Fodbold ude i verden
Nu er han oppe i årene men ellers kunne man have haft på fornemmelsen, at han gerne ville køre sig i stilling til næste omgang (og det kan vel heller ikke afvises).Hvis man nu havde nosser og etik/moral nok, så havde man naturligvis sagt op inden det kom ud og man kan se skuden synke. Men ok, havde man det, ja så havde man nok slet ikke arbejdet for Infantino til at begynde med. Hvor er det sølle, Carlos Cordeiros.
Første rotte forlader skuden![]()
Infantinos rådgiver siger op i protest mod VM-planen
Følg reaktionerne på Uefa´s boykot af Fifa-turneringer i livebloggen herunder.www.dr.dk
Ja, det kan jo godt være det han gør her, ved at tage afstand fra forslaget.Nu er han oppe i årene men ellers kunne man have haft på fornemmelsen, at han gerne ville køre sig i stilling til næste omgang (og det kan vel heller ikke afvises).
Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Jeg var kæmpe Milan-fan i min ungdom og Baresi (og Maldini - i mine øjne den bedste forsvarer nogensinde) var bare indbegrebet af italiensk fodbold når det var bedst. Cool, overlegent og med masser af personlig klasse.Francon Baresi er død. Det er underligt hvordan en mands død, en mand man aldrig har mødt eller kender ret meget til, kan få en til at blive lidt ked af det. Men det bliver jeg nu over at høre sådan en nyhed og også over at læse Paulo Maldinis hilsen til sin kaptajn. Der er noget døde poeters klub over det hele. Paulo Maldini er min yndlingsspiller fordi han var så skide dygtig og aldrig havde travlt med at prale eller nedgøre - bare gjorde sig umage og gjorde alle omkring ham bedre. Det Milan hold fra begyndelsen af 90erne hvor Franco Baresi var anfører står for mig som noget ganske særligt. Måske var det bare fordi man pludselig kunne se det Serie A på fjernsyn, måske fordi jeg var ung og let at påvirke, men Milan og den måde Baresi og Maldini spillede fodbold på husker jeg bare som noget helt særligt (det var sikkert ikke helt så særligt, men sådan oplevede jeg det). Og så bliver man lidt rørt når Maldini lige siger farvel til sin kaptajn. Hmmm, sådan kan fodbold også binde os sammen. Det er også en af grundene til, at fodbolden aldrig må blive solgt som ren investering (der er i forvejen alt for mange skumle penge i fodbolden). Fodbolden tilhører os alle, og alle børn og unge fortjener at få nogle samlende oplevelser, hvor alt ikke er (kun) er kommercielt, men også kulturelt og samlende.
Ubetinget enig. Havde slet ikke hørt, at Baresi er død. Det berører mig. Også mere end hvad der giver mening...Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Jeg var kæmpe Milan-fan i min ungdom og Baresi (og Maldini - i mine øjne den bedste forsvarer nogensinde) var bare indbegrebet af italiensk fodbold når det var bedst. Cool, overlegent og med masser af personlig klasse.
I Napoli tjener han angiveligt 4,5 millioner euro, 33,7 millioner kroner, om året, mens han i Schalke kommer til at tjene én million euro om året, 7,5 millioner kroner.
Det er altså en lønnedgang på hele 26.2 millioner kroner, Jesper Lindstrøm kan se frem til.
www.tipsbladet.dk
Var det ikke det vores egen Jakob Poulsen gjorde i sin anden sæson i Monaco; altså tjente kassen ved at træne med, hygge sig ved Middelhavet og se til fra bænken på kampdag.Det var alligevel nogle beløb der er til at tage og føle på.
Kan sagtens forstå man som fodboldspiller gerne vil have spilletid men der skal godt nok ædes en lønnedgang. Betaler Napoli virkelig så meget til deres spillereJeg kunne nok bedre forstå, hvis det var halvdelen af det beløb.
Bottomline - jeg ville overveje at blive. Kr. 26 mio. om året er alligevel også en slat
Var det Peter Møller der lavede den i tidernes morgen og bare hævede sin løn i Spanien? Eller var det en anden...
![]()
Lindstrøm-transfer på trapperne: Vild lønnedgang | Tipsbladet.dk
Jesper Lindstrøm er nu tæt på at skifte klub, men han går gevaldigt ned i løn.www.tipsbladet.dk
Peter Møller valgte at blive i Oviedo kontrakten ud, selvom det kostede en plads på landsholdet. Han var helt åben om, at han hellere ville tjene store penge på bænken, end små penge på banen. Dét var ikke formuleringen, men han sagde uden skam, at han blev for pengene, selvom de var meget tydelige om, at han ikke ville få spilletid.Var det ikke det vores egen Jakob Poulsen gjorde i sin anden sæson i Monaco; altså tjente kassen ved at træne med, hygge sig ved Middelhavet og se til fra bænken på kampdag.
Yes - det var i Oviedo.Peter Møller valgte at blive i Oviedo kontrakten ud, selvom det kostede en plads på landsholdet. Han var helt åben om, at han hellere ville tjene store penge på bænken, end små penge på banen. Dét var ikke formuleringen, men han sagde uden skam, at han blev for pengene, selvom de var meget tydelige om, at han ikke ville få spilletid.
Han måtte erkende, at Europa og dele af de amerikanske forbund ikke var klar til hans niveau af korruption.Infantino dropper tilsyneladende hans planer - gad vide hvad formålet har været med den her omgang. At få en modkandidat til næste valg?
![]()
Infantino dropper udskældt FIFA-plan: - Har skabt for stor splittelse
FIFA's FFE-plan har skabt splittelse, der betyder, at idéen ikke kan tjene sit formål, siger Infantino.sport.tv2.dk
Det ville være et godt næste skridt for UEFA - at gå hårdt efter at smide Infantino helt på porten. Retfærdige begrundelser er der rigeligt af - værre med “medlemsdemokratiet”, omklamret som det er af den korruptes iskolde tentakler.Han måtte erkende, at Europa og dele af de amerikanske forbund ikke var klar til hans niveau af korruption.
Vi må håbe, det gør noget ved UEFA’s styrkeposition, så han bliver væltet som præsident.
Infantino dropper tilsyneladende hans planer - gad vide hvad formålet har været med den her omgang. At få en modkandidat til næste valg?
![]()
Infantino dropper udskældt FIFA-plan: - Har skabt for stor splittelse
FIFA's FFE-plan har skabt splittelse, der betyder, at idéen ikke kan tjene sit formål, siger Infantino.sport.tv2.dk
When Gianni Infantino asked for the trust and the votes of FIFA’s Member Associations to elect him as their President in 2016, he said, “Of course we have to be transparent. I have been this in the last 15 years of my life in UEFA. You will have to play a part every day in the life of FIFA,” before telling the assembled stakeholders, “The money of FIFA is your money. It’s not the money of the FIFA President. It’s your money. You are the national associations and the money of FIFA has to serve for the development of football and not for anything else.”
On both these promises, he has failed to deliver. The shabby, back room, opaque deal he hatched and tried to force through was anything but transparent.
Det var også der han ventede spændt på om PSV kvalificerede sig til europæisk - det gav en bonus på 7,5 mil.Yes - det var i Oviedo.
Tror det var en af de første gange jeg bemærkede en spiller som blev for pengenes skyld. Indtil da var jeg nok blåøjet og troede man ville have spilletidMen er det en lønnedgang som de skriver for Lindstrøm, så var jeg også blevet - tror dog de har fået nogle tal forkert ind.
Selvfølgelig gør de detKæmpe overraskelse!
![]()
Qatar bakker op om Infantino
Mens Det asiatiske fodboldforbund (AFC), hvor Qatar er medlemsforbund, har kritiseret Infantino og FIFA, har Qatar for kort tid siden delt en pressemeddelelse,...sport.tv2.dk