02), central midt (nok fjernes helt fra listen, da han end ikke har v?ret fast mand i denne s?son)
Jonas Yderholm (?rgang 02), venstre kant (status quo)
Faysal Halimi (?rgang 03), defensiv midt (status quo)
Mostafa Marouff (?rgang 00), h?re/venstre kant (forlader klubben)
Marcus Ginnerup (?rgang 01), h?jre/venstre kant (forlader klubben)

Derudover Anders F?ster (?rgang 01), angriber (?rgang (kom tilbage til AGF sidste sommer) 25%
Nikolaj Sauer (?rgang 01), central/defensiv midtbane (kom tilbage til AGF sidste sommer) 25%

[member=166]Noller[/member]

Det vil da v?re fedt, hvis han er en, man skal have med i regnskabet, men han er ikke p? kontrakt og har heller ikke vist noget, der g?r, at jeg tror p? ham. Der er ogs? andre, der er eller har v?ret omkring landshold og nogle er late bloomers. Derfor kan der sagtens komme spillere ind fra h?jre. I AGF er Magnus Anbo det seneste eksempel.

T-Knogle date=1595014222 said:
Det bliver sp?ndende at se udtagelsen af det n?ste U21 Landshold med det for?r Hvidt og Hausner har haft og hvis Kaastrup bliver klar kunne han ogs? t?nkes at blive udtaget og s? er Tengstedt vel i ?vrigt ogs? U21 landsholdsspiller.
Nu har jeg godt nok ikke super meget styr p? talenterne i de ?vrige klubber, men det ville godt nok komme bag p? mig, hvis der er nogen i Superligaen der har pr?steret p? et h?jere niveau end de to.

Lunding kan vel ogs? komme i spil, nu hvor han f?r fast spilletid.

Det har v?ret sv?rt at f? adgang til Fredensvang, selv som ?p?r?rende?, til spillere p? u-holdene, da man ikke har haft ?bent p? Fredensvang, men de unge spillere der nu har spiller f?rdigt p? u19, har slet slet ikke v?ret gode nok. Heriblandt ogs? Maarouf og Trenskow. Trenskow har haft gode kampe - men desv?rre er fysikken simpelthen for stor en hindring lige umiddelbart - men han ville v?re mit bedst bud p? en late bloommer, af dem der netop har sagt farvel til AGF.

I?vrigt gl?derjeg migtil, at f?lge Fremad n?ste s?son. De har lige skrevet kontrakter med en del tidligere ungdomsspillere i AGF!

Back