New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 516K
Jeg er ligeglad med om Bech har sagt ja eller ej.

Det kan jo sagtens være FCM det giver en journalist mere fylde end historien kan bære.

Men det kan også være FCM der har talt ramme med BSN og har fået ok til det ligger indenfor rammen, uden Bech selv har været involveret. Man er nok gearet til at handle hurtigt de sidste dage af vinduet.

50 mio tror jeg vil være en god pris for Bech, men vigtigere er det han finder et sted med fast spilletid og chancen for at fortsætte sin udvikling.

Måske var den villighed til at bruge penge primært bundet op på et muligt salg. Det havde jeg som ét scenarie, men lavt vægtet, dels fordi klubben lød til at ville sige nej, og dels fordi der ikke vsr noget fremme. Men hvis der ikke var en villighed til at investere produktivt, har det begrænset CV noget mere end jeg antog. Men det sætter også mange mio for Knudsen i perspektiv, fordi CV valgte en dyr spiller til midten, der begrænsede hans muligheder i offensiven.

Jeg er ikke sikker på at Jens Ørgaard er vildt begejstret for at blive smidt under bussen af Farzam. Ørgaard kan virkelig komme ud i store problemer, hvis han handler på vejene af en spiller som han ikke er agent for. Så der begynder da at tegne sig en rigtigt interessant transferhistorie alligevel, det er nok bare ikke den historie som Farzam havde håbet på.

Bech bør pt koste min 12 mio. euro + bonuser. Og bør kun sælges til en større liga

AGF bør tilbyde ham en kontraktforlængelse med bedre løn som afspejler hans niveau som er bedre end da han kom.

Det ville være et markant træk, hvis man fik forlænget med ham🙏

Pt. udløber kontrakten i sommeren 2028, så mon ikke det under alle omstændigheder er meningen han skal sælges til sommer. Medmindre han har det så godt i Aarhus, så han slet ikke er interesseret i et skifte. Han slår mig lidt som en type, der kan vælge at træffe andre beslutninger end de gængse - måske er det mest baseret på, at han har været ude og det ikke var lykken. Han virker til at være et godt sted pt. og bliver mere og mere markant både på banen og i interview(y)

FCM rykker stille og roligt op som min hadeklub nr 1. Og tænk, jeg havde aldrig troet en klub på bøhlandet kunne hidse mig op. Men det startede, for mig, med Holch Povlsen der gik ind i FCM, 1 uge efter et billede blev taget af ham og Lars Fournais, med øl i hånden ude på gamle Ceres Park.
Det lykkedes nok ikke Fournais at overbevise ham om det var vores klub han skulle investere i….

Hvis jeg ikke husker helt forkert, havde NP heller ikke rosende ord om AGF for at sige det mildt, da han spillede i Randers.

Der findes sikkert spillere, som aldrig vil skifte til en bestemt klub men jeg tror, det er et fåtal. Nullerne på lønchecken gør lige pludselig noget ved folks holdninger i sport såvel i det civile.
Nu er der godt nok løbet meget vand gennem den her specifikke å, siden du skrev ovenstående, men nu havde jeg trykket på "quote", så det...

Jeg tror du har ret, at nullerne på lønsedlen kan rykke ved mange holdninger. Jeg tror nu faktisk ikke, det var dét, der fik Polle til AGF; det tror jeg var ambitioner og måske et ønske om, at spille for en klub med mere opmærksomhed omkring sig.
Så kan man sige, at ambitioner om trofæer også ville kunne lokke Tobias Bech til FCM, men der er jo den anden side af sagen: spilletid. I FCM ville han ikke kunne vide sig sikker på at starte hver kamp. I AGF må han være at betragte som en bærende spiller, og dét midt i en - indtil videre - historisk optur for klubben.
Jeg kan ikke regne ud, hvor mange ekstra nuller, der skal til, før man veksler en stamplads til en rotationsrolle.

Læg dertil, at det måske er den klub i Danmark, TB bryder sig mindst om (alene gisnet fra mig, baseret på knægtens ophav og udtalelser).

Så kan man sige, at ambitioner om trofæer også ville kunne lokke Tobias Bech til FCM, men der er jo den anden side af sagen: spilletid. I FCM ville han ikke kunne vide sig sikker på at starte hver kamp. I AGF må han være at betragte som en bærende spiller, og dét midt i en - indtil videre - historisk optur for klubben.
Jeg kan ikke regne ud, hvor mange ekstra nuller, der skal til, før man veksler en stamplads til en rotationsrolle.

Helt enig men det er ved siden af pointen for så vil et nej i dit eksempel ikke være pga. FCM men spilletid, den del forstår jeg sagtens og imo er mere sandsynligt end et nej vil være pga. FCM men ja meget er sket siden i formiddag og noget kan tyde på, Farzam har leget nyttig idiot.
At der har været bud, er jeg ikke i tvivl om - pga. Stiften kom først - men at Bech har sagt ja, er jeg nu meget mere tvivlende overfor.

Anyways, det er allerede fortid og uanset hvad som er op og ned, forventer jeg en toptændt Bech som vil gøre alt for at fjerne enhver tvivl om, hvor hovedet er.

Anyways, det er allerede fortid og uanset hvad som er op og ned, forventer jeg en toptændt Bech som vil gøre alt for at fjerne enhver tvivl om, hvor hovedet er.
Jeg har tænkt det samme!
Jeg kalder den nu: han scorer mindst én gang på torsdag mod FCM (og så håber jeg han har lært af sit seneste røde kort mod samme plastiklortemøgklammobutik).

Når både Bech og BSN afviser så markant (angiver at Bech er irriteret), så brænder de jo også broerne til en kontrakt til sommer. Så FCM har 100% plantet den her hos Farzam og det sætter også Uhre-rygtet i et tvivlsomt lys. To historier i dette transfervindue, hvor det klart virker som om Farzam er FCMs nyttige idiot. Han bør lige indføre lidt kildekritik fremover.

Men man må da gå ud fra, at det ikke gør vores hold mindre motiveret i foråret og i første omgang til kampen på torsdag.

Vi har vel ikke hørt fra AGF og det afgørende er selvfølgelig om de har givet FCM lov til at snakke med Bech/hans agent mens FCM samtidig overvejede et bedre bud. Det kan jo være foregået sådan at det andet tilbud var tilstrækkeligt tæt på, så FCM fik lov til at tygge på et endnu bedre mens de også fandt ud af om Bech ville være interesseret. Det kan stadig sagtens være være med andre motiver fra FCM's side på det tidspunkt, hvis de har vidst de ikke ville forbedre det, men tænkte de så lige kunne snakke med Bech, men i så fald ikke ulovligt.

Hvis vi nu i stedet antager at AGF sagde nej og ikke så nogen grund til at lade FCM henvende sig til Bech, hvilket jeg synes lyder mere sandsynligt, skal AGF så undersøge nærmere om der er foregået noget der ikke er indenfor reglerne eller bare have ro på igen? Man kan vel godt gøre det første uden at inddrage Bech fordi det ikke er afgørende om han har sagt ja eller nej, men om FCM har henvendt sig til ham via agenten og snakket med agenten/agentens partner om Bech. Det kan så give lidt uro senere hvis der er en sag, men velsagtens ikke mere her end i FCM og hvis FCM er gået for langt er det jo også vigtigt at de ikke bare slipper afsted med det, for så sker det igen.

Jeg kommer til at tænke på de der agenter de udstyrede spillerne fra Afrika med, som i virkeligheden var venner af huset i FCM, og så er det jo heller ikke svært at forestille sig at Ørgaard er klar på at agere lidt udenfor det der normalt er acceptabelt. I det hele taget tager de ikke reglerne så tungt. Jeg er i hvert fald langt mere skeptiske overfor dem end de fleste andre klubber.

Det hele kan være noget FCM har plantet hos Farzam, men det ville trods alt også være rart at vide fordi alt hvad der så kommer fra ham fremover uden videre kan afvises og Uhre-rygtet også uden videre kan smides i skraldespanden.

Når både Bech og BSN afviser så markant (angiver at Bech er irriteret), så brænder de jo også broerne til en kontrakt til sommer. Så FCM har 100% plantet den her hos Farzam og det sætter også Uhre-rygtet i et tvivlsomt lys. To historier i dette transfervindue, hvor det klart virker som om Farzam er FCMs nyttige idiot. Han bør lige indføre lidt kildekritik fremover.

Men man må da gå ud fra, at det ikke gør vores hold mindre motiveret i foråret og i første omgang til kampen på torsdag.
Men hvad skulle de ellers gøre?

Hvis Bech og BSN bekræftede, at der havde været interesse, så havde det jo medført ramaskrig. Havde de sagt ingen kommentar, så ville det også sætte massive spørgsmålstegn ved situationen og hælde benzin på bålet. De kan jo ik gøre andet end at afvise. De er jo sat i skakmat, så deres ord kan jeg ik bruge til noget som helst. Og det synes de nok begge er pisse irriterende.

Og husk nu lige, at det var Stiften, der breakede, at de overhovedet havde budt. 2 gange endda. Ikke Farzam. Det interessante bliver at høre, om Stiften har nogen kommentarer til det her.

Back