Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 217
  • Views Views: Views 11K
Transfervindue Vinter 2025/2026
Det var som drøftet herinde et issue med Visum der gør han ikke har spillet for u-19.

Fra stiften:

Han har ikke kunne spille for U19-holdet indtil nu, da det ikke er muligt på et turistvisum. Men det kan han fra lørdag, hvor den ældste ungdomsårgang møder Brøndby IF.
Det står faktisk ikke. Det står man ikke kan spille på turistvisum.

Havde man skrevet kontrakt for 2 måneder siden, så havde han fået arbejdsvisum.

Jeg benyttet lige denne tråd til at rose Bjørnebanditten. Det virker til at at være den bedst egnede tråd.

Vi kan alle pege på de tvivlsomme investeringer fra hans side.

Men målt på spillemæssigt og indtægtsmæssigt impact er Bisseck det klart bedste AGF indkøb nogensinde. Hvis Arnstad fortsætter, så kommer han ganske givet klart i top to på den liste.

Jeg synes, det er enormt vigtigt, at vi husker at rose SIB for de to handler. De er begge niveauer over, hvad vi burde kunne.

Jeg benyttet lige denne tråd til at rose Bjørnebanditten. Det virker til at at være den bedst egnede tråd.

Men målt på spillemæssigt og indtægtsmæssigt impact er Bisseck det klart bedste AGF indkøb nogensinde. Hvis Arnstad fortsætter, så kommer han ganske givet klart i top to på den liste.

Jeg synes, det er enormt vigtigt, at vi husker at rose SIB for de to handler. De er begge niveauer over, hvad vi burde kunne.
Stig har fået masser af ros for de spillere. Også for Beijmo og Bech. Hans evne til at sælge har også fremkaldt ros. Men han har dælme også spildt mange penge. Sådan går det op og ned, men jeg synes der har været for mange svipsere som holder os tilbage.

Stig har fået masser af ros for de spillere. Også for Beijmo og Bech. Hans evne til at sælge har også fremkaldt ros. Men han har dælme også spildt mange penge. Sådan går det op og ned, men jeg synes der har været for mange svipsere som holder os tilbage.
Det bliver selvfølgelig hurtigt meget forsimplet sådan at kigge på, hvor gode spillerne og holdet er blevet efter x antal handler af en sportschef. Men ser man på holdet lige nu, og hvilken betydning 'Bjørnebyes spillere' har, så er der jo ikke meget, der holder os tilbage. Holdet kan nærmest ikke være bedre indenfor vores økonomiske formåen. Hvis Bjørnebye ovenikøbet var lykkedes med en angriber, der var bedre end Mortensen, så havde han vel sprunget skalaen. Men det er selvfølgelig nemt at sige, mens holdet svinger, som det gør i øjeblikket. Det medgiver jeg 100%.

Vi ved ikke, hvor langt det rækker i år, men hvis vi får medaljer, så er det ikke helt langt ude at sige, at det nok ikke var sket uden Arnstad. Og det samme kan man måske sige om bronzen, mens vi havde Bisseck. De to spillere alene har, og har haft, så stor en betydning, fordi det lykkedes ham at hente dem against the odds.

Arnstad er vel lige nu i top fem over de bedste spillere i ligaen. Ligesom Bisseck, der måske endda var den bedste. Det er ret vildt at tænke på, når budgetterne er flere gange større i de to største klubber.

Det bliver selvfølgelig hurtigt meget forsimplet sådan at kigge på, hvor gode spillerne og holdet er blevet efter x antal handler af en sportschef. Men ser man på holdet lige nu, og hvilken betydning 'Bjørnebyes spillere' har, så er der jo ikke meget, der holder os tilbage. Holdet kan nærmest ikke være bedre indenfor vores økonomiske formåen. Hvis Bjørnebye ovenikøbet var lykkedes med en angriber, der var bedre end Mortensen, så havde han vel sprunget skalaen. Men det er selvfølgelig nemt at sige, mens holdet svinger, som det gør i øjeblikket. Det medgiver jeg 100%.

Vi ved ikke, hvor langt det rækker i år, men hvis vi får medaljer, så er det ikke helt langt ude at sige, at det nok ikke var sket uden Arnstad. Og det samme kan man måske sige om bronzen, mens vi havde Bisseck. De to spillere alene har, og har haft, så stor en betydning, fordi det lykkedes ham at hente dem against the odds.

Arnstad er vel lige nu i top fem over de bedste spillere i ligaen. Ligesom Bisseck, der måske endda var den bedste. Det er ret vildt at tænke på, når budgetterne er flere gange større i de to største klubber.
Jeg synes det er så farligt, og subjektivt at kalde ham en top 5 spiller i ligaen. Men han bliver nok det 3. største salg af de spillere der var på banen i går (Yirencki og Junior er foran).

FCM vil mene Franculino, Billing, Osorio m.fl. er bedre
FCK vil mene Elyounoussi, Perreira m.fl. er bedre
BIF vil mene Vallys og Ibsen er bedre.

Men han helt bestemt en top spiller

Tilføjer også lige Mads Emil og Kevin Yakob som top top køb (Yakobs skade kunne man ikke forudse, men omvendt har jeg ikke taget Dalsgaard med som en ubetinget succes, selv om han var det i den første tid indtil skaden, som man grundet hans alder måske i højere grad end i tilfældet Yakob burde have kalkuleret med). Jeg har samme behov som dig for at pege på de gode ting SIB stod for med baggrund i en fornemmelse af, at hans eftermæle er ringere end det imo burde være.

Nu skal vi så bare lige finde en angriber og en keeper også, og så bliver det helt godt i CL næst'år

Last edited:

Arnstad spiller pisse godt og har trukket tre gange straffe. Jeg tror ikke han bliver reelt målfarlig, men dels er min vurdering af Arnstad ikke specielt troværdig og dels kan han så meget andet godt. Jeg fastholder dog, at for at få ham helt op at ringe, skal der mål på også - og bare så i ikke tror jeg er 100% hater - men han er godt på vej og har løftet niveauet, så hvem ved.

Arnstad var en SIB-signing hele vejen, det var hans netværk osv. Så den giver jeg ham gerne fuldt ud - og det giver noget flere points nu, end før sæsonen.

Men medaljer i år vil i høj grad også være PC. Holdet er hans stamme med Tingager, NP og PM. Og Links, der stadig holder vanvittigt højt niveau i min verden.

Måske er det omsonst, det er ikke hvert fald kontrafaktisk. Men på samme vis som Arnstad hjælper holdet i år, var der nærmest ingen hjælp fra de 50+ mio SIB investerede i forgangne sæson. Hvor meget kunne være reddet, hvis der havde været brugbare alternativer?

SIB blev fyret og formentlig fordi han ikke lykkedes ret godt med JJA og sommeren '24. Nu ændres Arnstad fra so-so til fremragende, og det ændrer noget. Men når vi ikke har defineret en baseline, eller man bare kan cherrypicke argumenter og spillere hentet, bliver den he said - she said (underskud under antagelse af der er damer til stede herinde ... og at de siger noget).

Edit: før jeg læser kommentarerne. Det er ikke at pege fingre. Jeg mangler også selv en målestok for hvor meget de forskellige elementer vægter, og tager også selv de eksempler jeg bedst kan lide. Det var ikke kritik af jer andre, men frustration over manglende grundlag

Arnstad spiller pisse godt og har trukket tre gange straffe. Jeg tror ikke han bliver reelt målfarlig, men dels er min vurdering af Arnstad ikke specielt troværdig og dels kan han så meget andet godt. Jeg fastholder dog, at for at få ham helt op at ringe, skal der mål på også - og bare så i ikke tror jeg er 100% hater - men han er godt på vej og har løftet niveauet, så hvem ved.

Arnstad var en SIB-signing hele vejen, det var hans netværk osv. Så den giver jeg ham gerne fuldt ud - og det giver noget flere points nu, end før sæsonen.

Men medaljer i år vil i høj grad også være PC. Holdet er hans stamme med Tingager, NP og PM. Og Links, der stadig holder vanvittigt højt niveau i min verden.

Måske er det omsonst, det er ikke hvert fald kontrafaktisk. Men på samme vis som Arnstad hjælper holdet i år, var der nærmest ingen hjælp fra de 50+ mio SIB investerede i forgangne sæson. Hvor meget kunne være reddet, hvis der havde været brugbare alternativer?

SIB blev fyret og formentlig fordi han ikke lykkedes ret godt med JJA og sommeren '24. Nu ændres Arnstad fra so-so til fremragende, og det ændrer noget. Men når vi ikke har defineret en baseline, eller man bare kan cherrypicke argumenter og spillere hentet, bliver den he said - she said (underskud antagelse af der er damer til stede herinde ... og at de siger noget).
Med al respekt og velvidende, at jeg risikerer at rode op i noget smertefuldt her: Vurderingen var aldrig, at Arnstad-signingen var "so-so". Det var et kæmpe scoop at hente ham - hvilket mange (de fleste) herinde så fra starten.

SIB blev fyret og formentlig fordi han ikke lykkedes ret godt med JJA og sommeren '24. Nu ændres Arnstad fra so-so til fremragende, og det ændrer noget. Men når vi ikke har defineret en baseline, eller man bare kan cherrypicke argumenter og spillere hentet, bliver den he said - she said (underskud antagelse af der er damer til stede herinde ... og at de siger noget).
Jeg tror altså ikke, at hverken Jacob Nielsen eller Lars Fournais afskediger SIB pga JJA eller Serra og Badji. Ligesom Fournais heller ikke smider Jacob Nielsen på porten fordi han fejlede da han prøvede at ansætte Haysen, og heller ikke lykkedes med SIB - ligesom stadion også er forsinket. Jeg tror de to herre har været igennem for mange op- og nedture til, at blive nervøse.

Alle sportschefer rammer skævt, og 50/50 er et godt tal. Se hvor ringe et vindue PC havde i FCK da han kom til.

Jeg tror SIB blev fyret, fordi man ønskede Jacob Nielsen væk fra det Sportlige, og i stedet fuld fokus på stadion, sponsorer osv., i den forbindelse ønskede med en rutineret direktør der kunne lave en strategi, handle ud fra den, og ikke mindst én man kunne betro det sportslige 100% (specielt den sidste del tror jeg ikke man kunne med SIB)

Med al respekt og velvidende, at jeg risikerer at rode op i noget smertefuldt her: Vurderingen var aldrig, at Arnstad-signingen var "so-so". Det var et kæmpe scoop at hente ham - hvilket mange (de fleste) herinde så fra starten.
Naturligvis var det et scoop. Han havde været på besøg i Rapid Wien kort inden han tog herop.

Ligesom JPs fremragende start er på baggrund af Uwes solide arbejde som igen var på baggrund af det fundament, David byggede. Succes og fiasko har mange forældre.

men dels er min vurdering af Arnstad ikke specielt troværdig
Nu du skriver det selv ;)
Vurderingen var aldrig, at Arnstad-signingen var "so-so". Det var et kæmpe scoop at hente ham - hvilket mange (de fleste) herinde så fra starten.
Lige præcis....man kunne se fra dag ét - i hvert fald når man så/ser ham live PÅ stadion - at der her var tale om en spiller med mange kompetencer.....godt at nu næsten alle er med på " Arnstad-bølgen ".....med fortsættelse på samme niveau kommer han med i Norges VM-trup til USA....hvis de som forventet kvalificerer sig. Han får måske ikke spilletid der, men....." who knows "?

Jeg synes det er så farligt, og subjektivt at kalde ham en top 5 spiller i ligaen. Men han bliver nok det 3. største salg af de spillere der var på banen i går (Yirencki og Junior er foran).

FCM vil mene Franculino, Billing, Osorio m.fl. er bedre
FCK vil mene Elyounoussi, Perreira m.fl. er bedre
BIF vil mene Vallys og Ibsen er bedre.

Men han helt bestemt en top spiller
Ja, det er en halvsvær øvelse, den her :) Men min pointe er heller ikke, at Arnstad nu de facto er i top 5 over største navn eller størst transferværdi. Han er ikke nogen af delene. Men på en power ranking over de bedste spillere i ligaen baseret på de seneste kampe, så er der vel ikke mange trænere eller eksperter, der ikke ville sætte Arnstad på deres top 5. Der ville nok i hvert fald blive gloet lidt, hvis Vallys eller Alves Ibsen rangerede højere lige nu. Sikkert det samme, hvis nogen FCM-spiller lige nu blev vurderet højere.

Men over en hel sæson er jeg selvfølgelig helt med. Arnstad er for alvor eksploderet over de sidste 6-7 kampe. Men han skal vise samme niveau over de næste 22, før han for alvor hører til helt deroppe.

Ja, det er en halvsvær øvelse, den her :) Men min pointe er heller ikke, at Arnstad nu de facto er i top 5 over største navn eller størst transferværdi. Han er ikke nogen af delene. Men på en power ranking over de bedste spillere i ligaen baseret på de seneste kampe, så er der vel ikke mange trænere eller eksperter, der ikke ville sætte Arnstad på deres top 5. Der ville nok i hvert fald blive gloet lidt, hvis Vallys eller Alves Ibsen rangerede højere lige nu. Sikkert det samme, hvis nogen FCM-spiller lige nu blev vurderet højere.

Men over en hel sæson er jeg selvfølgelig helt med. Arnstad er for alvor eksploderet over de sidste 6-7 kampe. Men han skal vise samme niveau over de næste 22, før han for alvor hører til helt deroppe.
FCM er i aften, sandsynligvis være 2 point efter AGF. Det er altså ikke ret meget.

Jeg synes vi er skidt stillet på angrebs- og målmandsposten. Det er to ret så vigtige positioner og når vinduet åbner næste gang har vi i 1,5 sæson kun haft én brugbar målmand og én brugbar angriber. Ja, vi har faktisk kun haft én brugbar spidsangriber i al den tid Stig var sportschef, og hans indkøb har betydet at vi ikke har kunne forstærke os og skal be til at PM holder niveau i en alder af 36 år. Stigs fejlslagne indkøb i angrebet holder os da tilbage, for de alternativer vi har er ikke gode nok og de kan ikke afsættes så vi kan hente nogle andre. På målmandsposten er situationen den samme, hvor vi skal krydse fingre for, at vores 40-årige evighedsmaskine ikke byder sammen. På de to, ret så centrale poster, har Stig virkelig fejlet, og jeg tror også det er den overvejende grund til, at han ikke er her længere. Jeg ville heller ikke stole på, at han fandt den næste angriber eller målmand. Midtbanespillere og forsvarsspillere er der ret stor thumbs up.

g tror SIB blev fyret, fordi man ønskede Jacob Nielsen væk fra det Sportlige, og i stedet fuld fokus på stadion, sponsorer osv.,
Jeg hapser lige hurtigt.
Kan det ikke også bare være så simpelt st CV lidt overaskende blev en mulighed for at opgradere vores setup og den mulighed tog vi.
lidt ligesom hvis vi kan hapse JJ på en fri transfer fra Athen, jamen så tak for alt NP(ikke så simpelt med spillere iknow)

Jeg var/er kritisk overfor SIBs track record og jeg mener at CV er mere kompetent.
Men der var da flere fine handler imellem.
Inkl Uwe.

Similar content Most view View more
Back