Ny Ceres Park
Det er den ikke. Kommunen har blot ændret praksis, så de nu tillader forlængelse/udskydelse af hjemfaldspligt med op til 70 år imod tidligere 35 år.Hjemfaldspligten er vist allerede forlænget til 2090, så det er for sent med det, i hvert fald indenfor de næste mange år og Parken står næppe i sin nuværende form når den tid nærmer sig.
Ja, det er rigtigt de skal betale for det. Der var et bud i artiklen her på en pris der nok ikke er helt ved siden af - en halv budgetoverskridelse i Århus eller sådan noget... Jeg vil mene det ikke er et beløb der gør det umuligt, her taler vi vel om et stadion til et par milliarder?Det er den ikke. Kommunen har blot ændret praksis, så de nu tillader forlængelse/udskydelse af hjemfaldspligt med op til 70 år imod tidligere 35 år.
En udskydelse med 70 år vil komme til at koste Parken et anseeligt beløb - givetvis et trecifret millionbeløb. Det er ikke offentligt kendt om Parken har bedt om at få beregnet en aktuel pris på en udskydelse. Parken meldte selv ud i 2024 at en udskydelse indgik i overvejelserne, men siden har der været stille.
Til gengæld har vi så haft et stadion langt under gennemsnittet i måske 35 år, som har begrænset vores udvikling markant ift konkurrenterne. Der er fordele og ulemper ved at leje sig ind på det kommunale stadion.Men hvor er det i øvrigt sjovt at se FCK’s situation omkring Parken. Betale en masse penge for noget der som sådan ikke giver værdi til stadio, smid en masse penge i en renovering som måske ikke kan tjene sig hjem pga hjemfaldspligten. Og imens bliver stadion bare mere og mere utidssvarende mens agf får nyt og fcm næsten har nyt.
Vi har også været ringere stillet end mange andre klubber, der har lejet sig ind på kommunale stadions, men spørgsmålet er selvfølgelig også om vi så nu ender med et helt nyt stadion fordi det var så ringe eller om et lidt bedre stadion bare havde ført til en løsning mere som i Odense, hvor man bare opgraderer ift de nye krav.Til gengæld har vi så haft et stadion langt under gennemsnittet i måske 35 år, som har begrænset vores udvikling markant ift konkurrenterne. Der er fordele og ulemper ved at leje sig ind på det kommunale stadion.
Siddeplads i græshøjde giver da elendigt blik på spillet. Fint, hvis der er sponsorer, som synes det er fedt, men jeg ville til enhver tid vælge en lidt højere placering
De private mødelokaler har typisk et område foran, med rigtige pladser til f.eks 10-12 tilskuere. Så man benytter typisk lokalet til spisning, se optakt osv og i halvlegen ser man højdepunkter.Også mig, hvis jeg skulle købe en loge. Men det må de jo selv om.
Jeg er ikke overbevist om, at det er ligegyldigt for TV-oplevelse. Vi må se. At se på en af de der private loger, der ligner et mødelokale med suppe, steg og is kørt ind, og et TV på vægen. Ellers tak.
Ja, det kan man også se her. Helt generelt er det selvfølgelig godt for tv-produktet at der filmes fra VIP-tribunen og over på de andre tribuner.De private mødelokaler har typisk et område foran, med rigtige pladser til f.eks 10-12 tilskuere. Så man benytter typisk lokalet til spisning, se optakt osv og i halvlegen ser man højdepunkter.
Jeg tror ikke TV kommer som”højt op” når der optages.

Jeg tror det bliver en nøgen kvinde, der ligger på bordet med sushi på kroppen. Så kan JN også bonne hende for en liggepladsOgså mig, hvis jeg skulle købe en loge. Men det må de jo selv om.
Jeg er ikke overbevist om, at det er ligegyldigt for TV-oplevelse. Vi må se. At se på en af de der private loger, der ligner et mødelokale med suppe, steg og is kørt ind, og et TV på vægen. Ellers tak.
Jeg tror at det kaldes at netværke og her behøver man ikke selv at skulle arrangere festlige, uformelle rammer.Jeg tror klart disse loger cater til en helt anden målgruppe, der har en del penge, og dermed vil give kunder og andre en unik oplevelse (Som de så ikke interesserer sig for alligevel).
Jeg tror at det kaldes at netværke og her behøver man ikke selv at skulle arrangere festlige, uformelle rammer.
Jeg havde for nogle år siden en kollega, der ligesom jeg havde partoutbillet til Smukfest. Jeg så ham aldrig og da jeg efterfølgende spurgte ham til nogle koncerter fortalte han at han kun var inde til to koncerter de 5 dage. Ellers hang han i festområdet lige udenfor indgangen hver aften. Så man skal ikke bare forvente at alle kommer for det samme som en selv.Der er jo også mange mennesker der køber dyre koncertbilletter bare for at have været der og derfor står midt på gulvet og ævler højlydt under hele koncerten.![]()
Det er jo fuldstændig sindssygt så grimt det erPå trods af al den ballade der er omkring det nye stadion, kan vi da glæde os over at der blev afholdt en arkitektkonkurrence, og ikke som i Birmingham, bliver valgt en eller anden tilfældig arkitekt med meget begrænsede evner:
![]()