New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 516K
Transfervindue Sommer 2026
arrhhh. Deres bærende spillere har spillet dobbelt så mange kampe. Det sætter sig over en sæson. Skal ikke kunne sige om Tullberg har en andel i deres manglende kynisme til sidst men synes ikke Thomasberg spillede bedre med FCM.
De havde et pointsnit på 2,01 under Thomasberg og har et på 1,85 under Tullberg. Det er en markant forskel.

Men enig i, at de ikke spillede specielt godt under Thomasberg. De spiller bare dårligere under Tullberg. Spiller mange en en rolle i det - muligvis. Men ikke så stor en rolle.som at Tullberg er en dårligere træner, som har tabt omklædningsrummet.

De havde et pointsnit på 2,01 under Thomasberg og har et på 1,85 under Tullberg. Det er en markant forskel.

Men enig i, at de ikke spillede specielt godt under Thomasberg. De spiller bare dårligere under Tullberg. Spiller mange en en rolle i det - muligvis. Men ikke så stor en rolle.som at Tullberg er en dårligere træner, som har tabt omklædningsrummet.
Man skal lige huske slutspillet. AGF leverer 1,7 point pr kamp i slutspillet vs lige over 2 for hele sæsonen.

Gad nu godt vi kom på banen ift Magnus Jensen…..
Magnus Jensen som dirigent i Tingagers pauser. Det må være den rolle der passer til ham. Ekstra power på dødbolde (hvis han spiller samtidig med Tingager).

Fysisk stærk og en fed personlighed. Men kan han leve i højt pres og med at spille bolden op nedefra. Jeg kan godt se casen, men er bange for hans svagheder kommer til at gøre for ondt for et hold med større spillemæssige ambitioner.

Vestergaard er 10 mio billigere og testet på landsholdet samt i prl. Det tror jeg er en langt bedre case.

Magnus Jensen som dirigent i Tingagers pauser. Det må være den rolle der passer til ham. Ekstra power på dødbolde (hvis han spiller samtidig med Tingager).

Fysisk stærk og en fed personlighed. Men kan han leve i højt pres og med at spille bolden op nedefra. Jeg kan godt se casen, men er bange for hans svagheder kommer til at gøre for ondt for et hold med større spillemæssige ambitioner.

Vestergaard er 10 mio billigere og testet på landsholdet samt i prl. Det tror jeg er en langt bedre case.
Så er det bare spørgsmålet hvad Magnus Jensen eller Jannik Vestergaard skal lave når Tingager ikke skal have pauser, om de skal stå ved grillen og sælge pølser?

Så er det bare spørgsmålet hvad Magnus Jensen eller Jannik Vestergaard skal lave når Tingager ikke skal have pauser, om de skal stå ved grillen og sælge pølser?
Hvis vi skal spille op mod 50 kampe, så er det rigeligt til begge.

Er heller ikke nervøs for, om Carstensen, Links og Emmery får minutter nok. Snarere det modsatte

Last edited:
Jeg har summet over Links forlængelse, at der ikke har været noget om Sporting og Arnstad siden de angiveligt bød €10m, og at holdet stadig virker så sammentømret.

Der er styrke over at holde sammen på holdet og jeg havde ikke troet man kunne slippe afsted med det, når der er så mange penge at tjene ved et skifte / så meget at tabe ved en skade.

Men det fremstår grangiveligt som om alle køber ind på at 'nu skal vi sgu i Champions League' og sikkert havde købt ind på EL, hvis det var kikset i Poznan.

Den her ro ... det er stærkt gået af CV og stab, men det bygger også på at spillerne er med på ideen.

Jeg har droppet Troels Henriksen tanker om Tingager. Der var en case for at overveje noget, og jeg var sikker på han havde mere end blot jubel mod bænken. Men jeg kan ikke se den mere. Det var i mange andre der aldrig kunne og det er fint. Men man skal huske på at falske negative og falske positive begge er fejlkilder. Så godt gået til dem der aktivt analyserede.

Det er i princippet bøvlet, fordi det ikke er en position man skifter ud i løbet af kampene. Af samme grund er det nok også svært at få opbygget en rytme.

Som andre har været inde på, er det nok ideelt med en der bedre kan spillet center og yder, så der er flere muligheder for spilletid. Den løsning tager jeg også gerne.

Når det er Magnus Jensen, ser jeg ikke ham på en yderplads, og dermed en ret solid en til en sammenligning med Jannik Vestergaard. Måske er Jensen mere bevægelig / bevægelig nok til at klare en yderback, eller Vestergaard for ramt af alder til at spille for AGF.

Hvis det kommer ned til at Jensen bedre kan håndtere at sidde på bænken, tænker jeg det er fint at give JP en lille ekstra udfordring med Vestergaard.

Jeg kan sagtens se dilemmaet og er ikke sikker på noget. Jeg tror dog Mangus Jensen er for begrænset til at blive mere en en gimmick for AGF og at Vestergaard har forudsætningerne for at løse opgaven glimrende.

Det er alt alt for mange penge at bruge for at forbedre en position marginalt, og uden at der er noget fremtidsperspektiv i det - slå nu Jannik Vestergård ud af hovedet Mengesn, du er den eneste der stædigt holder fast i så håbløs en ide.
Jeg kunne nu godt se det under de rette betingelser. Han kan spille både midterstopperen og højre stopper. Det har vi brug for. Han bliver 34 i overmorgen, men til gengæld vil han være det største navn i AGF siden Martin Jørgensen med 53 landskampe. Vestergaard er virkelig stærk med bolden og rolig (lidt for rolig på landsholdet), og så har han kæmpe erfaring og lederskab. Hans problem er selvfølgelig farten, især i vendingerne, men jeg tror folk undervurderer, hvor stor en profil han er, fordi han har været hadeobjekt på landsholdet. Men HVIS han er fit og HVIS hans niveau ikke er dalet for meget (over the hill), så kunne han løse mange problemer i en trup, der skal spille internationalt.

Men jeg ved heller ikke, hvor meget sådan en som han skal have i løn. AGF har en fordel i ikke at have enkeltspillere, som er langt dyrere end de andre.

Jeg kunne nu godt se det under de rette betingelser. Han kan spille både midterstopperen og højre stopper. Det har vi brug for. Han bliver 34 i overmorgen, men til gengæld vil han være det største navn i AGF siden Martin Jørgensen med 53 landskampe. Vestergaard er virkelig stærk med bolden og rolig (lidt for rolig på landsholdet), og så har han kæmpe erfaring og lederskab. Hans problem er selvfølgelig farten, især i vendingerne, men jeg tror folk undervurderer, hvor stor en profil han er, fordi han har været hadeobjekt på landsholdet. Men HVIS han er fit og HVIS hans niveau ikke er dalet for meget (over the hill), så kunne han løse mange problemer i en trup, der skal spille internationalt.

Men jeg ved heller ikke, hvor meget sådan en som han skal have i løn. AGF har en fordel i ikke at have enkeltspillere, som er langt dyrere end de andre.
Når man har et problem med farten, så er man ikke HCB i Jakob Poulsens system, det kommer ikke til at ske. Han er alt for dyr og løfter ikke kvaliteten tilsvarende.

Jeg havde kun set ham som løsning på centerpositionen. Spørgsmålet er, om han kan løse fx HCB også. Jeg tvivler på han kan håndtere de hurtige typer, men ellers kan han sikkert sagtens håndtere HCB, fx med boldomgang. Men alt i alt ser jeg ham kun centralt. Og hvis han er interesseret i at spille, er det til 3 mio om året i AGF - hvilket er hvad Magnus Jensen vil koste i årlig afskrivning, når man betaler 10 mio for tre år.

Det er alt alt for mange penge at bruge for at forbedre en position marginalt, og uden at der er noget fremtidsperspektiv i det - slå nu Jannik Vestergård ud af hovedet Mengesn, du er den eneste der stædigt holder fast i så håbløs en ide.
Jeg tror Vestergaard kan slå Tingager af, men den handel er ikke for at forbedre start 11. Det er for ikke at stå på bar bund, når Tingager ikke kan spille.

AGF har ikke råd til at lade være med at have en gardering, men om de kan finde en bedre løsning vil jeg ikke kloge mig på.

Jeg havde kun set ham som løsning på centerpositionen. Spørgsmålet er, om han kan løse fx HCB også. Jeg tvivler på han kan håndtere de hurtige typer, men ellers kan han sikkert sagtens håndtere HCB, fx med boldomgang. Men alt i alt ser jeg ham kun centralt. Og hvis han er interesseret i at spille, er det til 3 mio om året i AGF - hvilket er hvad Magnus Jensen vil koste i årlig afskrivning, når man betaler 10 mio for tre år.

Jeg tror Vestergaard kan slå Tingager af, men den handel er ikke for at forbedre start 11. Det er for ikke at stå på bar bund, når Tingager ikke kan spille.

AGF har ikke råd til at lade være med at have en gardering, men om de kan finde en bedre løsning vil jeg ikke kloge mig på.
Vestergaard har spillet masser af kampe på hcb på landsholdet, men rigtigt nok har han været bedst centralt. Men landsholdet er altså nogle niveauer over AGF.

Last edited:
Jeg ville sætte ALT ind på at købe Villads Nielsen - utrolig mange progressive afleveringer frem i banen både korte og lange 21 år , han ville da være rigtig interesseret i at spille i en klub som AGF? - tænker han vil være tæt på plug and play, og kommer garanteret til at få mange kampe fordi Tinges skal have et hvil engang i mellem?
Kan også sagtens spille højre i en 3'er bagkæde, uddannet i FC Nordsjælland - jeg kan ikke finde andre jeg tror der vil passe meget bedre ind hos os, særligt med JP som træner.
Han kan vel købes fri for mellem 10-20 millioner kroner? da han ikke har fået sit endelige gennembrud i bodø?

Back