Galehusligaen Galehusligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 39
  • Views Views: Views 4K
Galehusligaen Galehusligaen 2025/2026
En noget anderledes måde/timing at fyre en træner på. Dagen før den sidste EL-kval kamp og med et ønske om at han skal tage to kampe mere. Hvorfor ikke bare fyre ham mandag? Men måske er der en slags overlevering/møde mellem Thomasberg og Tullberg

Vi prøver at genoplive denne specielle liga, hvor det er den klub/deres fans/deres spillere der opfører sig mest tosset, som løber med hæderen.

Point gives efter følgende liste:

• 1 point:
    • Affyring af romerlys
    • Skør/vanvittig/dum/tåbelig udtalelse af spiller/leder til trykt medie eller TV
    • Fyring af træner/assistent
    • Ryge ud af europæisk turnering til en modstander, man burde være klart overlegen
  • 2 point:
    • Voldelig/dum opførsel af spiller i/lige efter kampen
    • Skør/vanvittig/dum/tåbelig udtalelse af spiller/leder på sociale medier
    • Officiel skør/vanvittig/dum/tåbelig udtalelse af klubbens SoMe-profil
    • Underskud ved aflevering af årsregnskab
    • Rødt kort til person på bænken
  • 3 point:
    • Tilskuerballade på stadion
    • Voldelig opførsel af spiller/leder fra bænken i/lige efter kampen
    • Tilsvining af anden klub (herunder også dets spillere/trænerstab/ledelse) via medier
  • 4 point:
    • Tilskuerballade uden for stadion
    • Intern skænderi via medier
  • 5 point:
    • Manglende reaktion fra klub på tilskuerballade
    • Nødvendig tilførsel af kapital for at overleve
Ovenstående er et oplæg og kan blive justeret op til sæsonstarten, så meld gerne ind med forslag - det kan også være en galehusliga har set helt anderledes ud før i tiden (hvis altså den har været nedfældet nogen steder), i så fald sig til!

Indlæg nr. 2 i denne tråd vil indeholde den aktuelle stilling og vil blive opdateret efter den sidste kamp i hver runde, så opdateringen gælder for perioden fra sidste kamp i seneste runde og til sidste kamp i den aktuelle runde.
Er der ikke et par point her?:
- Det handler ikke om resultaterne, men om at vores rating ikke har udviklet sig i den ønskede retning over længere tid. Derfor er det efter moden overvejelse vurderet, at det er det rette tidspunkt at tilføre nye kompetencer til cheftrænerposten.
- Citat Claus Steinlein​
Man har i længere tid konstateret at det ikke var godt nok, og så synes man at det er det rette tidspunkt at fyre sin træner 5 kampe inde i sæsonen?!? - Der ville mere almindeligt begavede fodboldledere jo nok mene at det rette tidspunkt var inden sæsonstart, når nu man har gået og puttet med det så længe.

Men der er vel egentligt endnu flere point til AGF

Det er Galehus-stil at beslutningen bliver outet før tid og det virker akavet at TT skal stå i spidsen for holdet efter alle ved han er på vej til en fyring.

Men det er ikke galehusstil at TT kan sige han har vidst det et stykke tid og er helt rolig, og ej heller at FCM stadig har tiltro til TT og derfor lader ham stå i spidsen for holdet.

Fyringer er en fast ting for en træner. David Nielsen var jo også offentlig kendt fyret mange runder før han reelt blev fyret (dog uden rygter om det).

I DN-sagen var det absolut utidig og helt forfejlet 'ledelse med et menneskeligt ansigt' at lade ham fortsætte det frie fald med potentielt enorme negative konsekvenser, for at få den gode afslutning.

I FCM har de en træner der leverer og han bliver informeret om deres beslutning i ok tid, er selv med til at føre holdet videre og selvom han næppe er hverken enig eller glad, kan han sagtens stadig have respekt for beslutningen.

Der kan jo være en økonomisk gulerod for Thomasberg til at lukke døren roligt og tager to kampe mere. Det skal vi lige huske på. Noget med, at hvis vi kan gøre det på den her måde, så får du en bedre aftale end det vi er kontraktligt forpligtet til. For eksempel, at han kan tage nyt (Superliga) job allerede fra 1. januar. Og stadig få en del af den lønsum det lå i resten af kontraktperiode udbetalt.

Og hvis der har været sådan noget, vi ordner det lige så alle er glade - skidt pyt med de penge. Så undrer det mig, at der kan komme en officiel udtalelse om, at Thomasberg har vidst det to dage før, at det blev officielt. Hvilket var tre dage (og to kampe) før klubben havde planlagt. Det er galehus.

Der kan jo være en økonomisk gulerod for Thomasberg til at lukke døren roligt og tager to kampe mere. Det skal vi lige huske på. Noget med, at hvis vi kan gøre det på den her måde, så får du en bedre aftale end det vi er kontraktligt forpligtet til. For eksempel, at han kan tage nyt (Superliga) job allerede fra 1. januar. Og stadig få en del af den lønsum det lå i resten af kontraktperiode udbetalt.

Og hvis der har været sådan noget, vi ordner det lige så alle er glade - skidt pyt med de penge. Så undrer det mig, at der kan komme en officiel udtalelse om, at Thomasberg har vidst det to dage før, at det blev officielt. Hvilket var tre dage (og to kampe) før klubben havde planlagt. Det er galehus.
Jep. Penge slår selvrespekt any day. I hvert fald på Heden.

Hvis man tænker FCM som en mellemstor virksomhed hvor en mellemleder over tid har fejlet på nogle interne KPIer(deres rating) og vedkommende er indforstået med at være med i en overdragelses process sammensat med en økonomisk kompensation så er det vel meget fint.
Fodboldklubber kan nok bare ikke helt sammenlignes med almindelige virksomheder pga af den offentlige opmærksomhed.
Jeg ville gerne have haft Tullberg da Uwe røg, jeg ved ikke om der nogensinde har været realistisk, men hvis vi skulle betale en mio Euro for manden synes jeg det er fint det ikke blev ham.
Det kan selvfølgelig vise sig ar være billigt hvis han er rigtig dygtig.

Hvis man tænker FCM som en mellemstor virksomhed hvor en mellemleder over tid har fejlet på nogle interne KPIer(deres rating) og vedkommende er indforstået med at være med i en overdragelses process sammensat med en økonomisk kompensation så er det vel meget fint.
Fodboldklubber kan nok bare ikke helt sammenlignes med almindelige virksomheder pga af den offentlige opmærksomhed.
Jeg ville gerne have haft Tullberg da Uwe røg, jeg ved ikke om der nogensinde har været realistisk, men hvis vi skulle betale en mio Euro for manden synes jeg det er fint det ikke blev ham.
Det kan selvfølgelig vise sig ar være billigt hvis han er rigtig dygtig.
Jeg tror det er en fejl at se en træner som en mellemleder

Det er han naturligvis.

Men det vigtigste i klubben på søndag er spillerne. For dém er træneren chefen, ikke Figo ikke Bak Bach, ikke Ove P osv

Vi prøver at genoplive denne specielle liga, hvor det er den klub/deres fans/deres spillere der opfører sig mest tosset, som løber med hæderen.

Point gives efter følgende liste:

• 1 point:
    • Affyring af romerlys
    • Skør/vanvittig/dum/tåbelig udtalelse af spiller/leder til trykt medie eller TV
    • Fyring af træner/assistent
    • Ryge ud af europæisk turnering til en modstander, man burde være klart overlegen
  • 2 point:
    • Voldelig/dum opførsel af spiller i/lige efter kampen
    • Skør/vanvittig/dum/tåbelig udtalelse af spiller/leder på sociale medier
    • Officiel skør/vanvittig/dum/tåbelig udtalelse af klubbens SoMe-profil
    • Underskud ved aflevering af årsregnskab
    • Rødt kort til person på bænken
  • 3 point:
    • Tilskuerballade på stadion
    • Voldelig opførsel af spiller/leder fra bænken i/lige efter kampen
    • Tilsvining af anden klub (herunder også dets spillere/trænerstab/ledelse) via medier
  • 4 point:
    • Tilskuerballade uden for stadion
    • Intern skænderi via medier
  • 5 point:
    • Manglende reaktion fra klub på tilskuerballade
    • Nødvendig tilførsel af kapital for at overleve
Ovenstående er et oplæg og kan blive justeret op til sæsonstarten, så meld gerne ind med forslag - det kan også være en galehusliga har set helt anderledes ud før i tiden (hvis altså den har været nedfældet nogen steder), i så fald sig til!

Indlæg nr. 2 i denne tråd vil indeholde den aktuelle stilling og vil blive opdateret efter den sidste kamp i hver runde, så opdateringen gælder for perioden fra sidste kamp i seneste runde og til sidste kamp i den aktuelle runde.

Hvad med BIF der har fyret deres unge energiske træner som ellers skulle være en kæmpe trænerkapacitet - hvor mange point giver det?

Der har sikkert været en masse udtalelser fra nær og fjern. Nu går en af deres gamle koryfæer også i pressen og stiller spørgsmål til beslutningerne og hvor klubben skal ende med deres bif dna (måske det bare skal forsvinde ;) ).

jeg synes måske, man burde kigge på, om man har givet Birk de rigtige forudsætninger. Man vælger at ansætte en ny, ung træner som Birk, som er enormt dygtig på det taktiske og på det kommunikative, men måske har nogle andre mangler.

- Men har man været stærk nok i staben? Er assistenttrænerne stærke nok? Er sportschefen stærk nok? Har sportschefen givet ham de spillere, som han måske har peget på?

- Jeg synes jo ikke, vi er kommet stærkere ud af det her transfervindue. Jeg synes, vi var stærkere før sommerferien. Så jeg synes også godt, man kan kigge lidt indad.

Hvordan er det gået i de andre runder @Alsgaard :love:⬇️⬇️

Nr.HoldPointNr. i sidste rundeÆndring i point
1.AGF
2.Brøndby IF
3.FC København
4.FC Midtjylland
5.Nordsjælland
6.Fredericia
7.OB
8.Randers FC
9.Silkeborg
10.Sønderjyske