New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
AGFs depth chart anno 2024

MM: Hansen, Wahlstsdt Hutters

VCB: Abbew-Jensen, Kahl, MKK
CB: Tingager, Anker, Halsgaard
HCB: Dalsgaard, Akoto, Mølgaard

VWB: Links, Bach
HWB: Beijmo, Andrrsen

DM: Poulsen, Power
CM: MEM, Arnstadt, Yakob
CM: Anderson, Duelund, Brandhof

ST: Paddy, Badji
ST: Bech, Gyamfi

Bare lige inden alle begynder på;

“hov - jeg synes ikke han passer der, og mon ikke at” så var det bare lige hurtigt sat op ift at vise dybden og bredden i holdet nu, når vi kigger bag vores startere her i opstarten.

😊😊😊

Hvem er MKK? VI har vel ikke hentet Mads Kristoffer Kristoffersen ind som VCB

Edit: Jeg var tydeligvis ikke den eneste, der faldt over det :-)
Hvis ikke I har luret hvem det nok er - så finder i et hint her ;) Ungt talent på CB men med en venstrefod så vidt jeg husker.

Jeg synes, at det er fint med den slags "dybdeoversigter", men det betyder ikke, at det nødvendigvis er de spillere som kommer ind ved fravær.

Derudover bør vi ikke for alvor tælle Mølgaard, Yakob, Akoto og Duelund med. Det er vel kun sidstnævnte, som ser ud til at komme i spil inden vinterpausen.
Hvis de er i truppen bør de fremgå. Så må man selv lave mellemregningen om dybden på truppen.

For hvem fanden skal starte inde modpå den midtbane om nogle kampe, hvor alle er spillet ind?
Jeg synes ikke man kan forsvare at smide NP, MEM eller Anderson på bænken, og synes ej heller vi skal det.
Men jeg er ret overbevist om, at Arnstad kommer til at starte inde ret hurtigt som klubbens dyreste nogensinde sammen med Anderson. Og MEM smider man ikke på bænken med mindre han er småskadet.
Det giver vel bare mulighed for lidt tiltrængt rotation. Og til at justere opstillingen/udtrykket efter modstanderen, både fra start og undervejs. Det bedste eksempel er vel kampen mod FCN i lørdags, hvor MEM i den ideelle verden var blevet sparet. Det får Uwe mulighed for nu.

Det giver vel bare mulighed for lidt tiltrængt rotation. Og til at justere opstillingen/udtrykket efter modstanderen, både fra start og undervejs. Det bedste eksempel er vel kampen mod FCN i lørdags, hvor MEM i den ideelle verden var blevet sparet. Det får Uwe mulighed for nu.

NETOP.
Og han får hovedpine snart... For hvem skal starte hvis alle indfier de forventninger vi har?

I første omgang må de nye komme ind fra bænken og vise deres værd. Det væsentlige bliver at vi forhåbentlig langt bedre kan holde niveauet igennem hele kampen. Men skader og karantæner vil jo komme.

Præcis. Og når de skader, karantæner, sygdom og andet kommer - såvel som generel behov for aflastning, så er vi mere klar end måske nogensinde pt.
Før var vi 1 skade til PM eller NP fra at falde sammen føltes det som.

Største brud på truppen pt ville vel være Tingager eller Links-skade nu, da venstre CB allerede er en udfordring.
Der skal Dalsgaard ind og spille Tingagers rolle så, og så skal AJ spille højre CB, og Kahl venstre, med Beijmo der kunne træde til. Men går Links ud, eller Beijmo skal derind, så er Andersen aktuel på begge Wingbacks, og Bach kan dække venstre til nød, og Brandhof på højre til nød.

Og hold da k*ft det er fedt at vi ikke har nogle lejeaftaler i år..

Ja alternativet ville jo være at leje en fra ekstremt højt niveau, eller niveauet over Badji/Power - og så med købsoption.
FCK kunne enten leje ham der tidligere er solgt til Real Sociedad for 150 mio for 2,5 mio euro på leje. Alternativt købe Onouhka til 1,5 mio euro.
Derimellem kunne man måske have lejet en til 1,5 mio euro med købsoption på 30-40 mio - som kunne være en langt bedre spiller også her og nu, men fjerne satset omkring investeringen.

Lejeaftaler er mange ting. Og skal være særlige tilfælde.

Ja, alt i mens for eksempel FCK har 4 på leje, heraf 3 i forsvaret.

Præcis. Særlige tilfælde vs for mange.
Lejer man mange i forsvaret - og ender med ikke at købe dem - så ryger kontinuiteten når de er ude igen - og man kan ikke tjene penge på dem.
Men har man købsoption, og de repræsenterer et stort sats, såfremt man køber dem - så kan det godt forsvares.

Jeg er også glad for vi købte Badji frem for at leje ham fx. Og fandme om vi ikke skulle leje Onughka fx...
Men ville vi have været bedre stillet med en bedre angriber, som var klar her og nu til at slå PM af pladsen, og endda ind med en option for køb for 25-30 mio (som vi bare ikke turde lægge opfront med den historik vi har)??

Tja... Spændende snak.

Se lige Badjis mål til 2-2 her - ift hvad vi kan forvente os jf fysisk pakke i Superligaen.
Flot mål. Den slags kan man lave alle steder.

God artikel om ham der også (smid den gerne i artikler om spillere, hvis det ikke skal være her).

Vejle med Provstgaard salg der kollapsede i sidste sekund da Lecce underskrev, men nægtede at taste det ind i FIFA_systemet til sidst, hvorfor handlen ikke godkendes.
Flere klubber har forsøgt at købe ham (måske os?), men Vejle valgte at acceptere bud fra Lecce i Italien (klubben der også bød på Anderson).

Mon Provstgaard så er fair game at jagte frem mod vintervinduet? :D
Vi skal spille 10 kampe i ligaen, og lidt pokal - og så åbner det hele igen :D

Vejle med Provstgaard salg der kollapsede i sidste sekund da Lecce underskrev, men nægtede at taste det ind i FIFA_systemet til sidst, hvorfor handlen ikke godkendes.
Flere klubber har forsøgt at købe ham (måske os?), men Vejle valgte at acceptere bud fra Lecce i Italien (klubben der også bød på Anderson).

Mon ikke Vejle finder ud af at sælge ham til et af de markeder der stadig er åbne? De virker til at have resigneret i superligaen efter det vindue vi lige har set. Men ejeren vil jo også ud, så det er som det er.

Stakkels mando_O

Tænk sig at stå der, alt er underskrevet og man tror endelig man får det store udlandsskifte og så løber nogle Italienere fra en underskrevet aftale.

Mon ikke Vejle finder ud af at sælge ham til et af de markeder der stadig er åbne? De virker til at have resigneret i superligaen efter det vindue vi lige har set. Men ejeren vil jo også ud, så det er som det er.
Alternativt kunne man købe ham i dag, vi kan dog først registrere ham i næste vindue.

Men hvis man garantere Vejle x antal millioner, er det jo ligegyldigt om han forlader dem nu eller til vinter.

Er det info om, der bliver spillet et test-kamp inden vi starter op på turneringen igen? Det kunne være rart at se vores nye spiller i aktion inden det for alvor går løs

Der var en der smed et rygte om en træningskamp mod Kiel. Jeg kan ikke huske om det var herinde - og om det var en troværdig bruger.
Der er også landskampspause i de tre bedste tyske rækker, så det er da i hvert fald en mulighed.

Der var en der smed et rygte om en træningskamp mod Kiel. Jeg kan ikke huske om det var herinde - og om det var en troværdig bruger.
Der er også landskampspause i de tre bedste tyske rækker, så det er da i hvert fald en mulighed.
Det eneste sted jeg har set dette "rygte" var fra en twitter-bruger, der ligeledes formåede at skrive 3-4 transferrygter de seneste par dage som ikke gik i opfyldelse. Så med mindre at der også er andre kilder på det, så tror jeg ikke man skal regne med det.

Det er selvfølgelig sket før at de spiller en træningskamp i en landholdspause. Så det kan sagtens være de faktisk gør det.

Vi vil stadig gerne forlænge med Anderson i øvrigt.
Det kunne være fantastisk lige at ligge 1-2 år oven i den.
Spiller han en god sæson, så skal han have lov at blive solgt til sommer uanset hvad, så tænker mest på hvad AGF kan få for ham i det tilfælde.

Derfor med det glippede skifte igen nu her - så er det da oplagt med mindst 1 år ekstra oven i kontrakten, og så lige en lille % på løn også.

EDIT:

- Hvis det var op til mig og AGF, så ville det ikke være så svært, men der er to parter i det.

En af komplikationerne i forhold til at forlænge med Mikael Anderson er ifølge Bjrønebye, at Anderson har ambitioner om at prøve noget større end AGF. Alligevel er den drivkraft og ambition noget, som sportsdirektøren sætter pris på.

- Alle ved, at Mikael har en drøm om at spille i en større liga eller klub i fremtiden i sin karriere, men vi vil gerne have spillere, der har ambitioner. Vi elsker, når spillerne har store ambitioner, fordi at måden, man kan opnå det på, er ved at arbejde hårdt her i klubben hver dag, men jeg ved ikke, hvad det ender med.

Back