New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 366K
"Hvor blev de af"-tråden
Martin Hansen said:
Akharraz er klubl?s og overvejer at stoppe karrieren, siger han i et l?ngere interview.

Om presset i fodbolden:

- Specielt i ?rhus, da jeg var der. Det var helt vanvittigt. Jeg har aldrig pr?vet noget lignende. S? der m?rkede jeg det for alvor. Hvor stort et pres det kan l?gge p? ?n, n?r der er s? mange mennesker, der vil have fat i ?n.

Vi snakker om en, der ogs? har spillet i BIF.

Klubl?s Akharraz overvejer karrierestop: Har v?ret gennem en k?mpe nedtur |...
Et stort talent der fik tidligt debut og ikke blev f?rt frem stille og roligt - er det den del du hinter mod? :-) Aarhhh sp?g til side - det kan vi tage i en anden tr?d men det er relevant.

Han skulle vist have haft noget hj?lp undervejs, s? han var sluppet for nogle af nedturene. Han har altid virket ligefrem af natur og det harmonerer m?ske ikke super med at v?re fodboldspiller p? topplan - der m? man gerne veje sine ord indimellem.
Det er sku ?rgerligt for han kunne nogle gode ting og burde v?re i hans bedste periode. Men skader og halvd?rlige valg har ikke hjulpet ham og karrieren er g?et nedad i efterh?nden lang tid. Synd.

Et stort talent der fik tidligt debut og ikke blev f?rt frem stille og roligt - er det den del du hinter mod? :-) Aarhhh sp?g til side - det kan vi tage i en anden tr?d men det er relevant.

Argh det er vist en str?mand. Naturligvis skal et talent b?de have potentiale og den rette mentalitet. Akharraz havde et p?nt stort potentiale, mens det ogs? efter hans egne ord haltede gevaldigt med mentaliteten.

S? ja det er relevant, men nu du hentyder til AGFs nuv?rende talentkuld, s? bliver deres mentalitet fremh?vet af alle der har arbejdet med dem.
Det er bare sv?rt at vise sig frem, n?r nu spilletiden er sparsom.

Hvidt spillede stort set ikke i for?ret. Lunding fik de f?rste hvad 3 kampe og stort set ikke siden. Ammitzb?l degraderet til 3. valg efter k?bet af Helenius, det samme er Anbo. Duncan b?nket efter 2 virkelig flotte kampe. Hausner og Th?gersen ser/s? vi heller ikke meget til.

Som jeg har n?vnt f?r, s? kan du altid uden undtagelse finde undskyldninger for ikke at bruge talenter og undskyldninger ser jeg ogs? masser af nu.
Nu ser jeg ogs?, at kommer AGF i top 6, s? kan DN virkelig give spilletid til talenterne uden frygt for nedrykning, fair nok men lur mig om ikke n?ste undskyldning bliver, nu n?r vi endelig er i top 6, s? skal vi da g? benh?rdt efter at f? s? gode resultater som muligt mod de bedste hold i Danmark m?ske endda f?rste medalje siden 97..........osv, osv.

Martin Hansen date=1567861255 said:
Lunding fik de f?rste hvad 3 kampe og stort set ikke siden.

Lunding spillede de sidste 6 kampe i grundspillet, samt den f?rste playoff-kamp hvor han m?tte udg? i pausen. Han er en af de mange der har d?jet med hjernerystelse.

http://stiften.dk/agf/Kollektiv-AGF-hovedpine-Ogsaa-Kasper-Lunding-har-doejet-med-hjernerystelse/artikel/578856

Martin Hansen said:
Nu ser jeg ogs?, at kommer AGF i top 6, s? kan DN virkelig give spilletid til talenterne uden frygt for nedrykning, fair nok men lur mig om ikke n?ste undskyldning bliver, nu n?r vi endelig er i top 6, s? skal vi da g? benh?rdt efter at f? s? gode resultater som muligt mod de bedste hold i Danmark m?ske endda f?rste medalje siden 97..........osv, osv.

Den vil jeg gerne noteres for med det samme. Jeg er principielt ikke s? interesseret i, om det bliver nummer 4,5 eller 6, men hvis 3. pladsen og dermed medalje + Europa er opn?elig, s? skal den jagtes. Og pga pokalen, kan 4. Pladsen ogs? t?lle med i det regnskab.

Det er ikke s?dan ligetil bare at satse p? et talent. Det er klart at den 'gratis' version er den, hvor talenter har niveau og det ikke koster noget. Men i andre situationer vil man skulle prioritere, ved

a) at benytte talentet i stedet for et bedre alternativ. Den er sv?r at forklare, fordi bedste mand b?r spille
b) ved at undlade at hente en spiller til en given position, s? det opst?r en naturlig mulighed for at benytte talentet i stedet. Det kan ogs? koste, hvis man pludselig er tvunget til at spille med den unge spiller, og han ikke kan l?fte opgaven (endnu).

Synes nu egentlig godt man som klub kan frav?lge, at den bedste mand spiller, hvis det p? andre parametre er en fordel fx

- at holdet fungerer bedre i kollektiv (Sana var vel vores bedste mand)

- at man vil spare en spiller for at han ikke k?res for h?rdt

- at man vil undg? skader, karant?ner

- taktiske overvejelser

- at man har en spiller p? p? rampen, der skal s?lges, s? der er r?d til investering i truppen p? den lange bane

- at man helt generelt tror p? at noget bliver en st?rre succes over en s?son i point, end kortsigtet her og nu point

- at talenter udvikles ift at g? flere point p? den lange bane og spillersalg, dermed ?get investringer i truppen og dermed flere point

- at talenter f?ler de f?r chancen s? man som klub bliver attraktiv for talenter og unge p? vej frem

- at spillerne holdes til ilden ved at blive sat udenfor og genvalg i start-11 (alt efter om de har brug for at blive aet med eller mod h?rene)

- At de f?ler gode indsatser bliver bel?nnet (Zach kunne have spillet og NP v?re blevet p? b?nken)

- Eske fremfor Jova hvis der kun er marginal forskel (Ved at spille Jova, risiker vi at Eske spiller d?rligere i for?ret og derved koster flere tab af point, end jova vil vinde i efter?ret.  Eller Eske bliver demotiveret og m?ske ikke tror s? meget p? projektet, m?ske ligefrem vil v?k eller v?rre skaber uro. Tror nu godt Eske kan leve med efter?ret p? b?nken, hvis det kommer dertil. Han virker cool. Men der er bare mange overvejelser ift b?de teamspirit, den enkeltes motivaton og investeringer i spillere (transfer og l?npakke)

Jeg siger ikke det er lette valg, men det er for simpelt at sige at bedste mand spiller synes jeg, men forst?r godt holdningen og accepterer andre ser anderledes p? det.

Endnu v?rre er der med never change a winning team... Havde vi haft Stage, Grabara eller Messi truppen havde de nok spillet i start-11 uanset sejr i en runde uden dem...

Davit Skhirtladze skiftede i juli fra FC Riga til Arka Gdynia i Polen.
Efter at have v?ret indskiftningsspiller i de f?rste seks runder, startede han p? toppen i sidste weekend og blev matchvinder, da Arka Gdynia vandt 1-0
Det var s?sonens f?rste sejr, s? han m? formodes at v?re inde i varmen efter nogle mindre succesfulde ophold i Slovaktiet og Letland.

Glen for pokker - jeg ved godt du gerne vil vinde. MEN at blive t?seforn?rmet over Bo Henriksen griner af dig, n?r du opfordrer dine spillere til at filme sig til straffespark, det er godt nok langt ude Riddersholm efter kontrovers: Bo og jeg vil begge vinde | Tipsbladet.dk
Principielt burde det vel v?re en sag for det der udvalg, der selv finder sager og tager dem op. Der m? vel ikke opfordres til snyd fra tr?nerb?nken:-)

Peter S?rensen rygtes til Esbjerg - s? er han m?ske p? vej opad igen https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/tv-3-sport-erfarer-peter-sorensen-gar-efter-traenerjob-i-esbjerg

Peter Pish?r bekr?ftede efter Lyngby kampen, EfB har henvendt sig, men de blev afvist af Hobro. PS accepterede den beslutning og sagde alt det rigtige - at han var arbejdsl?s, da Hobro ville have ham og gerne ville betale tilbage for den tillid - men b?de stemmen og ansigtsudtrykket viste nu en tydelig skuffelse.

Latest posts

Back