New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 366K
"Hvor blev de af"-tråden
Det var et vanskeligt forår med flere andre spillere på leje og svingende resultater osv, men var han ikke også bare skadet det meste af tiden? Jeg kan sagtens forstå man sendte ham videre, der manglede da nok også lidt i det hele taget, og så lod SIB finde en, men havde man haft mulighed for at se ham bedre an kan det jo være man havde fortsat med ham og havde sparet det køb af Kurminowski. Han kunne vel også være OK at have nu, men det er trods alt ikke en spiller der bare bragede igennem i Bodø.
Som jeg læste historien, så var det Bodø der ville af emd ham, da de ikke troede på ham længere.

Det var et vanskeligt forår med flere andre spillere på leje og svingende resultater osv, men var han ikke også bare skadet det meste af tiden? Jeg kan sagtens forstå man sendte ham videre, der manglede da nok også lidt i det hele taget, og så lod SIB finde en, men havde man haft mulighed for at se ham bedre an kan det jo være man havde fortsat med ham og havde sparet det køb af Kurminowski. Han kunne vel også være OK at have nu, men det er trods alt ikke en spiller der bare bragede igennem i Bodø.
Ingen tvivl om at vi gjorde det rette. Måtte jo også ned i 1. division og bygge det op derfra. Et par sæsoner senere havde han et niveau vi kunne have brugt, men viste jo kun noget i helt korte glimt for os (og var skadet meget af tiden, som du er inde på).

Bare en god illustration på hvor svært talentudvikling er. Især på angriberpositionerne synes jeg der er en del, som først skal lidt længere ned i niveau og så bygge det op derfra, før de kan klare sig i superligaen eller bedre ligaer. PM er jo også et eksempel på det.

Som Blackburn fan vil jeg ikke ligefrem kalde det et godt sted at lande pt, desværre.

En klub i mere eller mindre konstant kaos, uden penge, og lykkeriddere ind og ud konstant.

Selv som fan igennem 30 år, havde jeg stort set valgt alle andre klubber i Championship (ikke Wednesday), istedet for Blackburn. Jeg tror så også vi rykker ned i år..
Fair nok - så tæt følger jeg ikke Blackburn:) Men tænker nu han stadig får en ret solid løn der?

Ingen tvivl om at vi gjorde det rette. Måtte jo også ned i 1. division og bygge det op derfra. Et par sæsoner senere havde han et niveau vi kunne have brugt, men viste jo kun noget i helt korte glimt for os (og var skadet meget af tiden, som du er inde på).

Bare en god illustration på hvor svært talentudvikling er. Især på angriberpositionerne synes jeg der er en del, som først skal lidt længere ned i niveau og så bygge det op derfra, før de kan klare sig i superligaen eller bedre ligaer. PM er jo også et eksempel på det.
Helt ned i 2. division faktisk. Hans gennembrud begyndte med 1,5 sæson i 2. division for EfB. Derefter en halv sæson i 1. division og en hel sæson i superligaen for AaB. Det ser ikke ud til at han kunne bryde igennem til startopstillingen i Bodø/Glimt, selvom han har scoret en håndfuld mål på relativt lidt spilletid.

Som Blackburn fan vil jeg ikke ligefrem kalde det et godt sted at lande pt, desværre.

En klub i mere eller mindre konstant kaos, uden penge, og lykkeriddere ind og ud konstant.

Selv som fan igennem 30 år, havde jeg stort set valgt alle andre klubber i Championship (ikke Wednesday), istedet for Blackburn. Jeg tror så også vi rykker ned i år..
Åh. Blev du fan dengang de vandt mesterskabet, med Tim Flowers og Alan Shearer?

Det er imponerende som man holder ved trods udviklingen.

Så triller klausul-millionerne ned i CVs sparegris - Mathias Sauer er blevet solgt - og med en kæmpestor videresalgsklausul til AGF, der er uden tvivl tale om hundredevis af kroner!:

Flot skifte for ham, mon ikke det trods alt er nogle penge der kommer ind. De har nok ikke betalt alverden for ham, men derimod gået med til en større videresalsklausul, og han har spillet en flot sæson og polakkerne har penge.

OK, lidt en stramning ift tråden, men hvor blev de af, dem på Tipsbladet der syntes at de skulle være et medie der tog sig selv seriøst?

Halvdelen af ordene her udgøres af eksklusivt, afsløring, bombe, scoopet...

Jeg er forundret over, at nærmest ALLE deres artikler starter med ‘Afslørring:’. Den pågældende artikel blev samtidig også ‘afsløret’ af norsk TV2. Det er som om, at det for tipsbladet er vigtigere, at afsløre noget end at skrive noget substantielt.

OK, lidt en stramning ift tråden, men hvor blev de af, dem på Tipsbladet der syntes at de skulle være et medie der tog sig selv seriøst?

Halvdelen af ordene her udgøres af eksklusivt, afsløring, bombe, scoopet...
Du har så evigt ret. Jeg undrer mig også over, det virker, men eftersom de ikke har nogen betalingsmur og heller ikke er gået konkurs, må det underligt nok virke.

Jeg forsøger at lære vores unge journalister, at tillægsord hører til i citater, da vi formidler fakta og ikke holdninger. Og hvis man har brug for værdiladede ord til at styrke historien, har man sjældent nogen særlig god historie.

Hvis jeg redigerede Tipsbladet og fjernede alt deres sovs og kartofler, ville samtlige historier kun være noter. Endog særdeles tynde noter. Vi taler om linjer. Måske endda kun linje. Hvis overhovedet nogen.

Last edited:
Farzam er især glad for at bruge ordet BOMBE, men sjovt nok mest når det er FCK eller Brøndby
Mit indtryk er at han ikke rigtigt ved noget særligt i andre klubber

Hvis man er nødt til at sælge historier med de samme rubrikker og kraftudtryk igen og igen, har man et fattigt sprog. Og sjældent en historie, der kan tåle en kraftig trykprøve.

Jeg er i skrivende stund oppe at toppes med en pressechef i én af Danmarks største virksomheder om en historie. Han har lige skrevet, "du er altid velkommen til at række ud en anden gang." Svaret ligger lige for: Jeg rækker ud til mine venner, hvis jeg er ked af det eller har brug for hjælp. Du er ikke min ven. Du er en kilde. Jeg kontakter dig, næste gang jeg har brug for en kommentar. Hvis I da tør stille op. JEG MAGTER IKKE DET ANGLIFICEREDE-LORTE-TEENAGESPROG, DER SPREDER SIG SOM EN STEPPEBRAND!!!, sagde manden, der i virkeligheden er ham pensionisten i ATS, der har knas med Caps Lock.
(Af semibegavede årsager undlod jeg helt at besvare pressechefens sidste mail).

Undskyld. Jeg har efterhånden afsporet hele herligheden. Undskyld.

Hvis man er nødt til at sælge historier med de samme rubrikker og kraftudtryk igen og igen, har man et fattigt sprog. Og sjældent en historie, der kan tåle en kraftig trykprøve.

Jeg er i skrivende stund oppe at toppes med en pressechef i én af Danmarks største virksomheder om en historie. Han har lige skrevet, "du er altid velkommen til at række ud en anden gang." Svaret ligger lige for: Jeg rækker ud til mine venner, hvis jeg er ked af det eller har brug for hjælp. Du er ikke min ven. Du er en kilde. Jeg kontakter dig, næste gang har brug for en kommentar. Hvis I da tør stille op. JEG MAGTER IKKE DET ANGLIFICEREDE-LORTE-TEENAGESPROG, DER SPREDER SIG SOM EN STEPPEBRAND!!!, sagde manden, der i virkeligheden er ham pensionisten i ATS, der har knas med Caps Lock.
(Af semibegavede årsager undlod jeg helt at besvare pressechefens sidste mail).

Undskyld. Jeg har efterhånden afsporet hele herligheden. Undskyld.
"GIGANTISK sportsaften venter i aften"...ja, sådan ser det ud på forsiden af BT.DK....det er sgu sørgeligt....Danmark spiller en håndboldkamp i indledende runde...FCK spiller en betydningsløs kamp i aften....altså...det står sgu godt nok skidt til....dog ser jeg frem til maj måned, hvor JP og STIFTEN bliver nødt til at anvende Jesus-bogstaver på forsiden hvis det vilde SKULLE ske...fingers crossed ( PS: til de der ikke ved det: Jesus-bogataver er største format i de trykte medier, som var tiltænkt " den dag Jesus genopstår " - senest anvendt af JP da vi blev Europamestre...PSS: mener min udlægning er korrekt...anyone? )

"GIGANTISK sportsaften venter i aften"...ja, sådan ser det ud på forsiden af BT.DK....det er sgu sørgeligt....Danmark spiller en håndboldkamp i indledende runde...FCK spiller en betydningsløs kamp i aften....altså...det står sgu godt nok skidt til....dog ser jeg frem til maj måned, hvor JP og STIFTEN bliver nødt til at anvende Jesus-bogstaver på forsiden hvis det vilde SKULLE ske...fingers crossed ( PS: til de der ikke ved det: Jesus-bogataver er største format i de trykte medier, som var tiltænkt " den dag Jesus genopstår " - senest anvendt af JP da vi blev Europamestre...PSS: mener min udlægning er korrekt...anyone? )

Hmmm....jeg tillader mig forsigtigt at korrigere dig. "Jesu genkomst-typer" er vist den rette betegnelse. I hvert fald for os bladsmørere.

Back