Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 217
  • Views Views: Views 11K
Transfervindue Vinter 2025/2026
To af dem på U19 og en på U20 landsholdet.

Der var f.eks Tchamche ikke med sidst.

Spørger du i Randers, Herning eller FCK kan de nok ikke navnene på vores spillere under 20.

Sabil Hansen og Laurits Pedersen har spillet mere end vores unge spillere
Men det ændrer ikke på, at det primært er primært er perifære spillere og næppe nogen fra den foretrukne start 11.

Der svarer nogenlunde til, at vi har Jacob Andersen, Tchamche og Emery skadet samt 3 endnu mere perifære spillere. Det er er slag, men ikke en større udfordring end som så.

Men det ændrer ikke på, at det primært er primært er perifære spillere og næppe nogen fra den foretrukne start 11.

Der svarer nogenlunde til, at vi har Jacob Andersen, Tchamche og Emery skadet samt 3 endnu mere perifære spillere. Det er er slag, men ikke en større udfordring end som så.
Jeg tror vi taler helt forbi hinanden.

Jeg siger 6 spillere skadet. Det kan jo være alle.

Jeg henviser til de har 6 teenagere i truppen. Mod vores 2. Ikke om de er skadet eller ej.

Jeg er enig i, at alle klubber har udfordringer efter et transfervinduet. Både målt på, om spillerne virkelig holdet niveau og naturligvis med relationerne.

Jeg tror dog, at FCN kommer som skudt ud af en raket snart. Der er så meget talent i den trup. Røjkjær bliver mere og mere spillet ind, Yierenki så stærkere ud en længe i sidste uge. Alio er tilbage fra en skade, han har et vildt CV.
Hvad er der vildt ved Souleymane Alios CV??

Hvad er der vildt ved Souleymane Alios CV??
Han blev bedste spiller, i hele turneringen, for et relativt lille land ved U17 African Cop of Nations. Kåret som - mener jeg - det bedste talent på hele kontinentet i sin årgang, og hvis ikke det bedste, så top 3. Under alle omstændigheder en højere placering end nogen af de andre afrikanske spillere der har været forbi Farum.

Jeg er naturligvis med på, at 2006 kan være en dårlig årgang i Afrika.

Og det der er en lille krølle på historien er, at de hentede ham fra et andet akademi, så i lige kamp med nogle - vist nok - ret store klubber

Jeg tænker sagtens at Elkjær, Haugstrup, Tchamche og Emmery kan udvikle sig til superligaspillere, men det kræver at man investerer minutter i dem.
De to der - herinde - følger mest med i U19 (og U17) mener ikke Elkjær og Saugstrup kan.

Tidligere var man vist ret sikker på Elkjær kunne, men han er gået voldsomt i stå og er nu ved at blive omskolet på U19.

Men har slet ikke haft tid til at se en U19 kamp efter sommerferien, så kan ikke ærlig talt ikke sige det selv

Last edited:
Han siger - i en kontekst, hvor han iøvrigt taler om, hvor glad, han er for truppen - følgende:

“- På toppen synes jeg, at vi præsterer rigtig godt. Det eneste er måske, at vi har en lidt smal trup, i forhold til hvad man tidligere har haft, men det er CV, der står for den del, siger Jakob Poulsen efter mandagens 5-1-sejr over OB.”

Der er i min bog meget langt fra det, til at han råber på bredde.
Det er udtalt på et tidspunkt hvor man efterfølgende har udlejet Callø og solgt Callø Bach, foruden byttet MEM til Solbakken. Så Jacob Poulsens afdæmpede kommentar er næppe mindre relevant.

Man skal i øvrigt ikke forvente noget kontroversielt i kommunikationen generelt, og jeg tror Jacob Poulsens udtalelse er i det leje man kan forvente uden at det er koordineret med CV.

Så nej, det er ikke 'at råbe' som sådan. Men jeg tolker det som et kald på flere spillere.

Allerede her vil bænken være tynd. 16 årige Storch vil være reserven til forsvaret. Elkjær reserve til den ene wingback.
I det tænkte eksempel har AGF *tre* forsvarere (Tingager, Beijmo, Mølgaard) og *fire* wingbacks (Links, Beijmo, Andersen, Mølgaard) ude med skader. AGF kan vel næsten ikke designe en trup, så bænken ikke begynder at se tynd ud i dét tilfælde, hvis den ikke også skal se oppustet ud i normaltilfælde?

Det ville dog klæde truppen med én yderligere venstrebenet spiller a la Kahl eller Beijmo, der både kunne spille VCB og VWB. Måske får man det (første i hvert fald) i Camara?

Det er udtalt på et tidspunkt hvor man efterfølgende har udlejet Callø og solgt Callø Bach, foruden byttet MEM til Solbakken. Så Jacob Poulsens afdæmpede kommentar er næppe mindre relevant.

Man skal i øvrigt ikke forvente noget kontroversielt i kommunikationen generelt, og jeg tror Jacob Poulsens udtalelse er i det leje man kan forvente uden at det er koordineret med CV.

Så nej, det er ikke 'at råbe' som sådan. Men jeg tolker det som et kald på flere spillere.

For mig er det helt afgørende i det interview, hvad journalistens spørgsmål var - hvilket vi vist ikke ved?

Hvis journalisten spurgte, om JP savnede noget i truppen, er jeg hent enig i, at svaret er et kald på flere spillere.

Hvis journalisten bad JP om at sammenligne den nuværende trup med sidste års trup, ser jeg det ikke nødvendigvis som et kald på nye spillere.

Jeg stoler generelt sjældent på (sports)artikler, der er baseret på citater, hvor jeg ikke kender spørgsmålet. Der er alt for stor interesse fra afsender i at skrue op for dramaet, og der er mange spørgsmål, der kan foranledige det svar, JP kommer med.

Mit bud vil også være, at JP gerne vil have en bredere trup. Det vil de fleste trænere nok. Men jeg læser altså heller ingen steder, at han ‘kalder’ på flere spillere i medierne. I så fald er det et meget stilfærdigt kald, måske endda en hvisken.

Mit bud vil være, at han faktisk køber ind på CVs transferstrategi og at de har afstemt trupstørrelse med videre - også selvom JP nok godt kunne tænke sig en enkelt eller to spillere mere.

I det tænkte eksempel har AGF *tre* forsvarere (Tingager, Beijmo, Mølgaard) og *fire* wingbacks (Links, Beijmo, Andersen, Mølgaard) ude med skader. AGF kan vel næsten ikke designe en trup, så bænken ikke begynder at se tynd ud i dét tilfælde, hvis den ikke også skal se oppustet ud i normaltilfælde?

Det ville dog klæde truppen med én yderligere venstrebenet spiller a la Kahl eller Beijmo, der både kunne spille VCB og VWB. Måske får man det (første i hvert fald) i Camara?
Hvis vi starter med at forholde os til verden af i dag (og frem til vinduet åbner).

Jacob Andersen er skadet, det er givet. Kommer han tilbage er det som bifaldsindskifter sidst i én kamp.
Mølgaard har været skadet længe og fået tilbagefald. Jeg regner ham som skadet / ude mindst de kommende 5-6 kampe.
Yakob er en jokeren. Jeg tør ikke regne med ham, men Stiftens podcast mener han kan starte i morgen, så det går vi med.

Truppen er ikke sådan tynd-tynd. Men den er stadig ikke robust nok til et seriøst angreb på 3. Pladsen i min bog.

I forsvaret har man JJA, som man ikke ønsker at anvende. Derfor giver det luft og bredde at Beijmo kan dække forsvar og HWB. Dalsgaard er acceptabel backup for Tingager. Beijmo må også være 1. Afløser for Kahl, men så mister man nok den offensive raid-ability man får med Beijmo på højre stopper.

Jeg er enig i den primært svaghed er venstrebenet i forsvaret. Hvis ham fra Mali var en man ville bruge i efteråret var der nok allerede ring på dén finger - jeg kan tage fejl, men det byder logikken mig at konkludere.

På midten er det tricky, men kan Yakob spille på brugbart niveau har man dækning. NP og Solbakken som den dybe, KA og Yakob som den mere offensive. Der er usikkerheder i det, men det går nok.

Arnstad og Jørgensen fungerer sikkert begge fint som bold-10'er, men der er ikke nogen score-10'er, hvis Bech bliver skadet. Løser man det med Jørgensen og Arnstad kan det let blive en smuk gang ingenting. Løser man det med Tchamche, bliver det en usynlig gang ingenting, og løser man det med Badji bliver det en gang mange ting langt forbi mål.

Paddy ... jeg ved ikke hvor meget jeg tror på Serra, men nok til ikke at kalde en skade til PM for en skade i samme niveau som til Links eller Bech. Jeg er med på mange nok bliver provokerende af min (større) betydning af Bech end Arnstad, men det er fordi der mangler målfarlighed, og fordi Jørgensen som type beskrives som Arnstad-agtig.

Så. Jeg ved sgu ikke hvad man skulle have gjort. Det er overkill at købe en 10'er mere. Og med mindre man ved noget negativt om Yakob er det nok også overkil at hente endnu en central midt ind. Den solide stopper med godt venstreben havde været oplagt.

Man kunne også være gået mere i 4-3-3 retningen, ved at hente en stopper og en målfarlig sideangriber, så Arnstad kunne tage en af de tre pladser på midten.

Holdet er ikke specielt skidt endda. Men en skade til Links er stadig den enorme achillessene der kan forvandle en medaljekandidat til ringeste slutspilshold ever. Jeg havde gerne se en spiller mere med et niveau der bringer sig i toppen af modstandernes taktiktavle ('dem vi frygter', fremfor 'dem hvis svagheder vi udnytter').

Gerne en stopper og/eller wb (hvis der er fremtid i den position i AGF), men også gerne en solid målmand, eller et offensivt kort. Ikke alle, men noget der styrker ét sted, så man bedre kan kompensere for evt usikkerheder andre steder.

Hvis vi starter med at forholde os til verden af i dag (og frem til vinduet åbner).

Jacob Andersen er skadet, det er givet. Kommer han tilbage er det som bifaldsindskifter sidst i én kamp.
Mølgaard har været skadet længe og fået tilbagefald. Jeg regner ham som skadet / ude mindst de kommende 5-6 kampe.
Yakob er en jokeren. Jeg tør ikke regne med ham, men Stiftens podcast mener han kan starte i morgen, så det går vi med.

Truppen er ikke sådan tynd-tynd. Men den er stadig ikke robust nok til et seriøst angreb på 3. Pladsen i min bog.

I forsvaret har man JJA, som man ikke ønsker at anvende. Derfor giver det luft og bredde at Beijmo kan dække forsvar og HWB. Dalsgaard er acceptabel backup for Tingager. Beijmo må også være 1. Afløser for Kahl, men så mister man nok den offensive raid-ability man får med Beijmo på højre stopper.

Jeg er enig i den primært svaghed er venstrebenet i forsvaret. Hvis ham fra Mali var en man ville bruge i efteråret var der nok allerede ring på dén finger - jeg kan tage fejl, men det byder logikken mig at konkludere.

På midten er det tricky, men kan Yakob spille på brugbart niveau har man dækning. NP og Solbakken som den dybe, KA og Yakob som den mere offensive. Der er usikkerheder i det, men det går nok.

Arnstad og Jørgensen fungerer sikkert begge fint som bold-10'er, men der er ikke nogen score-10'er, hvis Bech bliver skadet. Løser man det med Jørgensen og Arnstad kan det let blive en smuk gang ingenting. Løser man det med Tchamche, bliver det en usynlig gang ingenting, og løser man det med Badji bliver det en gang mange ting langt forbi mål.

Paddy ... jeg ved ikke hvor meget jeg tror på Serra, men nok til ikke at kalde en skade til PM for en skade i samme niveau som til Links eller Bech. Jeg er med på mange nok bliver provokerende af min (større) betydning af Bech end Arnstad, men det er fordi der mangler målfarlighed, og fordi Jørgensen som type beskrives som Arnstad-agtig.

Så. Jeg ved sgu ikke hvad man skulle have gjort. Det er overkill at købe en 10'er mere. Og med mindre man ved noget negativt om Yakob er det nok også overkil at hente endnu en central midt ind. Den solide stopper med godt venstreben havde været oplagt.

Man kunne også være gået mere i 4-3-3 retningen, ved at hente en stopper og en målfarlig sideangriber, så Arnstad kunne tage en af de tre pladser på midten.

Holdet er ikke specielt skidt endda. Men en skade til Links er stadig den enorme achillessene der kan forvandle en medaljekandidat til ringeste slutspilshold ever. Jeg havde gerne se en spiller mere med et niveau der bringer sig i toppen af modstandernes taktiktavle ('dem vi frygter', fremfor 'dem hvis svagheder vi udnytter').

Gerne en stopper og/eller wb (hvis der er fremtid i den position i AGF), men også gerne en solid målmand, eller et offensivt kort. Ikke alle, men noget der styrker ét sted, så man bedre kan kompensere for evt usikkerheder andre steder.
Ikke at jeg er uenig i din konklusion, men Sebastian Jørgensen har masser af mål og assists i sin karriere: https://www.transfermarkt.com/sebas...n=&verein=&liga=&wettbewerb=&pos=&trainer_id=

Truppen mangler 1-2 forstærkninger i min bog til at ramme indenfor skiven. Især Links er uden skyggen af konkurrence.

Jeg er dog ingenlunde overrasket over udviklingen. Der har været masser af debat om AGF's målsætning eller mangel på samme. Men alene det faktum, at AGF ikke melder ud, synes jeg indikerer en ledelse med en defensiv tilgang til denne sæson.

Jeg vil dog ikke udelukke, at AGF laver 1-2 mærkbare transfers i vinterpausen. Normalt er det et svært vindue at handle ind, men CV nævner eksplicit, at transferkontoen er blevet pæn og jeg er ikke helt sikker på, at Mads Bomholt og Oscar Øhlenschlæger var alternativer til Marcus Solbakken, men måske snarere supplementer til truppen. Man er heller ikke nået vildt langt med de mere langsigtede udskiftninger i truppen (mange ubekendte efter sommerpausen 2026).

Det ændrer dog ikke på, at vi ser ind i et efterår, hvor vi næppe kan holde den meget flotte kadance (vi har spillet som et regulært tophold) uanset, hvad der sker. Den lidt smalle trup øger dog risikoen for at større formnedgang.

Last edited:

Jeg tror, at vi kommer til at Andersen på banen lidt mere end det, men ellers er jeg helt enig i dit indlæg.

AGFs væsentligste problem er, at man har 3-6 spillere, der - som jeg ser det - falder imellem flere stole. Wahlstedt, JJA, Serra og måske endda Badji [vi kan tilføje Mølgaard og Yakob, men af andre og mere uforskyldte grunde] kan hverken rigtigt regnes som talenter eller som kompetente og erfarne reserver, som klubben kan stole på. Derfor kommer truppen til at virke langt mere udsat, end den numerisk set burde være.

Jeg håber, at CV og JP, der begge har langt bedre adgang til at se de pågældende an end undertegnede, har mere tillid til ovennævnte end mig. Og på at deres tillid er berettiget, naturligvis. Ellers så *er* truppen udsat.

men CV nævner eksplicit, at transferkontoen er blevet pæn og jeg er ikke helt sikker på, at Mads Bomholt

Hvis AaB ikke får vendt skuden, er det ikke utænkeligt, de er villige til at sælge Bomholt til vinter. Deres økonomi hænger slet ikke sammen uden spillersalg og hvis oprykning virker urealistisk til vinter, er Bomholt en af de få som kan bringe nogle penge i kassen.

... jeg er ikke helt sikker på, at Mads Bomholt og Oscar Øhlenschlæger var alternativer til Marcus Solbakken, men måske snarere supplementer til truppen. Man er heller ikke nået vildt langt med de mere langsigtede udskiftninger i truppen (mange ubekendte efter sommerpausen 2026).
Mange gode ting, men det her er værd at dvæle ved.

CV giver udtryk for Solbakken var sidste øjeblik og ikke ret godt forberedt. Hvis de to andre ikke var reelle alternativer, hvad har man så kigget på?

Det var et tydeligt manuskript for transfervinduet at FCK pinedød skulle have mindst en CM ind, og at MEM stod øverst på listen.

AGF valgte også ikke at sige nej, enten direkte eller ved at kræve 50 mio. Og det blev klart at FCKs alternativer var rigtigt dyre. Derfor er det useriøst ikke at have været i bedre tid/bedre forberedt, og også - når vi er i gang - at man ike havde en ekstra forstærkning klar. Det havde været et kommunikativt win.

Mange gode ting, men det her er værd at dvæle ved.

CV giver udtryk for Solbakken var sidste øjeblik og ikke ret godt forberedt. Hvis de to andre ikke var reelle alternativer, hvad har man så kigget på?

Det var et tydeligt manuskript for transfervinduet at FCK pinedød skulle have mindst en CM ind, og at MEM stod øverst på listen.

AGF valgte også ikke at sige nej, enten direkte eller ved at kræve 50 mio. Og det blev klart at FCKs alternativer var rigtigt dyre. Derfor er det useriøst ikke at have været i bedre tid/bedre forberedt, og også - når vi er i gang - at man ike havde en ekstra forstærkning klar. Det havde været et kommunikativt win.
Mon ikke man har haft flere mulige forstærkninger man kunne gå efter. Solbakken kan være kommet til meget sent og overhalet alle andre fordi det lignede bedre niveau for færre penge. Alternativerne kan have lidt dyre fordi det skulle være sikre muligheder eller der kunne være lejemål, og nogle muligheder man havde da FCK først henvendte sig kan være sprunget fra fordi det var spillere der skulle væk og ikke bare kunne gå og vente på AGF.

Kommunikativt kan man selvfølgelig være opmærksom på at det er klart at det var noget i den stil der var tilfældet, jeg antager det bare fordi det lyder ekstremt usandsynligt at CV skulle være uforberedt, endda efter at have noget tid efter interessen for MEM begyndte. Jeg tror han har haft nogle scenarier stillet op for hvad man ville gøre hvis der kom sene henvendelser på alle profilerne man ikke rigtig kunne sige nej til.

Similar content Most view View more
Back