New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 366K
"Hvor blev de af"-tråden
Holmertz said:
Dichio date=1593983681 said:
Han er ogs? pissegod og jeg tvivlede aldrig p? at ville f? hul p? bylden. Synd han ikke havde mere t?lmodighed til at forl?se talentet her, men fint vi fik en sjat penge for ham, selvom vi kunne have solgt ham for 15 mio med lidt udvikling.
Jeg er dybt uenig. Han var aldrig sl?et igennem p? samme m?de i AGF og gjorde det jo heller ikke i Horsens, selvom han fik alle chancer. Men det siger en del om niveauforskellen mellem Superligaen og den norske liga. Og hvad selvtillid kan betyde for en spiller. Han er en fin spiller med nogle gode kompetencer, men en stabil m?lscorer p? superliganiveau bliver han aldrig.

Der l?ber ogs? et par spillere rundt i den danske 1. division og bomber l?s, selvom de aldrig slog til da de fik chancen i superligaen. For nogle spillere g?r det halve eller hele skridt i niveau bare hele forskellen for deres m?lfarlighed. I min verden h?rer Junker til i den gruppe.

Jeppe Kj?r med 19 m?l for Helsing?r i 2. division fx. Lige s? stort kiks som Junker.
Men godt for dem begge at de kan score m?l p? et lavere niveau.

swharders date=1594028036 said:
Holmertz date=1594025795 said:
Dichio date=1593983681 said:
Han er ogs? pissegod og jeg tvivlede aldrig p? at ville f? hul p? bylden. Synd han ikke havde mere t?lmodighed til at forl?se talentet her, men fint vi fik en sjat penge for ham, selvom vi kunne have solgt ham for 15 mio med lidt udvikling.
Jeg er dybt uenig. Han var aldrig sl?et igennem p? samme m?de i AGF og gjorde det jo heller ikke i Horsens, selvom han fik alle chancer. Men det siger en del om niveauforskellen mellem Superligaen og den norske liga. Og hvad selvtillid kan betyde for en spiller. Han er en fin spiller med nogle gode kompetencer, men en stabil m?lscorer p? superliganiveau bliver han aldrig.

Der l?ber ogs? et par spillere rundt i den danske 1. division og bomber l?s, selvom de aldrig slog til da de fik chancen i superligaen. For nogle spillere g?r det halve eller hele skridt i niveau bare hele forskellen for deres m?lfarlighed. I min verden h?rer Junker til i den gruppe.

Jeppe Kj?r med 19 m?l for Helsing?r i 2. division fx. Lige s? stort kiks som Junker.
Ja. Det er lidt sjovt at der ikke er flere af de typer der lader sig inspirere af Henrik Dalsgaard (eller Ashley Cole for den sags skyld) og lader sig omskole n?r de finder ud af, at de ikke kan score m?l p? h?jeste niveau. Dalsgaard minder jo p? mange m?der om Junker i statur og speed og har f?et en super flot karriere som back, efter han fandt ud af, at han ikke kunne sl? igennem som angriber (blev jo hentet som angriber af AaB i en serie-klub, hvor han vidst havde et m?lsnit over 1).

[member=12]swharders[/member]? 

Ja der er mange eksempler p? spillere som ikke kan holde niveau h?jere oppe. Men i Junker-tilf?ldet er jeg dog mere overbevist om, at det var et mis-match mellem ham og Aarhus. Jeppe Kj?r havde jo succes under David i Lyngby, s? niveauet fejlede jo ikke noget. Og s? ringe er den norske liga vel heller ikke.

Men Junker var sin egen v?rste fjende, og n?r han ikke lykkedes med sine ting, s? smittede det af p? hans videre pr?stationer. Ogs? derfor han ikke lykkedes i Horsens tror jeg. Jeg er ikke i tvivl om, at han er en bedre udgave af sig selv pt.

Jeg tror heller ikke David ville have udtalt sig s?dan om Junker, hvis AGF gerne ville af med ham. PC havde ogs? lige lavet en lang aftale med ham inden de solgte.

Men det er naturligvis altid et sp?rgsm?l om pris - og 5 mio var et fint salg, selvom vi m?ske kunne have f?et mere.

Som jeg opfattede det mistede Junker lidt selvtilliden og f?lte han ikke fik snor nok, men s?dan er det ofte i fodbold, og blev ogs? s?dan i Horsens.

Junker havde ogs? en pointe han fik 3 kampe fra start, og derefter indhop i samlet 90 minutter. Inden han blev solgt og scorede i f?rste kamp mod os.

Kasper Junker, statistik for superligaen 2018/2019 - SuperStats

S?sonen f?r kun 11 kampe fra start, udskiftet i 9 af dem, og 16 indhop.
Kasper Junker, statistik for superligaen 2017/2018 - SuperStats

Han savnede fast spilletid.

I?vrigt enig med Holmertz i at det siger noget om den norske liga - og den ligger niveau m?ssigt som nedre superliga og n?stbedste r?kke.

Sv?rt at sige om han kunne sl? rigtig igennem i DK, men synes egentlig allerede han havde og synes han har en fart, venstrebens hug, okay fysisk styrke, vildskab - s? alle redskaber. Og m?ln?se. Var ogs? topscorer b?de i u19 og reserveholdsligaen. Altid lavet mange m?l.

I de hele to s?soner i agf som helt ung, var han med i et m?l for hver 200 minutter, og spillede endda en stor del af dem som kant. 
Kasper Junker, statistik fra superligaen, all-time - SuperStats

Men pyt det er jo s?dan set ogs? lige meget nu haha - og vi ligger nr 3.

Sv?rt at sige om han kunne sl? rigtig igennem i DK, men synes egentlig allerede han havde og synes han har en fart, venstrebens hug, okay fysisk styrke, vildskab - s? alle redskaber. Og m?ln?se. Var ogs? topscorer b?de i u19 og reserveholdsligaen. Altid lavet mange m?l.
[member=184]Dichio[/member]? 

Som jeg skriver og mener, s? var pakken ikke problemet, men det mentale. Der er i ?vrigt noget som der er meget fokus omkring i vores trup (PM/Hvidt ?bne om det). Hvidt har bl.a. v?ret ?ben om, hvor sv?rt det kan v?re at g? fra at v?re den bedste p? U-holdene og s? pludselig bare slet ikke v?re god nok, og ikke passe ind/ikke-respekteret og andet i den tid hvor truppen ikke var s? harmonisk/tiden under Duncan/Glen-hvor der var langt mere hieraki mm.

Jeg tror faktisk at en Junker i nuv?rende trup ville trives langt bedre. Men jeg tror ikke han ville passe ind i spillestilen p? nogen m?de, med mindre han blev omskolet til kant.

Jeg tror ogs? vi som klub er et andet sted end for et par ?r siden ift at integrere spillerne og talenter.

Han er naturligvis ikke s? st?rk som PM i hovedspil, men synes nu David f?r har vist han ogs? kan spille med en anden type som Junker p? top eller Jeppe Kj?r i Lyngby. Men tvivler nu meget p? at Junker kommer hjem fra Norge de n?ste ?r med det navn han har f?et skabt sig der, modsat i DK.

Hvis PM pludselig skulle blive skadet, kan det ogs? v?re PC hiver en gammel David-darling op af hatten, hvis man g?r efter en halv billig l?sning.

Mayron George - Player profile 19/20 | Transfermarkt

Vedr?rende Junker, s? siger han til Tipsbladet, at en del af succesen skyldes, at han bliver brugt rigtigt p? den rigtige position p? et hold, der spiller p? en m?de, der passer bedst til ham. Det er p? et hold, der med hans ord spiller som Nordsj?lland og har bolden 65 pct af tiden og skaber et hav af chancer.

S?dan et hold har han aldrig spillet p? f?r...

Flyvende Junker: Fortryder ikke AGF-skifte

Junker om sit norske eventyr, og lidt om AGF
Fortryder du, at du tog til AGF i sin tid?
- Overhovedet ikke. Jeg ser tilbage p? mig AGF-tid som noget af det fedeste, og jeg elsker virkelig AGF og den support, der er i Aarhus. Det er ikke noget, man finder mange steder, og jeg er virkelig glad for, at jeg har oplevet det.
- AGF er en superfed klub, som altid vil v?re interessant for de fleste spillere ? is?r nu hvor de pr?sterer s? flot. AGF har gang i noget rigtig godt, og jeg kender jo PC godt. Han er en mand, der altid f?r det bedste ud af folk, siger Kasper Junker.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Junker om sit norske eventyr, og lidt om AGF
Det er altid godt at h?re tidligere spillere tale varmt om klubben, og ikke mindst dem der ikke havde voldsomt stor sportslig succes og alts? ikke bare har positive minder pga det. Det er en ros til forholdene der har givet noget udvikling, til at stemningen har v?ret positiv og til fansene. Han bliver spurgt direkte til AGF fremfor Randers fordi det er mere interessant for flere l?sere, s? det beh?ver ikke at betyde noget negativt ift dem, men han havde nok ikke n?vnt fansene p? samme m?de i s? fald. Det lyder ogs? fornuftigt nok at han reflekterer over hvad han selv har skullet l?re og at der m?ske dels har v?ret et andet niveau i AGF, dels at han bare ikke har passet fuldst?ndig ind i spillestilen.

Jeg tror ikke han havde f?et et gennembrud her af samme grund. Der er dog angribere der f?rst begynder at score for alvor p? seniorniveau efter nogle ?r, s? man kan da ikke afvise han ogs? kan komme tilbage til Superligaen igen og f? et gennembrud. Norge er et lavere niveau, men topholdene er vel ikke s? ringe og det er jo ikke fordi Junker ikke havde noget talent og nogle spidskompetencer.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/wolves-back-fik-agf-afsked-via-medierne/

Ej for helvede... Buur fandt ud af at AGF ikke ville forl?nge med ham ved at l?se det i avisen (Stiften). Mega fucking d?rlig stil af AGF at have fortalt det til avisen inden mand fort?ller det til spilleren.

Ikke en skandale, for det sker hele tiden desv?rre, men hvor er det da en d?rlig m?de at behandle folk p?.

Ej for helvede... Buur fandt ud af at AGF ikke ville forl?nge med ham ved at l?se det i avisen (Stiften). Mega fucking d?rlig stil af AGF at have fortalt det til avisen inden mand fort?ller det til spilleren.

Ikke en skandale, for det sker hele tiden desv?rre, men hvor er det da en d?rlig m?de at behandle folk p?.
Det kan godt v?re de skulle have truffet beslutningen tidligere og at han blev holdt hen for l?nge, men hvis det er en eller anden i klubben der har ladet det sive til Stiften dagen f?r han skulle ind til m?de om det, er det jo ikke klubben der bare fort?ller det i et interview til avisen, men specifikt det vandr?r, der er skyld i at Buur kunne l?se det der f?rst. Buur er ikke helt sikker p? om det var Stiften, men ellers vil man kunne se af formuleringen i artiklen om det er officielt fra klubben eller et vandr?r.

Det kan godt v?re de skulle have truffet beslutningen tidligere og at han blev holdt hen for l?nge, men hvis det er en eller anden i klubben der har ladet det sive til Stiften dagen f?r han skulle ind til m?de om det, er det jo ikke klubben der bare fort?ller det i et interview til avisen, men specifikt det vandr?r, der er skyld i at Buur kunne l?se det der f?rst.
[member=44]Winther[/member]? 

Hvis det "vandr?r" er PC, eller en af tr?ner-teamet eller en holdleder, s? er det vel stadig d?rlig stil. Og AGF st?r p? m?l for hvad AGFs medarbejdere g?r/siger. En spiller skal aldrig l?se i avisen hvad klubben har besluttet spillerens sk?bne er. Det kan der vel ikke v?re to meninger om?

Jeg er fuldst?ndig ligeglad med om beslutningen kunne v?re truffet tidligere etc. De m? for min skyld beslutte det 1 minut f?r udl?b. Den del synes jeg ikke der kan rettes kritik mod. Men hvis der er taget en beslutning om spilleren, s? skal man ikke fort?lle pressen det f?r spilleren. 

Enig - men nu kender vi jo ikke historien. Kan ogs? v?re en der har sagt til Stiften - noget i stil med:
Jeg tror desv?rre ikke lige det ligger i kortene at vi forl?nger med Buur, synes ellers han er et sp?ndende talent vi godt kunne bruge.
Men jeg h?lder dog desv?rre til en fra gruppen har talt over sig. Det kan jo ske, men skal ikke ske.

Kan I huske da Blume kom til at tale over sig ved uheld at AGF var intersseret i Rygaard. Uheld sker.

Enig - men nu kender vi jo ikke historien. Kan ogs? v?re en der har sagt til Stiften - noget i stil med:
Jeg tror desv?rre ikke lige det ligger i kortene at vi forl?nger med Buur, synes ellers han er et sp?ndende talent vi godt kunne bruge.
Men jeg h?lder dog desv?rre til en fra gruppen har talt over sig. Det kan jo ske, men skal ikke ske.

[member=184]Dichio[/member]?

Jeg kan bare ikke lige forst? hvorfor vi skal ud i spekulationer omkring hvordan Stiften har overfortolket en udtalelse, eller at Buur har misforst?et det Stiften har skrevet. Stiften skriver jo ofte noget i stil med: "AGF forl?nger med x, mens man lader y tage afsted".

Det er ikke fedt at l?se det i avisen hvis ingen har fortalt det til en. Og hvis der er nogen der kan sige til avisen at det "desv?rre ikke ligger i kortene", s? kan man sige det samme til spilleren.

Kan I huske da Blume kom til at tale over sig ved uheld at AGF var intersseret i Rygaard. Uheld sker.

Det er lidt noget andet, da ingen spillere har noget i klemme. AGF og dens stab er en enhed, spillerne de "ansatte". PC repr?senterer AGF, og er ikke i samme gruppe med spillerne hvis du sp?rger mig. S? hvis PC havde sagt, at man m?ske nok bytter Blume ud med Rygaard s? er det helt forkert opf?rsel, hvis Blume er intetanende om det. Hvis derimod Blume siger, at Rygaard skal v?re velkommen i AGF, s? er det helt i orden.

EDIT: Men lad os bare lade den ligge. Jeg synes ikke sagen er stor eller noget. T?nkte bare "?v" da jeg l?ste Buurs kommentar. Den er ikke helt god. Videre.

Uden enhver tvivl - enhver medarbejder skal have besked fra ledelsen og ikke ad omveje.

Og hvis en i AGF har sat direkte til Stiften han ikke forts?tter (velvidende det ikke var meldt ud til Buur), s? er skidt.
Der er dog efterh?nden meget sj?ldne problemer med linjen i AGF synes jeg.

Der er mange ting som kan v?re sv?re at holde indend?re i fodboldklubber, og medier og fans tolker ogs? p? de mindst udtalelser, og det er jo egentlig fx ikke s? sv?rt at tolke at fx Th?gersen ikke har en fremtid umiddelbart i AGF og hvis han fx har sagt noget til en holdkammerat om at AGF ikke havde meldt tilbage inden 1. juli at de ville forl?nge og han derfor nok er v?k ... og holdkammeraten snakker med en journalist. S? er historien der.

Og det jeg mener med at en spiller kan tale over sig. Selvom den med Blume er lidt anderledes.

Men ja pyt - det er vand under broen, og h?ber Buur kommer hjem igen.

Hvis det "vandr?r" er PC, eller en af tr?ner-teamet eller en holdleder, s? er det vel stadig d?rlig stil. Og AGF st?r p? m?l for hvad AGFs medarbejdere g?r/siger. En spiller skal aldrig l?se i avisen hvad klubben har besluttet spillerens sk?bne er. Det kan der vel ikke v?re to meninger om?
Der er da stor forskel p? om det er PC, der giver et interview til Stiften og fort?ller at man ikke vil forl?nge med Buur, eller om det er en eller anden der har overh?rt noget og lader det sive til Stiften. Det er uheldigt uanset hvad, men i en kritik af klubben forst?r jeg ikke hvordan du kan sidestille officielle udtalelser og hullede vandr?r. Men det kan da v?re det kom fra officielt hold og ellers har man forh?bentlig f?et lukket vandr?ret, der er ikke s? meget af den slags der slipper ud mere.

Nej, det er n?ppe et stort problem ift Buur hvis man fx forestillede sig han skulle overveje at vende tilbage engang. Det er fedt at han er ved at sl? igennem og i sidste ende kan det jo ogs? f?re til et stort salg og nogle udviklingspenge til AGF.

Helt enig, og ham der lod det sive til pressen er heller ikke i klubben l?ngere, delvist pga dette men ogs? af andre ?rsager, den person der har overtaget, har gjort rigtigt meget for at informationer ikke slipper ud - og hans initialer er DN ;).

Kan det ikke lige s? godt bare v?re noget Stiften har udledt af at man ikke havde forl?nget kontrakten kort tid f?r udl?b? Det svarer vel til at de nu kunne finde p? at skrive, at Ankersen ikke f?r forl?nget sin kontrakt, hvilket ogs? er ret oplagt.

Det er ikke mit indtryk, at PC tr?ffer en endelig beslutning om en kontraktforl?ngelse f?r ganske kort f?r udl?bet. N?r det g?lder en ung spiller handler det jo ogs? om at afvente l?ngst muligt, hvis man er i tvivl. Vi s? ogs? hvor lang tid man ventede med forl?ngelsen af Hvidt, hvor alle begyndte at tro at han ikke fortsatte.

Back