New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Jeg synes heller ikke han som sådan har fået chancen. Ja, han har da fået nogle minutter (ifølge https://www.transfermarkt.com/julius-beck/profil/spieler/802512 sammenlagt 138 minutters spilletid i Superligaen), men langt fra nok til at kunne overbevise nogen.
Men måske han ikke har ydet nok til træning, og hvis det er tilfældet, ja så skal han jo ikke være i klubben.

Nej det er jeg helt enig i han ikke har. Men hvis Uwe ikke vil bruge ham så kan vi ligeså godt sende ham videre jo.

Men er vi ikke også der, hvor diskussionerne siden fadæsen i Parken for det meste har drejet sig om vores eklatante mangel på fart, og at folk som Mortensen og Poulsen ikke bør være startere næst' år?

Nej, jeg mener at den diskussion handler om at vi offensivt har haft for lidt at skyde med gennem hele sæsonen ...

Alt andet lige, så tror jeg ikke Dalsgaard er tiltænkt en plads i den ende af banen. :cool:

Nej, jeg mener at den diskussion handler om at vi offensivt har haft for lidt at skyde med gennem hele sæsonen ...

Alt andet lige, så tror jeg ikke Dalsgaard er tiltænkt en plads i den ende af banen. :cool:
Men hvis han skal være gardering på HWB, så er det sandt for dyden påkrævet, at han har fart i støvlerne. Jeg har ikke bemærket ham i de kampe vi har spillet mod grødbønderne, men jeg gætter på, at fart ikke er i top 3 af hans spidskompetencer. Jeg husker ham i øvrigt primært som et møgsvin, og sådan en kan vi faktisk godt bruge, så på den led er det jo en fin tilgang.

Farvel til Peacock - fint nok - for en 5-6 kampe siden ville jeg gerne have beholdt ham - uden at vaere expert - virker ham til at lave nogle ting som JH ikke kan - baade store redninger og store koks.
Jeg ville gerne have beholdt Julies Beck - ideen om et stort talent tiltaler altid - men hvis han ikke har overbevidst i lobet af arret et det vel fair nok.
I forhold til Dalsgaard, kan jeg sagtens forstaa skepsis i forhold til hans alder - jeg tolker det som om Molleren maaske ikke bliver klar til begyndelse af naeste saeson.

Men hvis han skal være gardering på HWB, så er det sandt for dyden påkrævet, at han har fart i støvlerne. Jeg har ikke bemærket ham i de kampe vi har spillet mod grødbønderne, men jeg gætter på, at fart ikke er i top 3 af hans spidskompetencer. Jeg husker ham i øvrigt primært som et møgsvin, og sådan en kan vi faktisk godt bruge, så på den led er det jo en fin tilgang.
Tyder mere på en gardering på højre CB. Omkring fart, han er en af de hurtigste FCM'er i denne sæson: https://superliga.dk/fcm/henrik-dalsgaard
På topfart er han ligeså hurtig som Gift Links.

Jeg går ud fra at Uwe og "ham den anden" nok har vurderet spilleren og hans kompetencer INDEN man valgte at betale løn til manden. Jeg går heller ikke ud fra, at jeg ved bedre end dem, når det gælder om at bedømme samme spillers kompetencer.

Nu er vi ikke en klub af en sådan størrelse eller format, at vi kan vælge frit på alle hylder og derfor vil hver eneste spiller vi henter være et kompromis på et eller flere parametre.

Jeg kan godt se fornuften i det her, ligesom jeg kan se at dette ikke er den perfekte spiller. Sådan er det.

Men sommeren er lang og jeg gider sgu-fandme ikke råbe "PANIK TRANSFER" på den første spiller vi henter. Jeg er positivt indstillet, indtil det modsatte bliver bevist.

Jøsses altså, vi har hentet en super-erfaren spiller med et rimeligt højt niveau - han har spillet i denne sæson og holdt andre ude af det hold som er tæt på mesterskabet - så hvad med om vi bare er glade for det, og så afventer hvad der ellers kommer? Dette er en spiller som i kraft af sin erfaring har meget af give af til de yngre på holdet.
I min verden løser Dalsgaard flere "problemer" omkring bredden/kvaliteten. Der er selvfølgelig ikke de store perspektiver men hvis det kan bringe stabilitet og udvikling til de unge, så fint med mig.

Der kan også være flere grunde til at man henter en "ny Oliver Lund". Det kan sagtens tænkes, at de gamle kan lære de unge nogle gode ting. Oliver var udskældt (også af mig) for den manglende spilletid men hvis han var med til at udvikle Bisseck/TK til de spillere som de blev - så lever jeg fint med det.

Desuden håber jeg man bruger mest krudt offensivt - det er der vi har store problemer og det er dyre positioner.

Men sommeren er lang og jeg gider sgu-fandme ikke råbe "PANIK TRANSFER" på den første spiller vi henter. Jeg er positivt indstillet, indtil det modsatte bliver bevist.
Jeg råbte ikke panik transfer.
Jeg råbte ikke engang.
Jeg sagde bare perspektivløst.
;)
Nu har vi siden kampen i Parken for et år siden, og med rette, talt om manglende kvalitet af vores spillere uden for start 11’eren.

I stærkeste opstilling starter Dalsgaard ikke, men han er milevidt foran Akoto og Anker, og en perfekt leder for de unge.

Jeg har svært ved at se noget negativt i det her.

Det er der selvfølgelig en vis pointe i, det kan jeg godt se.
Jeg var i øvrigt heller ikke klar over, at han havde topfart som Links - det stiller ærligt talt tingen en kende anderledes i min bog. Ja, jeg er så meget fodboldproletar, at jeg tænker "midt-30'erne = langsom", men sådan behøver det jo ikke forholde sig... jeg er langt over 40 og stadig hurtig. Hurtigt træt altså...

Nu har vi siden kampen i Parken for et år siden, og med rette, talt om manglende kvalitet af vores spillere uden for start 11’eren.

I stærkeste opstilling starter Dalsgaard ikke, men han er milevidt foran Akoto og Anker, og en perfekt leder for de unge.

Jeg har svært ved at se noget negativt i det her.

Helt enig.

En spiller som er proven i Superligaen, spiller fast for en mesterskabskandidat og en plads vi mangler en spiller til.

Rent win for os. Så længe kontrakten er på maks 2 år, så er jeg tilfreds.

Så har SIB stadigvæk alle sine penge at bruge på yngre spillere til sommer.

I min verden løser Dalsgaard flere "problemer" omkring bredden/kvaliteten. Der er selvfølgelig ikke de store perspektiver men hvis det kan bringe stabilitet og udvikling til de unge, så fint med mig.

Der kan også være flere grunde til at man henter en "ny Oliver Lund". Det kan sagtens tænkes, at de gamle kan lære de unge nogle gode ting. Oliver var udskældt (også af mig) for den manglende spilletid men hvis han var med til at udvikle Bisseck/TK til de spillere som de blev - så lever jeg fint med det.

Desuden håber jeg man bruger mest krudt offensivt - det er der vi har store problemer og det er dyre positioner.

Her er "Oliver Lund" dog fast mand hos 2 pladsen i Superligaen. Det er ikke ofte vi får fat i en spiller derfra.

Vores unge skal gerne have støtte på banen også

Tyder mere på en gardering på højre CB. Omkring fart, han er en af de hurtigste FCM'er i denne sæson: https://superliga.dk/fcm/henrik-dalsgaard
På topfart er han ligeså hurtig som Gift Links.
Har desværre set en del fcm kampe og han har ikke slået mig som en hurtig spiller. Han er heller ikke faldet igennem og kan godt spille med fremad i banen. Men godt at bringe fakta ind i debatten. FCM har den 5 bedste defensiv i ligaen. Den har bestemt ikke været prangende i år.

Hvorfor er det, at det her diskuteres, som om at det var transfervinduets sidste dag og det hele skal bedømmes på denne ene transfer?

Jeg synes transferen er perspektivløs og vil hellere have at vore talenter fik den spilletid. At du overhovedet kan skrive sådan noget må squ for din egen regning og så fra en der ikke har lavet andet end at brokke sig de sidste uger...

Jeg var lige så kritisk med Lund transferen men fik også at vide "amen ro på, det er godt med mere rutineret gardering".

Back