New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Hurtig, teknisk dygtig angriber
Offensiv profil
Hurtig og mere offensiv dygtig vwb
Teknisk dygtig midtbanespiller
Hurtig, teknisk dygtig angribe

Når du skriver hurtig, teknisk dygtig angriber? Er det så som erstatning for Mortensen? Det er vel nødt til at være en fysisk stærk angriber, der stadig kan spille med ryggen mod mål. Eller mener du en "makker" til Mortensen? (gerne eksempler på type)

Offensiv profil:

Hvad mener du? Hurtig, Driblestærk, kreativ??? (gerne eksempler på type)

Hurtig og mere offensiv dygtig vwb: Kan næsten ikke blive hurtigere og mere offensivt end Links. (gerne eksempler på type)

Teknisk dygtig midtbanespiller: En teknisk dygtig midtbane mere udover Madsen og Yakob?? Duelund kan faktisk også spille den position! (gerne eksempler på type)

Hurtig, teknisk dygtig angribe

Når du skriver hurtig, teknisk dygtig angriber? Er det så som erstatning for Mortensen? Det er vel nødt til at være en fysisk stærk angriber, der stadig kan spille med ryggen mod mål. Eller mener du en "makker" til Mortensen? (gerne eksempler på type)

Offensiv profil:

Hvad mener du? Hurtig, Driblestærk, kreativ??? (gerne eksempler på type)

Hurtig og mere offensiv dygtig vwb: Kan næsten ikke blive hurtigere og mere offensivt end Links. (gerne eksempler på type)

Teknisk dygtig midtbanespiller: En teknisk dygtig midtbane mere udover Madsen og Yakob?? Duelund kan faktisk også spille den position! (gerne eksempler på type)
Angriber: En erstatning for PM. En Uhre type som kan bruger til mere en bare en lang bold op i banen.

Offensiv profil: en fit Duelund type så alt kreativt ikke hænger på Anderson.

Midtbane: en MEM/Yakob type der kan noget med bolden og har fokus på det fremadrettede. Vi ved ikke hvor Yakob er og vi har nok jern i Brandhof og NP.

Generelt har vi brug for fart og teknik på alle dem vi henter. Ikke mere rugbrød som Knudsen. Det kræver lige lidt mere at blive medaljekandidater.

Nu er Jesper Hansen blevet forlænget med et år, og det kunne også tyde på at Peacock-Farrell er ved at blive permanent AGF spiller. Så er målmandspositionen på plads til næste sæson, men hvad med resten af truppen?

Forsvaret er også på plads, selv uden en fast aftale med Knöester, man må gå ud fra at skadesproblemerne kommer under kontrol, og så er Mølgaard, Tingager og AJ ikke normalt ramt af mange skader. Så med Akoto, Anker og Beijmo der kan vikariere, så burde det være nok.

På wingbacks er der Beijmo og Andersen i højre side, det burde være nok, med Links og Kahl i venstre (og måske Bach?), der skal nok noget ud her, før der kommer noget nyt ind.

Den centrale midtbane er også godt dækket ind, så her skal der også noget ud for at give plads til en profil. De taler om timeglas modellen i FCK. Tyk i bunden med mange talenter, slank på midten med meget få trupspillere, og så tyk igen i toppen med mange store profiler. Hvis man skulle overføre det til AGF, så er der måske lidt for mange kilo på sidebenene, med trupspillere, der ikke rigtigt presser sig på til en position som profil. Ikke mindst på midtbanen med Bjur, Hvidt og Brandhof, der nok ikke får mange minutter hvis alle er klar. Hvis Röslers foretrukne trupstørrelse er 28 som nu, så kunne man godt forestille sig at en af dem blev erstattet med noget fra den højeste hylde, og hvis Knudsen og Julius Beck skal videre, så er der måske plads til to nye.

På kanterne teasede Anderson en forlængelse, den er nok ikke så realistisk, selvom det virkeligt ville være fedt at se ham sammen med MEM og Duen i næste sæson, og Duelund tror jeg på at SIB også får lukket en permanent aftale med, så kanterne er nok også på plads bortset fra en Anderson erstatning.

Man må gå ud fra at Haugen ikke skal blive i klubben, og mon ikke også Sauer for forlænget sit leje ophold? Så er der Patrick Mortensen og Serra tilbage og til dels Tobias Beck til den forreste position. Den går ikke en sæson mere, Paddy er en herlig anfører, men ikke en naturlig starter, på et hold der vil kæmpe med om medaljer. Det gør offensiven mere forudsigelig at bruge ham, og han er ikke bevægelig nok længere. Til gengæld så man måske lidt af hans nye rolle i AGF som “gamechanger” fra bænken. Serra er ikke den oplagte afløser, han har noget kvalitet, men har nok brug for at skulle kæmpe hårdt for sin plads får at være god nok til Superligaen, så en profil på den position vil gøre meget, gerne på leje når man kender SIB’s track record på den position.

Nu er Jesper Hansen blevet forlænget med et år, og det kunne også tyde på at Peacock-Farrell er ved at blive permanent AGF spiller. Så er målmandspositionen på plads til næste sæson, men hvad med resten af truppen?
Det kan godt være vi er i dialog med Påfuglen men derfra så til at tro på vi får kontrakt på ham er der nu nok noget længere end vi ønsker....jeg tror han bliver svær at lande. Men krydser alt for det lykkes.
Enig ang. PM; han kan IKKE være første-starter på 9´er positionen i næste sæson.....

Jeg tror, det er et spørgsmå om tid, før Påfuglen præsenteres.

Han har fået flyttet sin hund til Danmark her hvor sæsonen går på hæld. Det er som jeg forstår det en ret omstændig proces, og jeg gætter på, at han ikke var gået igennem den, hvis planen ikke var at blive. Samridig er det fem dage siden, han udtalte, at han var stolt af at komme i finalen i sin første sæson med klubben. En formulering, han næppe ville bruge, hvis det ikke lå i planerne at blive.

Jeg er med på, at intet er skrevet under endnu. Men signalerne fra klubben er entydigt, at man gerne vil skrive. Og han virker selv som en mand, der gerne vil blive.

Det kan godt være vi er i dialog med Påfuglen men derfra så til at tro på vi får kontrakt på ham er der nu nok noget længere end vi ønsker....jeg tror han bliver svær at lande. Men krydser alt for det lykkes.
Enig ang. PM; han kan IKKE være første-starter på 9´er positionen i næste sæson.....
Her er nyeste artikel om dialogen med Peacock:

Jeg er ret fortrøstningsfuld omkring Peacock. Jeg tror nu nok at han lander her. Burnley vil ikke have ham tilbage, han gider næppe bare reserve et andet sted, og jeg tror ikke større Championship klubber står i kø. Hans stjerne i det engelske tror jeg er meget lille efter en karriere som primært har budt på en reservetjans. Men ellers tænker jeg også vi godt kan finde en anden. Trott er jo oplagt.

Jeg er ret fortrøstningsfuld omkring Peacock. Jeg tror nu nok at han lander her. Burnley vil ikke have ham tilbage, han gider næppe bare reserve et andet sted, og jeg tror ikke større Championship klubber står i kø. Hans stjerne i det engelske tror jeg er meget lille efter en karriere som primært har budt på en reservetjans. Men ellers tænker jeg også vi godt kan finde en anden. Trott er jo oplagt.
plus at Burnley rykker ned og der skal sælges ud af overskudslageret! BPF må være tæt på!

Forsvaret er også på plads, selv uden en fast aftale med Knöester, man må gå ud fra at skadesproblemerne kommer under kontrol, og så er Mølgaard, Tingager og AJ ikke normalt ramt af mange skader. Så med Akoto, Anker og Beijmo der kan vikariere, så burde det være nok.

På wingbacks er der Beijmo og Andersen i højre side, det burde være nok, med Links og Kahl i venstre (og måske Bach?), der skal nok noget ud her, før der kommer noget nyt ind.

Den centrale midtbane er også godt dækket ind, så her skal der også noget ud for at give plads til en profil. De taler om timeglas modellen i FCK. Tyk i bunden med mange talenter, slank på midten med meget få trupspillere, og så tyk igen i toppen med mange store profiler. Hvis man skulle overføre det til AGF, så er der måske lidt for mange kilo på sidebenene, med trupspillere, der ikke rigtigt presser sig på til en position som profil. Ikke mindst på midtbanen med Bjur, Hvidt og Brandhof, der nok ikke får mange minutter hvis alle er klar. Hvis Röslers foretrukne trupstørrelse er 28 som nu, så kunne man godt forestille sig at en af dem blev erstattet med noget fra den højeste hylde, og hvis Knudsen og Julius Beck skal videre, så er der måske plads til to nye.

På kanterne teasede Anderson en forlængelse, den er nok ikke så realistisk, selvom det virkeligt ville være fedt at se ham sammen med MEM og Duen i næste sæson, og Duelund tror jeg på at SIB også får lukket en permanent aftale med, så kanterne er nok også på plads bortset fra en Anderson erstatning.

Man må gå ud fra at Haugen ikke skal blive i klubben, og mon ikke også Sauer for forlænget sit leje ophold? Så er der Patrick Mortensen og Serra tilbage og til dels Tobias Beck til den forreste position. Den går ikke en sæson mere, Paddy er en herlig anfører, men ikke en naturlig starter, på et hold der vil kæmpe med om medaljer. Det gør offensiven mere forudsigelig at bruge ham, og han er ikke bevægelig nok længere. Til gengæld så man måske lidt af hans nye rolle i AGF som “gamechanger” fra bænken. Serra er ikke den oplagte afløser, han har noget kvalitet, men har nok brug for at skulle kæmpe hårdt for sin plads får at være god nok til Superligaen, så en profil på den position vil gøre meget, gerne på leje når man kender SIB’s track record på den position.
God gennemgang og enig i de fleste betragtninger. Jeg tror dog Paddy bliver meget svær at slå af, fordi han er nr. 1 på Uwes holdkort. PM har aldrig været nogen hurtigløber og det har aldrig været hans rolle på holdet at han skulle være det. Jeg synes han har været ret god i de seneste kampe og har undret mig over kritikken herinde. Jeg tænker, at mange kun måler ham på antal scorede mål. Men selvfølgelig er han i en alder, hvor han begynder at miste nogle procenter og vi skal helt klart have en klar konkurrent til ham til næste sæson. Jeg tror stadig på Serra, men det vil være godt at få endnu en konkurrencedygtig angriber ind. Måske en yngre model. Jeg synes også det pynter på vores spil at spille 3-5-2 og så skal vi jo 100% have en stærk angriber mere. Jeg kan dog være i tvivl, om SIB og co. ser det på samme måde, når vi også har et par unge folk som Tobias Bach og Bech, som kan spille deroppe. Men PM skal jo på et tidspunkt erstattes af en større profil.

Vi skal nok finde en anden målmand hvis det bliver nødvendigt, fx Trott, men det vil være ærgerligt at skifte når BPF har set stærk ud og er spillet ind. Hellere en påfugl i hånden end trott på taget som man siger, men jeg ved nu heller ikke om en Trott er bedre eller bare får mange muligheder for at vise sig frem i Vejle. Mon ikke den fugl snart er barberet.

Med alle mand i form er der også et habilt hold på resten af banen. Der er uafklarede spørgsmål om et par spillere med kontraktudløb, Duelund og Knudsen, og Knoester og Beck på leje. De må egentlig alle sammen gerne blive for min skyld. Duelund får vi forhåbentlig lov at opleve i fuld vigør og jeg er mere positiv overfor Knudsen end så mange andre. Det er ikke så meget pga målet i går, selvom det var vigtigt at se det fra ham, han tager også selv skylden for Brøndbys føringsmål, og jeg forstår godt kritikken af ham, men jeg tror måske også at man glemmer at han er 22 (23 til sommer,) så der er også stadig udviklingspotentiale. Knoester virker også udmærket og kan antages at blive bedre når han både er spillet helt ind og formen er i top, det har vi vist ikke oplevet. Begge spillere er måske ikke unikke, så det afhænger lidt af økonomi og den samlede trup, det kan godt være det fx giver mere mening at holde på Hvidt fremfor Knudsen, men jeg aner ikke hvor Hvidt står nu. Julius Beck er til fremtiden, men det må gerne blive i AGF.

På kanterne har Andersen efterhånden fået det gennembrud der gør ham til en fin backup for Beijmo og Links har løftet sig med mere offensivt output samtidig med at han leverer det jeg vil betegne som en Mølgaard-agtig defensiv. Kahl er en anden spiller vi skal huske er 22 og stadig har udviklingspotentiale. Han er stadig en fin backup, men jeg kan være i tvivl om han har de rigtige spidskompetencer til den måde vi spiller på nu. Han er hentet før Uwe og jeg er ikke helt sikker på at man ville have købt præcis ham hvis det var i dag. Med andre ord er det også lidt et spørgsmål om han faktisk får den bedste udvikling som wingback i AGF.

I angrebet handler spørgsmålet om PM ikke kun om hvorvidt han kan levere lige nu, men om at et år mere også er lang tid. Under alle omstændigheder må vi ikke være afhængige af en enkelt spiller, så Serra eller en anden skal kunne tage over og så skal der også være en indskiftningsmulighed derudover. Jeg kunne virkeliggodt tænke mig at man tilførte et stort offensivt talent. Jeg taler meget for sådan en uforudsigelig spiller med fart og flair der kan spille lidt bag angriberen eller angriberne, en der kan komme ind og lave noget uventet, men man kunne også forestille sig en spiller der er lidt mere en type som PM og kan kan lære lidt af ham i en sæson. Det kommer lidt an på hvad man kan forvente af Serra. Hvis han ikke kan blive en Superliga-topangriber i næste sæson skal vi nok have tilføjet en der kan være det allerede der.

Haugen, Serra, Kahl og Bjur er i mine øjne spillere, som ikke har kvaliteterne eller ikke passer til vores spillestil.

Håber især at SIB har fået noget bedre scoutinghjælp til at finde den rigtige kvalitetsangriber.

P.s. Er noget bekymret for Bechs udvikling p.t. Han fortsætter med at kaste sig hovedløst ind i tre modstandere, og boldene springer fra ham. Da "reserveholdet" spillede mod BIF så man i korte glimt det offensive spil mellem MEM, Anderson og Duelund, der gjorde sidste forår så godt. Trioen Bech, Paddy og Anderson er meget let at læse og er efterhånden helt ufarlig, hvis den ikke bæres oppe af spillere som Beijmo, Links og Mølgaard. Derfor er det også meget afgørende, hvem der er klar 9. maj. Defensiven kan vi åbenbart klare uanset hvem, der er til rådighed. Med flere skader kan vi bare hente G. Lind nede på havnen til et come back.

Nå, spøg til side. Vi har virkelig fået en trup, hvor næsten alle kæmper med hjertet, uanset hvilken overmagt vi møder. Stor ros til Uwe og truppen.

Haugen, Serra, Kahl og Bjur er i mine øjne spillere, som ikke har kvaliteterne eller ikke passer til vores spillestil.

Håber især at SIB har fået noget bedre scoutinghjælp til at finde den rigtige kvalitetsangriber.

P.s. Er noget bekymret for Bechs udvikling p.t. Han fortsætter med at kaste sig hovedløst ind i tre modstandere, og boldene springer fra ham. Da "reserveholdet" spillede mod BIF så man i korte glimt det offensive spil mellem MEM, Anderson og Duelund, der gjorde sidste forår så godt. Trioen Bech, Paddy og Anderson er meget let at læse og er efterhånden helt ufarlig, hvis den ikke bæres oppe af spillere som Beijmo, Links og Mølgaard. Derfor er det også meget afgørende, hvem der er klar 9. maj. Defensiven kan vi åbenbart klare uanset hvem, der er til rådighed. Med flere skader kan vi bare hente G. Lind nede på havnen til et come back.

Nå, spøg til side. Vi har virkelig fået en trup, hvor næsten alle kæmper med hjertet, uanset hvilken overmagt vi møder. Stor ros til Uwe og truppen.
I Det Hvide Snit fortalte Dennis Bjerre at han havde talt med Rösler omkring skadessituationen, og denne fortalte at der ikke var udsigt til at nogen af de skadede spillere bliver klar i den nærmeste fremtid, det er som jeg lige forstår det Yakob, AJ, Munksgaard, Poulsen og Beijmo, fordi han dog sagde at Tingager ville have spillet imod Brøndby, hvis kampen havde ligget et par dage senere.

Men det kunne godt tyde på at det bliver en kamp mod uret at få AJ, Poulsen og Beijmo klar. Munksgaard har jeg opgivet, han har tilsyneladende en karrieretruende korsbåndsskade i røvballen eller noget lignende. Måske man skulle spørge Søren Højlund om det er rigtigt at han er fodboldinvalid, det kunne sikkert få dem til at melde ud.

Munksgaard har jeg opgivet, han har tilsyneladende en karrieretruende korsbåndsskade i røvballen eller noget lignende. Måske man skulle spørge Søren Højlund om det er rigtigt at han er fodboldinvalid, det kunne sikkert få dem til at melde ud.
Er det ham her du mener - for så spiller han et andet sted i Europa.

Jeg vil gerne give Serra resten af sæsonen. Det er nu han skal vise at han også er værd at have i truppen næste sæson. Der kommer meget mere spilletid og der er 8 kampe tilbage. Der skal han altså vise noget. Jeg er ellers enig i de andre. Der er andre spillere som også er på vippen, men nogle af dem har i mine øjne virkelig spillet sig op den seneste tid navnligt Akoto og Brandhof. Brandhof og NP kan jeg godt have i truppen som arbejdsheste, men jeg synes stadig vi mangler et godt teknisk alternativ til Yakob og MEM. Knudsen er jeg ikke rigtig varm på. Det bliver for meget rugbrød ala Brandhof, og så vil jeg hellere bruge pengene på en spiller med lidt mere fart og flair. Knoester er vel en OK backup at have men spørgsmålet er om han er klar på at skifte en reservetjans i Ungarn ud med en reservetjans i Danmark og om økonomien passer til en reservespiller. Men når Mølgaard er tilbage til næste sæson (forhåbentlig) så tror jeg ikke vi beholder Knoester. Tingagar, Mølgaard, AJ, Akoto, Anker og så til nøds Beijmo eller en af de helt unge må være nok. Prioriter midlerne på vwb i stedet som konkurrent til Links. Fart og flair tak ;)

Back