New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 65K
Ja, dejlig læsning.
Det er ofte lidt trættende med den der falske beskedenhed, fordi man er bange for hvad pressen skriver, når der drømmes for stort.

De eneste der behøver at være påpasselige og afdæmpede i deres forventninger, er dem der lægger vores budgetter.
Alle andre må godt skyde højt.

Ja der er vi ved at være.
Men derfor skal AGF stadig ikke melde ud, at man officielt går efter CL-gruppespil, medaljer og pokaltriumf samtidig alligevel.

Officielt er det fint tilstrækkeligt at vi eksternt melder ud vi går efter at "sikre et europæisk gruppespil, og gerne på så højt et niveau som muligt" - ingen grund til at sige CL.
Top 4 eller sågar top 6 og pokaltriumf - burde også være fair at melde ud.

Officielt er det fint tilstrækkeligt at vi eksternt melder ud vi går efter at "sikre et europæisk gruppespil, og gerne på så højt et niveau som muligt" - ingen grund til at sige CL.
Top 4 eller sågar top 6 og pokaltriumf - burde også være fair at melde ud.
Europæisk ligaspil + top 6 + pokaltriumf = mere end godkendt i min bog.
Jeg vil i øvrigt også tro, at det vil betyde farvel til JP, tror ikke vi ville kunne holde på ham, hvis vi en lige så stærk sæson igen.

Last edited:
Der blev jo i øvrigt spillet 1. kamp i CL Q1 i denne uge. Resultaterne blev:

1783798232969.webp
Man kan jo se, at seedede hold, som The New Saints, Shamrock Rovers, Flora Tallin, Riga FC, Borac Banja Luka, Petrocib Hincesti og måske også Vikingur og Klaksvik kan få det svært.

For os har det umiddelbart mest betydning, hvis vi taber til Poznan og vi kigger på hvilke seedede hold vi ud fra koefficicienter vil kunne forvente at møde i ELQ3. Vi kan godt ende i den seedede side:

1783798722778.webp

Last edited:
Hvis jeg har forstået det korrekt, så kan vi da ikke ende i den seedede side i 3. kvalrunde til Europa League, men tidligst i Play off.
Lech kan dog overtage vores 'useedning' hvis de taber til os.
Det har du da muligvis ret i, i og med at lodtrækningen laves den 20. juli - og de vel også laver "taber-lodtrækningen" samtidig. Men det vil i så fald ikke gøre så meget for os, tænker jeg, når man ser på de seedede hold der.
Hvis vi havner der og vinder i EL Q3, så vil vi være useedede i EL Playoff, da der ikke er en champions path der. Men så vil vi i det mindste været sikre på et Conf.League ligaspil. Forventede hold i EL Playoff er:

1783801974536.webp

Det har du da muligvis ret i, i og med at lodtrækningen laves den 20. juli - og de vel også laver "taber-lodtrækningen" samtidig. Men det vil i så fald ikke gøre så meget for os, tænker jeg, når man ser på de seedede hold der.

View attachment 7415

Måske du alligevel har ret.
Jeg havde overset at hele fire seedede hold potentielt kan ryge ud allerede i 1. kvalrunde.
Og det er inden lodtrækningen den 20.

Holdene fra Tallin og Riga ligner nogle der er på vej ud til hold fra Georgien og Armenien.
Rejsemæssigt kan vi ryge ud i en del trælse kampe, hvis vi taber til Lech, men holder den useedede position.

Hvis vi eksempelvis skifter Tallin og Riga ud med Georgien og Armenien, så begynder det at være ret usexet.

3982.webp

Så lad os da lige slå Poznan ud.

Back