New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Og Farzam lukker vores vindue efter Haugens udlejning.

Æv. Men fair nok.
Hvis det betyder Mikael Anderson bliver - så er det FANTASTISK.

Men det kan Farzam ikke vide. Han kan have spurgt og fået svaret at vi lukker nu, men kommer Brugge eller andre med 30+ bud på Anderson inden fredag fx, så tror jeg ikke vi kan rende fra det vi har stillet Mikael Anderson i udsigt. Især ikke fordi Brugge jo bød på ham i foråret 2023, og Mikael endte med at blive skadet, og accepterede at det ville blive senere. Nu er senere!

Men det kan Farzam ikke vide. Han kan have spurgt og fået svaret at vi lukker nu, men kommer Brugge eller andre med 30+ bud på Anderson inden fredag fx, så tror jeg ikke vi kan rende fra det vi har stillet Mikael Anderson i udsigt. Især ikke fordi Brugge jo bød på ham i foråret 2023, og Mikael endte med at blive skadet, og accepterede at det ville blive senere. Nu er senere!
Anderson skifter ikke efter i aften uanset hvor mange penge de byder brugge.. Det ved brugge også godt - hvis de vil have ham, så det i dag

1000001301.webp
Godt nyt, Stig 👆🏻🙂

Og så er der endda også en bonusinfo vedrørende Provstgaard.

Præcis. Fantastisk nyhed, hvis vores vindue er lukket!

Et bud på 25-30 mio. på Anderson vil dog også være fantastisk og noget vi SKAL sige ja til.

Wahlstedt 7,5 mio
Gyamfi 9,0 mio
Arnstad 16 mio
Badji 11,0 mio

43,5 mio. Tangering + en smule af sommervinduet 2021 med Kurmi, Hansen, Kahl og Anderson (35-37 mio)

Det er imponerende at man endelig handler og - tilsyneladende - handler fornuftigt.

Så kan man undre sig over at der ikke skete noget sidste sommer eller i vinter og hvorfor der intet skete. Det vil selvfølgelig altsammen være spekulation. Men hellere et år for sent end aldrig!

Last edited:
Det er imponerende at man endelig handler og - tilsyneladende - handler fornuftigt.

Så kan man undre sig over at der ikke skete noget sidste sommer eller i vinter og hvorfor der intet skete. Det vil selvfølgelig altsammen være spekulation. Men hellere et år for sent end aldrig!

Jep. Men nogle gange timer man det, så det får større impact. Og andre gange er det for at spille en gruppe sammen etc.
Men ja - måske nogle af dem vi har hentet nu ville kunne have ændret bredden til den pokalfinale, men shit der var mange på 75% eller skadet der.
Mange af skaderne kom bare også pga. manglende bredde, hvor et eksempel er Duelund der skulle i kamp på kunst i Silkeborg alt for tidligt fx.

Læg også følgende til handlerne.:

Wahlstedt 7,5 mio
Gyamfi 9,0 mio
Arnstad 16 mio
Badji 11,0 mio
Dalsgaard: fri transfer (sign on fee ukendt)
Duelund: fri transfer (sign on fee ukendt)
Halsgaard fra FCKs U19: fri transfer (Sign on fee ukendt)

Luca Callø +4 år forlængelse
Jacob Andersen +4 år forlængelse.
43,5 mio i transfer ud.

Ud: Serra, Haugen, Bjur, Beck, Hvidt, Duncan, Herrington, Peacock og Knudsen.
Transfer ind? Ikke meget.
Kun Peacock/Knudsen fik kampe for førsteholdet ofte, og Knudsen var jo blot en gardering for Yakobs skade, ikke ren tilføjelse året før.

De fleste spillede slet ikke.

EDIT: Og ja så lige en slat videresalgsmidler og kval-klausuler fra Bodø på Grønbæk (15 mio).
TK der overlever nedrykning med Udinese, og Daghim der kvaler til CL og spiller for førstehold+scoring også potentiale.
Bisseck antal kampe for Inter snart måske. Men ikke bekræftet hvad de beløb/krav præcist går på - modsat Grønbæks bekræftede 15% videresalgsklausul.

Last edited by a moderator:
Men du var jo aldrig i tvivl. ;)

Næh, efter man forsømte at handle efter salget af Bisseck og en imponerende sæson, havde jeg ikke de store forhåbninger om at vi havde vilje til at bruge penge. Jeg forstår stadig ikke, at man ventede et år.

Jeg var IKKE den eneste der var skuffet sidste sommer. Jeg har bare taget mistilliden med mig til dette vindue.

Jep. Men nogle gange timer man det, så det får større impact. Og andre gange er det for at spille en gruppe sammen etc.
Men ja - måske nogle af dem vi har hentet nu ville kunne have ændret bredden til den pokalfinale, men shit der var mange på 75% eller skadet der.
Mange af skaderne kom bare også pga. manglende bredde, hvor et eksempel er Duelund der skulle i kamp på kunst i Silkeborg alt for tidligt fx.

Læg også følgende til handlerne.:

Wahlstedt 7,5 mio
Gyamfi 9,0 mio
Arnstad 16 mio
Badji 11,0 mio
Dalsgaard: fri transfer (sign on fee ukendt)
Duelund: fri transfer (sign on fee ukendt)
Halsgaard fra FCKs U19: fri transfer (Sign on fee ukendt)

Luca Callø +4 år forlængelse
Jacob Andersen +4 år forlængelse.
43,5 mio i transfer ud.

Ud: Serra, Haugen, Bjur, Beck, Hvidt, Duncan, Herrington, Peacock.
Transfer ind? Ikke meget.
Kun Peacock fik kampe for førsteholdet ofte.
De fleste spillede slet ikke.
Du mangler også Magnus Knudsen, både på løn og spillede minutter.

Transferindtægter fra Albert Grønbæk, samt klausuler fra hhv TK og Daghim, muligvis Bisseck.

Næh, efter man forsømte at handle efter salget af Bisseck og en imponerende sæson, havde jeg ikke de store forhåbninger om at vi havde vilje til at bruge penge. Jeg forstår stadig ikke, at man ventede et år.
Sommervinduerne er lettere at handle i, end vintervinduerne. Så derfor mindre aktivitet i vinders (dog brugte vi vel 12-13 mio på to spillere).
Sidste sommer kom mange af vores millioner ind i den sidste uge. SIB var også tæt på at hente en spiller fra en Premier League-bænk.

Som fans er vi utålmodige og vil bare have spillere ind. Men det er jo bare hammervigtigt at have tålmodigheden til at hente de rigtige. Og mulighederne virker ikke til at være så mange - i hvert fald i de netværk klubben har. Måske har ledelsen også bare haft brug for at trække vejret og tænke sig om efter sidste års vilde vindue. SIB har så også udtalt, at man fik udarbejdet en ændret strategi sidste efterår. Man var sikkert selv chokeret over salgene af Daghim og TK. Og siden har vi så brugt mange af vores penge på strategiske køb af unge spillere - som resten af fodboldverdenen også ønsker at gøre.

Vi har haft en unik mulighed denne sommer, fordi vi allerede havde en ret stærk trup, hvor behovet for at hente forstærkninger ind ikke har været så stor. Reelt har vi vel kun hentet en forstærkning, Dalsgaard, som endda kom på en fri transfer. Men vi har satset 50 mio. på potentiale i andre spillere. Heldigvis kan pengene hentes hjem igen, hvis "blot" en af dem brænder ligaen af og med lidt held kan vi lave en voldsom jackpot.

JF Tipsbladet

"Med åbne vinduer i flere lande også efter i dag kan man selvfølgelig aldrig sige aldrig, men ifølge Tipsbladets kilder tyder alt på, at Anderson bliver trods fornyet interesse fra udlandet.

Mikael Anderson topper efter syv runder assistlisten i Superligaen med fire måloplæg, mens midtbanespilleren har scoret to mål"

Du mangler også Magnus Knudsen, både på løn og spillede minutter.

Transferindtægter fra Albert Grønbæk, samt klausuler fra hhv TK og Daghim, muligvis Bisseck.

Done ift indtægter på Grønbæk.

TK, Daghim og Bisseck skal ikke med i min lille opgørelse, da vi jo ikke har fået nogen penge ind nu her på dem, men jo først ved salg/opnåede klausuler.
Måske faktisk TK kan sende lidt penge ind på at Udinese overlevede dig! Måske også Daghim på at have fået debut på førstehold, scoret første mål og kval til CL sikret.

Who knows.
Grønbæks har vi fået bekræftet. De andre er for nu spekulative.

Back