New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 464K
Nyheder om andre klubber
Bare lige for at sætte salgene af TK og Daghim i relief, så er AaB åbenbart ved at sælge Sousa for cirka 10 mio. kroner. Han er 26 år og er ikke sammenlignelig med hverken TK eller Daghim, det ved jeg godt. Men han har scoret fem kasser og lavet 5 assists. Det er 2/3 af alle AaBs mål i NordicBet Ligaen... Med Ementa ude også, så hænger Helenius på ansvaret for målene.

Last edited by a moderator:
Bare lige for at sætte salgene af TK og Daghim i relief, så er AaB åbenbart ved at sælge Sousa for cirka 10 mio. kroner. Han er 26 år og er ikke sammenlignelig med hverken TK eller Daghim, det ved jeg godt. Men han har scoret fem kasser og lavet 5 assists. Det er 2/3 af alle AaBs mål i NordicBet Ligaen... Med Ementa ude også, så hænger Helenius på ansvaret for målene.
GL.jpg

Gad vide om deres økonomi er så sønderbombet at de sælger revl og krat og så håber på at den tyske praktikant med de unikke værktøjer kan finde lidt glemt guld i Australien, den svenske 2. division og den amerikanske sekundaliga.

Jeg er med på de fører Nordic Bet, men vi mangler lige at få overstået oktober og novembers pløjemarker og et par kampafgørende drop af Posavec, før deres hylekor begynder at kræve Lynge, Hamrén og Kuhn tilbage til Nordens Paris, og Metax tilbage på trøjerne.

Nååå... Altså den der renskurede klub, som er skabt på et gigantisk spin af bedrag? Klubben som udelukkende eksisterer, fordi en enkelt mand systematisk svindlede med Farumborgernes skattekroner gennem en lang årrække? Javel ja.

Jeg tænker også der kan dukke ting og sager op, hvis man tog ned på deres afrikanske akademi og gik alle forhold igennem med tættekam. For ikke at tale om deres ejere.

Kald mig smålig, men at Cirkus Steinlein og hans sammenbragte trup af gøglere ryger ud af Europa giver mig en varm og glad fornemmelse i kroppen.

Nu afventer man bare et bittert interview med Thomasberg, så er fredagen fuldendt.
Det har intet med smålighed at gøre, men et generelt ønske fra hele fodbolddanmark, måske med undtagelse af visse områder lidt vest for Silkeborg.

Det er vildt - de må gå efter mesterskabet i år og vil undgå nedsmeltningen fra sidste år.

Nu har vi også ventet i flere år på at de besluttede at steppe op og sætte forventninger til det sportslige. De har stille og roligt hentet solide, erfarne og lidt ældre spillere ind til grundstammen. Nu får de så endnu mere firepower til offensiven. Det kan selvfølgelig bunde i, at de denne gang er usikre på næste kuld talenter og de har muligheder er opstået samtidig men jeg tror det ikke helt.
Det ligner desværre umanerligt godt arbejde det de foretager sig - det bliver svært at matche på den lange bane men bolden er rund og vi står et godt sted.

Last edited:
Interessant gennemgang af AaB's deroute:
Rigtig fed artikel - den er med til at give mig en forståelse for, hvorfor AaBs fans har sådan et skævt billede af klubben.
Det er desværre også min frygt for vores klub når vi forhåbentlig en dag, inden for den nærmeste fremtid, vinder mesterskabet.
Ydermere synes jeg også det er interessant at læse om 70-20-10 reglen.

VANVID.. OBs ind og ud-liste...........

Det her er vanvid!

View attachment 2428
Det er simpelthen en gøglerklub. Tænk sig at så mange er efter Alm. Det må da være umuligt at arbejde kontinuerligt under de forudsætninger. Næste sommer gentager det sig sikkert. Det virker til at deres sportschef bare skyder med spredehagl og så håber at hver femte bliver en succes. Det er helt crazy det der. Så henter man til sidste en Filip Helander ind, som dårligt har spillet fodbold i to år pga skader, og OB's fans er ved at falde i svimer over hvor gode spillere Westrøm henter.

• Like
Reactions: JB
Fremragende artikel som også på mange område passer glimrende på AGF i tiden fra 90'erne og frem.

Tja, delvist forklaret.
Vores økonomi har vel altid været i top 6 og oftest også i top 5.

Placeringerne fra 1998 til og med 2019 ser således ud.

8, 10, 10, 8, 10, 10, 8, 9, 12, 10, 6, 11, 5, 7, 11, 10, 11, 7, 8

Så ud fra et økonomisk synspunkt har vi konturnerligt i en periode på 19 år underpræsteret.

Så er der naturligvis de 20 % kompetencer der også spiller ind og de 10% held.
Jeg er med på at vi store dele af den periode har været bagud på kompetencer - men hvis man kun vægter dem en betydning 20% så er det da stadigvæk bemærkelsesværdigt at vi i så lang en årrække er konsekvent dårlige.
Med andre ord - jeg synes 20% virker i underkanten at tilægge værdien af kompetencer.

En klub skal med andre ord være ekstremt dygtig (eller heldig), hvis den skal konkurrere med klubber, som bruger flere penge over tid.

Det er derfor jeg og mange andre taler så meget om økonomi og vigtigheden af hele tiden at have salgsbare spillere. Ikke fordi vi eller i hvert fald for mig selv finder det interessant, at have millioner af kroner på bankbogen men fordi økonomi er afgørende for sportslig succes.
Derfor jeg hylder salgene af TK og Daghim trods det piner mit sportslige hjerte at sælge danske talenter før de for alvor har gjort en forskel for min klub men fordi de penge er nødvendige for hele tiden at udvikle klubben, for at have råd til en konkurrence dygtig talentudvikling og 1. hold.

Nærhed er i øvrigt vigtig i Superligaen men skribenten har en god pointe i, en klub skal være meget varsom med at stirre sig blind på, hvor en spiller kommer fra, i hvert fald hvis det er en klub med mesterskabsambitioner. Niveau og potentiale er de 2 mest afgørende parametre.

Back