Ny Ceres Park
Jeg sagde 2028 dengang vi snakkede om tidsrammen for nogle år siden, jeg frygter jeg får ret. Det får aaaaaltid galt når det offentlige er inde over.
Der vil jo altid være en worst case som er senere end det planlagte. Hvad indebærer worst case scenariet som forsinker det et halvt år?
Ikke fordi vi skal ud i en større politisk diskussion, men der går altså også tit noget galt, når man overlader arbejdet til private...Jeg sagde 2028 dengang vi snakkede om tidsrammen for nogle år siden, jeg frygter jeg får ret. Det får aaaaaltid galt når det offentlige er inde over.
Det jeg læser i de tre informationer er, at det nu må betyde februar 2027Fra artiklen: " Ifølge dokumenterne trækker det i øjeblikket i den rigtige retning. Den forsinkelse, som skubbede åbningen til marts 2027, var på 84 dage. Nu er den blevet korrigeret til 75 dage".
Så en artikel om en mulig forsinkelse uden at nævne en grund. Det er ikke just svært at være journalist.
Gid det var så vel. Men det er i forhold til den mulige ekstra forsinkelse helt til august 2027Det jeg læser i de tre informationer er, at det nu må betyde februar 2027![]()
Årsagen har været kendt længe. Det meldte Enggaard ud i juni 2025:Så en artikel om en mulig forsinkelse uden at nævne en grund. Det er ikke just svært at være journalist.
Men så skal tallet vel også korrigeres igen med 159 dage i den forkerte retning, før det bliver august 2027. Ellers forstår jeg ikke citatet fra artiklen.Gid det var så vel. Men det er i forhold til den mulige ekstra forsinkelse helt til august 2027![]()
Det jeg læser i de tre informationer er, at det nu må betyde februar 2027![]()
Det har også været min forventning når de sigtede efter marts '27 og i forhold til den forventning føler jeg det snarere er en udmelding om at det så heller ikke bliver værre end sommeren '27 og at de måske i endnu højere grad nu tror på foråret. Det virker egentlig mere beroligende end foruroligende.JN udtaler at han har fået bekræftet marts 2027 som tidspunkt set kan tages i brug.
Jeg har selv set april 2027 i går.
Men summarum, så har jeg forlængst indstillet mig på at vi først starter sæsonen 2027/2028 på det nye stadion.
Den holder fortsat pt.
Bliver overrasket hvis ikke der ryger mindst en måned eller to mere i svinget.
Ikke fordi vi skal ud i en større politisk diskussion, men der går altså også tit noget galt, når man overlader arbejdet til private...![]()
Men så skal tallet vel også korrigeres igen med 159 dage i den forkerte retning, før det bliver august 2027. Ellers forstår jeg ikke citatet fra artiklen.
Jeg har ikke adgang til artiklen, men dette blev refereret højere oppe: "Ifølge dokumenterne trækker det i øjeblikket i den rigtige retning. Den forsinkelse, som skubbede åbningen til marts 2027, var på 84 dage. Nu er den blevet korrigeret til 75 dage". Jeg kan ikke læse det på andre måder, end at forsinkelsen nu er kortere end til marts 2027
Jeg har ikke adgang til artiklen, men dette blev refereret højere oppe: "Ifølge dokumenterne trækker det i øjeblikket i den rigtige retning. Den forsinkelse, som skubbede åbningen til marts 2027, var på 84 dage. Nu er den blevet korrigeret til 75 dage". Jeg kan ikke læse det på andre måder, end at forsinkelsen nu er kortere end til marts 2027. Men da jeg ikke kan læse artiklen, kan det jo sagtens være, jeg roder rundt i det.
Den økonomiske konsekvens af en mulig forsinkelse vurderes at ligge mellem 5 og 45 mio. kr., svarende til et spænd mellem en marginal forsinkelse og en forventet maks.-forsinkelse på seks-otte måneder, lyder det i notatet.
www.tipsbladet.dk
TakDer går total rundhyl i den billige ende af journalistikken her.
Der er en JP journalist, der har læst en risikovurdering og skrevet en artikel om, hvor skidt det hele kan gå.
Der er så en tipsbladet journalist, der har læst og videreformidler. Andre medier har også lavet click bait lort - den er ved Politiken, Stiften, Licitationen m.fl.
Lad os lige citere det helt væsentlige:
"I Kongelunden sigter man dog stadig efter at blive klar til marts 2027, selvom der er risiko for yderligere forsinkelse."
Man kan læse det originale dokument her: https://dagsordener.aarhus.dk/vis/p...133-8ddd320bbdc2/?redirectDirectlyToPdf=false
Det største risikoelement i forhold til forsinkelse vurderes at være mangel-
fuldt projektmateriale samt jordhåndtering, hvilket også var begrundelsen for
den mulige forsinkelse på stadionbyggeriet på op til 4 måneder,