Fanshoppen
Vel for at bestikke ham til at spå os til nedrykning igen næste år? #antijinx
Jeg havde vel 20 stk eller sådan noget, så de har begge fået en.. Ligesom en hel del unger jeg mødte på vejen fik en
Er du sikker på, at det her er den rigtige tråd til den slags?
Det gav du samtykke til da du afgav orden. De kommer først medio juniAGF har nu hævet penge for mit køb af mesterskabstrøjer på min konto. Mon det betyder, at de er sendt afsted?
Samme her, så forventer snart at få en notifikation om at det er afsendt (alt andet vil faktisk være ulovligt, som jeg lige husker reglerne).AGF har nu hævet penge for mit køb af mesterskabstrøjer på min konto. Mon det betyder, at de er sendt afsted?
Det gav du samtykke til da du afgav orden. De kommer først medio juni
1. Det står der intet om.
2. AGF må ikke hæve pengene før varen er sendt, det er ulovligt i henhold til Købeloven og det kan AGF eller andre ikke samtykke sig ud af.
Du må gerne trække pengene før, hvis det er en forudbestilt vare der ikke normalt er i sortiment.
Forudbetaling kræver aftale samt en saglig og rimelig grund
Det kan i visse tilfælde være i orden, at den erhvervsdrivende kræver forudbetaling, men der er en række betingelser, der skal være opfyldt. For det første skal der være indgået en klar aftale om forudbetaling, og det er ikke nok, at det fremgår af handelsbetingelserne. For det andet skal der være en saglig og rimelig grund til, at du som erhvervsdrivende kræver forudbetaling. En saglig og rimelig grund kan for eksempel være, at der er tale om en løbende levering af ydelser, for eksempel et avisabonnement, eller at der er tale om varer, der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Det er jo netop det de skriver. Denne trøje er fremstillet til dig
Men jeg synes da bestemt du skal hive fat i forbrugerombudsmanden hvis du føler dig "trådt" på
Det er jo netop det de skriver. Denne trøje er fremstillet til dig. Det er jo en éngangsting, det står ret snorligeDerudover var det ikke i handelsbetingelser men stort "OBS: BETALINGEN TRÆKKES VED ORDREAFGIVELSE, DA DETTE ER EN FORUDBESTILT VARE". Det var sgu ret tydeligt.
Denne trøje er jo netop fremstillet efter forbrugerens specificationer. Der står "mestre" på maven i stedet for ceres osv. Rimelig meget custom made
Den er sgu ret meget efter bogen![]()
Jeg tror ikke, du har ret. E-handelsloven finder anvendelse her uanset, om varen er en særlig vare eller en hyldevare. Der er loven klokkeklar - man må ikke trække penge for varen, før den er afsendt.
Det er der flere grunde til. For det første kan der opstå problemer med leverancer eller forsinkelser i grad, så køber har lov til at hæve købet.
For det andet kan handlens anden kontrahent, i tilfældet AGF, også hæve købet, hvis denne ikke er i stand til at efterleve vilkårene i den indgåede aftale.
Jeg var medietræner for den tidligere Forbrugerombudsmanden, Henrik Øe, og har arbejdet meget med købeloven, markedsføringsloven og e-handelsloven. Og jeg er forholdsvis sikker på, at AGF vil gøre sig skyldig i en lovovertrædelse, hvis de trækker pengene fra købernes konto, inden varen er afsendt.
For der forefindes reelt ikke en endelig handel, før det er sket. Lige nu ligger der kun en foreløbig aftale, som ikke er honoreret.