Transfervindue Sommer 2024
Jeg synes faktisk også, at han faldt meget med holdet. Så en enkelt af deres 1. Div kampe. Heller ikke imponeret der.Det ville være en fantastisk transfer i så fald. Slotsager til venstre ville være en stor opgradering.
Desværre tror jeg ikke, han er interesseret. Han lader sin kontrakt løbe ud, og så ser vi ham ikke i Danmark de næste 15 år. Hvis han var mulig at købe for en dansk klub, var det allerede sket. Jeg skulle også mene, at han ser det som sin opgave at få OB tilbage i ligaen.
Jeg har ikke set noget førstedivision, men jeg synes de seneste sæsoner indikerer at der ikke rigtig er grundlag for at udvide Superligaen. Mht de unge spillere er det meget normalt at de kan have udsving og at udviklingen ikke bare går lineært opad, men prisen er jo meget baseret på potentiale. Og priserne selv fra førstedivision er vist også steget voldsomt når klubberne har råd til at sige nej. Så økonomisk kan det nok ikke lade sig gøre for os, med mindre der er noget kontraktudløb og vi tilbyder meget højere videresalgsprocenter eller hvis Wesström fik givet dem en klausul så de kan hentes billigt ved nedrykning. Men så var de nok smuttet. PS nævnte vist bare Kjerrumgård fordi de lige havde snakket førstedivision. Det kunne da ellers for alvor vise hvor skabet står ift OB, men helt der er vi nok ikke endnu økonomisk.Jeg synes faktisk også, at han faldt meget med holdet. Så en enkelt af deres 1. Div kampe. Heller ikke imponeret der.
Han er meget meget bedre en Hausner, naturligvis. Men da han kom frem var han også god i starten, men faldt så ned på sit normale/rigtige niveau.
Men tror også han lader sin kontrakt løbe ud
Hvis man kun har prøvet Club Brugge, Charleroi og Brest, så er man nok blevet udsat for temmeligt hårde konkurrencemiløer, der ikke nødvendigvis er med til at opbygge selvtillid. Det kan være det rigtige skifte for Badji at tage et lille skridt ned, og komme til en klub hvor man griber det lidt anderledes an, men det kræver jo nok at han hurtigt får lagt konkurrencementaliteten fra de tidligere klubber lidt i baggrunden, og er klar til noget nyt. Paddy nævnte at det var vanskeligt ikke at holde af Gift Links da han kom til klubben, netop fordi han arbejdede stenhårdt, og var meget imødekommende. Man kan måske godt frygte at Badji har lidt storklubsmentalitet og arrogance når han kommer, men man kan da håbe at han er scoutet grundigt, også på personligheden. Det kan jo også være årsagen til at han mangler selvtillid, at han ikke passer ind i et hårdt konkurrencemiljø.Phil mansfield gnider sig allerede i hænderne over at få lov til at arbejde med Badji, læg dertil at Patrick Mortensen er så godt et menneske, der er så varm og favnende. Badji kan kun blive en succes
Netop mentalitet er jo også en stor del af Scouting. Både det at flytte op i niveau, eller i dette tilfælde ned. Man kunne også frygte, at han så det som et skridt på vejen, og dermed ikke ville det nok.Hvis man kun har prøvet Club Brugge, Charleroi og Brest, så er man nok blevet udsat for temmeligt hårde konkurrencemiløer, der ikke nødvendigvis er med til at opbygge selvtillid. Det kan være det rigtige skifte for Badji at tage et lille skridt ned, og komme til en klub hvor man griber det lidt anderledes an, men det kræver jo nok at han hurtigt får lagt konkurrencementaliteten fra de tidligere klubber lidt i baggrunden, og er klar til noget nyt. Paddy nævnte at det var vanskeligt ikke at holde af Gift Links da han kom til klubben, netop fordi han arbejdede stenhårdt, og var meget imødekommende. Man kan måske godt frygte at Badji har lidt storklubsmentalitet og arrogance når han kommer, men man kan da håbe at han er scoutet grundigt, også på personligheden. Det kan jo også være årsagen til at han mangler selvtillid, at han ikke passer ind i et hårdt konkurrencemiljø.
Ja, jeg vil næsten kalde dem de sikre, selvom det selvfølgelig skal annonceres først. Spørgsmålet er så dels hvem der kan blive solgt og hvad man eventuelt kigger efter derudover. Det kunne måske være et talent, men hvis fx Anderson bliver solgt, kan det være fokus bare er på samtidig at hente en erstatning for ham. Det passer i øvrigt også med 2-3 stykker da den tredje afhænger af et salg, men 2-3 stykker betyder også bare nogle stykker og kan ende med fire fordi der er salg. Så begynder vi også at have haft ret meget udskiftning, så man kan jo håbe Anderson bliver. En rigtig transferbombe kunne også blive et salg af en helt anden…Nå, deadline dag.
Tror det mest nervepirrende bliver om hvorvidt vi kan holde på MA.
Mit bud på dagens forløb:
Power og Badji ind
Haugen ud
Har en lille drøm om en transfer bombe i Provstgaard, men det sker nok næppe.
Jeg tænker også vi lige skal give dem en chancen, inden vi på forhånd dømmer dem på mentalitet og evner. Sæt nu han viser sig bare at være bedst på alle parametre og banker kasser ind konstantMartin Hansen hentede følgende fra Xitter:
“He is Fast and create oportunity on the surface but big problem on Self-confidence (He was very unlucky) and miss a lot.“
For det første skal vi lige huske at det er én fans korte beskrivelse, så vi skal nok lige afvente lidt inden vi ophøjer manglende selvtillid som et faktum og begynder at ekstrapolere for meget om hans personlighed. Hvis han overhovedet kommer. Derudover skriver denne fan at han var uheldig, så hvis det endelig er, lyder det mest af alt som en slags scoringskrise som alle angribere jo kan løbe ind i. Jeg tænker at man i de klubber han har været i også arbejder med mentalitet og det skal vi selvfølgelig også, men det kan jo godt være det mest af alt bare handler om at komme et niveau ned og få noget mere spilletid. Der kan også være noget med spillestil der ikke passer ham så godt. Måske er det en sag der på for så vidt minder om Arnstad selvom Badji er lidt ældre. Vi skal måske vænne os til at der ikke nødvendigvis er så meget galt med de spillere vi henter
Jeg ser i øvrigt lige at Pro League i Belgien føres af Dender, der er rykket op gennem rækkerne og har en stadionkapacitet på 6429.
Ingen kommentarerHvad ville en af os svare, hvis vi blev spurgt til Haugens niveau af tilhængere fra en potentiel køber
Ja, det er hamDer teases for en spiller, hvis silhuet godt kunne ligne badji, i AGF play+ appen