Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 240K
Talentarbejdet i AGF
Jeg kan heller ikke finde andet end kontraktoplysninger der siger 2019..

Men ja, det er selvf?lgeligt ikke et godt tegn at v?re ?ldre end Erlykke, men efter ham i hierarkiet. Jeg kan dog se han har f?dselsdag den 26. november, s? der er stadig 9,5 m?neder til han bliver 20 ?r. Derudover s? tror jeg, kun ud fra hvad jeg har kunne l?se mig til, at han er en noget anden type midtbanespiller. Dette ?ndrer dog ikke ved, at han stadig skal prioriteres over de andre upcoming p? hans plads.

Hvad ved vi om Emil Agerb?k? Jeg har ikke rigtigt anden info end at han er en venstrebenet stopper som var et rigtig stort talent i FM19. Har dog ikke kunne se hans navn i kamprapporterne fra u17 det meste af efter?ret, har han v?ret skadet?

[member=297]Grahn[/member]
Ja, Emil Agerb?k er ude med en korsb?ndsskade vidst. Han har v?ret ude hele s?sonen.

Der i er i dag blevet udtaget ungdomslandshold, og der er lidt AGF at spotte.

U17 landsholdet - Daniel Jakobsen (Forsvarsspiller)

U18 landsholdet - Thomas Kristensen (Forsvarsspiller)

U19 landsholdet - Daniel Gadeg?rd og Albert Erlykke

Godt med lidt AGF blod p? de danske ungdomslandshold. Den tidligere AGF'er Gustav Mogensen er ogs? med for U19.

Der er godt nok hovedsageligt forsvarsspillere der bliver produceret i AGF. Magnus Anbo, Daniel Th?gersen, Hausner, M?ller Lassen, Agerb?k og s? Thomas Kristensen og Daniel Jakobsen ogs? nu, som alle har v?ret omkring landsholdene. Det ville da vildt, hvis ikke ?n fik sit navn sl?et fast i AGF.

JP omkring talenterne ?De unge skal v?re vilde efter at spille, men de skal ogs? kende deres...

?De unge har altid muligheden for at byde sig til, n?r en ny halvs?son g?r i gang, og der er altid enkelte, der g?r det. Det er ogs? sket nu. Benjamin Hvidt har spillet meget, og Kasper Lunding har igen grebet chancen. Ogs? Mikkel Lassen og Albert Gr?nb?k har gjort det godt i opstarten. De to sidstn?vnte skal bruge for?ret p? at blive integreret og blive klar rent fysisk, s? de er parate til sommer,? siger Lars Friis, der er s?kaldt transitionstr?ner i AGF, bindeled fra superligastaben til klubbens ungdomstr?nere.
I AGF er samtlige unge talenter udstyret med individuelle udviklingsplaner, der b?de handler om aspekter i deres spil p? banen, men ogs? om deres fysiske udvikling.
?De unge skal selv s?rge for at v?re opm?rksomme p?, at de bliver dygtige nok. Alle de unge virker ?rgerrige, men de f?r ikke det hele serveret. De skal selv tage ansvar for deres udvikling. Uden for banen sidder vi og gennemg?r mentale aspekter. Vi har psykologer og coaches tilknyttet. Mange er begyndt at selvtr?ne meget mere. De er nysgerrige,? roser Lars Friis.

Stiften har en fin artikel i dag om foryngelseskuren i AGF: En AGF-trup p? foryngelseskur: - Vi vil have en gruppe af unge, sultne og...

Der bliver blandt andet n?vnt unge spillere p? vej op nedefra: Erlykke, Mikkel M?ller Lassen og Mads Bager. M?ske er det g?et min n?se forbi, men jeg mindes ikke rigtigt at have h?rt om Mads Bager f?r. Er der nogen, der kan s?tte nogen ord p?, hvad han er for en type, og hvad der i givet fald kan forventes fra den kant?

(Det er ikke helt klart for mig, om det er journalisten eller PC, der har trukket navnene frem).

Grahn said:
En gut som jeg synes skal n?vnes (endnu engang) i denne tr?d, og som jeg personligt gerne vil h?re mere om, hvis folk ligger inde med opdateret info af nogen art, er Jacob Trenskow. Han beskrives som en ret lille men meget teknisk st?rk spiller som gennem ungdomsr?kkerne har spillet meget 10'er og lidt falsk 9'er og klassisk 8'er. Senest har han dog gjort sig som en slags dybdeliggende playmaker som 6'er, hvilket jeg synes lyder ret sp?ndende og anderledes fra hvad vi er vandt til i AGF.

Jeg er bosat i K?benhavn og var ude og se tr?ningskampen mod Nordsj?lland, hvor jeg synes han var blandt de bedste p? banen i 2. halvleg - han var, med sin teknik og kl?gt, et skridt foran modstanderen.
Han virker pt til at ligge lige efter spillere som Erlykke og Lassen ift. spilletid og tr?ninger med f?rsteholdet.

Jacob Trenskow er et stort talent, da han teknisk og ift. spilforst?else er p? et h?jt niveau. Jeg talte med Anders Madsen (dav?rende talentchef) om ham for snart fire ?r siden, og han sammenlignede hans talent med Benjamin Hvidts, men sagde, at han bare vejede meget mindre, hvilket gjorde det sv?rt for ham. Det er hans spinkle statur, der er hans prim?re udfordring, og den kan ogs? v?re ?rsagen til, han ikke sl?r igennem. I sommer vejede han 64 kg., og det er kun marginalt mindre end Albert Gr?nb?k vejede (65 kg.), s? han er da trods alt p? vej. Hans for?ldre er begge sm?, s? det ligger nok ikke i hans gener, at han bliver et fysisk monster, men det kompenserer han for med sin fodboldklogskab. Om det s? er tilstr?kkeligt, m? tiden vise. Han fik chancen p? 6?er-positionen i en kamp, hvor han gjorde det s? godt, at man har rykket ham permanent ned p? den position. Id?en er, at han via sin gode boldomgang og spilforst?else, skal s?tte spillet nedefra. Han bliver sp?ndende at f?lge.

Dog undrer det mig, at der ikke er meldt noget ud om en kontraktforl?ngelse, men det blev n?vnt under KMD-Cup, at han har f?et kontrakten forl?nget til sommer. Det vil jeg lige finde ud af ved lejlighed.

Talentafdelingen har rykket sig 4 pladser frem og vi er nu nr. 7 i DK if?lge DBU's licenssystem for talenterne.
AGF scorer h?jere licensindrangering - AGF Fodbold

FCN er helt i top og skriver historie med fulde 5 stjerner for f?rste gang. Det er en talentmaskine.
En del af den h?je rangerering er uden tvivl pga. deres evne til at flytte spillere fra talenter til 1 holdet. FC Nordsj?lland skriver historie og scorer topkarakter

H?ber vi kommer til at forts?tte fremgangen. Vi kunne godt tr?nge til at nappe 4 pladser mere p? den liste.

5a00a4d9bfc1c81d24cfed8eb633f337dd148eb8.png

Ja det har helt sikkert hjulpet OB i forhold til ?egenudviklede spilleres minutter p? 1. Holdet? at Oliver Christensen har spillet samtlige minutter, det er sandsynligvis den eneste grund til at de ligger et halvt point h?jere. Det begynder ogs? at v?re lidt underligt at der ikke er en eneste af de egenudviklede talenter der er fast mand i startopstillingen endnu, det skal ?ndre sig i n?ste s?son s? skal AGF ogs? nok komme forbi OB. 

Har rangering noget at sige udover lidt prestige, s? l?nge det er over et vist niveau og vores U-hold er med p? h?jeste niveau? Det er jo udm?rket at der er nogle der kigger p? klubbens set-up og p? hvad der eventuelt kan forbedres, og AGF kan fx se p? hvad FCK g?r i en kategori de scorer h?jere point i, men hvis man fx s?lger sine unge talenter til st?rre klubber er man vel ikke d?rligere til talentarbejde end hvis de kun var gode nok til at blive (for nu at udtrykke det lidt lidende.) Akademiet vil vel ogs? give os nogle muligheder for point fordi vi kan hente et spillere ind list tidligere og g?re dem til egenudviklede.

I gamle dage i 80erne og lidt p? 90erne var AGF nr 1-3 p? talentarbejdet og med at spotte talenter vi ogs? hentede langvejs fra (mest Jylland) - der skal vi tilbage, s? vi igen er ... hvis ikke bedst, s? i hvert fald top3. Ikke arbejdet er d?rligt nu, men vi skal blive endnu bedre og tilbage helt i top! Generelt skal vi jo v?re i top 3 p? alle punkter: ligaen, talenter, ?konomi, tilskuere osv

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/fc-midtjylland-pa-vej-med-nyt-talent-i-million-klassen

EB har en artikel omkring talenter i 2 division og hvem der er de bedste - Han bliver et monster i Superligaen ? Ekstra Bladet

Der bliver blandt andet n?vnt en tidligere AGF'er som var med til at vinde DM med U17-holdet.
Jacob Green-Pedersen (19 ?r) fra VSK Aarhus i midterforsvaret. Han er forudseende. Han har en god ro af s? ung en spiller. Han blev jo dansk mester med AGF?s U17-hold, men er s? stemplet lidt ud, fordi han ikke var med i eliter?set. Men s? fik de ham i gang i 2. division og g?r en rigtig god figur, siger Tom S?jberg.
Jeg forst?r ikke helt s?tningen om at v?re stemplet ud. Ville han ikke med i Eliter?set eller blev han valgt fra i f?rste omgang?

Martinstranger said:
EB har en artikel omkring talenter i 2 division og hvem der er de bedste - Han bliver et monster i Superligaen ? Ekstra Bladet

Der bliver blandt andet n?vnt en tidligere AGF'er som var med til at vinde DM med U17-holdet.
Jacob Green-Pedersen (19 ?r) fra VSK Aarhus i midterforsvaret. Han er forudseende. Han har en god ro af s? ung en spiller. Han blev jo dansk mester med AGF?s U17-hold, men er s? stemplet lidt ud, fordi han ikke var med i eliter?set. Men s? fik de ham i gang i 2. division og g?r en rigtig god figur, siger Tom S?jberg.
Jeg forst?r ikke helt s?tningen om at v?re stemplet ud. Ville han ikke med i Eliter?set eller blev han valgt fra i f?rste omgang?

Han har ikke v?ret p? kontrakt, s? vidt jeg ved, s? han har ikke v?ret god nok.

David Nielsen har tidligere udtalt at han var t?vende med at bruge talenterne fordi der ikke var en gruppe rutinerede spillere de kunne l?ne sig op ad, senere har han sagt at de bedste spillere spiller og der ikke bliver givet s?rbehandling. Nu er klubbens m?ls?tning om top 6 indfriet og b?de Hausner, Gr?nlykke, Anbo og Hvidt har vist at niveauet ikke falder ved at bruge talenterne. Sp?rgsm?let er om DN bliver gr?dig og g?r efter bronzemedaljerne og derfor fortsat er t?vende med at bringe talenterne i spil, eller om han tror p? at det godt kan lade sig g?re at str?be efter det h?jest mulige niveau og samtidig bruge talenterne p? vejen.

En ting er sikkert de talenter der vandt U17 Mesterskabet for nogle ?r siden har alderen nu og brug for regelm?ssig spilletid for at kunne tage det n?ste trin. Jeg synes ikke at Tingager og Hausner faldt igennem mod Randers, tv?rt imod s? kom Randers ikke frem til mere end 2 chancer i hele kampen. Midtbanen i g?r mod AaB med f?rst Hvidt og siden Albert Gr?nlykke var spilstyrende i store dele af kampen og Anbo har noget i sit spil som kunne blive rigtigt sp?ndende hvis han fik regelm?ssig spilletid.

Det er sp?rgsm?let om det f?rst bliver efter en evt. pokalfinale sejr d. 1. Juli at DN kommer til for alvor at bringe talenter i spil fra runde 31 og frem? Det er positivt at Mikkel Lassen tilsyneladende haroverhalet Juelsg?rd i det centrale forsvar, og at Benjamin Hvidt har v?ret udtaget til alle kampene efter coronapausen, det er mere ?rgerligt at Lunding tilsyneladende er helt v?k, han er blevet fremh?vet af mange som et stort talent. Jeg mener det er nu de skal sl? igennem hvis de skal lykkes, og jeg er lidt skuffet over at der ikke er mindst en allerede der er det oplagte f?rstevalg til start 11.

David Nielsen har tidligere udtalt at han var t?vende med at bruge talenterne fordi der ikke var en gruppe rutinerede spillere de kunne l?ne sig op ad, senere har han sagt at de bedste spillere spiller og der ikke bliver givet s?rbehandling. 
[member=5]T-Knogle[/member]? 

Han udtalte til sponsorer/tidligere spillere og ambassad?rer for lidt over et ?r siden (eller mere) at det ikke var nu (dengang) at de unge bare s?dan lige kunne g? ind. Holdet skulle v?re mere stabilt, s? der var spillere de kunne l?ne sig op ad. Jeg t?nker ikke n?dvendigvis at der var tale om "rutinerede spillere" han henviste til, men mere "rutinerede i vores system" snarere.

S? n?r nu holdet er 100% p? hvad der skal ske i kampene, og er mere ?vede i det, s? er der langt mindre sats over at bruge talenter, og folk fra b?nken. Og alts? vi ser det tydeligt i denne s?son, hvor vi jo n?rmest spiller p? samme m?de uanset hvem der spiller. 

Jeg tror sagtens at man kan bruge talenter/bredden i truppen SAMTIDIG med at man jagter det man g?r ift 3.pladsen og pokalen. Det er bredden og talenternes held at Corona har s?rget for at kampprogrammet er blevet s? t?t, at det er ganske oplagt at der vil blive mere spilletid til flere. Og det er i den forbindelse heldigt for os, at Corona sker i ?r nu hvor etableringen af holdet er p? plads, og ikke i 2018 for?ret, hvor David skulle bygge op forfra. Det kunne have ?delagt den opbyggende fase der. 

Back