Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 989
  • Views Views: Views 59K
Superligaen 2025/2026
Det er lige før man kan være sikker på at de går ned i slutningen af sæsonen - og det kan måske være Vejles fordel?

Hvad er Arp - 23 år, og de er jo ikke påvirket af konstante midtugekampe ud over superligaen, det burde en 23 årig kunne holde til. - Der er jo ikke tale om en 36 årig Patrick Mortensen.

Du har nok ret i at Zorninger kører dem for hårdt til træning også, han er godt nok langt fra den træner der kom til Brøndby i sin tid, og det er ikke kun pga kvaliteten i truppen.
Det lyder lidt underligt, ja, men man kan jo også sige at der nok er et eller andet ved Arp der gør at han nu er i OB. Hvis det er fysikken er han måske ikke den ideelle spiller til et hold der skal løbe meget, eller de burde været indstillet på at der skal tages særlige hensyn.

Alle hold må selvfølgelig se på OB og tænke at det er fint at holde uafgjort den første halvleg eller time og så er der en god chance for at hive en sejr hjem. Vejle skal kigge efter flere hold, men OB må også være et af dem. De er dog også lidt på vej til at komme bagefter igen og på et eller andet tidspunkt lykkes det nok ikke at hive sig over stregen på en slutspurt.

Det lyder lidt underligt, ja, men man kan jo også sige at der nok er et eller andet ved Arp der gør at han nu er i OB. Hvis det er fysikken er han måske ikke den ideelle spiller til et hold der skal løbe meget, eller de burde været indstillet på at der skal tages særlige hensyn.

Alle hold må selvfølgelig se på OB og tænke at det er fint at holde uafgjort den første halvleg eller time og så er der en god chance for at hive en sejr hjem. Vejle skal kigge efter flere hold, men OB må også være et af dem. De er dog også lidt på vej til at komme bagefter igen og på et eller andet tidspunkt lykkes det nok ikke at hive sig over stregen på en slutspurt.
Kan Arp ikke komme til Århus? Ham gad jeg godt se hos os.

Hvad gør man, når Arnstad skal have en puster? Tør man hvile PM i en pointkamp. Hvad med Links.

Vi spillede med Bech og Jørgensen deroppe mod FCN, og det gik fint. Vi skal bare håbe det ikke bliver mod en modstander der er alt for stærk - når man ønsker at stille med bedst mulige hold.
Vi så hvordan vi kunne undvære Anderson - spørgsmålet var også "hvad gør vi hvis Anderson er ude"?
Vi har leveret uden MEM - selvom det er KLART at vi ikke rammer det samme skarpe spil i de første kampe efter hans exit, da både Yakob og Solbakken jo skal spilles ind, og de ikke begge umiddelbart starter inde hver gang jo.
"hvad skal vi gøre hvis NP er ude"-spørgsmålet er også besvaret nu.

Tilbage er: Hvad gør vi uden Tingager eller PM eller...?
Start 11 bliver ikke et problem som sådan. Vi finder en løsning.

En kamp uden Tingager, kan Dalsgaard eller Beijmo spille hans plads - med en hvis kvalitet.
En kamp uden PM kan Bech måske ryge derind, og Jørgensen tage Bechs plads, hvis Badji/Tchambe ikke skal i spil.

Jeg har nu set niveau i holdet til de svære kampe. Vi mangler stadig at se det over en længere periode. Og vi mangler at se topniveauet mod de to bedste.

Vi har da netop bevist os over "en længere periode". Og jeg synes vi spillede skide godt - og ret "topniveau-"agtigt mod BIF. Topniveau betyder jo ikke det samme som at "spille os igennem et tophold som vi gjorde mod Fredericia eller OB"?? Eller hvad?

Hjernen siger stadig det er for skrøbeligt og usandsynligt. Men de har leveret varen tre gange mere.

Til et mesterskab - enig.
Til en medalje, et run i pokalen, og opnåelse af europæisk på den ene eller anden måde - uenig.

Og jeg synes vi er stærke nok til at kunne være med helt fremme noget tid endnu. Nu slutter vi imod SIF, og har så igen en pause - inden efterårets sværeste periode venter. Der får vi også nogle svar på det med at bevise os mod de bedste over en længere periode - men vi må ikke glemme vi har slået et midterhold ude, et tophold hjemme, og et tophold ude bare i denne omgang mellem 2 landsholdspauser, og kom fra at have slået FCK og taget point fra FCM også.
Det er jo ikke holdets skyld, at der kommer kampe imellem de store kampe...!?

Så for mig at se har vi spillet følgende streak mod tophold:
Uafgjort hjemme mod FCM
Sejr ude mod FCK.
Sejr hjemme mod BIF
Sejr ude mod FCN.

Sejre over OB, Fredericia og Viborg, hvor de to kampe var på udebane.
Sejr over rækkens eneste bundhold - Vejle.
0 Nederlag i perioden.

Og alligevel mener flere "vi mangler at bevise" x og y :D
Mengsen for dælan.

Det eneste vi mangeler at bevise er, at vi kan fortsætte det her - i en kontekst der hedder "hvis vi skal vinde guld".
Vi har i min optik allerede bevist vi kan lave stimer, og spille godt på dagen og perioder - hvilket gør man kan være med om bronze/europæisk og pokalen.

Tjo, men ikke hvis han har et eller andet fysisk der gør det fundamentalt svært for ham at spille en hel kamp. Men det kan selvfølgelig også bare være at han skal bygges ordentligt og langsomt op, hvilket han måske har svært ved i Odense.
Lige umiddelbart ville jeg da hellere have Arp på bænken end Badji og Serra. Men er han egentlig ikke mere 10’er og der skal vi jo et eller andet sted forsøge at få Emmery, Tchamche og nu Kristjanson i spil.

Lige umiddelbart ville jeg da hellere have Arp på bænken end Badji og Serra. Men er han egentlig ikke mere 10’er og der skal vi jo et eller andet sted forsøge at få Emmery, Tchamche og nu Kristjanson i spil.
I angrebet skal vi have fundet en afløser for PM, så det skal jo være en spiller der kan spille fra start og holde en hel kamp - det kan Arp måske også komme til, jeg ved ikke rigtig noget om hvorfor hans karriere gik i stå og han endte i OB. Jeg har også indtryk af at han måske ligger lidt længere tilbage, men lad os sige at han kan finde en rolle der eller måske som afløser for Bech hvis han spiller sig til et stort salg, så skal Arp vel stadig kunne eller have rimeligt potentiale til at kunne spille 90 minutter en gang om ugen tidligt på sæsonen for at være interessant. Vi skal ikke hente ham til bænken fordi vi tænker at han er lidt bedre at have siddende der end Serra.

Jeg er ligeglad hvad nogen tror de spiller om. Jeg vil bare have den første plads i morgen kl. 20. Og helst allerede kl. 18.
Hvis vi ligger nummer et kl. 20 er det ikke så vigtigt med kl. 18. Det er trods alt vigtigere at vi selv vinder end at FCK-FCM ender uafgjort, selvom det vil være et fint resultat, og en uafgjort i den kamp mens vi selv taber er vel ret beset værre end at vi spiller uafgjort og overhales på målscore trods de penge det giver.

Hvis vi ligger nummer et kl. 20 er det ikke så vigtigt med kl. 18. Det er trods alt vigtigere at vi selv vinder end at FCK-FCM ender uafgjort, selvom det vil være et fint resultat, og en uafgjort i den kamp mens vi selv taber er vel ret beset værre end at vi spiller uafgjort og overhales på målscore trods de penge det giver.
Jeg tror du får byttet det om på kamprækkefølgen, fordi jeg læser det som at Østblokken siger det samme som dig.

Vi har da netop bevist os over "en længere periode". Og jeg synes vi spillede skide godt - og ret "topniveau-"agtigt mod BIF. Topniveau betyder jo ikke det samme som at "spille os igennem et tophold som vi gjorde mod Fredericia eller OB"?? Eller hvad?

Til et mesterskab - enig.
Til en medalje, et run i pokalen, og opnåelse af europæisk på den ene eller anden måde - uenig.
Sejre over OB, Fredericia og Viborg, hvor de to kampe var på udebane.
Sejr over rækkens eneste bundhold - Vejle.
0 Nederlag i perioden.

Og alligevel mener flere "vi mangler at bevise" x og y :D
Mengsen for dælan.

Det eneste vi mangeler at bevise er, at vi kan fortsætte det her - i en kontekst der hedder "hvis vi skal vinde guld".
Vi har i min optik allerede bevist vi kan lave stimer, og spille godt på dagen og perioder - hvilket gør man kan være med om bronze/europæisk og pokalen.
Jeg har klippet, så det bliver kortere. Der er givet mange gode svar indtil videre og optimismen spirer.

Hjernen siger nej til et løb mod guldet - men også at det er forbandet irriterende der ikke blev investeret mere, så man stod bedre.

Links er kritisk vigtig for AGF, der er intet alternativ.
Vi har ikke set holdet uden PM, jeg tvivler på afløseren.
Der er gode svar på central midt, men kun i én kamp.
Der er givet svage svar på 10'erne, Sebastian Jørgensen er boldflytter for AGF indtil videre. Emmery er spændende og Tchamche skal have mere tid.
Jeg er bekymret ved tanken om JJA på banen.

Jeg er langt mere positiv nu, end før VFF og i særdeleshed BIF, og FCN var igen imponerende. Men for at kunne se AGF som oplagt til 3. Pladsen er der stadig noget vej.

Et run i pokalen er stadig meget luftigt og afhænger af held.

Similar content Most view View more
Back