Talentarbejdet i AGF
Stig AKA Frank Heskjær
Experienced member
Mit umiddelbare indtryk er at FCM er storudlejer - det er vist k?b ind i bundter og de satser p? et par stykker lykkes (en form for moderne slavehandler). De andre er lidt spredt men mener da ogs? Fck har haft en del spillere p? gr?s andre steder i l?bet af tiden. For Fcns vedkommende er det nok ikke muligt, at udleje s? unge spillere som de skal ned i - de s?lger fra den aldersklasse som andre vil udleje
Ideen dukker l?bende op og mange fans syntes det er en fantastisk ide men hvorfor g?r klubben det s? ikke.
M?ske har truppen v?ret for smal og talenterne for d?rlige men er truppen s? meget st?rre nu? Vil vi v?re klar til at ?ndre p? den nuv?rende strategi?
M?ske ?nsker klubben blot selv at udvikle spillerne via ungdomsafdelingen og mener de bliver matchet bedst der?
[member=56]Martinstranger[/member]?
Min pointe i de andre indl?g er, at det kun er dygtige spillere der bliver lejet ud. Dygtige spillere, som den klub der lejer normalt ikke kan hente selv, ELLER har et hul i truppen og ringe ?konomi.
De spillere FCK lejer ud er jo Carlo Holse, Toutouh (da han var up and coming), FCM udlejede Sammy Skytte til Horsens, BIF udlejer Corlu til Lyngby. Det er jo helt anden kaliber end det vi har haft at leje ud. Vi har kun haft talenter at leje ud, som vi kunne h?be nogle andre ville "udkl?kke" for os. Det tror jeg bare ikke de danske klubber er interesserede i.
Men n?r Esbjerg henter Carlo Holse i FCK p? lejeaftale, s? er han jo en profil for dem, al? Dreyer, som de p? ingen m?de havde r?d til. Og han er s? god, at han kan g?re en forskel. De har s? ogs? hentet Ante Erceg som langt mere har CV'et med sig, end pr?stationer. Men helt ringe for BIF har han jo ikke v?ret. Og SIF lejer Brumado i FCM efter at have solgt dem Schwarz.
Min personlige konklusion er, at alle de dygtigste spillere vi har haft er blevet brugt af os selv, og at vi kun har v?ret interesseret i at udleje overskudslageret som ingen var interesserede i. Men nu har vi v?ret i en gr?zone, hvor vi har haft pladser hvor der faktisk har v?ret overskud trods at der var kvalitet bag (Ammitzb?l i angrebet, Th?gersen p? venstra back). De st?r jo trods alt bag Helenius, PM, Gersbach og H?jer. Men spillerne er gode, og up and coming. Det er der mere logik i at pr?ve af for mindre klubber. Og jeg tror da ogs? at Esbjerg skulle ville leje en Munksgaard hvis AGF synes han var i overskud, eller en Ankersen, Blume eller lignende = pointen.
EDIT: Ift hvorfor FCN ikke udlejer, s? t?nker jeg 100% at det er fordi hele deres koncept handler om, at alle skal v?re "i systemet" og opflaskes i "systemet" s?ledes at du skal v?re klar og kan s?ttes ind fra en dag til anden og overtage fra ham der blev solgt foran dig. S? det harmonerer ikke s? godt for dem at sende en spiller ud og spille anderledes/andre systemer, snarere end at have dem i klubben selv.