New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 464K
Jeg mener jeg læste et sted at vi skulle helt til gruppespillet, hvis vi skulle samle koefficient point nok til at blive seedet i en eventuel 2. kvalrunde næste sæson.

Til gengæld har vi bidraget (omend minimalt) til den nationale rangering

Et indspark fra en Bif-fan og de flagrende langsigtede strategi i klubben. Det lyder som om de kan risikere større problemer mellem spillerne på masterclass og førsteholdet.

FCM har masser af penge. Vi må bare håbe at de bruger dem dårligt.

Præcis.
PC og FCK ramte ikke meget en overgang, og derfor blev de helt til at tale med igen. Men fordi de har så mange penge, at de kan tåle at ramme forkert 117 gange, så vandt de mesterskabet alligevel.
FCM har lidt færre penge, så når de ikke helt rammer en trup i balance, så kan de så åbenbart helt misse top 6.

Nu må vi se - men vi ved hvordan der ingen garantier er for at ramme plet.
Johan Larsson i FCK er jo spot on for dem. Både billig og stor value. Æv.

Lad os håbe FCM/FCK/FCN glipper en del over de næste par år.
Og at vi selv rammer plet med nær alt. Ellers kommer den økonomiske fordel de har til at skinne igennem lidt for tydeligt.
Og vi skal først og fremmest starte med os selv - Bech/Serra er hentet til offensiven, men indtil nu har de lavet 1 mål tilsammen, og Serra er ikke i form/spillet ind, og Bech har ikke rigtig brændt igennem. Det er stadig tidligt - og Bech er allerede væk fra "potentielt flop" - og kendt i ligaen mm.

Serra-dommen er stadig ude.

Nu er det jo ikke FCNs ansvar hvordan den købende part handler. De har fået nogle bud og formentlig accepteret det bedste. Men det det flerklubberi skal bare forbydes.
Det kan man så diskutere. Men nu handlede mit indlæg egentlig også mere om Tipsbladets karakteristik af FCN som "klubben med det renskurede image", hvilket er en fuldstændig absurd betegnelse for en klub, som ikke ville eksistere, hvis ikke det var for svindel og bedrageri på den HELT store klinge.

Nu er det jo ikke FCNs ansvar hvordan den købende part handler. De har fået nogle bud og formentlig accepteret det bedste. Men det det flerklubberi skal bare forbydes.
Medvirker man til hvidvask, så er det da dybt inkriminerende. Nu er det så FFP, man hvidvasker indenfor, så de ender nok ikke i Vestre Fængsel - men de medvirker aktivt til at omgå FFP.

FCN vidste selvfølgelig udmærmet godt at de indgik i sådan en handel. Det er sikkert ikke ulovligt for dem, men det kan se ud som om de har tages sig betalt for det og selvom det ikke skulle være ulovligt at omgå reglerne, er det i hvert fald moralsk angribeligt. Det er rigtigt at de grundlæggende er skabt på svindel og bedrag og man kunne vist også sige et par ting om det egyptiske ejerskab. De har måske nok været gode til at få sig et “renskuret image,” men det er jo også bare fordi medier som Tipsbladet har syntes det er den historie der skal fortælles og fordi der ikke er bred interesse for FCN.

Medvirker man til hvidvask, så er det da dybt inkriminerende. Nu er det så FFP, man hvidvasker indenfor, så de ender nok ikke i Vestre Fængsel - men de medvirker aktivt til at omgå FFP.
Nu har omgåelse af FPP absolut intet med hvidvask af penge at gøre så en pænt søgt analogi.

Men det ser ikke kønt ud. Omvendt tænker jeg vi selv havde "ædt lorten", hvis det var os der f.eks. stod til at sælge Bisseck for små 200 mio. til et lignende setup...

Mål fra træningskampen mod Brabrand. Der er ikke noget om kampen på agf.dk endnu, men målscorerne blev:

Janni Serra: 1-0
Mathias Sauer: 2-0
Mikael Akoto: 3-0
Janni Serra: 4-0

Fint at Serra der scorer på straffe, så han lige får en sat ind efter han brændte mod Silkeborg, selvom det er en træningskamp mod et andendivisionshold og den sidste er en kæmpe forsvarsfejl, men vågent at Serra og resolut sparket ind. God afslutning af Sauer også, og så er det måske ikke sikkert Akotos skud var gået ind på en Superligamålmand, men det er godt holdt nede og placeret helt yderligt og meget positivt hvis vi har en skudtrussel fra distancen fra ham, det mangler vi ellers lidt.

Nu har omgåelse af FPP absolut intet med hvidvask af penge at gøre så en pænt søgt analogi.

Men det ser ikke kønt ud. Omvendt tænker jeg vi selv havde "ædt lorten", hvis det var os der f.eks. stod til at sælge Bisseck for små 200 mio. til et lignende setup...
Det har da ret præcist med hvidvask indenfor FFP at gøre. De må ikke bruge pengene grundet FFP, men kan flytte pengene via en mellemmand, så det ikke fremstår på deres eget regnskab.

Det ville vi muligvis. Det kan også være vi ville omgå udlejningsreglerne på FCM-maner hvis vi havde en klub i udlandet og følte det var nødvendigt for at være konkurrencedygtige. Det ville selvfølgelig stadig være problematisk og vi ville også blive angrebet for det på en helt anden måde end FCN og FCM bliver det.

• Like
Reactions: fsc
Det har da ret præcist med hvidvask indenfor FFP at gøre. De må ikke bruge pengene grundet FFP, men kan flytte pengene via en mellemmand, så det ikke fremstår på deres eget regnskab.
Jeg er nok lidt miljøskadet af at have de rigtige hvidvask-regler tæt på livet arbejdsmæssigt, men i min verden omhandler hvidvask, hvidvaskning af penge fra kriminalitet o.lign. Ikke omgåelse af regelsæt løseligt implementeret af en sportsorganisation.

For der er på ingen måde noget kriminelt over at omgå FFP og der er ikke nogen penge der bliver "hvidere" af den finte Lyon laver. Tværtimod er det jo fuldstændigt transparent hvad der forgår - hvilket jo på sin vis bare gør det endnu mere grotesk, da det udstiller hvor nemme reglerne er at omgå.

Men det er semantik - i bund og grund tror jeg vi er ret enige i problematikken ved det.

Jeg er nok lidt miljøskadet af at have de rigtige hvidvask-regler tæt på livet arbejdsmæssigt, men i min verden omhandler hvidvask, hvidvaskning af penge fra kriminalitet o.lign. Ikke omgåelse af regelsæt løseligt implementeret af en sportsorganisation.

For der er på ingen måde noget kriminelt over at omgå FFP og der er ikke nogen penge der bliver "hvidere" af den finte Lyon laver. Tværtimod er det jo fuldstændigt transparent hvad der forgår - hvilket jo på sin vis bare gør det endnu mere grotesk, da det udstiller hvor nemme reglerne er at omgå.

Men det er semantik - i bund og grund tror jeg vi er ret enige i problematikken ved det.
Jeg sagde netop hvidvask inden for FFP.

Jeg sagde netop hvidvask inden for FFP.

Som sædvanligt er det altså lidt noget sludder der kommer fra Tipsbladet. Der er absolut intet ulovligt i at bryde FIFAs regler. Ulovligt er når man bryder lovgivningen - ikke nogle regler opsat af en sportsorganisation. Så når de skriver "på kanten af loven" er det noget vrøvl - der er ingen lovgivning på spil ift. FFP.

Og hvidvask er når sorte penge vaskes hvide. Der er absolut ingen sorte penge inde i systemet her, medmindre man mener Lyon er finansieret af penge fra kriminalitet...

Back