New posts

Landsholdet - Den store VM 2026-tråd

• Thread starter Thread starter Winther
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 494
  • Views Views: Views 27K
Jo...

The requirements for the stadiums are as follows:

Minimum of 1 stadium with a gross seating capacity of at least 50,000 seats (potential final hosting)
Minimum of 3 stadiums with a gross seating capacity of at least 30,000 seats
Minimum of 4 stadiums with a gross seating capacity of 20,000 seats
Så har de hævet kravet. Odense Stadion bliver vist ikke så stort, så måske er der meget heldigt for Odense at man ikke vandt og man kunne føle sig presset til at forbygge sig pga nogle kampe en sommer. Det har sikkert også betydet noget for det endelig valg at stadionkapaciteten et sted var noget man måske lovede men som ikke rigtig lå i kortene, eller det skulle være med dispensation. Det kan være man vil forsøge sammen med Norge også, så det dræber nok ikke helt DBU's ambitioner.

Åh min Gud, så bliver jeg alligevel lidt spændt på om ikke vi kommer med til det VM... Hvis vi kvaller, vinder gruppen og vinder i 1/16-finalen så er der TRE kampe i streg på Estadio Azteca!!!!!

Vi skal spille den første kamp i Guadalajara, så i hvert fald ikke 3 kampe. Det er en fed by, blot 3-4 timers kørsel fra kysten og en by som Puerto Vallarta hvor jeg personligt har været flere gange.

Vi skal spille den første kamp i Guadalajara, så i hvert fald ikke 3 kampe. Det er en fed by, blot 3-4 timers kørsel fra kysten og en by som Puerto Vallarta hvor jeg personligt har været flere gange.
Sidste gruppekamp er mod Mexico i Mexico City - bedste hold i gruppe A skal spille 1/16-finale i Mexico City - vinderen af den kamp skal spille 1/8-finale samme sted!

Hæ. Hvad kom egentlig først? Er programmet opkaldt efter udtrykket, eller er udtrykket opkaldt efter programmet? 😁
Jeg tror godt jeg kan sige med sikkerhed at de ikke har opkaldt programmet efter udtrykket ;) Du mener selvfølgelig tidsmæssigt. Min opfattelse er at det blev tillagt en anden betydning efter programmet startede, men det kan selvfølgelig godt være det eksisterede som slang, men at de simpelthen ikke var opmærksomme på det da de navngav det. Hvis det havde været udbredt var de velsagtens blevet gjort opmærksomme på det ret hurtigt, men det er nok også et eksempel på sådan noget der før Internet og især før man lige kunne sendte en besked til dem på SoMe, kunne eksistere helt separat.

Efter *så* mange år med jokes om VM-år, så er det også værd at mindes, hvad der skete den sidste gang, Danmark spillede VM i Mexico...

Ja, Andreas Kraul, jeg kigger på dig! https://jyllands-posten.dk/jpaarhus/ECE18363716/ekspert-med-chokmelding-om-agf/

Oh yes 👏 👏

Er der nogen som har konfronteret ham med hans udtalelser før sæsonstart:unsure: Det er selvfølgelig ikke sjovt som hverken analytiker eller journalist, at blive forholdt hvad man rent faktisk har udtalt sig om:ROFLMAO:

Bortset fra det, så tænker jeg heller ikke stemningen herinde, var helt i top efter salget af MA og ansættelsen af JP mv. Den var i hvert fald ikke efter de første par kampe;)

View attachment 5792

Der indføres 3 minutters drikkepause i både 1. og 2. halvleg til VM26 uanset vejret = reklamepause

https://www.nytimes.com/athletic/6871622/2025/12/08/world-cup-2026-hydration-breaks/

Crasy, men det gør de også i NHL.
Husker tydeligt mine første kampe jeg var til, hvor jeg intet kendte til hockey og slet ikke den måde der dyrkes sport på i Nordamerika.
Det var underligt med breaks midt i en periode uden grund - indtil jeg fandt ud at det var reklame pause og at du som TV seer ikke gik glip af kampen under reklame pausen.

Ren kommerciel liga, hvor der heller ikke findes nedrykker og hold kan flyttes til ny by😳

View attachment 5792

Der indføres 3 minutters drikkepause i både 1. og 2. halvleg til VM26 uanset vejret = reklamepause

https://www.nytimes.com/athletic/6871622/2025/12/08/world-cup-2026-hydration-breaks/

Nu ved jeg ikke hvem Henry er eller om han har noget at have det i men vildt hvis det indføres :rolleyes:

Vi ender med 4 halvlege. Man må håbe de går over til effektiv spilletid, for ellers kan de kampe da blive slået fuldstændig i stykker.

Crasy, men det gør de også i NHL.

Det gør de i NHL, NFL og NBA. Sidstnævnte er helt ekstrem med pauser. Det er vitterlig reklamer med basketball som break og ikke omvendt.

Der er ikke noget at sige til, at sammendrag på TikTok eller Youtube har flere seere end kampene selv.

I USA har de et begreb der hedder Box Score fans, dem som ikke ser kampene men som kun tjekker stats efter. Det er jo helt forståeligt, når eks. en NBA kamp der er 4x12 minutter kan tage over 2 timer om at blive spillet eller NFL kampe som er 4x15 men kan tage helt op til 3 timer.

Nu ved jeg ikke hvem Henry er eller om han har noget at have det i men vildt hvis det indføres :rolleyes:

Det var jo det logiske næste træk, for at tækkes Trump/USA. Før vi ved af det får vi sikkert også de her pauser i superligaen - med mindre Viasat virkelig ikke ønsker det... (som om)

Back