New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 366K
"Hvor blev de af"-tråden
Buur er ret hurtigt kommet op p? et h?jt niveau og s? ligner det jo en fejl, men han bliver ikke det sidste talent vi kommer til at lade g?, som senere n?r et niveau hvor vi kunne have brugt ham. I fremtiden, n?r niveauet i ungdomsafdelingen h?ves, bliver de n?stbedste vi ikke satser p? endda bedre. S? vil f?rsteholdets niveau v?re bedre, men vi vil se flere tidligere talenter rundt omkring i Superligaen og ind imellem nogle der efter nogle ?r ogs? kan spille i toppen eller i udlandet. Det m? vi tage med og s? score lidt udviklingspenge ind imellem.

Noget er det vi selv kan g?re, og har gjort, er at ans?tte en transitionstr?ner. M?ske ser vi allerede en gevinst af Friis' arbejde p? det omr?de, men jeg har store forh?bninger til den slags. Der er mange talenter der er snublet s? snart de skulle spille seniorfodbold og i en blanding af mere fokus p? det, mulighederne med akademiet, et bedre hold i en mere velfungerende klub at komme ind p? og bedre muligheder for at blive lejet ud osv, tror jeg vi kan generobre vores naturlige position som en af de bedste talentfabrikker. S? bliver det igen almindeligt at landsholdsspillere har en fortid i AGF og s? kan det v?re vi f?r mere ud af en Buur - udvikler ham, f?r mere gl?de af ham p? f?rsteholdet og s?lger ham til Wolves - men det vil ogs? stadig kikse og der vil blive satset forkert ind imellem uanset hvor veludviklet systemet er.

T-Knogle said:
Gustav Mogensen bliver nok ikke aktuel i AGF lige forel?big:
Tidligere AGF-talent bomber l?s i Brentford B
Lige n?jagtig ham meldte klart ud, at det nok var nemmere at sl? igennem og komme videre fra Brentford end AGF. Det kunne m?ske animere til, at vi skal vise vi kan lave flere salg af unge spillere (f.eks. Bundu). Det er den m?de vi kan fastholde og hente andre til p? h?jest mulige niveau. Men den diskussion er m?ske mere relevant i transfertr?den:-)

Martin Hansen date=1580489149 said:
Casper Sloth har f?et oph?vet kontrakten i Motherwell. N?j hvor gad jeg godt v?re inde i hans hoved. Sikke en nedtur for en tidligere landsholdsspiller, profil i AGF og ligaen.
Det er ret vildt og meget trist. Det begynder at se sv?rt ud at f? boostet karrieren igen. Men m?ske findes der stadig en desperat superligaklub, der vil g?re fors?get. Vi ved alle at han har de fodboldm?ssige evner, s? m?ske b?r han i virkeligheden have noget hj?lp p? nogle andre omr?der. 

SteenA date=1580490990 said:
Martin Hansen date=1580489149 said:
Casper Sloth har f?et oph?vet kontrakten i Motherwell. N?j hvor gad jeg godt v?re inde i hans hoved. Sikke en nedtur for en tidligere landsholdsspiller, profil i AGF og ligaen.
  Det er ret vildt og meget trist. Det begynder at se sv?rt ud at f? boostet karrieren igen. Men m?ske findes der stadig en desperat superligaklub, der vil g?re fors?get. Vi ved alle at han har de fodboldm?ssige evner, s? m?ske b?r han i virkeligheden have noget hj?lp p? nogle andre omr?der.

Ja, det er virkelig ?rgerligt, han skulle jo v?re en vi nu sad og heppede p? vendte tilbage. Hvis han ved hvad det er der er g?et galt, som ikke bare er uheld, skulle han m?ske komme forbi klubben med et foredrag. Der kan v?re nogle reflektioner de unge kan bruge, men m?ske ogs? i ungdomsafdelingen generelt. Jeg kan dog ikke lade v?re at t?nke - og det g?r det jo egentlig mere trist - at han havde klaret sig bedre hvis han var kommet op nedefra i dag. Selvom der kan v?re noget med hans egen personlighed (det er et g?t,) kan det ogs? p?virkes i ungdoms?rene. 

Casper Sloth er godt nok en trist historie. Men der er efterh?nden s? mange forliste ans?ttelsesforhold og iturevne kontrakter, at noget peger p?, at han m?ske mangler noget mentalt p? tr?ningsbanen.
Han led m?ske et kn?k i Leeds. Eller i AaB eller SIF... men noget gik galt.
Det er sgu lidt synd for ham. M?ske han skulle lave noget andet inden det bliver decideret pinligt?

Stone Cold said:
Casper Sloth er godt nok en trist historie. Men der er efterh?nden s? mange forliste ans?ttelsesforhold og iturevne kontrakter, at noget peger p?, at han m?ske mangler noget mentalt p? tr?ningsbanen.
Han led m?ske et kn?k i Leeds. Eller i AaB eller SIF... men noget gik galt.
Det er sgu lidt synd for ham. M?ske han skulle lave noget andet inden det bliver decideret pinligt?
Jeg h?ber han vil sp?rge om han m? tr?ne med "hjemme i Aarhus" og DN kan se projektet foran sig. Det kan simpelthen ikke passe, at den gode fodboldspiller er helt f?rdig men det sagde man selvf?lgelig ogs? med Toutouh.

Han kunne ellers passende komme under vingerne p? Helenius ?Bagefter t?nkte jeg: Hvorfor var jeg god i dag?? - AGF - Aarhus

Stone Cold said:

Jeg mistede meget for Casper Sloth i hans sidste ?rs tid i klubben, hvor han i en sv?r tid satte sig selv over hold og tr?ner.
Masser af uro fra hans side, hvilket havde sin ikke ubetydelige andel i nedrykningen - og da vi s? r?g ned, s? havde han pokkers travlt med at komme v?k .
Af samme grund har jeg ikke fulgt ham t?t efterf?lgende, s? hvad der er g?et galt i andre klubber ved jeg ikke, men hvis hans attitude som holdspiller ikke ?ndrede sig, s? kan man vel godt kalde det noget mentalt.

Jeg er ikke med p? synd-for-ham vognen i hvert fald.
Det er synd for en spiller hvis han for ?delagt sin karriere af skader.

Casper Sloth er formentlig den bedste teenager og det st?rste talent af egen avl, der har v?ret i AGF de seneste 15 ?r. Det er virkeligt m?rkeligt, at det er g?et, som det er g?et. Andre nogenlunde j?vnaldrende unge superliga-profiler, hvis karriere n?ppe har n?et de h?jder, de dr?mte om som fx Kusk, Okore og Helenius, er trods alt vendt tilbage til en h?derlig superliga-karriere. Den hylde ser sv?r ud for Sloth.

Jeg skrev i sommer, at en peak Casper Sloth ville have passet rigtigt godt ind p? Bror Blumes position. Det st?r jeg gerne ved, og lidt til: En 20-?rig Casper Sloth p? AGF anno 2019/20 - med den spillestil og den medvind, dette indeb?rer - ville br?nde ligaen af med mindst 15 m?l p? en s?son.

Jeg har meget lidt tiltro til, at en 27-?rig Sloth kan tilf?re det samme, men - og det st?r jeg muligvis helt alene med - for min skyld m?tte man gerne tage chancen med en kontrakt fx indtil sommer. I bedste fald f?r man et kvalificeret alternativ gratis til en position, hvor man egentligt ikke har s? mange alternativer. I v?rste fald kan han vel h?ldes ud igen uden de store omkostninger.

Tja han har vel pr?steret lige s? godt som Rygaard b?de i spil og stats de seneste ?r.

I Silkeborg var han st?rk under Peter S?rensen, og s? k?rte det helt af sporet igen. Mit g?t er at Peter S?rensen g?r ham god alle gode gange 3 i Hobro.

Leeds var et fejlcast og forkert valg - det er skotsk fodbold vel ogs? og et desperat valg.

I AaB skete det klassiske, at man han var en dyr profil og man ikke igen igen ikke forst?r at spillere der har v?ret helt v?k tager et ?r plus om at n? sit gamle niveau, s?dan var det ogs? med Anker og mange andre i AGF. I AaB fik han heller ikke en reel chance, fik kun 10 startpladser.

AGF?

Om han s? mentalt er god for truppen? tja er skeptisk. Men netop en type som David kunne nok forl?se en spiller som ham.
Men kan han affinde sig med at v?re rotationsspiller for Blume. Synes ogs? han mangler lidt fart b?de som Blume eller Amini. Og som 6er mangler han lidt bad ass. Passer vel bedst til peter s?rensen eller endnu bedre fcn-stil.

Noget andet er at han aldersm?ssigt ikke er den type PC g?r mest efter. Han vil have unge sultne spillere der vil noget mere end AGF.

Talentet er uomtvisteligt, ellers havde han heller ikke f?et 9 A-landskampe.

andrewdk date=1580517730 said:
Jeg er ikke med p? synd-for-ham vognen i hvert fald.
Det er synd for en spiller hvis han for ?delagt sin karriere af skader.
Det handler m?ske lidt om menneskesyn her, men jeg kan sagtens have ondt af en spiller, som ikke er udstyret med den rigtige mentalitet. Man kan da h?be, at det er noget han kan bearbejde, men det kan jo sagtens v?re noget depression eller lign. han bakser med. Det ved vi jo ikke.

Men som jeg skrev, s? h?ber jeg at han kan f? noget hj?lp. M?ske af en (sports)psykolog. Det kunne da v?re fint, hvis det var et projekt AGF ville g? ind i for en af vores gamle drenge - selvf?lgelig med en mulig bagtanke. Men i den tilstsnd han er i nu, er han ikke interessant at knytte til klubben.

Jeg tror s?m?nd bare at Sloth rendte ind i noget klassisk for en ung og dygtig spiller: Et ego der var for stort til hans talent. Han burde utvivlsomt v?re omkring landsholdet i dag, men med den alder han havde da han slog igennem har han stadig manglet at udvikle sig utroligt meget.

Desv?rre har hans agent ikke gjort ham mange tjenester, for Leeds ville v?re det sidste sted jeg ville sende en ung dansker hen. Han g?r fra hvad der var et taberhold i dansk fodbold til et endnu st?rre taberhold i England, der ikke just er kendt for sin talentudvikling og har en endnu st?rre historisk byrde end vi har. Da han skiftede til Leeds var de desuden bundhold i Championship, og Sloth sl?r mig ikke lige som typen der skal ind og l?fte den type opgave i en ny klub.

Det er sgu ?rgerligt at det er endt som det er, men man kan da h?be at han f?r chancen i en lille Superligaklub eller en st?rre 1. divisionsklub hvor han kan f? noget spillegl?de og vise sig frem igen. S? bliver det nok ikke til landshold m.m., men i det mindste kunne han da rette op p? skuden og f? en mere h?derlig arv ? la Aabech da han langt om l?nge blev lidt voksen.

Back