Ny Ceres Park
Zinras date=1575413753 said:N?r han skriver "komplekset", s? er det fordi det g?lder andre omr?der end det vi bekymrer os om. Der har rigtigt nok v?ret en masse ballade omkring AGF som forpagter, fordi vi netop INGEN interesse har i at h?lde penge i h?ndbold m.v. og at den nuv?rende aftale er pivringe for os som klub. Det tjener hverken AGF, ?rhus H?ndbold eller andre intressenter at vi skal have noget som helst med deres sport at g?re, ogs? selvom det "kun" er vedligeholdelse og andet l?st.
Det er helt fint hvis AGF ikke skal st? for administration af haller til andre klubber, det er sikkert mere b?vl og besv?r end reel indt?gt. Af samme grund lyder det bare lidt underligt hvis der skulle komme nogen og invertere i faciliteterne for at tjene penge p? at administrere og leje dem ud. H?ndboldklubberne kan vel fx ikke l?gge ret meget mere. Det eneste jeg lige kan f? til at h?nge sammen er hvis fx en Claus Hommelhoff ville g?re det som en slags donation til nogle af de andre hold, alts? hvor det sikrer dem bedre forhold, og, hvis det er ham, s? flytte Bakken Bears derud. Jeg ved ikke om han stadig er involveret i h?ndbold, men han har da v?ret det f?r.
swharders date=1575433315 said:Jeg tror roligt vi kan regne med, at AGF, JN og Fournais har v?ret med til samtlige m?der i projektgruppen og ved pr?cis, hvad der skal ske. Derfor er JN pludselig s? uvant afd?mpet om det hele.
I artiklen her fort?ller JN faktisk at de ikke har v?ret involveret i snakke med Salling og Lind: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/agf-hilser-nye-stadioninvestorer-velkommen-klar-til-at-tage-aktiv-rolle-i-videreudvikling-af-projekt
Det er dog stadig lidt underligt hvis de slet ikke er blevet orienteret og s? kan det v?re de ikke er med ved bordet til samtlige m?der. Det er ogs? stadig underligt hvis Salling og Lind vil donere penge til at betale det meste af noget som nogle andre s? ogs? smider penge i, men mod at f? kommercielle muligheder.
Det kan v?re det er afstemt fordi de andre investorere der vil overtage driften ogs? vil k?be sig ind i AGF. Jeg har l?nge haft den teori at der er nogle derude der st?r klar med nogle penge n?r faciliteterne er p? plads. Det kan v?re nogle af de nuv?rende ejere eller nye udefra, men m?ske nok de samme der har givet AGF tilsagn om mindst 50 mio til VIP-faciliteter. En st?rre investering kr?ver dog en aftale med kommunen om at man har driften af anl?gget permanent og at infrastrukturen bliver lavet efter de koncerter osv man vil afholde der.
Jeg kan sagtens se hvorfor JN udtrykker ydmyghed under alle omst?ndigheder n?r nogen vil donere en halv milliard, men ovenst?ende ville v?re, yderligere grund til at holde sig afd?mpet og lidt i baggrunden mens der forhandles