Troels Henriksen rammer HELT ved siden her:
Jeg tror PM om 5, 10 og 20 år vil være den kæmpe legende han er i dag. Alle AGF-tilhængere ved hvad han har gjort og betydet for klubben i en lang periode, hvor klubben har taget adskillelige skidt op! (Hvis man skriver en bog hvor han sviner klubben er det en anden sag - men tvivler jeg stærkt på).
Fuldstændig enig!
Jeg læste en del af artiklen og blev faktisk lidt arrig - jeg gider ikke tages til indtægt for så forsimplet en holdning. Det er voldsomt irriterende at finde sig på samme side som Schouby i øvrigt. Dén skal jeg lige vænne mig til, kan jeg godt mærke.
Jeg synes faktisk Schouby får det sagt fint: de fleste af os ved godt, hvad Paddy har betydet og kan også godt både forstå og indse, at han naturligvis går efter den kontrakt, der varer længst, på det her tidspunkt i sin karriere.
Og så fik jeg en generel tanke, affødt af de mange, mange siders debat om hhv. Beijmo og Paddy.
Jeg har helt generelt lidt svært ved at forstå, at så mange mennesker ikke kan forstå, at når Paddy f.eks. kysser logoet, så er det ægte i det øjeblik. Når Beijmo siger AGF eller udlandet, så mener han det i øjeblikket og forestiller sig ikke, at FCK kommer på banen. Vi er i forvejen endt et sted, hvor de fleste spillere udtaler sig så glat og spindokter-agtigt, fordi de får det samme kursus i mediehåndtering. Jeg vil nødig derhen, hvor de bliver lige så bevidst vage som politikere, for ikke at blive fange i en "løgn".
Noget kan altså godt være (opfattet som) sandt i dag, for så ikke længere at være det i næste uge.
Personligt vil jeg hellere have spillere, der højrøstet elsker AGF mens de er her, interagerer med fans og dedikerer sig selv 100% til sagen. Også selvom de smutter til rivalen hvis de ringer. Jeg forbeholder mig retten til at kalde dem judas osv., hvis jeg føler for det, men jeg vil hellere have, at de går all-in, end at de holder lidt igen, af frygt for at blive lagt for had, skulle en mulighed de ikke havde drømt om opstå.
De lokale drenge er en lidt anden historie...af dem forventer jeg lidt mere loyalitet og dedikation. Hvis Jacob Andersen kommer rigtigt igang igen og så skifter til FCK, så bliver jeg sgu nok lidt prikken.
Men hverken Beijmo eller Paddy er Århusdrenge, vi kan ikke rigtig forvente mere end vi har fået. Faktisk synes jeg, de begge gav mere end man med rette kan forvente. Og så fik de begge tilbud, de ikke havde forventet - Paddy har i rene ord sagt, at han blev overrasket - og med et trylleslag stod de i en situation, hvor det kloge karrierevalg gav ridser i lakken på deres eftermæle i Århus.