New posts

Rundetråd 17. runde: 29/11 - 2/12

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 30
  • Views Views: Views 4K
Vild start af Fcn mod Fck.

Her efter et kvarter hedder boldbesiddelen 72 vs. 28 og Fcn er netop kommet foran med 1-0. Et klassemål af Peter Ankersen men ikke et som tæller meget i statistikken med xG - der var sandsynligheden nok ikke så høj men fantastisk sat ind.

Fcn spiller konsekvent bolden ud bagfra og selvom Fck presser kører de den fint rundt. Fck har prøvet det samme men smider bolden væk hele tiden. Der er pt. klasseforskel men spørgsmålet er om stjernerne hos Fck og/eller træneren kan ændre på det.

Vild start af Fcn mod Fck.

Her efter et kvarter hedder boldbesiddelen 72 vs. 28 og Fcn er netop kommet foran med 1-0. Et klassemål af Peter Ankersen men ikke et som tæller meget i statistikken med xG - der var sandsynligheden nok ikke så høj men fantastisk sat ind.

Fcn spiller konsekvent bolden ud bagfra og selvom Fck presser kører de den fint rundt. Fck har prøvet det samme men smider bolden væk hele tiden. Der er pt. klasseforskel men spørgsmålet er om stjernerne hos Fck og/eller træneren kan ændre på det.

Spillemæssigt river de FCK et nyt røvhul men ligesom os i går - dog havde vi ikke samme spillemæssige dominans - så har de svært ved at komme til chancer. 2 forsøg og en xG på 0,18 men selvfølgelig de fører. Jeg vil dog stadig være bekymret, hvis jeg var FCN fan, hvis FCK kan overleve indtil pausen.

Men jeg kan stadig blive imponeret over, hvor tårnhøjt FCNs niveau kan være, når de rammer dagen og det er sæson efter sæson og uagtet træner. Vand på min "hav en klokkeklar bæredygtig spillestil som gennemsyrer hele klubben" kæphest.

FCK bliver jo kørt ud af banen. Spillerne er helt rådvilde. Neestrup er virkelig ringe rent taktisk.

Det er imponerende hvordan Fcn kan spille den ud bagfra og slippe væk fra Fck's pres.

Men jeg er meget meget imponeret over, hvordan langt størstedelen af deres afleveringer peger fremad. Når de afleverer til deres medspillere, er det ofte foran dem, så de kan komme i løb fremad. Det er ikke lige på eller bagved dem men konsekvent nogle meter foran som giver tempo. Det kræver selvfølgelig hele holdet er indstillet på det og kommer med frem - nytter ikke meget hvis angriberne ikke når ind i boksen.

Men som altid med Fck vil det være dumt at dømme dem ude på forhånd. De har kvalitetsspillere som pludselig kan dukke op.

Edit: Og så var der pludselig udlignet selvom det slet ikke så sådan ud.

Helt enig omkring afleveringerne. De er modige og offensivt tænkende i deres spil med bolden.

Surt for FCN at gå til pause med 1-1.
Ja - det er ekstremt surt i forhold til spillet. Chancemæssigt er de dog meget lige og vi kender det der med, at det ikke er nok at være bedst på 80 % af banen men mangle de 10 % i hver ende ;)

Det virker vildt at gå i Parken mod Danmarks langt dyreste trup og bare tage spillet til sig. Sikke en boldbesiddelse og vilje til offensiv tænkning.

1733166028070.webp

Vi må se hvad Nees gør i pausen, han kan umuligt være tilfreds. Det er ikke uden grund tilskuerne buher dem til pause - det ligner klasseforskel.

Back