New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Bænk mod FCN

Wahlstedt
Halsgaard
Anker
J Andersen
Callø
Brandhof
Bach
Haugen
Gyamfi

Bænken mod SIF d. 15.09
Wahlstadt
Abbew-Jensen (Hvis Dalsgaard er klar)
J Andersen
Brandhof
Max Power
Arnstadt
Duelund
Gyamfi
Badji
Ja, det ser noget mere slagkraftigt ud. Men mon ikke Callø holder sin plads foran Power. Kan dække både de tre forsvarspladser + 6'eren. Det er værdifuldt at have på bænken. Og håber da klubben prioriterer spilletid til ham over Power.

Uff det begynder at kilde i maven. Spændende at se hvordan det udmønter sig på banen. Indtil nu er jeg mere end tilfreds med vinduet(når haugen er lejet ud). Især fart har jeg efterspurgt og der sætter jeg min lid til at gyamfi og den nye angriber kan give os en ny dimension. Er dog også spændt på Arnstedt men der er behovet måske ikke størst pt. Generelt svært at slå nogen af holdet pt

Jeg synes det er ret perfekt. Lang nok tid til at parterne rigtigt kan lære hinanden at kende og se om det er et godt match. Og kort nok tid til at vi ikke binder os for meget økonomisk, hvis det er et dårligt match. Og umiddelbart har han jo ikke en profil, hvor man frygter at en større klub kommer og stjæler ham, hvis han gør det godt fem kampe i træk.

Ja man kan sige at Akoto fik 1 år for meget.
Men den slags har det med at følge hvordan det går. Hvis Power er skide god, og gør det godt, så er alle pludselig i den båd, hvor vi er ængstelige om at få den forlænget hurtigt.

Akoto fik 2 år, og har skuffet - og så var 1 år mere passende - set bagud i bakspejlet :D
Jeg håber man er super enige om 1 år, og allerede har snakket om, at man vil se på det til jul inden vinduet åbner igen. Ingen grund til at miste muligheden i vintervinduet (hvor andre må skrive med ham) og skulle se ham rende rundt et halvt år mere derefter.

Power glider lidt nemmere ned, når han ikke blev den eneste midtbanespiller. Selvom jeg meget gerne havde set vi gik efter Brink, så har SIB jo også skulle have penge til en 9er.
Alt i alt et godt vindue men fordi vi har hentet spillere som af forskellige årsager ikke bare lige er plug and play, kan jeg ikke gå længere op end godt.
Potentialet i vinduet er til gengæld meget stort. Nu er det op til Uwe og spillerne selv at indfri potentialet og jeg glæder mig med et fortærsket udtryk til den videre rejse.

KSDH.

Enig.
Nej men Arnstad og Brink ind samtidig ville være voldsomt, og ikke rigtig kunne passe ind i, at vi så ville se for gode spillere utilfredse på midten, hvis både NP, Arnstad, Brink, MEM og Anderson (såvel som Duelund/Yakon) var her, og kun 3 kunne spille af gangen. Det er jo ikke de pladser der skiftes mest på under kampene heller.

Jeg tror han bliver en kæmpe publikumsdarling, alle bør lige se interviewet med ham på Play. (videoen er gratis). Det er en mand der virkelig er en klubmand/trupspiller fra dag 1.

Han virker som en pisse fed type. Kender en der skrev at han gik helt jubel-amok da AGF kom på 3-2 mod FCN (så den fra C-øvre midt for - ikke nedre med de andre spillere).

Liiiige om lidt ja. Han vurderer selv han kan udtages efter landsholdspausen. Men får næppe debut før Arnstadt og Power :D

Enig.
Nej men Arnstad og Brink ind samtidig ville være voldsomt, og ikke rigtig kunne passe ind i, at vi så ville se for gode spillere utilfredse på midten, hvis både NP, Arnstad, Brink, MEM og Anderson (såvel som Duelund/Yakon) var her, og kun 3 kunne spille af gangen. Det er jo ikke de pladser der skiftes mest på under kampene heller.

Ligesom vi skal lægge hele nedrykningsspøgelset bag os, så skal vi også på et tidspunkt stoppe med at se det som noget negativt, at vi risikerer gode spiller bliver utilfredse med spilletid.
Forhåbentlig kommer der en dag, hvor det er mere reglen end undtagelsen, for sådan er det i topklubber. Det ved spillerne også godt er et vilkår og dem som ikke kan kapere det, har alligevel ikke mentaliteten.

Bare som tænkt eksempel men NP skal kunne håndtere at Brink pustede ham i nakken og ligeledes skulle Brink acceptere, han ikke bare lige fik NPs plads.

Jesper Hansen er et skoleeksempel på, hvordan man håndter det pres. Vel også årsagen til han i en alder af 39 står fast på et tophold.

Selv om han er fyldt 22, kan vi vel godt sætte Badji på listen. Så rammer vi også ca 50 millioner kroner, som AGF alene i 2024 har investeret i unge spillere, der ikke nødvendigvis giver en stor sportslig gevinst på den helt korte bane. Det er efter AGFske standarder ganske voldsomt.

Måske fylder de yngre spillere mest bænken pt, men de får da deres chancer sidst i kampene (uden at falde igennem), og mon ikke i hvert fald et par af dem også kan vokse ind i mere bærende roller over tid.
Hvor er det vildt at tænke på vi har brugt 50 millioner på Talenter!
Hooold nu kæft vi har rykket os meget som klub altså!

Jeg er fint tilfreds med at vi holdt os væk fra Brink. Dels er han alt for dyr, ift. at han er umulig at sælge igen for noget der bare ligner købsprisen, og så er jeg ikke helt sikker på, at han er lige så god, hvis ikke han skal spille på plasticbaner.

Ift. bænken så giver de nyankomne spillere også mulighed for at begynde at rotere lidt. Vi har en ret krævende spillestil og indtil nu har det været umuligt at lade en af profilerne starte ude. Enten har de spillet 70-80 minutter eller så har de helt stået over med en skade. Der kan vi forhåbentlig begynde at balancere det lidt mere, så f.eks. Arnstadt ville være startet inde mens MEM havde siddet på bænken mod FCN. Den slags aflastning bliver tvingende nødvendig, hvis vi skal holde dampen oppe sæsonen ud.

Nu er der "kun" 10 kampe tilbage til vinterpausen - og en god del af dem mod hold fra bund 6 - men når vi rammer medaljespillet og pokalfinalen er der kun hårde kampe i kalenderen. Og så er det nødvendigt at have 17-18 spillere, med niveau til at starte inde mod de 12-13 vi har nu.

Back