Talentarbejdet i AGF
KejserJohn date=1578319239 said:
- Min frygt er, at flere og flere for?ldre vil pr?ve at tage kontrol over deres b?rns tr?ning alt for tidligt. Og at det bliver alt for seri?st alt for tidligt.
- Det vigtigste for mine for?ldre var, at jeg kunne lide at spille badminton, og at jeg syntes, det var sjovt. Jeg er ikke sikker p?, at jeg var blevet forelsket i spillet, hvis mine for?ldre havde 'pacet' mig til at have fire private tr?ningssessioner om ugen i en alder af syv, otte eller ni, skrev Viktor Axelsen dengang.
Martin Hansen said:I forhold til talentudvikling og hvor tidligt man kan/skal presse b?rn, er denne artikel fra DR ganske interessant. Den handler om et faldende medlemstal i langrend i Norge, men det kunne egentlig overf?res til alle andre sportsgrene. Bl. a udtaler Viktor Axelsen
- Min frygt er, at flere og flere for?ldre vil pr?ve at tage kontrol over deres b?rns tr?ning alt for tidligt. Og at det bliver alt for seri?st alt for tidligt.
- Det vigtigste for mine for?ldre var, at jeg kunne lide at spille badminton, og at jeg syntes, det var sjovt. Jeg er ikke sikker p?, at jeg var blevet forelsket i spillet, hvis mine for?ldre havde 'pacet' mig til at have fire private tr?ningssessioner om ugen i en alder af syv, otte eller ni, skrev Viktor Axelsen dengang.
I forhold til fodbold kan man bare erstatte for?ldre med klubberne.
https://www.dr.dk/sporten/oevrig/norsk-nationalsport-bloeder-unge-medlemmer-hovedproblemet-er-overambitioese-foraeldre
T-Knogle said:To AGF?ere fik spilletid p? en meget talentfuld landsholds?rgang U-17, det er godt nyt efter at det har v?ret lidt sl?vt med udtagelserne til U-landsholdene:
AGF'ere med i sejr over Gr?kenland - AGF Fodbold
S?rligt angriberen Frederik Ihler synes jeg man h?rer n?vnt ofte, men det var h?jrebacken Daniel Jakobsen der startede inde.
8000 said:[member=8]Snurre Snup[/member]
Til sommer m? H?jer forventes at forlade klubben til fordel for nye udfordringer. Det efterlader os med kun Gersbach p? venstrebakken (og til dels Juelsgaard). Derfor m? det umiddelbart formodes, at man enten hiver et talent op eller en ny mand ind.
S? vidt jeg kan se, er de to venstrebacker p? spring fra ungdomsafdelingen
- Viktor Storgaard
- Frederik J?rgensen
Er der en af disse, du ser, der ville kunne komme op p? f?rsteholdet og potentielt f? en plads i fremtiden?
EDIT:
Der er selvf?lgelig Daniel Th?gersen. Men eftersom han er lejet ud, og hans kontrakt udl?ber til sommer, tror jeg umiddelbart ikke, han er en, der satses p?.
8000 date=1580896480 said:[member=8]Snurre Snup[/member]
Til sommer m? H?jer forventes at forlade klubben til fordel for nye udfordringer. Det efterlader os med kun Gersbach p? venstrebakken (og til dels Juelsgaard). Derfor m? det umiddelbart formodes, at man enten hiver et talent op eller en ny mand ind.
- Viktor Storgaard
- Frederik J?rgensen
Er der en af disse, du ser, der ville kunne komme op p? f?rsteholdet og potentielt f? en plads i fremtiden?
EDIT:
Der er selvf?lgelig Daniel Th?gersen. Men eftersom han er lejet ud, og hans kontrakt udl?ber til sommer, tror jeg umiddelbart ikke, han er en, der satses p?.
8000 said:@Snurre Snup
- Viktor Storgaard
- Frederik J?rgensen
Grahn said:En gut som jeg synes skal n?vnes (endnu engang) i denne tr?d, og som jeg personligt gerne vil h?re mere om, hvis folk ligger inde med opdateret info af nogen art, er Jacob Trenskow. Han beskrives som en ret lille men meget teknisk st?rk spiller som gennem ungdomsr?kkerne har spillet meget 10'er og lidt falsk 9'er og klassisk 8'er. Senest har han dog gjort sig som en slags dybdeliggende playmaker som 6'er, hvilket jeg synes lyder ret sp?ndende og anderledes fra hvad vi er vandt til i AGF.
Jeg er bosat i K?benhavn og var ude og se tr?ningskampen mod Nordsj?lland, hvor jeg synes han var blandt de bedste p? banen i 2. halvleg - han var, med sin teknik og kl?gt, et skridt foran modstanderen.
Han virker pt til at ligge lige efter spillere som Erlykke og Lassen ift. spilletid og tr?ninger med f?rsteholdet.