New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
så har Links som super-sub (som også kan i højre side når Beijmo eller Mølgaard er ude, så der mangler en wingback der).
Jeg synes, det er mærkeligt, du kun ser Links som en super-sub. Den seneste måned har han været helt oppe på det niveau, jeg kunne ønske mig af en back, både offensivt og defensivt. Jeg kan ikke se, hvorfor kurven skulle knække nu?

Når jeg kigger på AGF truppen efter sommer (Altså minus dem som forlader os på leje)

Så ser jeg den største styrkelses mulighed, i at man får bugt med de mange skader. At vi igår har en rimleig start 11, er imponerende - bænken ikke så meget.

Som jeg ser det mangler man efter sommer

En Målmand - Peacook?
En midterforsvar som erstatning for Knoster
En Central midt (Her kan man måske "nøjes" med et talent?

Derudover så kunne jeg også godt se en offensiv forstærkning. Som måske både kan være spids angriber eller dækker en af de to offesnive midt.

Resten er imo kun spillere som skal erstattes hvis der sælges.

Passer dette ikke?

Målmand: Hansen, Hutters (+1)
Centralforsvar: Abbew, Tingair, Mølgaard, Akoto, Anker, Kristensen (+1)
Venste WB: Links, Kahl
Højre WB: Beijmo, Andersen
Central Midt: MEM, Yakob, Poulsen (Har han forlænget?), Brandhoff, Hvidt (+1)
Off Midt: Duelund, Anderson, Bech, Bach,
Angriber: Mortensen, Serra, Haugen (sælges forhåbelig) (+1)

En trup på 26 mand

Jeg syntes vi har rigtig mange hvor der mangler en afklaring på hvordan de reelt står.

Dem har jeg streget over i ovenstående og det er dem jeg ser store spørgsmålstegn ved. Grundene kan være mange men her kort:

Akoto/Anker: De har været meget skadet og niveauet meget svingende - så svingende at jeg er i tvivl om de nogensinde bliver andet end reservespillere. Anker har dog alderen med sig men det har Akoto ikke.

Kahl: Uwe har udtrykt glæder over to forskellige typer på vwb og Kahl har været i fremgang. Hvis Uwe tror han kan lave en Links, så tænker jeg han har en plads i truppen men ellers er det nok bedre han skifter. Der er formentlig bundet en god pose penge i ham.

Yakob/Hvidt: Er ude med skader og ingen ved hvilket niveau de kan komme tilbage på. Lige nu knytter det sig til håb og kærlighed men kun tiden kan vise om de kan kæmpe om en plads i startelleveren.

Duelund: Stadig et stort spørgsmålstegn. Evigt ude med skader men efter operation meldt helt klar og skaderne er et overstået kapital - det bliver spændende at se. Til gengæld har niveauet ikke været prangende og er kun vist i glimt siden hans ankomst til klubber. Tør man satse på ham som 1 valg til en af de offensive pladser?

Serra: Sorry men han sidder simpelthen for meget ude på bænken. Det duer ikke sammen med en aldrende PM - der skal være en spiller som er klar og kan stjælpe pladsen, når PM skal have pause eller falder i niveau. Spørgsmålet er stadig om han har niveauet - svært at afgøre med så lidt spilletid.

Det store spørgsmål er dog: hvad vil og kan vi - er der midler og er man villige til at ændre markant i truppen eller vil man hellere holde sammen på den selvom man godt ved den har svært ved at komme helt op og ringe. Lige pt. er den sammensat af mange spillere med en træls skadeshistorik. Det kan blive en fordel hvis alle mand er klar men hvis de fortsætter deres skadesfrekvens, så står vi overfor samme udfordringer til næste år.

Flere af de ovenstående brænder hjertet for og jeg ser dem gerne få en flot karriere i klubben men når alt kommer til alt, så har vi ikke råd til det hele. Når de er på lønningslisten, har vi måske ikke råd til en ny spiller som kunne være markant bedre eller i det mindste bare spilleklar i 80 % af tiden.

Jeg synes, det er mærkeligt, du kun ser Links som en super-sub. Den seneste måned har han været helt oppe på det niveau, jeg kunne ønske mig af en back, både offensivt og defensivt. Jeg kan ikke se, hvorfor kurven skulle knække nu?

Jeg kalder ham "suber-sub" i det scenarie vi har hentet Casper Højer, og Links er på sit "normale niveau" jo... Og har Beijmo på højre wingback.
Links' niveau har fået noget ultra vigtigt lagt på, som Højer/Beijmo/Diks bare alle dage har haft, og aldrig mangler: Produkt.

Og der vil jeg påstå at Links efter den ros 100% skal tilfælde ham i denne periode og dette forår samlet set som en af vores absolut bedste (vel bedste mand med Tingager?) - så skal vi derefter jo nok ikke smide alle æg i samme kurv og håbe, at de første 120 kampe med Links nu bare er fortid, og de sidste 5-10 kampe det "nye niveau" ift produkt.

Jeg har fandme forsvaret Links mange gange herinde. Men som så mange andre - så kommer jeg også frem til, at jeg ønsker mig mere produkt end det Links viste før dette forår. HVIS Links kan fortsætte med at levere dette produktniveau med mål/assists frem mod sommer, så kan det være kalkulen bliver anderledes. Måske man så beslutter at vente et halvt/helt år mere på Højer fx. Der er jo ingen ildebrand på pladsen nu her. Tvært imod.

Men netop fordi Links kan spille i højre side, så vil jeg gerne opgradere Kahl i venstre - så vi kan frigøre langt flere muligheder.
Det skal jo for fanden gøre ondt at sætte en Beijmo, Links eller Højer på bænken.. Hvorfor skal man kun have 2 oplagte startere?
I venstre side synes ingen det gør ondt at have Kahl på bænken. Det er vel alene et tegn på at Kahl ikke er god nok?

I højre side gør det ikke ondt at sætte andre end Beijmo på bænken. En Links der kan udfylde begge sider hvis fx Beijmo eller en Højer er skadet er i min optik perfekt. Og så kan Andersen/Bach/andre være de ydre løsninger (Knoester på venstre og Akoto på højre)

Jeg syntes vi har rigtig mange hvor der mangler en afklaring på hvordan de reelt står.

Dem har jeg streget over i ovenstående og det er dem jeg ser store spørgsmålstegn ved. Grundene kan være mange men her kort:

Akoto/Anker: De har været meget skadet og niveauet meget svingende - så svingende at jeg er i tvivl om de nogensinde bliver andet end reservespillere. Anker har dog alderen med sig men det har Akoto ikke.

Kahl: Uwe har udtrykt glæder over to forskellige typer på vwb og Kahl har været i fremgang. Hvis Uwe tror han kan lave en Links, så tænker jeg han har en plads i truppen men ellers er det nok bedre han skifter. Der er formentlig bundet en god pose penge i ham.

Yakob/Hvidt: Er ude med skader og ingen ved hvilket niveau de kan komme tilbage på. Lige nu knytter det sig til håb og kærlighed men kun tiden kan vise om de kan kæmpe om en plads i startelleveren.

Duelund: Stadig et stort spørgsmålstegn. Evigt ude med skader men efter operation meldt helt klar og skaderne er et overstået kapital - det bliver spændende at se. Til gengæld har niveauet ikke været prangende og er kun vist i glimt siden hans ankomst til klubber. Tør man satse på ham som 1 valg til en af de offensive pladser?

Serra: Sorry men han sidder simpelthen for meget ude på bænken. Det duer ikke sammen med en aldrende PM - der skal være en spiller som er klar og kan stjælpe pladsen, når PM skal have pause eller falder i niveau. Spørgsmålet er stadig om han har niveauet - svært at afgøre med så lidt spilletid.

Det store spørgsmål er dog: hvad vil og kan vi - er der midler og er man villige til at ændre markant i truppen eller vil man hellere holde sammen på den selvom man godt ved den har svært ved at komme helt op og ringe. Lige pt. er den sammensat af mange spillere med en træls skadeshistorik. Det kan blive en fordel hvis alle mand er klar men hvis de fortsætter deres skadesfrekvens, så står vi overfor samme udfordringer til næste år.

Flere af de ovenstående brænder hjertet for og jeg ser dem gerne få en flot karriere i klubben men når alt kommer til alt, så har vi ikke råd til det hele. Når de er på lønningslisten, har vi måske ikke råd til en ny spiller som kunne være markant bedre eller i det mindste bare spilleklar i 80 % af tiden.

Når jeg snakker om uafklaret, er det dem som ikke er på kontakt næste sæson. Akoto, Anker, Kahl, Duelund og Serra er her som det ser ud nu. Sælges en af dem, skal de naturligvis erstattes.
Jeg så lidt numerisk på det.. Nytter ikke noget at have en trup på 32 mand :)

Bailey, Kno
ster, Knudsen og Beck udløber, og de skal erstattes eller forlænges - måske minus en på midten, hvis man vurdere YAkob til at være klar
Derudover måske en anden offensiv type.

Prøver nok bare at sige at man nok vil kigge på at erstatte det der ryger ud overordnet. Så vidt jeg kan tælle er der 28 mand i truppen idag, og det er vel ikke en urimelig størrelse.

Jeg kalder ham "suber-sub" i det scenarie vi har hentet Casper Højer, og Links er på sit "normale niveau" jo... Og har Beijmo på højre wingback.
Links' niveau har fået noget ultra vigtigt lagt på, som Højer/Beijmo/Diks bare alle dage har haft, og aldrig mangler: Produkt.

Casper Højer er 29 år og antageligvis løntung, hvis han vil hjem. Der er ingen salspotentiale i ham, han passer ikke ind i en strategi om at hente spillere med udviklingspotentiale.

Hvis vi skal hente ham, er det som en decideret opgradering. Jeg kan ikke forestille mig, at det bliver billigt og ikke kommer til at påvirke vores muligheder for at hente profiler til a dre positioner.

Med Links nylige udvikling har vi en profil på venstre back, som oven i købet nyder godt af kontinuerlig spilletid. Hvis vi henter Højer (eller en anden dyr og aldrene venstreback) og dermed sætter Links bag i køen til spilletid, syntes jeg for alvor, vores prioriteringer sejler. Det er sådan, PC leger sportsdirektør i FCK.

Eftersom Uwe elsker Links, tror jeg også, det er stærkt usandsynligt.

Last edited:
Casper Højer er 29 år og antageligvis løntung, hvis han vil hjem. Der er ingen salspotentiale i ham, han passer ikke ind i en strategi om at hente spillere med udviklingspotentiale.

Æv det argument bruges hver gang.
Ikke alle kan være 22 og upcoming, eller 18 og kæmpe salgspotentiale HVIS de forløser det talent man håber de MÅSKE har.

Man skal også hente spillere som Tingager, PM, Polle, Backman og andre, som er 26-29 år - og bare er kæmpe ligaprofiler fra dag 1.
Altså eller skulle BIF også undlade at hente Wass?

Hvis vi skal hente ham, er det som en decideret opgradering. Jeg kan ikke forestille mig, at det bliver billigt og ikke kommer til at påvirke vores muligheder for at hente profiler til a dre positioner.

Ja da. Og ja selvfølgelig er det en afvejning af, hvor i truppen der ellers skal/kan hentes.

Jeg synes vi trænger til den opgradering, og en opgradering/udskiftning på angriberpladsen ift Serra/PM/Bech.
Og jeg synes vi skal finde en permanent løsning for Knudsen/Yakob/MEM-udfordringen, hvor hver gang MEM er ude - så har vi et problem, som Knudsen har løst bedre end Yakob, men ikke så godt som vi har brug for. Og med NP også i karrierens efterår så flere skader kommer (se nu - især pga. spillestilen hos ham selv også da han aldrig skåner sig) - så inkluderer min ønskeliste Jens Jønsson.

Vi får jo altså nok ikke både Jens Jønsson, Casper Højer og en god angriber.
Men jeg ser det som det holdet har brug for.

Kahl ud for Højer. Kahl bør kunne sælges for ca. 5-7 mio til Sverige.
Knudsen videre - Jønsson ind (sker nok ikke).
Serra videre - Ny superangriber ind. Dyr omgang - men altså vi har kun brugt ca. 13 mio i transfer af de 125 vi solgte for, og der var rygter om både Horneman og Bundgaard, så man ser jo på angribere...

Når jeg snakker om uafklaret, er det dem som ikke er på kontakt næste sæson. Akoto, Anker, Kahl, Duelund og Serra er her som det ser ud nu. Sælges en af dem, skal de naturligvis erstattes.
Jeg så lidt numerisk på det.. Nytter ikke noget at have en trup på 32 mand :)

Bailey, Kno
ster, Knudsen og Beck udløber, og de skal erstattes eller forlænges - måske minus en på midten, hvis man vurdere YAkob til at være klar
Derudover måske en anden offensiv type.

Prøver nok bare at sige at man nok vil kigge på at erstatte det der ryger ud overordnet. Så vidt jeg kan tælle er der 28 mand i truppen idag, og det er vel ikke en urimelig størrelse.
Jeg er med på den nummeriske del og kan følge argumentationen. En trupstørrelse på 28 lyder heller ikke helt af vejen men skal formentlig holdes op imod hvordan man agerer på akademi mv.

Min umiddelbare holdning er dog, at SIB har fået sammensat en trup af spillere som der er lidt lottokuponer over (overdrevet - for der er nok større sandsynlighed for de bliver skadesfri, end at man vinder førstepræmien i lotto). Der er for mange som løbende bliver skadet og derfor aldrig er klar i længere tid. Tør man satse endnu engang på at de bliver klar, kommer i topform og kan levere på niveau eller bliver man nødt til at hente nye kræfter.
Det kan være rent uheld i denne sæson og så behøver man ikke hente nye kræfter ind som afløsning af ovenstående. Det kan også være en opgradering af den fysiske stab kan være med til at vende det og/eller en omlægning af træningen. Generelt er det ikke nemt at vurdere med alle de skader :unsure: Her udefra bliver det mest gisninger - det kræver formentlig man er meget tættere på i dagligdagen.

såfremt man køber en venstre back-kanon ala Casper Højer, og så har Links som super-sub (som også kan i højre side når Beijmo eller Mølgaard er ude, så der mangler en wingback der).
Det giver ingen mening at erstatte Links??? Han er måske den bedste venstre wingback i ligaen. Jeg ved ikke hvad du regner med at AGF kan købe/tiltrække? Hvem skulle det være? Bare for at få en ide om hvem du vurdere bedre el. hvem du regner med vi kan købe? Du skriver a la Casper Højer, men ham får vi ikke. Han spiller fast i Tyrkiet. Derudover er Gift Links tæt på Uwe Røslers yndlingsspiller.

Last edited:
Det giver ingen mening at erstatte Links??? Han er måske den bedste venstre wingback i ligaen. Jeg ved ikke hvad du regner med at AGF kan købe/tiltrække? Hvem skulle det være?

Helt oprigtigt - og det er sagt med den største ro jeg kan tillægge en respons til det statement: "Come on...!"

Links er skide dygtig til mange ting. Men skulle han nu pludselig være bedre overall end FCKs Elias Jelert/Birger Meling? BIFs Divkovic? FCMs Paulinho? FCNs Frese? Kan vi sige Links har været bedre i foråret? Ja - flere af de nævnte er skadet/har været det.

Han har virkelig oppet sig, Links.
Men nu bliver det en smule underligt. Den ene uge saves Links ned - og den anden skal han gøres til den bedste i ligaen... Man kan åbenbart ikke ligge lige i midten og synes rigtig godt om ham, men have som absolut krav, at der leveres assists/mål fra de backs kontinuerligt. Eller hvad?

Men hvis man ønsker at KAHL opgraderes - så Links og en ny roterer (fordi Links også kan bruges på højre) - så skal man pludselig også forsvare det til den anden side :D

Bare for at få en ide om hvem du vurdere bedre el. hvem du regner med vi kan købe? Du skriver a la Casper Højer, men ham får vi ikke. Han spiller fast i Tyrkiet. Derudover er Gift Links tæt på Uwe Røslers yndlingsspiller.

Vær venligst lade med at skrive hvad vi ikke gør - som svar på hvad jeg ønsker mig. Du er ikke Stig Inge, og ej heller Rösler.
Og ja Links har selvfølgelig en stor stjerne hos Uwe. Selv Uwe var dog tidligere ude med et tydeligt ønske om at få flere assists fra sine backs - og det var jo netop Kahl og Links han talte om der, og ikke Beijmo der scorede/assisterede flittigt allerede. SIDEN DA - har Links lagt mere på både på dødbolde, men også på scorede mål selv - såvel som asssist. Men det er ikke mere voldsomt end at Beijmo på 1 kamp i Silkeborg scorede mere end Links har gjort i superligaen som back i sin tid i AGF sammenlagt. Links har så nogle pokalmål - som Beijmo også har. Kahl - NOT SO MUCH!!! Og kan det vare ved, det med Links? Det kan vi da håbe. I så fald giver Højer-planen mindre mening - måske slet ikke. Men skal vi lade 5-7 kampe diktere det? Efter 100+ kampe før det som tilsagde noget andet? Det må tiden vise.

Ift at spille fast:

Jønsson spiller også fast i Grækenland. Duelund spillede fast i Holland. Osv osv. Der kan ske mange ting i fodbold.
Og i Tyrkiet spiller lokal økonomi hurtigt ind - sågar kan de forelske sig i en udlænding som sender Højer i overskud på reglen om antal udlændinge etc.

Hverken Jønsson eller Højer er for dyre i transfer ift hvad vi kan betale. Det handler mest om deres nuværende løn, og OM de vil hjem ift timingen nu her.
Tror selv de helst vil vente 1 år mere, så de kommer sommer 2025, eller vinter 2026 /(hvis det stod til dem) - så de er med til at spille os ind på det nye stadion, men ikke skal rende rundt i Vejlby i 1,5 år.

Men er det ikke fordi du er lidt forelsket i ideen om at få Casper Højer og Jens Jønsson til klubben? Jeg er som udgangspunkt modstander af den slags nostalgi-signinger. Spillere skal ikke have fordel af at have været i klubben for år tilbage. Selvfølgelig hvis de har en særlig følelse for klubben som Martin Jørgensen eller Tøfting, som gør dem mulige at hente, hvor de ellers ville være uopnåelige. Men med al respekt for Højer og Jønssons karrierer, så er det altså ikke spillere i samme kategori. Efter Højer forlod AGF har der været mange skader. Nu har han dog spillet rimelig fast i Tyrkiet, men han har lavet færre assists end Gift Links i denne sæson. Jeg spår at både Højer og Jønsson ville blive lidt en jævn oplevelse, hvis vi skrev med dem. Den rationelle måde at gribe det an, er at se på hvor vi har klare mangler i truppen og så opgradere på de pladser, og det er efter min mening ikke på venstre back.

Stod det til mig skillte vi os af med Knoester, Akoto, Knudsen, Kahl, Brandhof, Bjur og Serra. Købte evt. en yngre central forsvarsspiller. Rykkede Luka Callø og Diesel Herrington i A-truppen til sommer fast. Evt. udleje eller sælge Herrington hvis man ikke tror på ham. Købe en offensiv højrefodet spiller med potentiale (afhængig af hvad der sker med Anderson). Derudover skal der købes en stærk angriber (her er man nødt til at bruge penge (10+ mill.).

Det kommer dog ikke til at ske. Det er nok mere sandsynligt at truppen til sommer ser således ud:
Sommeren 24

Bailey Peacock-Farrell
Jesper Hansen
Jonathan Hutters (udlejes)

Felix Beijmo HWB/CB
Jacob Andersen HWB/CB

Tobias Mølgaard CB/HWB
Frederik Tingager CB
Jonas Jensen-Abbew CB
Luka Callø CB/HWB/CM
Tobias Anker CB
Mikkel Kristensen CB/VWB
Michael Akoto CB/RWB
Diesel Herrington (udlejes/sælges) CB
Mats Knoester (forlænges ikke)

Gift Links VWB/HW
Eric Kahl VWB/CB

Mads Emil Madsen CM
Kevin Yakob CM
Nicolai Poulsen C
Benjamin Hvidt (udlejes/sælges) CM
Frederik Brandhof CM
Magnus Knudsen CM
Julius Beck (forlænges ikke) CM

Mikkel Duelund COM/HW/VW/CM
Mathias Sauer (udlejet til 31. December 2024) COM/CM/HW/VW

Mikael Anderson HW/VW/COM/CM
Ny højrefodet kantspiller

Tobias Bech HW/VW/ANG/SS
Tobias Bach VWB/HW/SS

Patrick Mortensen ANG
Janni Serra ANG
Jing Reec (udlejes/sælges) ANG
Sigurd Haugen (sælges) SS

Stod det til mig skillte vi os af med Knoester, Akoto, Knudsen, Kahl, Brandhof, Bjur og Serra. Købte evt. en yngre central forsvarsspiller. Rykkede Luka Callø og Diesel Herrington i A-truppen til sommer fast. Evt. udleje eller sælge Herrington hvis man ikke tror på ham. Købe en offensiv højrefodet spiller med potentiale (afhængig af hvad der sker med Anderson). Derudover skal der købes en stærk angriber (her er man nødt til at bruge penge (10+ mill.).

Det kommer dog ikke til at ske. Det er nok mere sandsynligt at truppen til sommer ser således ud:
Sommeren 24

Bailey Peacock-Farrell
Jesper Hansen
Jonathan Hutters (udlejes)

Felix Beijmo HWB/CB
Jacob Andersen HWB/CB

Tobias Mølgaard CB/HWB
Frederik Tingager CB
Jonas Jensen-Abbew CB
Luka Callø CB/HWB/CM
Tobias Anker CB
Mikkel Kristensen CB/VWB
Michael Akoto CB/RWB
Diesel Herrington (udlejes/sælges) CB
Mats Knoester (forlænges ikke)

Gift Links VWB/HW
Eric Kahl VWB/CB

Mads Emil Madsen CM
Kevin Yakob CM
Nicolai Poulsen C
Benjamin Hvidt (udlejes/sælges) CM
Frederik Brandhof CM
Magnus Knudsen CM
Julius Beck (forlænges ikke) CM

Mikkel Duelund COM/HW/VW/CM
Mathias Sauer (udlejet til 31. December 2024) COM/CM/HW/VW

Mikael Anderson HW/VW/COM/CM
Ny højrefodet kantspiller

Tobias Bech HW/VW/ANG/SS
Tobias Bach VWB/HW/SS

Patrick Mortensen ANG
Janni Serra ANG
Jing Reec (udlejes/sælges) ANG
Sigurd Haugen (sælges) SS
Ahh så dårligt et stykke arbejde nægter jeg at tro Stig kan levere. Det vil være tæt på en skandale at lukke vinduet med den trup. Så er man ihvertfald helt tilfreds med at være det tynde øl omkring 5.-6. pladsen.

Men er det ikke fordi du er lidt forelsket i ideen om at få Casper Højer og Jens Jønsson til klubben? Jeg er som udgangspunkt modstander af den slags nostalgi-signinger. Spillere skal ikke have fordel af at have været i klubben for år tilbage. Selvfølgelig hvis de har en særlig følelse for klubben som Martin Jørgensen eller Tøfting, som gør dem mulige at hente, hvor de ellers ville være uopnåelige.

Fortæl mig gerne hvorfor Jønsson skulle være anderledes?
Og kan vi ikke blive enige om at Højer ikke er hvem som helst heller?

Ift at at være "forelsket i ideen" om de to, så har jeg adskillige gange over de sidste 2 år ytret ønske om at have noget på venstre wingback, som svarede til Højer, Diks - og siden Beijmo. Se hvor hurtigt han gik ind og leverede PRÆCIS det vi har snakket om har manglet fra Kahl/Links i de år. Kahl især.
Links og Kahl havde på et tidspunkt 100 kampe tilsammen med under 2 assists i åbent spil, og 0 mål.

Det kan ikke passe at man ikke må "forelske sig i ideen" om at have noget langt bedre ift produkt på den plads kontinuerligt.

. Efter Højer forlod AGF har der været mange skader. Nu har han dog spillet rimelig fast i Tyrkiet, men han har lavet færre assists end Gift Links i denne sæson. Jeg spår at både Højer og Jønsson ville blive lidt en jævn oplevelse, hvis vi skrev med dem. Den rationelle måde at gribe det an, er at se på hvor vi har klare mangler i truppen og så opgradere på de pladser, og det er efter min mening ikke på venstre back.

Man må ikke glemme at Højer de sidste 2 sæsoner har rendt rundt i Tjekkiet og Tyrkiet på et højere niveau, og at Links har sin absolut bedste periode lige nu med sine stats. Det tyder rigtig fint HVIS Links kan holde det her oppe. Han har dog stadig ikke scoret for os i Superligaen denne sæson overhovedet. Højer og Diks, såvel som Beijmo får du bare de der 3-5 mål fra per sæson, hvis ikke flere. (Diks lavede 7 mål i sin sidste sæson for os bare i ligaen). Beijmo har lavet 5 mål denne sæson i pokal, mod Brugge og i ligaen tilsammen - trods sine skader.

Men lad mig koge det mere tydeligt ned ift Links: Den Links vi har lige nu tror jeg INGEN vil af med. Ikke jeg heller. Men den Links vi samlet set har haft - vil rigtig mange gerne se suppleret med en spiller der er "garant" for produkt ala Højer/Beijmo/Diks-typen. At Links har en periode nu her, hvor han viser flot produkt er fedt. Vi skal have mere af det. Og Kahl leverer intet på den front. Og når man laver noget på en plads skal man beslutte om man laver et skifte oppefra eller nede fra. Synes ikke det giver mening at skifte Kahl med en anden reserve. Og da Links netop kan gå i stykker, og også kan spille i højre side og derfor kan tænkes at være trukket væk fra pladsen, og i øvrigt ikke kan garanteres at fortsætte med det produkt-niveau han viser pt - så synes jeg der er mening i at lave noget derovre - baseret på hvad næste halve år viser. Formenligt får AGF, Links og Kahl resten af året sammen til at drage de konklusioner, da Højer ikke står til at skulle hjem nu med mindre den tyrkiske klub vil af med Højer pga. udlængereglen til sommer fordi de vil noget helt andet økonomisk et andet sted på banen måske.

Jønsson til sommer tror jeg ville have en kæmpe indflydelse i mindst et par sæsoner. Han har haft en ultra stabil udenlandskarriere og har spillet europæiske kampe. Han vil være en giga forstærkning på midten og en ualmindelig stor opgradering på Knudsen. Det vil samtidig give Yakob en masse ro og mulighed for bare at komme tilbage stille og rolig. Men jeg anser det for komplet umuligt da han stadig har 2 år tilbage i Athen hvor han mere eller mindre er fast mand. Vi vil næppe betale en transfersum for en 31 årig spiller og han får nok en større løn end vi kan give. Eneste formildende omstændighed er, at han kan komme ind på en forskerordning. Det er dog nok også ved at være sidste udkald for AGF's interesse, for på et tidspunkt er han jo også for uinteressant for AGF.

Fordi Martin Jørgensen og Tøfting tilsammen har 143 landskampe, mens Højer og Jønsson tilsammen har 5.

Det du gør der er at argumentere for, at det er MERE sandsynligt at vi skulle kunne hente dem. Jeg er enig :D

Jeg spurgte hvorfor det skulle være anderledes for Jønsson at han ønsker at kommer hjem til AGF, og gå ned i løn til sidst, og gøre det for romantikkens skyld.

Hvis MJ og Tøfting kunne med større karriere - så kan Jønsson da NETOP også.
Martin Jørgensen rendte rundt og scorede mål mod Liverpool på Anfield for Fiorentina kort før ankomst. Just saying..

Duelund kom også HJEM til AGF, valgte ikke AGF pga. det objektivt sportslige. AGF havde lige overstået en nær nedrykning, og han spillede fast i den hollandske liga. Altså selvfølgelig er det anderledes med spillere der har en fortid i AGF - især dem med ungdomsfortid (uanset hvor ung - da det handler om følelser).

Æv det argument bruges hver gang.
Ikke alle kan være 22 og upcoming, eller 18 og kæmpe salgspotentiale HVIS de forløser det talent man håber de MÅSKE har.

Man skal også hente spillere som Tingager, PM, Polle, Backman og andre, som er 26-29 år - og bare er kæmpe ligaprofiler fra dag 1.
Altså eller skulle BIF også undlade at hente Wass?

Ja da. Og ja selvfølgelig er det en afvejning af, hvor i truppen der ellers skal/kan hentes.

Jeg synes vi trænger til den opgradering, og en opgradering/udskiftning på angriberpladsen ift Serra/PM/Bech.
Og jeg synes vi skal finde en permanent løsning for Knudsen/Yakob/MEM-udfordringen, hvor hver gang MEM er ude - så har vi et problem, som Knudsen har løst bedre end Yakob, men ikke så godt som vi har brug for. Og med NP også i karrierens efterår så flere skader kommer (se nu - især pga. spillestilen hos ham selv også da han aldrig skåner sig) - så inkluderer min ønskeliste Jens Jønsson.

Vi får jo altså nok ikke både Jens Jønsson, Casper Højer og en god angriber.
Men jeg ser det som det holdet har brug for.

Kahl ud for Højer. Kahl bør kunne sælges for ca. 5-7 mio til Sverige.
Knudsen videre - Jønsson ind (sker nok ikke).
Serra videre - Ny superangriber ind. Dyr omgang - men altså vi har kun brugt ca. 13 mio i transfer af de 125 vi solgte for, og der var rygter om både Horneman og Bundgaard, så man ser jo på angribere...

Bevares. Selvfølgelig skal vi hente spillere, som kan gå ind og være bærende profiler fra day one. Men jeg syntes ikke, det giver nogen mening at hente en bærende profil på en position, hvor vi allerede har en bærende profil, der er på vej fremad.

Vi skal potentielt hente en ny dyr angriber. Hvis Duen ikke kommer ordentligt i svingninger, skal vi også have mindst en stor profil her i min optik. Du vil også gerne have en dyr, dyr spiller på central midt. Og vi skal også gemme penge til trangere tider. Der er grænser for, hvor meget, vi har råd til - og hvor mange stamspillere, vi bør udskifte i et enkelt vindue.

Og der er altså markant forskel på at hente Wass, som kommer direkte fra spilletid i Valencia og på landsholdet til at hente Højer. Wass er en markant større profil.

Desuden betegner du Poulsen som værende i sin karrieres efterår. Højer er et år yngre, så dit rationale giver ikke helt mening for mig. Selvfølgelig er han en fremragende spiller, og hvis vi kan hente ham på fordelagtige vilkår, er det noget, der skal overvejes.

Men i min optik, skal vi forstærke holdet på de svage positioner i stedet for at hente dyre spillere til de positioner, hvor vi allerede er stærkt besat. Ellers ender vi som FCK, hvor PC køber den ene offensive profil efter den anden, mens deres centrale midt og centrale forsvar sejler.

Back