New posts

Gæt opstillingen Ajax Amsterdam - AGF, træningskamp 12/7-2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 208
  • Views Views: Views 12K
Last edited:
Nej - men udfordringen er bare det, højst sandsynligt, er 11 millioner der er pjattet væk..

Pjattet væk?

Mig bekendt var det vist 9 mio. kr og det er bare prisen for den type spillere i dagens marked.

Jeg mener 100%, at AGF gjorde det rigtige i at tage den chance.

Tja, jeg så et stort lys i Gyamfi (på TV) i tiden inden købet hos Hobro. Gyamfi er ung og det er for tidligt at afskrive ham. Hvis det er er salg, så er det på potentialet og er det udlejning da er fremtiden ikke slut hos AGF. Håber det er en stor nok scene til virkeligt at blive testet. Måske er det hele bare en and og Gyamfi sad bare ude med en mindre skade. :unsure:
Jeg ville blot pointere, at Chefen jo ikke kan scoute 50 spillere mellem to vinduer, så det er ikke ham alene der har ansvaret

Nej - men udfordringen er bare det, højst sandsynligt, er 11 millioner der er pjattet væk.

Ja, SIB havde sikkert ikke købt Gyamfi med den viden, vi besidder i dag. Det ændrer bare ikke på, der var stor efterspørgsel på Gyamfi og mange inkl. de såkaldte eksperter kaldte ham for et meget lovende talent.

Som case, er der imo intet at udsætte på den handel og det skal på ingen måde afskrække os fra at prøve igen. Store talenter der bryder frem skal ikke spille særligt mange kampe, før de er helt uden for vores rækkevidde.

Mener det var både Carstensens og Tchamches første berøring til scoringen 🙂.
Alt i alt en rigtig god kamp. Vores svagheder bliver udstillet: Wahlstedts dårlige udspil, Polles langsommelighed i spilafvikling, Bechs dårlige boldbehandling og kontrol samt Mortensens generelle pensionisttempo. Og alligevel bidrager de alle. Da Links blev skånet mistede vi tempoet og kontrollen over kampen. Andersons pågåenhed manglede vi ligeså. Der skal et par stærkere folk ind her.
Men vi havde gejsten og viljen. Og flere kom op med gode individuelle præstationer.
Er stadig svært at tolke, hvor vi står. Offensivt har vi det stadig svært.

Ja, SIB havde sikkert ikke købt Gyamfi med den viden, vi besidder i dag. Det ændrer bare ikke på, der var stor efterspørgsel på Gyamfi og mange inkl. de såkaldte eksperter kaldte ham for et meget lovende talent.

Som case, er der imo intet at udsætte på den handel og det skal på ingen måde afskrække os fra at prøve igen. Store talenter der bryder frem skal ikke spille særligt mange kampe, før de er helt uden for vores rækkevidde.
Det var selvfølgelig det rigtige sats. Han er stadig ung, og er sandsynligvis stadig relativt mange penge værd.

Risk/reward gav rigtig god mening.

Vi kan jo også “risikere” at Tchamche spiller fantastisk de næste 3-5 måneder og hentes til f.eks Holland for 3-4 mill Euro og falder igennem (som Faghir).

Havde vi afventet om
Gyamfi holdte niveauet, og han bragede igennem i f.eks SIF, så var AGF jo ikke blevet næste step i karrieren

Mener det var både Carstensens og Tchamches første berøring til scoringen 🙂.
Alt i alt en rigtig god kamp. Vores svagheder bliver udstillet: Wahlstedts dårlige udspil, Polles langsommelighed i spilafvikling, Bechs dårlige boldbehandling og kontrol samt Mortensens generelle pensionisttempo. Og alligevel bidrager de alle. Da Links blev skånet mistede vi tempoet og kontrollen over kampen. Andersons pågåenhed manglede vi ligeså. Der skal et par stærkere folk ind her.
Men vi havde gejsten og viljen. Og flere kom op med gode individuelle præstationer.
Er stadig svært at tolke, hvor vi står. Offensivt har vi det stadig svært.
Af ren nysgerrighed: Hvor synes du Anderson skulle have spillet i dag, hvis han skulle spille?
Synes ikke, at han er oplagt ret mange steder i en 3-4-4

Og så have endnu en spiller der søger ind i banen som i den anden side med Bech?

Jeg er rigtig glad for en kantspiller der søger udad og udfordrer som de to der spiller den i dag, selvom Emmery ikke helt har sin bedste kamp.
Anderson vendte i min bog alt for ofte op i banen. Det var sjældent han lykkes med at udfordre. Jeg elskede ham som spiller, men synes han er blevet gjort til en bedre individuel spiller, end han er.

Og så have endnu en spiller der søger ind i banen som i den anden side med Bech?

Jeg er rigtig glad for en kantspiller der søger udad og udfordrer som de to der spiller den i dag, selvom Emmery ikke helt har sin bedste kamp.
Anderson vendte i min bog alt for ofte op i banen. Det var sjældent han lykkes med at udfordre. Jeg elskede ham som spiller, men synes han er blevet gjort til en bedre individuel spiller, end han er.
Emmery er også højrebenet

Da vi spillede allerbedst i Uwe’s første sæson spillede Duelund/Anderson foråret som 10’ere bag Mortensen.

Fordelen ved det er, at Links skal lave én vellykket dribling, eller spilles fri og så har masser af rum at løbe i. Samme i modsatte side.

Fin indsats af holdet i dag.

Påstand:
Wahlstedts fremtid hos os vil afhænge meget af tribunerne i Århus.
AGF-tilhængerne (bredt set) skal tage sig sammen og bakke manden op frem for at nedbryde ham.
Jeg synes også at der herinde meget hurtigt er fokus på den dårlige aflevering, i stedet for de 5 fantomredninger han leverede i dag - han ligner en klasse målmand i min bog, som har brug for tillid for at lykkes. Det fik han ikke i England og så gik det galt, hvis han heller ikke får tillid i Aarhus, så går det også galt, og det er en anden klub der får glæde af ham. - Alle målmænd laver dårlige afleveringer også Jesper Hansen, man Wahlstedts evner med fødderne og hans shot stopper aktioner, tyder på en stærk keeper in spe.

Jeg synes også at der herinde meget hurtigt er fokus på den dårlige aflevering, i stedet for de 5 fantomredninger han leverede i dag - han ligner en klasse målmand i min bog, som har brug for tillid for at lykkes. Det fik han ikke i England og så gik det galt, hvis han heller ikke får tillid i Aarhus, så går det også galt, og det er en anden klub der får glæde af ham. - Alle målmænd laver dårlige afleveringer også Jesper Hansen, man Wahlstedts evner med fødderne og hans shot stopper aktioner, tyder på en stærk keeper in spe.
Meget enig. Han var god til at læse forsøgene i dag og lukke vinkler ned.
Det er min bog langt vigtigere end om der ryger 2-3 bolde ud over sidelinjen - hvilket jo også er en konsekvens af at vi forsøger at spille den ud.

Fair nok at en målmand kan blive en anelse kyst af at stå lige foran Sydsiden eller Sektion 12. Men på hjemmebane skal han helst føle sig tryg og mærke, at hans fans bakker ham op. Hvordan skal han ellers kunne præstere.

Meget enig. Han var god til at læse forsøgene i dag og lukke vinkler ned.
Det er min bog langt vigtigere end om der ryger 2-3 bolde ud over sidelinjen - hvilket jo også er en konsekvens af at vi forsøger at spille den ud.

Fair nok at en målmand kan blive en anelse kyst af at stå lige foran Sydsiden eller Sektion 12. Men på hjemmebane skal han helst føle sig tryg og mærke, at hans fans bakker ham op. Hvordan skal han ellers kunne præstere.
Præcis.

Det er derfor det hedder supportere. Man skal jo støtte spillerne. Ikke det modsatte.

Latest posts

Back