New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 65K
Faktisk overraskende der ikke er større forskel på EL og CoL i præmiepenge. Er det så fordi performance pengene er bedre i EL? VUndne kampe osv?
Jeg fandt det her link: https://www.football-coefficient.eu/money/#money-revenue

Der er noget bedre penge i EL, men forskellen er ikke gigantisk i forhold til Conference League. Til gengæld er der også +4€ mio i kompensation til hver af taberne i CL-playoff, så det (+ indtægterne for EL gruppespil) er jo allerede på spil mod Sabah.

Hvis AGF slår Sabah, så er der følgende fem muligheder i den sidste playoff om CL:

- Vinderen af Dinamo Zagreb - Zalgiris
- Vinderen af Røde Stjerne Beograd - Hapoel Beer Sheeva
- Vinderen af Slovan Bratislava - Mjällby
- Celtic
- AEK Athen

AGFs chancer spænder vel på papiret fra 30 til måske 45 procent, afhængigt af lodtrækningen. Ikke umuligt, men modstanderne vil være favoritter. Og fede aways, i øvrigt.
Jeg troede det ville være borderline umuligt. Det der ser bare almindeligt svært ud.

Verden ser bare så meget lettere ud med den første sejr over Poznan.

Jeg hører den ofte. Det blev ringetonen meget kort tid efter at vi sikrede mesterskabet. Jeg havde troet, at den skulle skiftes efter kampen i går, men den lever videre en runde endnu😅
Jeg troede også at vi skulle have lukket eller omdøbt denne tråd i dag.

Det føles virkelig stadig uvirkeligt. Ligesom dagen efter Brøndby-kampen, hvor mesterskabet blev sikret.

Back