New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Jeg synes ikke det er Paddys mål vi bør være så nervøse for at sikre kontinuitet på, såfremt Paddy skal sidde ude lidt pga. skade, sygdom, karantæne, eller bare aflastning i denne sæson isoleret set.

Det er alt det andet han bringer ift taktik, og samlet "lim" for holdets måde at presse og spille på. Jeg er mere bange for at han mister bolden, tager solo-raids og ikke genpresser/laver returløb, kan dække op på dødbolde, og alt det andet PM er god til foruden at være en god målscorer.

Så kan han bygge på ift målscoringen over den sæson her- og få gang i dem næste år fx.
En 22-årig skal man have tålmodighed med.

Skrevet lidt med en Charleroi fan på Twitter. Han er ikke imponeret af ham. Mangler en masse fodboldmæssige egenskaber men til gengæld kæmper han altid.
Kigger man på stats fortæller det også et billede af, han har visse tekniske mangler.

Men lad os se, han har tydeligvis været et stort talent som ung og en klub som Club Brugge henter næppe et talent, som mangler basale fodbold kundskaber.

Skrevet lidt med en Charleroi fan på Twitter. Han er ikke imponeret af ham. Mangler en masse fodboldmæssige egenskaber men til gengæld kæmper han altid.
Kigger man på stats fortæller det også et billede af, han har visse tekniske mangler.

Men lad os se, han har tydeligvis været et stort talent som ung og en klub som Club Brugge henter næppe et talent, som mangler basale fodbold kundskaber.
Har set de kommentarer.. Vi skrev det samme om Junker fx

Har har trods alt startet inde i en kamp for dem i år i ligaen, så har har nok ikke to venstre fødder

Har set de kommentarer.. Vi skrev det samme om Junker fx

Han er selvfølgelig ikke et sandhedsvidne men fans er nu et godt sted at få en ide om spillere og når stats viser noget af det der bliver sagt, så tegner det er lidt mere tydeligt billede.
Men det siger sig selv, vi ikke kan komme i nærheden af en ung angriber profil fra den bedste belgiske liga. Vi skal satse på, at det er os, som kan indfri det potentiale han må have haft.

Han er selvfølgelig ikke et sandhedsvidne men fans er nu et godt sted at få en ide om spillere og når stats viser noget af det der bliver sagt, så tegner det er lidt mere tydeligt billede.
Men det siger sig selv, vi ikke kan komme i nærheden af en ung angriber profil fra den bedste belgiske liga. Vi skal satse på, at det er os, som kan indfri det potentiale han må have haft.
Synes det vigtigste der bliver skrevet der er, at han altid kæmper.

Den slags betyder genpres, tilbageløb, holdspiller etc.
Den slags kan man forløse mere offensivt på som fundament under Uwe, end hvis han er luddoven, og ikke kan det taktiske, men er råt talent.

PM har vigtige roller i meget andet end målscoring.

Han har spillet 3800 minutter i den bedste række i Belgien og været involveret i 11 mål på de minutter. 9 mål og 2 assist.

3800 / 11 mål/assist = 345 minutter pr involvering

345 / 90 minutter = 3.8 kampe

Det vil sige at han laver mål eller assist hver gang der er spillet 3.8 kampe.

Det er ikke overvældende og hvis det havde været det spillede han hellere ikke i AGF.

Men man skal stadig tænke på den belgiske liga er bedre end den danske. Om det er 10-20-30-40% bedre, det ved jeg ikke nok om.

Glem ikke at Paddy spillede 1 division som 22 årige og ikke var i nærheden af hverken af at have spillet 3800 minutter i den bedste række i Belgien eller i Ligue 1 eller fået debut på A landsholdet
Prøv at tage Links stats i AGF som sammenligning:

Links:
(Ved 124 kampe - han har spillet lidt siden)
7 mål = 1 mål pr. 17,7 kampe
13 assists = 1 assist pr. 9,5 kampe

Ikke meget output fra en spiller der har været på kanten og nu vwb set over hele kontraktperioden….
Lige nu er en klar outlier for perioden i AGF.

Den slags betyder genpres, tilbageløb, holdspiller etc.
Den slags kan man forløse mere offensivt på som fundament under Uwe, end hvis han er luddoven, og ikke kan det taktiske, men er råt talent.

100% enig men vi må heller ikke være naive og bare negligere en spillers svagheder.

Jeg elsker eksempelvis The Athletics grundige spiller analyser men de har en kedelig tendens til primært at fokusere på styrkerne og springer let over svaghederne. Hvis jeg som læser og fan skal have et mere korrekt billede af en spiller, skal det hele belyses.

Alexander Lind blev vist solgt for 25 mio til Pisa i Serie B efter næsten et år uden mål, men han havde til gengæld en meget god serie lige før det. Det er et eksempel på en spiller omkring samme alder som vi kender bedre og som lige er blevet handlet, måske er der andre bedre eksempler. Det er naturligvis også svært at sammenligne, mange forhold er forskellige, men Lind var vel en spiller vi ville have syntes var interessant at hente og jeg synes man fornemmer at Badji har været set som et større talent.

Han har spillet 3929 minutter, 9 mål og 2 assists i den bedste række. Den statistik giver en 6-7 mål på en Superligasæson, men tanken er selvfølgelig at han står overfor et gennembrud og vil kunne løfte det. Det er en rigtig god start trods alt at komme med den erfaring og det er selvfølgelig også lige et skridt ned fra Belgien og Frankrig. De 940 minutter for Brügge som 18-19-årig er også i sig selv et godt tegn, han mangler bare lige det helt store gennembrud…

Nu må vi se hvad vi skal betale for ham, men en spiller der har været set som et stort talent og har været AFCON U20-topscorer skal formentlig ikke vise at gennembruddet er kommet ret længe før der kommer interesse for ham, så det kan blive en god sag økonomisk også.

Selvom transfervinduet er udsat til mandag for at få en hverdag med kan man vel godt lave lægetjek osv i dag og få den færdiggjort og annonceret…

100% enig men vi må heller ikke være naive og bare negligere en spillers svagheder.

Jeg elsker eksempelvis The Athletics grundige spiller analyser men de har en kedelig tendens til primært at fokusere på styrkerne og springer let over svaghederne. Hvis jeg som læser og fan skal have et mere korrekt billede af en spiller, skal det hele belyses.

Helt sikkert - man må ikke ignorere svaghederne.
Jeg kiggede bare isoleret på, hvad jeg synes vi ikke må mangle, når PM går fra banen i en kamp, eller skal aflastes/sidde ude med karantæne eller småskader. Han er jo 35, så mere af den slags vil jo nok opstå, selvom niveauet stadig er fint til at starte for AGF. Han er stadig også ligatopscorer, så forventer PM starter inde.

Så håber mest hans svagheder ikke er det, som vi samtidig ikke må mangle når PM går ud ift holdets samlede udtryk mm.
PM er mester i at diktere presset fx. Så fint at Badji kan presse og kæmpe, men vil han kunne sætte det rigtige pres ind, og på de rigtige tidspunkter som PM? Næppe.
Vi må se. Og scorer han lidt mål, og laver en masse ravage for modstanderen, og tilmed kan linke op med Bech og fordele til wingbacks med succes, så er vi langt :D

Man kan finde masser af eksempler på gode spillere som havde dårlige stats da de var 22. Deraf følger, at vi helst skal finde en angriber med dårlige stats...

Men ok, det er jo nok der vi er, særligt når vi leder efter en i første omgang back up-spiller: En spiller med dårlige stats fra en bedre liga, eller en spiller med gode stats fra en dårligere liga. Norge eller Belgien?

Man kan finde masser af eksempler på gode spillere som havde dårlige stats da de var 22. Deraf følger, at vi helst skal finde en angriber med dårlige stats...

Men ok, det er jo nok der vi er, særligt når vi leder efter en i første omgang back up-spiller: En spiller med dårlige stats fra en bedre liga, eller en spiller med gode stats fra en dårligere liga. Norge eller Belgien?

Grunden til jeg har argumenteret for Nordås har handlet om langt mere end stats.
Hans fysik/højde og teknik gjorde - at jeg kunne se ham begå sig i Superligaen. Det fortæller stats fra dårligere/bedre ligaer faktisk ikke så meget om.

Badji er 1,92m. Nordås er 1,94.
Det alene gør at jeg ikke er nervøs for, at de kan blive skubbet væk så let som Kurmi og Haugen. Haugen ligger jo mere ned end har står op når han møder forsvar i Superligaen. Og vi spiller ikke med de hurtigløbere der, som bare skal løbe i bagrum uden en forsvarsspiller inde på kroppen.

Jeg sætter Badji og Nordås i samme bås ift et håb om, at han ikke falder igennem fysisk i SL.
Ift teknik ser det ok ud hos Badji på nogle områder, men ikke alle. Jeg var begejstret for Nordås' evne til at finde medspillere i link-up, og for at kunne vende på lille plads.
Men der ved jeg ikke nok om Badji, men at være 1,92 og komme fra højere niveau end både SL og Norge er noget der giver ro hos mig, ikke omvendt.

Jeg synes, at Badji lyder som en type, der realistisk set passer godt ind i kabalen og strategien.

Passer som ind i vores mangler (targetmand), han er ung med potentiale og et vist niveau allerede (indikerer CV'et) og kan nok acceptere at Paddy i udgangspunktet står foran.

Der er naturligvis også risici, men såfremt vi skulle hente en angriber mere, var det i den kategori som Badji ser ud til at tilhøre, som jeg realistisk set havde regnet med.

Back