New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 755K
Ny Ceres Park
Jeg tror til geng?ld, der er mange fans og hos AGF, der overvurderer fodboldinteressen i ?rhus, is?r hvis man i ramme alvor mener, AGF kan snitte det samme som FCK.
[member=33]Martin Hansen[/member]? 

Enig. Og vi m? ogs? v?re enige om, hvorvidt vi snakker niveau ift. enkelte gode s?soner vs baseline/standard-s?son. 

AGF har de sidste mange mange ?r haft en top p? 11.000-12.000. Det har vi til geng?ld n?et i 4 af de sidste 12 s?soner som jeg viste i en anden tr?d, og det viser jo at niveauet ikke er langt fra. Og der er ikke vanvids-langt fra 12.000 til 15.000. Men det vil jo nok aldrig blive 15.000 i snit i d?rlige s?soner. Men rammer vi en s?son hvor der skal spilles top 6-spil, og AGF k?mper med om medaljer/EL, s? er det jo selvf?lgelig ikke urealistisk at vi kommer tilbage p? 12.000 som vi var for f? ?r tilbage (selv uden succes). 

Tja b?de - og jeg kan godt li' du ikke lader dig rive med Martin.

Men hvis vi g?r tilbage til sidst AGF s?dan rigtig leverede varen i 96, var vi 10% over Bif og 30 % over FCK, det dobbelt af AaB/OB.
Jeg ved godt tv-landskabet  og alt andet var anderledes. ?rhus er ogs? vokset siden i indbyggere.

Igennem 80'erne var vi nr 1 publikumsm?ssigt. Da vi spillede godt under Peter S?rensen og Erik Rasmussen kom der ogs? tilsvarende mange som i 96. FCK stak afsted - takket v?re utrolig mange sponsorbilletter.

Hvis man kigger p? fans og hvor mange der ser AGFs kampe og tager hensyn til vi placeres p? d?rligere tidspunkter, s? er AGF vel stadig en klub med stort set samme opbakning som FCK og Bif. Trods over 20 ?rs t?rke og flere nedrykninger end der burde v?re matematisk muligt ift odds.

Det til trods for at stadion-forholdene er s? ringe, s? det vil svare til at skulle s?lge en Trabant overfor en Porsche ... samme med varen der leveres inde p? banen ift sportslige succes (eller skal vi sige manglende).

Siger ikke vi f?r et snit p? 36.000 pr kamp, men n?r b?de det sportslige og rammerne l?ftes burde det give noget....
Om ikke andet s? vi at potentialet er der til at fylde 22.000 msk uden teaterkikkert mod et ligegyldigt Silkeborg.

Og for min skyld kan de s?lge kan fint s?lge kampene mod fx Sif, Horsens og Hobro til sponsorer og fylde stadion.

+ Evt kr?ve en flad 30'er pr billet inkl. en ?l, sodvand, kaffe, varm kakao, slikpose efter frit valg (alt gerne sponseret). Mon ikke det ender med der k?bes mere n?r f?rst man st?r i boden med p?lser og andre l?kkerier.

Mon ikke folk l?rer at komme i god tid, hvis det blev noget tilbagevendende. Man kunne ogs? betinge at gratis tingen skal v?re indl?st senest 20 min i kampstart. Skal naturligvis ogs? kunne indl?ses i fanzonen.

Der kommer en del afledt bodsalg og p-pladser til 30 kr p? travbanen (i mit n?ste liv vil jeg gerne leje den parkeringsplads for 7500 kr om ?ret) n?r man fylder stadion med ca. 20.000. Nogen der kommer igen en andengang efter en god oplevelse.

Martin Hansen date=1571837665 said:
Det er der faktisk. B?de FCM og FCK har haft en afmatning i tilskuersnittet trods sportslig succes.
Eks. i FCKs tilf?lde hvis vi ser over den sidste 10-?rige periode er de g?et fra ca. 18000 til typisk omkring de 15500 nogen s?soner endda under de 15000.

De 18.000 var vel dengang de vist n?rmest sn?d med tilskuertallene, men det er sandsynligt at man vil opleve en lille eksplosion i tilskuertallene ved nyt ordentligt stadion kombineret med sportslig succes, der s? kan aftage igen n?r mesterskabskamp bliver hverdag (dejlig tanke.) Det v?sentligste er hvor meget sportslig succes man realistisk kan tro p? og hvor mange man kan tiltr?kke i den situation med rimelig sportslig succes over flere ?r.

Det er faktisk lidt underligt at FCK ikke kan tiltr?kke flere selvom de har mere konkurrence i byen end fx Malm?. Har de det for let? Man m? selvf?lgelig v?re opm?rksom p? om danskere er s? meget sv?rere at tr?kke af huse end svenskere eller om det fx er et resultat af hvordan ligaen behandles af interessenterne. For vores vedkommende skal man da ogs? overveje om vi kan f? bedre spilletidspunkter eller fortsat f?r mange mandagskampe. Man m? overveje om tiderne har skiftet s? meget og det bare ikke er s? interessant mere at tage til fodbold, men ellers er vores egen n?rmeste reference de 12.000 fra midthalvfemserne, at der stadig rask v?k kommer 15.000 n?r der virkelig er noget p? spil og kan fyldes op til de store kampe (og ved gratis adgang.)

Jeg synes ikke der er evidens for at sl? ret meget fast, men det er helt fint at se p? b?de FCK, Br?ndby, Malm? og andre steder der hver is?r kan sammenlignes p? den ene eller anden m?de. Det kunne v?re interessant med en st?rre analyse af mange klubber ift AGF, hvor AGF m?ske ikke ligefrem er unikke, men tilskuerm?ssigt nok fx er mere Br?ndby end FCK og ligger et godt sted alene i en by af en god st?rrelse. JN og LF har ikke sagt s? meget om kapaciteten for de vil bare gerne have moderne faciliteter, men m? sidde med et rimeligt godt bud p? hvad klubbens behov og potentiale er.

Jeg t?nker i ?vrigt at vi burde kunne v?re over 6.000 hver gang, skal vi ikke n?rmest kunne s?lge s? mange s?sonkort og t?ller de s? ikke med? Uanset hvad kan vi i hvert fald h?ve bundniveauet en hel del n?r man kombinerer anst?ndige forhold ogs? n?r vejret ikke er perfekt, n?rhed til banen og nogenlunde garanti for ordentlig fodbold fra AGF's side.

I ?vrigt, i ?vrigt, er vores udgangspunkt for stadionst?rrelse ikke s? forskellig hvis du t?nker 18.000, men det lyder n?sten ogs? som for stort ift de tilskuertal du forestiller dig? N?r vi taler 25.000 er det med udgangspunkt i at DBU s? medfinancierer det og kommer med nogle interessante kampe og den samlede pakke dermed ogs? bliver mere interessant for kommunen. AGF skal have en hel del mere succes for rigtig at kunne udnytte den st?rrelse, vi skal f?rst og fremmest bare have et rigtigt fodboldstadion, med rimelig komfort og n?rhed til banen og bedre faciliteter for sponsorerne.

Jeg kan bestemt ikke afvise heller ikke ud fra andre sammenlignelige klubber, at AGF kan ramme endda 15000 i en s?son, hvor vi k?mper med om mesterskabet, men jeg tror aldrig, det bliver normen.
Som du selv skrev [member=25]Stig AKA Frank Heskj?r[/member] i den anden tr?d, er gennemsnittet over de 12 s?soner 8700.

Det kan betyde, at bygger vi et stadion p? niveau med det nuv?rende, kan der komme s?soner, hvor vi godt kunne s?lge flere billetter end der er kapacitet til, men s?dan er det, n?r man skal have et anl?g p? et realistisk niveau.

Nu har JN igen i dag udtalt, AGF ?nsker et stadion p? omkring de 25000, som DBU ?nsker og jeg er ogs? 100% sikker p?, at kommer der et nyt/ombygget stadion, s? bliver kapaciteten ogs? derefter. Jeg h?ber bare, som andre mener kan lade sig g?re, at stemningen ikke kommer til at lide under, vi efter min bedste overbevisning f?r mange kampe, hvor det st?r mere end halvtomt.
Ellers har vi en rigtig ?rhus historie.

AGF-direkt?r stikker til byr?det: I skal bare sparke et straffespark ind |...

Der bor "kun" 700.000 i Kbh Kommune og Frederiksberg - ude p? vestegnen holder man med Br?ndby og nord for med FCN, Lyngby, FCK, lidt Bif osv. i en sk?n blanding - s?dan meget groft sagt. Der byttes naturligvis lidt hen over "gr?nserne" - men selv inde i KBH Kommune er der jo folk der sv?rger til Frem, Amager, AB, Br?nsh?j og p? sydhavn er man nok liges? meget enten Frem eller sympatik med Vestegnen. Og ellers er der jo ogs? mange tilflyttere der holder med AGF, AaB osv.

I ?rhus kan vi med lidt udvidelse af kommunen til odder, favrskov, djursland - lande ca. 500.000

Jeg kan bestemt ikke afvise heller ikke ud fra andre sammenlignelige klubber, at AGF kan ramme endda 15000 i en s?son, hvor vi k?mper med om mesterskabet, men jeg tror aldrig, det bliver normen.

[member=33]Martin Hansen[/member]? 

Enig igen med f?rste del.. Og for at sl? fast med 7-tommer-s?m, s? var min position dengang, og er det stadig, at vi hverken skal have et stadion til 15.000 eller 25.000. Og som 4 af de 12 s?soner fort?ller, s? er 11.000-12.000 i snit ikke urealistisk overhovedet. Og man skal jo ogs? beslutte om man bygger et stadion til de store kampe, og til de gode s?soner (inkl. siddepladser til europ?isk fodbold osv) eller om man alene bygger efter gennemsnit. For AGF ville jo IKKE have et snit p? 8700 tilskuere over de 12 s?soner hvis der kun kunne v?re 10.000 p? stadion. S? ville alle kampe over 10.000 tilskuere jo tr?kke snittet ned. 

[font=Helvetica, Arial, "Nimbus Sans L", sans-serif]Som du selv skrev @Stig AKA Frank Heskj?r i den anden tr?d, er gennemsnittet over de 12 s?soner 8700.[/font]

[font=Helvetica, Arial, "Nimbus Sans L", sans-serif]Det kan betyde, at bygger vi et stadion p? niveau med det nuv?rende, kan der komme s?soner, hvor vi godt kunne s?lge flere billetter end der er kapacitet til, men s?dan er det, n?r man skal have et anl?g p? et realistisk niveau.[/font]

Jeg synes nuv?rende 19.400 er en fin st?rrelse. Jeg ville faktisk sige at 17.500 eller 18.000 ville passe bedre til vores snit/potentiale etc etc... MEN: Hvis man er under 20.000 p? det nye stadion er der en r?kke ting man IKKE kan tiltr?kke i forbindelse med internationale kampe, koncerter etc. Eller rettere, s?dan forst?r jeg det. M?ske jeg tager fejl. Men alts? hvis vi f?r et stadion som passer perfekt til vores snit, men laver det 2.000 for lidt ift. at have nations league eller andet, s? synes jeg det er duet.

S? hvis 20.500 er det magiske tale der ?bner for det, jamen s? synes jeg vi skal bygge til 20.500. S? l?nge det laves i 1-plan :D

[member=44]Winther[/member]

De 18.000 var vel dengang de vist n?rmest sn?d med tilskuertallene

Jeg kan ikke huske pr?cis hvilke s?soner det var, men jeg mener, det var fra dengang, hvor de snittede over 20000.

Det v?sentligste er hvor meget sportslig succes man realistisk kan tro p? og hvor mange man kan tiltr?kke i den situation med rimelig sportslig succes over flere ?r.

Enig!

Jeg synes ikke der er evidens for at sl? ret meget fast, men det er helt fint at se p? b?de FCK, Br?ndby, Malm? og andre steder der hver is?r kan sammenlignes p? den ene eller anden m?de. Det kunne v?re interessant med en st?rre analyse af mange klubber ift AGF, hvor AGF m?ske ikke ligefrem er unikke, men tilskuerm?ssigt nok fx er mere Br?ndby end FCK og ligger et godt sted alene i en by af en god st?rrelse. JN og LF har ikke sagt s? meget om kapaciteten for de vil bare gerne have moderne faciliteter, men m? sidde med et rimeligt godt bud p? hvad klubbens behov og potentiale er.

Jeg har s?gt og s?gt, men jeg kan ikke finde nogle videnskabelige analyser, som fort?ller hvilken effekt et nyt stadion har p? l?ngere sigt. Jeg kan nemt finde eksempler, hvor der er en klar dalende tendens n?r wow effekten er aftaget, men om det g?lder alle steder og under alle forhold er umuligt at sige.
Jeg h?ber da, klubben har f?et eller f?r lavet en uafh?ngig analyse - hvor konklusionen ikke er givet p? forh?nd - men ud fra de udtalelser, der er kommet frem fra Fournais, JN og SHC s? er det samme argumenter som fans er kommet med. ?rhus feberen, l?bebanen, sportslig succes, befolkningstilv?kst o.lign.

I ?vrigt, i ?vrigt, er vores udgangspunkt for stadionst?rrelse ikke s? forskellig hvis du t?nker 18.000, men det lyder n?sten ogs? som for stort ift de tilskuertal du forestiller dig?

Jeg har tidligere syntes ca. 16000 var det optimale, men efter at have diskuteret dette emne temmelig meget og lavet en del research, mener jeg, den nuv?rende kapacitet er fornuftigt........................igen hvis pr?missen er, der kun skal spilles fodbold p? det stadion.

Som JN siger: (og jeg er enig - orker ikke selv fra nu til hen i april)

Vi har i ?jeblikket 12.000 i snit til vores kampe, hvilket er p?nt og er en fremgang, men nu kommer de kolde m?neder, og der ved jeg bare, at det bliver anderledes. Fordi det stadion (Ceres Park) er vindbl?st, ?bent, og der er ingen varme eller varmt vand i hanerne.

Det er sv?rt at tiltr?kke det kvindelige publikum og b?rnefamilier, fordi der ikke er ordentlig overd?kning, og man sidder langt v?k fra kampen.

[member=184]Dichio[/member]

Der bor "kun" 700.000 i Kbh Kommune og Frederiksberg - ude p? vestegnen holder man med Br?ndby og nord for med FCN, Lyngby, FCK, lidt Bif osv. i en sk?n blanding - s?dan meget groft sagt. Der byttes naturligvis lidt hen over "gr?nserne" - men selv inde i KBH Kommune er der jo folk der sv?rger til Frem, Amager, AB, Br?nsh?j og p? sydhavn er man nok liges? meget enten Frem eller sympatik med Vestegnen. Og ellers er der jo ogs? mange tilflyttere der holder med AGF, AaB osv.

I ?rhus kan vi med lidt udvidelse af kommunen til odder, favrskov, djursland - lande ca. 500.000

Jeg kan sige at FCK og BIF har rigtig mange fans p? Midt og Sydsj?lland og Lolland/Falster. Jeg ved i hvert fald i de glade BIF dage, der k?rte der adskillige busser fra de omr?der til Br?ndby til hver hjemmekamp.

Alene i Stork?benhavn er der i ?vrigt 1,3 mill. indbyggere.

Dichio date=1571846345 said:
Og for min skyld kan de s?lge kan fint s?lge kampene mod fx Sif, Horsens og Hobro til sponsorer og fylde stadion.

+ Evt kr?ve en flad 30'er pr billet inkl. en ?l, sodvand, kaffe, varm kakao, slikpose efter frit valg (alt gerne sponseret). Mon ikke det ender med der k?bes mere n?r f?rst man st?r i boden med p?lser og andre l?kkerier.

Det giver m?ske lidt problemer ift s?sonkortholderne hvis der er for meget gratis adgang, med mindre man tr?kker de kampe ud af prisen eller der bliver s? fyldt til de attraktive kampe at man er n?dt til at have s?sonkort. Men jeg er helt enig i at der vil v?re en selvforst?rkende effekt, det er bare mere interessant at v?re til fodbold n?r der er mange andre - derfor b?r effekten af et nyt stadion s?dan set ogs? v?re st?rre og mere l?ngerevarende end i fx Silkeborg.

Jeg t?nker i ?vrigt ogs? at Br?ndbys tilskuerpotentiale er st?rre end FCK's og at vi p? mange m?der er mere sammenlignelige med Br?ndby ift den eufori og interesse der vil kunne skabes, men det er m?ske ikke helt realistisk at bygge stadion efter at vi skal spille med om mesterskabet.

Ja har du helt ret i :-)
I gamle dage trak AGF ogs? fans fra hele Jylland.
Jeg er opvokset Skive og i min HH-klasse holdt n?rmest ? med AGF og g?r det stadig.

Men ogs? mange klubber at dele de 1,3 mio. I region ?stjylland er vi ogs? 800.000 - men sygt mange superligaklubber.
Men FCK har helt sikkert bedre fat p? Sj?lland generelt end AGF har i Jyllland generelt, hvis man breder ud til rundt 2,5 mio. Eller kigger i hele DK.

Vi har i hvert fald et potentiale til at v?re alene om at tr?kke fra den ? mio i ?rhus og omegn. Men ikke samme potientiale som fck og bif. Med mindre vi igen bliver en klub der tr?kker fans i hele landet (i st?rre grad end nu)

N? vil hive stikket i debatten, og se hvad der sker.

I?vrigt:

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/arkitekt-saa-meget-koster-et-nyt-nationalstadion

Synes s?sonkort er vildt billige og de har de bedste pladser overhovedet p? stadion - og tror som bare det forst?rker gode oplevelser for dem ogs?, at der er fyldt mod de 3 som der ellers bliver lidt halvflade ellers. MEN man skal naturligvis kunne f? sin s?sonkort plads til ALLE kampe.

T?nker ogs? det bliver en snebold-effekt med god stemning, hvis de "sm? kampe" f?r et hj?lpende l?ft.

Over ? af kampene (7): fck, bif, aab, ob, fcm, vejle, randers skal nok blive stemningsfulde uanset.

Og med to hold f?rre i ligaen i?vrigt, s? bliver m?ske kun fx lyngby og evt. fcn, der skal skydes af p? den m?de.

Horsens burde man ogs? kunne bygge noget lokalopg?r p?, S?nderjyske og EfB har ogs? en del tilskuere med til kampene. M?ske man kan lave anderledes event med dem ogs? for deres fans for booste de kampe (?rets kamp i Jylland - for dem). Samme med Silkeborg hvis de ellers kommer op igen. M?ske ind i mellem. De kan ligesom Lyngby f? sv?rt ved at bevare elevator-tilv?relsen. Hobro tror jeg snart er permanent 1 div.

Bif fan :-(
Ja utroligt nogen holder med bif og fck i ?rhus som indf?dte, vi skal p? p? linje med dem sportsligt s? det aldrig sker igen... det var der ikke f?r 1987-88 (hvor Bif fik deres succes i Europa og siden fck)

Martin Hansen date=1571847682 said:
Jeg tror til geng?ld, der er mange fans og hos AGF, der overvurderer fodboldinteressen i ?rhus, is?r hvis man i ramme alvor mener, AGF kan snitte det samme som FCK.

Jeg tror faktisk godt, at AGF kan komme op nogenlunde i n?rheden af FCK og Br?ndby, hvis foruds?tningerne bliver de samme. Dels er der to klubber plus nogle forstadsklubber om konkurrencen i K?benhavn, og dels er der en st?rre diversitet af tilbud i hovedstaden. Der er ikke andre sportsgrene end fodbold, der for alvor har fat i aarhusianerne. Byens hold er bare en st?rre del af identiteten i Aarhus, ligesom det er i andre provinsbyer i Norden.  Det er da heller ikke udelukkende hovedstadsklubber der dominerer p? tilskuersiden i Norden: Top 10: H?jeste tilskuertal i Skandinavien

Skulle man udelukkende t?nke i AGF og profit var 18.000 sikkert passende. Men det skal jo v?re hele byens stadion, hvis kommunen skal v?re bygherre, og for byen er der k?mpe v?rdi i at huse landskampe og st?rre internationale events. Og tror du virkelig, at oplevelsen for dig og mig bliver v?sentligt ringere til en kamp mod Lyngby med 6000 tilskuere p? et lukket stadion til 25.000 end p? et lukket stadion til 18.000? Det er et sp?rgsm?l om stadion er 1/3 eller 1/4 del fuldt.

Det kan i ?vrigt ogs? v?re at DBU i sidste ende kan acceptere 24.000 eller 23.000. Det formelle krav til kategori 4 er kun 8.000, s? de 25.000 er formentlig bare et slag p? tasken.

Martin Hansen date=1571847712 said:
Jeg har tidligere syntes ca. 16000 var det optimale, men efter at have diskuteret dette emne temmelig meget og lavet en del research, mener jeg, den nuv?rende kapacitet er fornuftigt........................igen hvis pr?missen er, der kun skal spilles fodbold p? det stadion.

S? har vi i endnu h?jere grad det samme udgangspunkt. Og s? er de ekstra 5-6000 DBU kr?ver vel ikke s? "problematiske" hvis de giver nogle flere kampe og arrangementer og der giver indt?gter for kommunen.

JN har s? nu v?ret ude at sige at 25.000 faktisk er det de selv mener giver mening og at de sagtens kan se 15.000-20.000 p? stadion. Det kan godt v?re det er ?nsket?nkning, jeg vil sige igen at 25.000 godt kan retf?rdigg?res hvis vi spiller med om mesterskabet og det er nok ogs? en del af klubbens ?nsket?nkning. Med mindre man alts? har en formodning eller ligefrem lovning om nogle penge udefra den dag der er et stadion p? plads, som jeg g?r og spekulerer p? kunne v?re tilf?ldet. 

[member=55]Ato Vari[/member]

Jeg tror faktisk godt, at AGF kan komme op nogenlunde i n?rheden af FCK og Br?ndby, hvis foruds?tningerne bliver de samme. Dels er der to klubber plus nogle forstadsklubber om konkurrencen i K?benhavn, og dels er der en st?rre diversitet af tilbud i hovedstaden. Der er ikke andre sportsgrene end fodbold, der for alvor har fat i aarhusianerne.

Der er nu heller ikke andre sportsgrene i K?benhavn, der har fat i k?benhavnerne udover fodbold. Der er og har ogs? historisk set v?ret store problemer med tilskuertal til andre sportsgrene end netop fodbold.

Byens hold er bare en st?rre del af identiteten i Aarhus, ligesom det er i andre provinsbyer i Norden

Helt sikkert i hvert fald hvis vi kun snakker om FCK. P? Vestegnen vil jeg p?st?, BIF har en st?rre del af identiteten end AGF har for ?rhus.

Skulle man udelukkende t?nke i AGF og profit var 18.000 sikkert passende. Men det skal jo v?re hele byens stadion, hvis kommunen skal v?re bygherre, og for byen er der k?mpe v?rdi i at huse landskampe og st?rre internationale events.

Hvad med du med hele byens stadion? hvilken relevans har det i debatten om kapaciteten?
P?standen er jo at der er v?rdi i landskampe, men hvor stor er den v?rdi, n?r alle attraktive landskampe alligevel aldrig kommer til ?rhus? Er der virkelig s? meget v?rdi i venskabskampe eller kval kampe mod Estland?
De st?rre internationale events n?r vi snakker fodbold, bliver ungdomsslutrunder og kvindeslutrunder. Er det virkelig s? attraktiv? og selv hvis det er attraktiv, s? kommer der sikkert kun s?dan en slutrunde maks et par gange i l?bet af stadionets levetid, hvis det da nogensinde sker.
Er det virkelig det v?rd?

Og tror du virkelig, at oplevelsen for dig og mig bliver v?sentligt ringere til en kamp mod Lyngby med 6000 tilskuere p? et lukket stadion til 25.000 end p? et lukket stadion til 18.000? Det er et sp?rgsm?l om stadion er 1/3 eller 1/4 del fuldt.

Det kommer da i h?j grad an p?, hvordan det nye stadion bliver designet og om vi f?r et discount stadion eller et topmoderne et. s? ja jeg tror, der vil v?re en v?sentlig negativ oplevelse, hvis ikke designet er optimalt.

Martin Hansen said:
Den f?rste s?son efter FCM fik deres nye stadion. havde de et snit p? 8900. I s?sonen for deres f?rste mesterskab l? den p? 8500. I samtlige andre s?soner siden indvielsen inkl. mesterskabss?son nummer 2. ligger de mellem ca. 7000 til 7800.

Jeg pr?vede lige at tjekke hvad deres tilskuersnit var inden FCM fik deres nye stadion. I de tre s?soner inden de fik deres nye stadion (indviet den 27. marts 2004), var tilskuersnittet 2000/2001 = 3817, 2001/2002 = 2635,  2002/2003 = 2992. Det giver et samlet snit for de tre s?soner p? 3148. S? selvom "honeymoon" effekten hurtigt forsvandt, s? er der alts? stadig mere end en fordobling af deres snit i forhold til det snit de havde p? deres gamle hjemmebane.

Dichio date=1571849610 said:
Ja utroligt nogen holder med bif og fck i ?rhus som indf?dte, vi skal p? p? linje med dem sportsligt s? det aldrig sker igen... det var der ikke f?r 1987-88 (hvor Bif fik deres succes i Europa og siden fck)

En del af problemet med at vurdere klubbens tilskuerpotentiale er ogs? at vi har mistet mange fans p? l?ngere sigt med s? mange ?rs lorteresultater. Den selvforst?rkende effekt virker ift at det er mere interessant at komme p? stadion n?r der er mange andre, men hvis vi virkelig har succes vil det ogs? tr?kke tilskuere til fra et st?rre omr?de. Succes og europ?iske k?mpe med masser af stemning g?r det mere interessant at v?lge AGF selvom man ikke lige er 'f?dt' til det. De studerende der tr?kker gennem byen vil i endnu h?jere grad ende som AGF-fans. Der er potentiale for at lave den helt store 'provinsen mod K?benhavn-rivalisering' , noget FCM eller andre ikke rigtig kan skabe fordi de ikke har den grundl?gge interesse selv.

Back