Nyheder om andre klubber
Det er nok for lidt til at gøre en forskel. Vi skal score nok points til at være bedre end landerangeringen.Betød Brügge-sejren ikke også reelt noget for en evt. næste rangering? Altså kan vi evt. blive seedet bedre på baggrund af den sejr eller hvordan forholder det sig?
www.tipsbladet.dk
FCM har masser af penge. Vi må bare håbe at de bruger dem dårligt.
Det kan man så diskutere. Men nu handlede mit indlæg egentlig også mere om Tipsbladets karakteristik af FCN som "klubben med det renskurede image", hvilket er en fuldstændig absurd betegnelse for en klub, som ikke ville eksistere, hvis ikke det var for svindel og bedrageri på den HELT store klinge.Nu er det jo ikke FCNs ansvar hvordan den købende part handler. De har fået nogle bud og formentlig accepteret det bedste. Men det det flerklubberi skal bare forbydes.
Medvirker man til hvidvask, så er det da dybt inkriminerende. Nu er det så FFP, man hvidvasker indenfor, så de ender nok ikke i Vestre Fængsel - men de medvirker aktivt til at omgå FFP.Nu er det jo ikke FCNs ansvar hvordan den købende part handler. De har fået nogle bud og formentlig accepteret det bedste. Men det det flerklubberi skal bare forbydes.
Nu har omgåelse af FPP absolut intet med hvidvask af penge at gøre så en pænt søgt analogi.Medvirker man til hvidvask, så er det da dybt inkriminerende. Nu er det så FFP, man hvidvasker indenfor, så de ender nok ikke i Vestre Fængsel - men de medvirker aktivt til at omgå FFP.
Det har da ret præcist med hvidvask indenfor FFP at gøre. De må ikke bruge pengene grundet FFP, men kan flytte pengene via en mellemmand, så det ikke fremstår på deres eget regnskab.Nu har omgåelse af FPP absolut intet med hvidvask af penge at gøre så en pænt søgt analogi.
Men det ser ikke kønt ud. Omvendt tænker jeg vi selv havde "ædt lorten", hvis det var os der f.eks. stod til at sælge Bisseck for små 200 mio. til et lignende setup...
Det ville vi muligvis. Det kan også være vi ville omgå udlejningsreglerne på FCM-maner hvis vi havde en klub i udlandet og følte det var nødvendigt for at være konkurrencedygtige. Det ville selvfølgelig stadig være problematisk og vi ville også blive angrebet for det på en helt anden måde end FCN og FCM bliver det.Nu har omgåelse af FPP absolut intet med hvidvask af penge at gøre så en pænt søgt analogi.
Men det ser ikke kønt ud. Omvendt tænker jeg vi selv havde "ædt lorten", hvis det var os der f.eks. stod til at sælge Bisseck for små 200 mio. til et lignende setup...
Det ville vi helt sikkert. Og jeg er meget, meget glad for vi ikke investering/legetøj for en rigmand, men har en bredt forankret lokal ejerkreds.Det ville selvfølgelig stadig være problematisk og vi ville også blive angrebet for det på en helt anden måde end FCN og FCM bliver det.
Jeg er nok lidt miljøskadet af at have de rigtige hvidvask-regler tæt på livet arbejdsmæssigt, men i min verden omhandler hvidvask, hvidvaskning af penge fra kriminalitet o.lign. Ikke omgåelse af regelsæt løseligt implementeret af en sportsorganisation.Det har da ret præcist med hvidvask indenfor FFP at gøre. De må ikke bruge pengene grundet FFP, men kan flytte pengene via en mellemmand, så det ikke fremstår på deres eget regnskab.
Jeg sagde netop hvidvask inden for FFP.Jeg er nok lidt miljøskadet af at have de rigtige hvidvask-regler tæt på livet arbejdsmæssigt, men i min verden omhandler hvidvask, hvidvaskning af penge fra kriminalitet o.lign. Ikke omgåelse af regelsæt løseligt implementeret af en sportsorganisation.
For der er på ingen måde noget kriminelt over at omgå FFP og der er ikke nogen penge der bliver "hvidere" af den finte Lyon laver. Tværtimod er det jo fuldstændigt transparent hvad der forgår - hvilket jo på sin vis bare gør det endnu mere grotesk, da det udstiller hvor nemme reglerne er at omgå.
Men det er semantik - i bund og grund tror jeg vi er ret enige i problematikken ved det.
www.tipsbladet.dk
Som sædvanligt er det altså lidt noget sludder der kommer fra Tipsbladet. Der er absolut intet ulovligt i at bryde FIFAs regler. Ulovligt er når man bryder lovgivningen - ikke nogle regler opsat af en sportsorganisation. Så når de skriver "på kanten af loven" er det noget vrøvl - der er ingen lovgivning på spil ift. FFP.Jeg sagde netop hvidvask inden for FFP.
![]()
Raser over Nuamah-transfer: På kanten af loven | Tipsbladet.dk
Tipsbladets chefredaktør Troels Bager Thøgersen har en dårlig smag i munden over udviklingen i Ernest Nuamahs transfer.www.tipsbladet.dk